Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cheltuieli cu chitanta fara factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cheltuieli cu chitanta fara factura


22 replies to this topic

#1 patipatason

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 24 April 2008 - 11:38 AM

Buna ziua,

Am o chitanta pentru asigurare casco la masina de 800lei. Cheltuiala aceasta este deductibila la calculul impozitului pe profit avand in vedere ca societatile de asigurari nu elibereaza factura? Sau se aplica regula de la bonurile fiscale (ce este mai mare de 100 si fara factura este nedeductibil).

multumesc



#2 patipatason

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 25 April 2008 - 03:23 PM

va rog frumos nu are nimeni aceasta situatie?




#3 nilufera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 237 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2008 - 03:34 PM

nu exista factura pt asigurari, ca si document faci copie dupa polita de asigurare, aceea reprezinta documentul, iar plata o inregistrezi cu chitanta...nu ai TVA la asigurari iar cheltuiala este deductibila.



#4 MARIUS FLORIN

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 08 May 2008 - 05:51 AM

1. In cazul cumpararii de timbre postale se poate deconta si inregistra in contabilitate doar chitanta emisa de Posta Romana fara factura?
2. Tot fara factura, se poate deconta bonul fiscal emis la achizitionarea rovignetei pt auto ?
Ce norme legislative reglementeaza aceste operatii.
Multumesc



#5 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 08 May 2008 - 11:20 PM

Inregistrare contabila direct prin casa (613 = 5311 800lei).Anexa la reg. de casa pui chitanta si eventual contractul. daca insa ai un dosar special unde pastrezi contractele cu prime de asigurari, atasezi la reg. de casa numai chitanta. La un control, daca vor avea obiectii, le vei prezenta contractul in original. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de Iaro: 08 May 2008 - 11:20 PM




#6 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 09 May 2008 - 12:13 AM

Pentru rovigneta trebuie sa ceri emiterea unei facturi pentru a putea deduce TVA aferent acesteia.
Singurele bonuri de pe care se poate deduce TVA sunt cele de combustibil.
Bonul emis pentru rovigneta se poate deconta insa nu vei putea deduce TVA. La fel si chitantele postale.



#7 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 07:01 AM

in legatura cu chitantele fara factura, tiparite la imprimanta, raspunsul DGFP Timis a fost:
"1. Potrivit prevederilor H.G. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, chitanta este utilizata ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa (cu respectarea Regulamentului operatiunilor de casa) si in contabilitate.
Astfel, chitanta nu este document de inregistrare in contabilitate a cheltuielilor efectuate.
"
ce nu am inteles nici eu, daca scrie concret ca este document de inregistrare "si in contabilitate", fara a specifica ce anume inregistrezi, de ce nu se pot inregistra cheltuielile pe baza chitantei(ex.posta, asigurari, banca)?
Bea



#8 Keke

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 08:00 AM

O firma are sediul social intr-un apartament de bloc. Societatea plateste intretinera prin ordin de plata. Ordinul de plata constituie document justificativ pentru deducerea cheltuielii cu intretinerea? ( avand in vedere ca daca ar fi achitat in numerar, chitanta eliberata de asociatia de proprietari constituie document justificativ pentru inregistrarea cheltuielii respective in contabilitate).



#9 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 12:42 PM

eu consider ca in aceasta situatie se poate asimila plata cheltuielii, intrucat la baza operatiunii exista alte documente care sa o sustina(contractul de comodat sau inchiriere pt spatiu, declararea la onrc a sediului societatii-cu activitate declarata la sediu - sau cel putin asa ar trebui sa fie).
Aceeasi situatie apare in cazul platii unei prime de asigurari prin banca.
Madalina



#10 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 02:31 PM

nu sunt intru-totul de acrd cu madalinab:
ordinul de plata, respectiv extrasul de cont justifica doar operatiunea de plata a furnizorului(Asociatia de Proprietari).
daca nu emite AP facturi, ar trebui macar sa-l pui pe administrator sa-ti faca o nota de instiintare sau ceva de genul,prin care firmei ii notifica, cf. calculelor lunare, ce suma are de platit pentru cheltuielile de intretinere, cu defalcarea sumelor pe ch.cu apa etc(pe categorii).

DGFP Timis sustine, ca chitanta fara factura nu este document justificativ pentru inregistrarea cheltuielilor, doar pentru efectuarea platii.
astept comentarii!

in special, Lexiroxi, nopris, madalinab, Alupei Otilia, daca cititi, va rog, dati-va cu parerea.
multumesc.
Bea



#11 Keke

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 04:08 PM

Asa este, ai dreptate, dar administratorul nu vrea sa elibereze nici un document decat daca i se "arata" textul de lege care il obilga sa elibereze un document care sa ateste incasarea banilor in cont. El a afisat tabelul cu obligatia de plata pe fiecare apartmament si nu mai vrea sa faca altceva. Apartamentul este al asociatului unic si acesta are incheiat contract de comodat cu firma. Pana acum deducea cheltuiala cu intretinerea pe baza chitantei emise pe numele proprietarului ( persoana fizica - asociatul). Solutia mea a fost ca administratorul sa faca o copie a tabelului cu stampila asociatiei de proprietari in original, dar nu vrea nici asa. Vrea textul de lege, si gata, iar eu am cautat in legislatie si nu am gasit. Poate ma ajutati voi. Va multumesc.



#12 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 04:13 PM

incearca sa citesti legislatia pentru functionarea asociatiilor de proprietari, poate gasesti acolo ceva cu care sa-l convingi...
Bea



#13 Keke

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 05:16 PM

Am citit, dar nu exista nimic acolo, doar obligatia de a intocmi chitanta cand primestre banii in numerar. Asociatul firmei a facut adresa si la primaria de sector, si cei de acolo i-au spus administratorului sa faca o adresa cu cele solicitate de asociat, dar el nu vrea , pentru ca "nu-i spune lui primaria ce sa faca". S-a facut adresa si la Ministerul de finante , problema treneaza din noiembrie 2007 si adresa se plimba de la administratia de sector la minister si tot asa....Si in luna mai trebuie depus bilantul si cheltuiala e deductibil/nedeductibila, that is the question.

Aceasta postare a fost editata de Keke: 09 May 2008 - 05:17 PM




#14 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 06:26 PM

Eu vad lucrurile asa:
situatia 1: respecti litera legii, in favoarea statului(in sensul ca nu faci nici o interpretare ci iei totul ad literam) si consideri aceasta plata o cheltuiala nedeductibila. In felul asta am lamurit problema.
situatia 2: legile sunt intepretabile, nu sunt adaptate intru totul situatiilor intalnite in practica asa ca interpretam in favoarea contribuabilului: la infiintarea societatii s-a incheiat contractul de comodat pt sediu in care s-au precizat cine si cum suporta cheltuielile aferente, s-a obtinut avizul asociatiei de proprietari, onrc a inregistrat aceste date si a autorizat functionarea societatii la acest sediu, fiscul are in evidenta sediul societatii. asociatia de proprietari nu poate elibera factura pt aceste sume? evident ca nu elibereaza, deci iata un aspect pe care legea l-a neglijat atunci cand a dispus ca o chitanta nu poate fi document justificativ pt a inregistra o cheltuiala. revin la o problema asemanatoare, cea cu asigurarile. se stie ca societatea de asigurari nu emite factura pt prima. exista un contract unde se precizeaza primele si alte lucruri. si totusi inregistram prima de asigurare pe cheltuiala deductibila, in baza instrumentului de plata(chitanta/ordin de plata). deci...

bea, sunt de acord ca o notificare din partea asociatiei ar fi un atu in plus pt firma, dar daca nu vor sa faca asa ceva...
cat despre raspunsurile date de asistenta contribuabili, raspunsurile oficiale - tiparite...sunt satula, ca sa zic cumva, de ele...nu fac altceva decat sa citeze paragrafe din legi, nu explica nimic. Poate ca solutia este - consultantul fiscal - dar implica costuri mari, nu ai siguranta ca pers.resp. este atat de bine pregatita incat sa-ti ofere un raspuns sigur 100%.
Madalina



#15 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 06:29 PM

da, in cazul chitantei si eu m-am decis sa le accept, in caz ca nu pot face rost de factura... dar cazul ordinii de plata...e mai greu, caci chiar nu ai nici o litera de lege interpretabila, ca doar nu sunt norme de intocmire la ele... sau sunt si nu stiu? :thumbup:
Bea



#16 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 09 May 2008 - 09:12 PM

Avand in vedere faptul ca asociatiile de prorpietari sunt persoane juridice trebuie sa respecte legislatia in vigoare.Asociatiile pot emite facturi fiscale, au cod de indentificare fiscala, sunt asimilate ong-lor, asa ca....Numai ca toti au impresia ca asociaitiile nu sunt asa de importate, mai ales daca dai peste persoane in conducere care stiau ei ca asa se facea odata.....In concluzie: asociatia cu pricina sa isi cumpere un facturier asa cum face cu chitantele astfel incat firma sa isi poata deduce cheltuila cu chiria, in baza contractului si a facturii.
Legea 230/2007 si OMEF 1969/2007 .

Aceasta postare a fost editata de BIBI: 09 May 2008 - 09:13 PM




#17 Keke

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2008 - 09:07 AM

Multumesc frumos pentru raspunsuri. Prntre altele sunt si consultant fiscal si va dati seama ca am citit toate (poate mi-a scapat ceva) legile, ordonantele, hotararile legate sau conexe cu subiectul, am discutat si cu avocati. Apelez si la cunostintele voastre in domeniu poate s-a mai "lovit" cineva de o problema asemanatoare. Am cumparat un facturier pentru administratorul rau-voitor si totul in zadar. Administratorii de asociatii de proprietari sunt autorizati de primarii si el nici nu a luat in seama indicatia primariei de a emite documntul din care sa reiasa obligatia platii intretinerii. Problema e ca nu pot gasi nici un articol de lege care sa-l oblige sa faca lucrul asta, sau poate nu mai am putere sa ma lupt cu morile de vant. Inca o data va multumesc din suflet pentru raspunsuri si ajutor.

Aceasta postare a fost editata de Keke: 10 May 2008 - 09:08 AM




#18 tatumaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 17 May 2008 - 07:09 AM

asociatiile de proprietari nu inregistreaza venituri , asa incat nu sunt de acord cu varianta expusa mai sus conform careia ar trebui sa emita factura . Ele doar RECUPEREAZA cheltuielile pentru care au primit facturi de la furnizorii de utilitati . Dupa parerea mea solutia este tot aceea de a primi un tabel/lista din care rezulta suma lunara pe care o au de primit de la fiecare coproprietar



#19 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 03 June 2008 - 07:23 PM

atentie, si-a schimbat opinia DGFP Timis: la insistarea continua, astazi am primit un nou raspuns, conform careia chitanta fara factura sta la baza inregistrarii cheltuielilor in cazul in care societatea nu este obligata la emiterea facturii. de exemplu,
"(7) Prin derogare de la alin. (1) și fără să contravină prevederilor alin. (3), persoana impozabilă este scutită de obligația emiterii facturii, pentru următoarele operațiuni, cu excepția cazului în care beneficiarul solicită factura:
a) transportul persoanelor cu taximetre, precum și transportul persoanelor pe baza biletelor de călătorie sau a abonamentelor;
b) livrările de bunuri prin magazinele de comerț cu amănuntul și prestările de servicii către populație, consemnate în documente, fără nominalizarea cumpărătorului;
c) livrările de bunuri și prestările de servicii consemnate în documente specifice, care conțin cel puțin informațiile prevăzute la alin. (5). "(Cod Fiscal)
"(2) Persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii scutita fara drept de deducere a taxei conform art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal, nu are obligatia intocmirii unei facturi, dar operatiunile vor fi consemnate in documente potrivit legislatiei contabile. Emiterea facturii nu este interzisa fiind optiunea persoanei impozabile de a factura operatiunile respective. In situatia in care factura este emisa aceasta trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal. "(Norme metodologice CF)
Bea



#20 ovidiu79b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 23 September 2008 - 09:40 AM

In 2006 am convins asociatia de proprietari sa emita factura lunar (in momentul platii) pentru cheltuielile aferente unui apartament de serviciu trecut pe firma. Bafta!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL