Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
diverse probleme - Case de marcat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


diverse probleme - Case de marcat

casa de marcat fiscalizare punct de lucru
66 replies to this topic

#1 corinac

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 08 May 2008 - 11:37 AM

Buna ziua,

Am urmatoarea situatie:
Magazin online - potrivit OUG 25/25.03.1999 actualizata la data de 03.09.2007 nu asa avea nevoie de casa de marcat. Insa se mai poate intampla ca din cand in cand sa am 1-2 clienti care sa vina la sediu sa ridice produsele. Atunci ii dau bon fiscal.

Nu vreau insa sa mai ofer aceasta posibilitate, ci livrarea sa se faca doar prin curier.
Eu fac Z-ul in fiecare zi, chair daca este pe zero (asa mi s-a spus).
Daca nu voi mai avea aceasta exceptie de la OUG, cum as putea sa pun casa de marcat pe "stand-by" pana cand, sa zicem, va trebui din nou sa o folosesc.

Exista aceasta posibilitate sa nu mai folosesti casa de marcat, daca activitatea pe care o desfasori nu o impune?


Va multumesc anticipat pentru amabilitate!

O zi buna!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 30 September 2008 - 09:46 PM




#2 Ramona_2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 May 2008 - 10:28 AM

Am si eu o mica nelamurire si am nevoie de putin ajutor.Trebuie sa cumpar o casa de marcat o voi putea folosi la sediul social dar si la beneficiari ?
Tinand cont de faptul ca activitatea firmei este de consultanta.Sau trebuiesc case de marcat diferite?Multumesc




#3 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2008 - 06:16 PM

Daca faci consultanta si catre persoane fizice poti lua doar o casa de marcat



#4 liliana200811

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 05 June 2008 - 09:17 AM

Vezi postareaFlorin_76, la May 16 2008, 07:16 PM, a spus:

Daca faci consultanta si catre persoane fizice poti lua doar o casa de marcat


Am si eu o intrebare, de fapt mai mult am nevoie de ajutor.
Daca are cineva casa de marcat ACTIVA. Daca am facut raportul zilnic ieri pe la ora 11, si dupa aceea pana seara la 17 am mai incasat, cum fac sa obtin raportul zilnic, in condiitile in care a mai fost facut o data in aceea zi.
Daca il fac acum dimineata cu data 04.06.08-05.06.08 imi apare si primul raport de dimineata, totalul.

multumesc



#5 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2008 - 12:03 AM

Daca ati inchis de doua ori casa intro zi scoateti doua rapoarte zilnice .
Nu am vazut nicaieri limitare la o singura inchidere pe zi a casei .



#6 liliana200811

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 06 June 2008 - 11:42 AM

Vezi postareaFlorin_76, la Jun 6 2008, 01:03 AM, a spus:

Daca ati inchis de doua ori casa intro zi scoateti doua rapoarte zilnice .
Nu am vazut nicaieri limitare la o singura inchidere pe zi a casei .


Multumesc pentru raspuns.
Al doilea raport a fost facut seara la inchidere.
La cel de-al doilea raport este cuprinsa si suma de la primul raport, adica tot ce s-a incasat in ziua respectiva?
Din pacate eu am plecat mai devreme si altcineva a inchis, si nu a verificat suma din sertar cu suma de pe raport.



#7 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 09 June 2008 - 11:12 AM

Incerca sa-i contactezi pe cei care-ti asigura service la casa de marcat



#8 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2008 - 04:07 PM

La al doilea Z perioada era acceasi zi , sau de la data inchideri anterioare zilei respective.



#9 kos25

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 17 August 2008 - 10:31 AM

buna ziua.va rog sa ma ajutati in urmatoarea priblema.Vanzatoarea la magazin a batut gresit in casa de marcat in loc de 430 lei 4300 lei.ce sa fac in acest caz? trec la registrul de casa 430 lei si ce fac pt finante? am inteles ca se face o decl a vanzatoarei prin care explica ce s-a intamplat si se ataseaza in spatele raportului casei de marcat din ziua respectiva si se pune la reg de casa....erste suficient? trebuie sa duc aceasta decl si la finante?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 28 May 2009 - 02:20 PM




#10 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2008 - 04:05 PM

Face vanzatoarea o declaratie pe propria raspundere in care explica ce sa intamplat, atasati declaratia la registrul de casa , La fisc nu e nevoie sa duceti nimik.



#11 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 29 September 2008 - 01:11 PM

Poate ma ajuta si pe mine cineva. La un magazin de ziare pana acum nu am avut casa de marcat (din cate stiu nu este obligatorie), fac monetar pentru incasari. Incepand cu luna aceasta s-au adus si produse de papetarie si s-a luat si casa de marcat. Pe casa de marcat se trece numai papataria (cu tva 19%). Cum procedez cu monetarul? Fac monetar pentru toata suma ,vanzari presa + papetarie (la care anexez raportul z) sau doar pentru presa, pentru papetarie avand raportul z? :thumbup:



#12 MaQ

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 October 2008 - 11:10 AM

Salut!
Am deschis un magazin de haine si abia am inceput sa ma familiarizez cu toate notiunile legate de contabilitate.
Azi am vorbit cu vanzatoarea care a gresit suma pe care a introdus-o dimineata ca sold de casa (cred ca asa se numeste - suma pe care o foloseste sa dea rest clientilor). Inainte de a vinde primul articol a introdus in loc de 3500 RON in loc de 35 RON, cat avea la ea.
Ce se poate face in cazul asta? Ce implicatii poate avea greseala asta ?
Se poate rectifica cumva?

Astept orice sfat, sugestie, critica :) ...



#13 dmirelae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2008 - 07:19 PM

trebuie de faceti proces verbal de constatare a erorii la care sa adaugati si bonul fiscal. Acesta trebuie pastrat in contabilitate.



#14 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 09 October 2008 - 09:33 PM

Sper sa va fie de folos,

Pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:

a)sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b)decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c)copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d)nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.


Proces Verbal
Încheiat azi__________________________

Subsemnata, ______________________, angajat in funcția de________________________________________
Sesizez faptul ca azi_____________ la marcarea bonului cu numărul____________ emis la (ora si minutul)__________ la departamentul________________in casa de marcat fiscala am tastat eronat suma de _______________ reprezentând _________________________________________________________________
S-a întocmit prezentul proces verbal in 2 exemplare din care 1 exemplar se pastreaza la dosarul unitatii iar exemplarul 2 se anexează la adresa înaintata Administrației Financiare.

Semnătura



DECIZIE
Nr. din__________


____________________________ in calitate de administrator la S.C.__________________________ Localitatea___________________Judetul__________________ Nr. ORC ______________ CUI____________
Având in vedere Procesul Verbal nr._________din_________ privind corectarea sau anularea înregistrării unei operațiuni după emiterea bonului fiscal.

Decide următoarele:

Se aproba / respinge corectarea sau anularea înregistrării operațiunii menționate in Procesul verbal nr.__________ din__________________.
Diferentele rezultate din operațiunea greșit efectuata de vor înregistra in contabilitate / recupera de la vinovat deoarece________________________________________________________


Administrator,


OBS. Am auzit ca nu se mai preda la Administratia Fiscala procesul verbal!



#15 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 09 October 2008 - 09:38 PM

Ai introdus eronat suma de 3500 in loc de 35 lei ca sume intrate iar nu ca vanzari, daca am inteles eu bine. In aceasta situatie trece la iesiri numerar diferenta de 3500-35 lei si iti vor ramane banii in mod corect. Exact asa cum faci daca-ti vine un furnizor si ii achiti din vanzari o anumita suma de bani.



#16 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 October 2008 - 04:39 PM

Ma poate ajuta cineva cu intrebarea de mai sus? Va rog.



#17 simona munteanu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 October 2008 - 09:46 PM

Vezi postareaMaQ, la Oct 8 2008, 12:10 PM, a spus:

Salut!
Am deschis un magazin de haine si abia am inceput sa ma familiarizez cu toate notiunile legate de contabilitate.
Azi am vorbit cu vanzatoarea care a gresit suma pe care a introdus-o dimineata ca sold de casa (cred ca asa se numeste - suma pe care o foloseste sa dea rest clientilor). Inainte de a vinde primul articol a introdus in loc de 3500 RON in loc de 35 RON, cat avea la ea.
Ce se poate face in cazul asta? Ce implicatii poate avea greseala asta ?
Se poate rectifica cumva?

Astept orice sfat, sugestie, critica :) ...
nu este vanzare asa ca nu e nevoie de nici un proces verbal.asa cum ati introdus sume in sertarul case de marcat asa se pot si scoate pe parcursul zilei(trebuie sa existe tasta de iesiri sume, pt.cazul cand platiti furnizori).La sfarsit de zi cand scoatei Z-ul acestea se anuleaza.



#18 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 11 October 2008 - 11:56 PM

Buna!
Un agent de vazari a fost plecat in teritoriu si a incasat pe baza de chitanta o suma de 15000 ron(aferenta mai multor facturi care nu depaseau 5000 ron fiecare) in 3 zile diferite consescutive. Chitantele si banii nu le-a adus la inregistrat in registrul de casa decat peste 5 zile cand s-a intors. Acum ma gandesc ca pt inregistrare trebuie sa dea o nota explicativa pt ce s-a intamplat si contabila sa inregistreze in registrul de casa toate cele 3 chitante in ziua in care a primit bani isi chitantele. Stiti cumva daca scrie undeva ca aceasta nota explicativa trebuie depusa la Finante impreuna cu raportul zilnic din ziua in care s-au inregistrat toate cele 3 chitante?



#19 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 12 October 2008 - 11:51 AM

La sfarsitul zilei nu se anuleaza aceste sume dar ele se evidentiaza distinct in Z fata de vanzari, care sunt purtatoare de tva. Sa presupunem ca dimineata patronul lasa la magazin 1000 lei pentru plata unui furnizor. Banii se introduc in casa de marcat la intrari numerar iar nu la vanzari marfuri pentru ca nu este o vanzare, firesc. Vine furnizorul, elibereaza chitanta pentru suma de 800 lei iar vanzatoarea trece la iesiri numerar suma de 800 lei. Cu cei 200 lei ramasi isi ia avansul chenzinal, sa zicem. Trece la iesiri numerar si cei 200 lei pe care ii trece si in registrul pentru banii personali pentru ca suma din poseta sa a crescut. Tot ce tine de banii firmei, vanzari si operatiuni cu numerar altele decat vanzari, trece prin casa de marcat iar tot ce tine de banii personali trece prin registrul de bani personali.



#20 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2008 - 01:30 PM

Nu am auzit de aceasta depunere la Finante...nu este o problema fiscala. Dar, are vreo legatura cu casa de marcat?
Madalina






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL