Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
protectia muncii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


protectia muncii

46 replies to this topic

#1 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 09:33 AM

Stie cineva daca protectia muncii este obligatorie pt firme ? care ar fi legea care reglementeaza acest aspect ? care este frecventa efectuarii protectiei muncii si cine o poate face ?



#2 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 10:26 AM

In mod sigur este obligatorie. Poate te ajuta astea:
Legea nr. 319 din 2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca.
Norma metodologica din 11.10.2006 de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319 din 2006
Hotararea de Guvern nr. 1091 din 16.08.2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 29 May 2008 - 11:20 AM
Nu citati integral mesajului anterior! (Daca este necesar, citati portiunea de text la care faceti referire. Citarea integrala a unui post este acceptata daca mesajul citat nu este vizibil si nu se mai intelege altfel contextul).

Dragos



#3 exp2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Romania
  • Interests:Bani,Bani si iar BANI!!...

Postat 07 May 2008 - 01:02 PM

View Postmihavesa, on May 7 2008, 10:33 AM, said:

Stie cineva daca protectia muncii este obligatorie pt firme ? care ar fi legea care reglementeaza acest aspect ? care este frecventa efectuarii protectiei muncii si cine o poate face ?
Cu siguranta este obligatorie efectuarea instructajului periodic, completarea fiselor de PM si a fiselor individuale pentru situatiile de urgenta. Frecventa se stabileste functie de domeniul in care activitati ca si societate, de specificul fiecarei meserii, gradul de risc pe care il aveti stabilit. Cei de la ITM cand vin in control solicita dosarul de PM care trebuie sa cuprinda o serie de acte ale societatii, fisele post, etc. Tot ITM solicita si dosarul de riscuri care te informez - printre altele- e destul de costisitor :thumbup:
Pentru mai multe informatii intra pe www.securitatea-muncii.ro sau pe www.protectiamuncii.ro
Sper ca ti-am fost de folos!
contrar celor spuse de mama dvs, e bine sa vorbiti cu oamenii straini!



#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 07 May 2008 - 01:18 PM

View Postexp2003, on May 7 2008, 01:02 PM, said:

...Tot ITM solicita si dosarul de riscuri care te informez - printre altele- e destul de costisitor...
Din legile pe care le-am citit nu am gasit ca trebuie sa apelez la un expert pentru dosarul de riscuri. Asa ca l-am facut eu apreciind singur ce "riscuri" ar fi intr-un apartament de bloc: incendiu, inundatie, sa cazi pe scara, electrocutare etc.
Daca scrie altfel, va rog sa-mi spuneti unde.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#5 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 02:39 PM

View Postnopris, on May 7 2008, 02:18 PM, said:

View Postexp2003, on May 7 2008, 01:02 PM, said:

...Tot ITM solicita si dosarul de riscuri care te informez - printre altele- e destul de costisitor...
Din legile pe care le-am citit nu am gasit ca trebuie sa apelez la un expert pentru dosarul de riscuri. Asa ca l-am facut eu apreciind singur ce "riscuri" ar fi intr-un apartament de bloc: incendiu, inundatie, sa cazi pe scara, electrocutare etc.
Daca scrie altfel, va rog sa-mi spuneti unde.

ai zis bine, nopris, exact asta ma interesa si pe mine ..... am aflat de curand de la cineva ca plateste 7 milioane pe luna la o firma care se ocupa de asa ceva ca sa faca protectia muncii unor .... ingineri, deci munca de birou. Mi s-a parut enorm de mult. In plus, eu stiam ca poti desemna pe cineva din cadrul firmei, pe baza de decizie interna, de ex asociatii, sa faca aceasta protectie a muncii. In plus, pt munca de birou mi se pare chiar inutil sa faci lunar protectia muncii. Inginerii fac doar proiectare pe calculator, deci .... zero riscuri de orice fel.
Cum e pana la urma ? nu am apucat sa citesc inca legislatia recomandata.


View Postexp2003, on May 7 2008, 02:02 PM, said:

Frecventa se stabileste functie de domeniul in care activitati ca si societate, de specificul fiecarei meserii, gradul de risc pe care il aveti stabilit.

concret, cum se stabileste frecventa ? sunt firma de proiectare activ ingineresti



#6 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 03:14 PM

am citit legislatia recomandata si am extras urmatoarele :

Cf art 9, alin (4) din L 319/14.07.2006, in cazul microintreprinderilor si al intrepr mici in care se desfas activ fara riscuri deosebite, angajatorul isi poate asuma atributii in domeniul securit si sanat in munca, daca are capacitatea necesara in domeniu.

In Norme, art 16, alin (1) - pt intrepr cu mai putin de 9 sal inclusiv, angajatorul poate prg activ de securitate cu respect urmat conditii :
1. activ nu sunt industriale
2. angaja isi desfas activ regulat in intrepr
3. angajatorul indepl cond minime cf art 47-51

La art 17, intrepr intre 10-49 sal , cond sunt :
1. activ nu sunt industriale
2. riscurile nu genereaza boli
3. angaja isi desfas activ regulat in intrepr
4. angajatorul indepl cond minime cf art 47-51

Ei bine, nu am inteles daca art 47-51 impun obligatoriu un nivel de baza, mediu si superior. Ca despre asta e vorba.

Eu inteleg ca firmele mici si fara riscuri deosebite isi pot organiza singure activit de protectia muncii.
Cat despre frecventa .... scrie pe undeva doar atat "periodic si de cate ori este necesar".

Ce parere aveti ?



#7 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2008 - 12:12 AM

ai spus ''angajatorul isi poate asuma atributii in domeniul securit si sanat in munca, daca are capacitatea necesara in domeniu.'' adica, ar trebui sa aiba o calificare, nu?
si mie mi s-ar parea normal sa fie asa cum ati discutat si judecat, in privinta firmelor mici unde nu sunt riscuri deosebite.
Madalina



#8 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2008 - 06:29 AM

View Postmadalinab, on May 8 2008, 01:12 AM, said:

ai spus ''angajatorul isi poate asuma atributii in domeniul securit si sanat in munca, daca are capacitatea necesara in domeniu.'' adica, ar trebui sa aiba o calificare, nu?
si mie mi s-ar parea normal sa fie asa cum ati discutat si judecat, in privinta firmelor mici unde nu sunt riscuri deosebite.
asta era in lege si am citat mai sus si din norme. Oricum, e aberant sa faci protectia muncii lunar ..... mai ales daca sunt aceiasi salariati.
de fapt, cica trebuie sa ai totusi un curs de protectia muncii .... probabil este prevazut in aceste articole 47-51 unde se precizeaza cele 3 nivele de conditii minime : de baza, mediu, superior. Nu am inteles daca trebuie sa le ai pe toate 3.

Aceasta postare a fost editata de mihavesa: 08 May 2008 - 06:31 AM




#9 liliana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 May 2008 - 10:54 AM

[quote name='mihavesa' date='May 7 2008, 03:39 PM' post='171566']
In plus, pt munca de birou mi se pare chiar inutil sa faci lunar protectia muncii. Inginerii fac doar proiectare pe calculator, deci .... zero riscuri de orice fel.





eu sunt de acord cu tine, dar inspectia nu...la noi au zis si ca secretara are riscuri - isi poate turna cafea fierbinte pe mana, baga degetele in priza si okii-n monitor prea mult :thumbup:
deci fiecare post are riscuri specifice :smile:



#10 anca duma

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 May 2008 - 03:30 PM

Eu sunt contabil, nu ma pricep la protectia muncii.Stiu doar ca legea imi cere sa am pe cineva specializat care sa se ocupe de acest aspect.Eu i-am sfatuit pe toti cei carora le tin contabilitatea sa incheie contract cu o firma abilitata in domeniul SSM.Am gasit pe cineva serios care pentru 300 lei/loc de munca ( loc de munca nu este similar cu angajat- pot fi mai multi angajati la un loc de munca) a intocmit documentatia( instructiuni proprii, evaluare) si pentru instructaj platim 100 lei/angajat/an.Si cand am vazut ce documentatie a intocmit am considerat ca 300 este un pret rezonabil.Omul este specializat in domeniu, are studii superioare tehnice, a facut un curs postuniversitar in domeniul SSM, are abilitare in domeniu emisa de ministerul muncii.Este un profesionist. Parerea mea este ca fiecare ar trebui sa faca ceea ce este specializat sa faca.Profesorii sa lucreze in invatamant, medicii in domeniul sanatatii, noi contabilii sa ne vedem de meseria noastra , nu sa ne dam cu parerea in alte domenii decat cele legate de meseria noastra. Cu ce drep spun eu , un contabil, la ce riscuri ma supun eu si colegii mei in timpul muncii? Am eu aceasta competenta? Sau are administratorul societatii( cel care nu este pregatit in domeniu)?Pe mine ma deranjeaza cand spune cineva" ce mare lucru si contabilitatea asta? Doar bagi niste date in calculator.Oricine poate face contabilitate daca stie sa lucreze cu calculatorul"
Haideti sa lasam pe fiecare sa-si faca meseria!



#11 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 04:02 PM

acum ma documentez si eu in aceasta tema, asa ca pot cat de cat sa discut pe tema asta.
instructajele se fac obligatoriu la inceperea activitatilor pe locul de munca, si periodic, dar perioada sa nu depaseasca 6 luni, trebuie sa fie de cel putin 8 ore.
la microintreprinderi se poate desemna o persoana, dar trebuie sa faca un curs de specializare, la o firma autorizata pentru formare profesionala, curs de minim 40 ore.
cat despre riscuri, nu m-am lamurit nici eu inca, daca trebuie sa fie evaluate de catre specialisti sau ajunge sa fie cantarite si de catre persoana desemnata.
Bea



#12 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 05:25 PM

Art. 96. - din Normele Met.pt.aplicarea L 319/2006
(1) Instruirea periodică se efectuează de către conducătorul locului de muncă.
(2) Intervalul dintre două instruiri periodice va fi stabilit prin instrucțiuni proprii, în funcție de condițiile locului de muncă și/sau postului de lucru, și nu va fi mai mare de 6 luni.
(3) Pentru personalul tehnico-administrativ intervalul dintre două instruiri periodice va fi de cel mult 12 luni.
(4) Verificarea instruirii periodice se face de către șeful ierarhic al celui care efectuează instruirea și prin sondaj de către angajator/lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire și protecție/serviciile externe de prevenire și protecție, care vor semna fișele de instruire ale lucrătorilor, confirmând astfel că instruirea a fost făcută corespunzător.
(5) Instruirea periodică se va completa în mod obligatoriu și cu demonstrații practice.
Bea



#13 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2008 - 06:27 AM

View Postanca duma, on May 9 2008, 04:30 PM, said:

Eu sunt contabil, nu ma pricep la protectia muncii.Stiu doar ca legea imi cere sa am pe cineva specializat care sa se ocupe de acest aspect.Eu i-am sfatuit pe toti cei carora le tin contabilitatea sa incheie contract cu o firma abilitata in domeniul SSM.Am gasit pe cineva serios care pentru 300 lei/loc de munca ( loc de munca nu este similar cu angajat- pot fi mai multi angajati la un loc de munca) a intocmit documentatia( instructiuni proprii, evaluare) si pentru instructaj platim 100 lei/angajat/an.Si cand am vazut ce documentatie a intocmit am considerat ca 300 este un pret rezonabil.Omul este specializat in domeniu, are studii superioare tehnice, a facut un curs postuniversitar in domeniul SSM, are abilitare in domeniu emisa de ministerul muncii.Este un profesionist. Parerea mea este ca fiecare ar trebui sa faca ceea ce este specializat sa faca.Profesorii sa lucreze in invatamant, medicii in domeniul sanatatii, noi contabilii sa ne vedem de meseria noastra , nu sa ne dam cu parerea in alte domenii decat cele legate de meseria noastra. Cu ce drep spun eu , un contabil, la ce riscuri ma supun eu si colegii mei in timpul muncii? Am eu aceasta competenta? Sau are administratorul societatii( cel care nu este pregatit in domeniu)?Pe mine ma deranjeaza cand spune cineva" ce mare lucru si contabilitatea asta? Doar bagi niste date in calculator.Oricine poate face contabilitate daca stie sa lucreze cu calculatorul"
Haideti sa lasam pe fiecare sa-si faca meseria!

scopul topicului nu a fost ca sa vedem daca contabilii sunt apti sa faca treaba asta, nu stiu de unde a reiesit treaba asta .....

Multumim Bea pt informatii.Deci pt personalul tehnic-administrativ - intervalul poate fi si 12 luni, mi se pare rezonabil .... acum vine intrebarea a doua : cine se incadreaza in personalul tehnic-administrativ ?

View Postliliana77, on May 8 2008, 11:54 AM, said:

eu sunt de acord cu tine, dar inspectia nu...la noi au zis si ca secretara are riscuri - isi poate turna cafea fierbinte pe mana, baga degetele in priza si okii-n monitor prea mult :thumbup:
deci fiecare post are riscuri specifice :smile:

bun si daca ti-a spus asa ceva ti-a indicat si normele de protectie a muncii specifice pt munca de secretara ?



#14 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 10 May 2008 - 11:48 PM

personalul tehnico-administrativ este personalul nelucrativ.
in ceea ce priveste capacitatea lucratorului desemnat sau a administratorului de a face activitatile la care este obligat, daca nu are cursul de inspector protectia muncii, amenda e intre 3000 si 6000 lei!!!
Bea



#15 VIVOclaus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 May 2008 - 02:26 PM

Buna ziua! Ma intereseaza si pe mine daca pot face eu instruirea introductiv generala si cea de la locul de munca urmand ca verificarea cunostintelor in urma intructajului general, la loc de munca si cea de admitere la lucru sa fie realizata de Directorul/ reprezentantul unității?
Precizez ca am efectuat un curs de nivel mediu in domeniul SSM.
IN HG1425/2006 scrie ca pot face doar instruirea introductiv generala urmand ca instruirea la locul de munca sa fie realizata de conducatorul locului de munca!
Dar acest lucrator nu are nici o pregatire in domeniul SSM! Eu am considerat ca le pot face pe amandoua instruiri!
Este corect?
Va multumesc!



#16 alexa2873

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 June 2008 - 08:33 PM

View Postanca duma, on May 9 2008, 04:30 PM, said:

Am gasit pe cineva serios care pentru 300 lei/loc de munca ( loc de munca nu este similar cu angajat- pot fi mai multi angajati la un loc de munca) a intocmit documentatia( instructiuni proprii, evaluare) si pentru instructaj platim 100 lei/angajat/an.Si cand am vazut ce documentatie a intocmit am considerat ca 300 este un pret rezonabil.Omul este specializat in domeniu, are studii superioare tehnice, a facut un curs postuniversitar in domeniul SSM, are abilitare in domeniu emisa de ministerul muncii.Este un profesionist
Imi pti da si mie un numar de telefon al persoanei care face SSM (despre care vorbesti) la adresa kmss28@yahoo.co.uk. Merci

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 21 March 2009 - 05:40 PM




#17 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2008 - 08:47 AM

[cum ai facut cursul si unde ? eu am incercat aici la Absoluteschool si mi-au spus ca nici macar nu pot urma deoarece nu am studii superioare tehnice.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 06 June 2008 - 09:14 AM




#18 VIVOclaus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 06 June 2008 - 11:51 AM

Conform Legii 319/2006 trebuie sa ai studii superioare tehnice pentru realizarea cursului, pe care eu le-am avut.



#19 iliam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 06 June 2008 - 12:47 PM

pt cursurile de 40 ore nu-ti tb studii superioare tehnice,doar pt.cele de 80 ore.
informatii pe site-ul itmb



#20 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2008 - 04:12 PM

View Postiliam, on Jun 6 2008, 01:47 PM, said:

pt cursurile de 40 ore nu-ti tb studii superioare tehnice,doar pt.cele de 80 ore.
informatii pe site-ul itmb
institutia de care spuneam mai sus are si ea doua module, modulul I de baza si modul II. De la scoala respectiva mi-au spus asa : modulul I se adreseaza administratorilor care isi fac protectia muncii NUMAI in propria firma. Modulul II pt cei care vor sa faca la mai multe firme. Si este perfect legal asa.

Mai am o nedumerire : firmele care dau factura pt prestarea unor astfel de servicii, trebuie sa aiba autorizatii suplimentare ????

VIVOclaus, cum este examenul final ? am inteles ca este in fata unei comisii de la minister. Este dificil ? Referitor la ce ai intrebat tu, daca ai cursul facut si ai studii sup tehnice, poti face ambele instructiuni.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL