Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Completare RJIP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


221 replies to this topic

#181 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 16 January 2012 - 01:38 PM

In RJIP se trec toate incasarile si platile.Cheltuielile nedeductibile se evidentiaza si in Fisa de operatiuni diverse.A se vedea omfp 1040/2004 art.43 - 47.Sau mai aproape de intrebarea dvs., art.51 - 52.
(Atentie, doar penalitatile datorate (sau platile impozitului datorat) statului Roman sunt considerate nedeductibile.Penalitatile datorate furnizorilor, de ex. Banca, utilitati etc...sunt deductibile)



#182 ali_33

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 January 2012 - 02:10 PM

Buna ziua!

Am si eu o intrebare legata de Registrul de incasari si plati,precum si de fisele de operatiuni diverse.
De exemplu sa spunem ca am facut ceva cumparaturi in care am obiecte de birotica ( pe care am inteles ca le pot deduce) precum si obiecte necesare pentru protocol( aici am inteles ca am voie doar 2% din profit)
Intrebarea mea este :
-cum se trece in Registrul de incasari si plati? si cum trec pe fise? ( defalcat birotica de protocol? Adica voi avea 2 fise??)

Multumesc anticipat !

PS. De fapt nu am pus doar o intrebare... :smile:




#183 kristen69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2012 - 08:21 AM

Vezi postareacorpus, la 31 July 2009 - 09:17 PM, a spus:

art 48 / OMFP 1040/2004 citat:
"Nu constituie venit brut şi nu se înregistrează în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi sumele încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi ori în cursul desfăşurării acesteia
- sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori persoane juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii.
Pentru aceste categorii de operaţiuni fie se deschid fişe pentru operaţiuni diverse distincte, fie se întocmesc situaţii cu ajutorul documentelor cumulative care să reflecte situaţia acestor sume.
Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizării veniturilor şi care sunt plătite în cursul unui an fiscal."

Rezulta ca puteti cheltui mai mult decat incasati pentru ca aveti voie sa faceti aceste aporturi,( adica bani adusi de acasa) iar la sfarsitul anului va rezula o pierdere fiscala ce poate fi recuperata in anii urmatori conform CF asa cum s-a spus si in postul anterior

Intrebare: Pentru "banii adusi de acasa" trebuie sa existe un contract de imprumut? sau pot sa-i prind in fisa de operatiuni diverse fara nici o justificare.



#184 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2012 - 01:36 AM

Vezi postareakristen69, la 24 January 2012 - 08:21 AM, a spus:

Intrebare: Pentru "banii adusi de acasa" trebuie sa existe un contract de imprumut? sau pot sa-i prind in fisa de operatiuni diverse fara nici o justificare.
PFA nu este obligat sa tina evidenta banca/casa.
Banii incasati pot fi retrasi din contul PFA fara nicio justificare. La fel si cu imprumuturile "persoanei fizice" fata de PFA.
Deci nu e cazul sa te complici cu fisa de op. div. ptr. aceste "aporturi" de numerar.

Have fun!
Dan



#185 alis240

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 28 January 2012 - 07:39 AM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare.
Un PFA impozitat in sistem real, in anul 2011 achita o parte din CASS aferent anului 2010. Acea suma platirta in anul 2011 dar aferenta anului 2010 este deductibila sau nu?

Multumesc



#186 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 01 February 2012 - 12:19 AM

da



#187 Pisik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 08 February 2012 - 08:45 PM

Am o mare rugaminte la dumneavoastra, daca ma puteti ajuta cu o informatie : la schimbarea anului trebuie sa schimb registrul de casa sau pot sa continui sa scriu in cel din 2011?



#188 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2012 - 09:45 PM

Sper ca te referi la Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP) si nu la Registul de Casa :blink:

In RJIP incepi o noua pagina de la zero ptr. noul an.
Sper ca ai paginile numeroatate, snuruite etc.

Have fun!

Dan

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 11 February 2012 - 09:46 PM

Dan



#189 Pisik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 13 February 2012 - 02:56 PM

Vezi postareaDan I., la 11 February 2012 - 09:45 PM, a spus:

Sper ca te referi la Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP) si nu la Registul de Casa :blink:

In RJIP incepi o noua pagina de la zero ptr. noul an.
Sper ca ai paginile numeroatate, snuruite etc.

Have fun!

Dan

Ma refer la Registrul de casa....



#190 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 13 February 2012 - 03:10 PM

PFA nu intocmesc Registru de casa, doar RJIP.



#191 Pisik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 13 February 2012 - 04:23 PM

Vezi postareakmkz, la 13 February 2012 - 03:10 PM, a spus:

PFA nu intocmesc Registru de casa, doar RJIP.

Poate aici am gresit la intrebare.. eu sunt SRL...



#192 GABI2000

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 29 February 2012 - 06:34 PM

BUNA ZIUA
AM SI EU O PROBLEMA. AM CITIT CE S-A DISCUTAT PE TOPIC SI M-AR INTERESA DACA STITI CUM SA FAC CORECT PENTRU O PFA CARE VINDE FLORI SI ARE SI MARFA DISTRUSA? AM INTELES CA NU TREBUIE SA CALCULEZE TVA DACA MARFA , FIIND PERISABILA NU S-A PERIMAT DIN VINA VANZATORULUI( ESTE PFA PLATITOR DE TVA)
MULTUMESC ANTICIPAT



#193 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 29 February 2012 - 08:22 PM

Prevederea art.44 lit.e din omfp 1040/2004 "pierderile privind bunurile perisabile, in limitele prevazute de actele normative in materie" ne trimite la ... HG 831/2004, unde nu o sa gasim nimic despre flori !!Deci, imho, remarcam un infringement (!) la art.43 lit.a "sa fie efectuate..in scopul realizarii venitului", astfel cheltuielile cu marfa depreciata (flori) devin nedeductibile.Daca mai suntem si platitori de TVA si am dedus TVA la achizitie, ei bine TVA-ul aferent marfii depreciate devine nedeductibil la randul lui.Despre "tratamentul" anumitor cheltuieli nedeductibile citim art. 52.



#194 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 10 July 2012 - 05:34 PM

Buna.

In urma citirii acestui topic, vreau, va rog, sa-mi confirmati daca am inteles corect:

Ridicarile de numerar nu sunt considerate venituri si in concluzie nu le iau in calcul la stabilirea profitului anual.

Cheltuielile nedeductibile partial sunt trecute intr-o fisa de operatiuni diverse, iar in RJIP se trece intreaga cheltuiala din documentul justificativ?

Si mai am o intrebare: Un birou executor judecatoresc a achizitionat de la o PF un autoturism nou dacia. Va rog frumos sa-mi spuneti cum trec achizitia in RJIP. Am inteles ca trebuie emisa dispozitie de plata catre PF. Am mai citit ca doar 50% din TVA il pot deduce, masina nefiind exclusiv folosita in interesul activitatii. Dar valoarea de achizitie fara TVA o deduc in totalitate sau tot doar 50%? Amortizarea o fac pe 4 ani, m-am mai informat, si trec pe cheltuiala in RJIP valoarea amortizarii lunare.

In speranta ca ma puteti ajuta cu un raspuns, va multumesc anticipat!



#195 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 12 July 2012 - 09:50 AM

Revin cu rugamintea de a ma ajuta cu o lamurire referitoare la:

Completarea in RJIP a achizitiei unui autoturism nou de la o PF. Corectati-ma daca gandesc bine inscrierea ei in registru:

Pe baza dispozitiei de plata emise de biroul de executor judecatoresc, o trec in registru cu intreaga valoare de pe dispozitie, respectiv valoarea de achizitie? Si la final de an, la calculul venitului net, adaug aceeasi valoare, respectand regula calculului venitului net( se adauga valoarea bunurilor amortizabile)? Sau trec doar amortizarea lunara prin impartirea valorii totale a masinii la 48 luni? O trec in registru sau intr-o fisa separata? Este corect ca doar 50% din valoarea totala a masinii am voie sa deduc? Ce fac cu partea nedeductibila? O adaug la final de an in totalitate, si anume jumatate din valoarea masinii, sau proportional in fiecare an pana la amortizarea integrala?

Cu cheltuielile cu combustibilul, asigurarile, procedez la fel. Deduc 50%, restul il trec nedeductibil. Trec in registru intreaga valoare, urmand ca la final de an sa trec pe nedeductibil jumatate din ea?

Multumesc mult pentru o lamurire a problemei mele.



#196 mirona craciun

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 12 November 2012 - 09:45 PM

Vezi postareagasil, la 09 July 2009 - 09:03 AM, a spus:

In registrul de incasari si plati se trec valorile fara TVA , atat la plati cu numerar cat si la plati prin banca .In cazul in care esti platitor de TVA
Si daca nu esti platitor de tva?! Atunci treci cu tot cu tva?!
Multumesc!



#197 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2012 - 12:08 AM

Vezi postareamirona craciun, la 12 November 2012 - 09:45 PM, a spus:

Vezi postareagasil, la 09 July 2009 - 09:03 AM, a spus:

In registrul de incasari si plati se trec valorile fara TVA , atat la plati cu numerar cat si la plati prin banca .In cazul in care esti platitor de TVA
Si daca nu esti platitor de tva?! Atunci treci cu tot cu tva?!
Multumesc!
Da!
Treci toate sumele cu TVA inclus.

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 16 November 2012 - 12:09 AM

Dan



#198 Mariana.Stan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 April 2013 - 04:05 PM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare suplimentara la acest topic...
In RJIP am inceput sa inregistrez cheltuielile incepand cu luna feb., dar am omis sa inregistrez si cheltuielire legate de infiintarea PFA la REG.COM.
Mai pot completa aceste cheltuieli daca ele dateaza din 28 si 30 ian.?
Si inca ceva... RJIP nu se completeaza in fiecare luna pe cate o foaie, chiar daca am doar 2-3 operatiuni in luna respectiva? sau completez toate incasarile si platile pe aceeasi fila din registru pana la ultimul rand?

Multumesc pentru raspunsul vostru.



#199 lidia_rai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 08 April 2013 - 08:30 PM

Buna ziua!
Am si eu o intrebare referitoare la PFA si/sau I.I. cu activitate de comert cu amanuntul.
Stiu ca registrul de casa nu este obligatoriu, dar cand G.F. a venit in control la magazin a cerut acest registru ca sa poata verifica soldul cu Z-ul de la casa de marcat, Mentionez ca RJIP era la sediu si I.I. are doau puncte de lucru(mini magazine). Deasemenea au cerut si rapoartele de gestiune. Mi-au explicat ca trebuie sa le am neaparat, pentru ca in cazul comertului cu amanuntul de fapt platile pentru marfa ar fi de fapt deductibile partial, doar pe baza descarcarii de gestiune. Ma puteti lamuri? Sunt obligata sa tin aceste registre?



#200 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 08 April 2013 - 09:48 PM

Raport de gestiune zilnic trebuie sa aveti la fiecare punct de lucru(magazin) si in care inregistrati intrarile de marfa pe baza de nir sau aviz de insotire a marfii si iesirile pe baza raportului z de la casa de marcat, eventualele lipsuri constatate la inventar, descarcarea din gestiune a marfurilor returnate cu defecte, expirate, etc.
Soldul zilnic la raportul de gestiune zilnic trebuie sa corespunda cu valoarea marfii pe care o aveti in magazin la un posibil inventar.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL