

Completare RJIP
#21
Postat 03 February 2009 - 10:56 AM
#22
Postat 03 February 2009 - 11:07 AM
Ma puteti indruma cum ar trebui completat si ce pot face cu prima foaie din registru deja completata?
Multumesc frumos.
#23
Postat 03 February 2009 - 11:59 AM
PENTRU A-INTOCMI CORECT CRED CA TREBUIE VAZUTE ACTELE-NU MERGE ASA CU X SI Z
#24
Postat 03 February 2009 - 01:09 PM
Daca totusi faceti palti din contul X ( sau transfer) in contul Y si aceasta are leagtura cu activit. dvs situatia se complica putin si intradevar asa cum spune maria-carmen, trebuie discutat cu documentele "pe masa"
Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 February 2009 - 01:10 PM
#25
Postat 03 February 2009 - 01:36 PM
In concluzie Prima pagina se anuleaza si rescriu incasarile si platile fara a mentiona transferul din contul X in contul Y. Corect?
#26
Postat 03 February 2009 - 02:00 PM
Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 03 February 2009 - 02:06 PM
#27
Postat 03 February 2009 - 03:31 PM
Nu l-am completat eu pt ca nu stiam ce si cum. Tocmai de asta am apelat la un contabil. Se pare ca n-a fost o alegere buna.
Si speram ca pe acest forum de specialitate sa pot obtine ceva mai multe informatii si poate mai multa bunavointa.
O zi buna va doresc.
#28
Postat 03 February 2009 - 09:35 PM
Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 February 2009 - 09:36 PM
#29
Postat 04 February 2009 - 10:51 AM
Toata nebunia asta cu transferul banilor din contul de PFA in cel de PF ti-a complicat inutil viata, si tie si contabilei tale... ma rog, daca poate fi numita contabila :cool:
Ca sa nu pomenesc si de comisioanele bancare aferente.
Trebuie sa privesti contul (si casa) PFA-ului ca fiind similare cu cele ale PF.
Banii sunt ai tai, nimeni nu te intreaba ce ai facut cu ei, pe ce i-ai cheltuit.
Important e ce treci in RJIP.
De ex. poti primi in contul de PFA niste bani dela un prieten din SUA, sau poti cumpara cu ei haine, pantofi, mancare...
Nici una din sumele astea nu vor fi evidentiate insa in RJIP.
Sfatul meu, cumpara un program de conta in partida simpla sau foloseste cu incredere Pcont Start, care-i gratuit. In acest fel vei avea de trtecut in RJIP doar totalurile lunare ce ti le da softul.
Dupa putina practica si configurari de inceput, la care vei primi asistenta online dela furnizorul softului, iti va fi foarte usor sa tii evindenta contabila.
Oricum cred ca ai platit-o pe 'contabila' (degeaba)...
In cazul RJIP completat gresit, citeste instructiunile de completare (pe care eu nu mai am rabdare sa le caut acum), taie foaia gresita cu o linie si intocmeste unul corect.
Succes!
#30
Postat 04 February 2009 - 11:15 AM
O zi buna va doresc.
#31
Postat 04 February 2009 - 12:13 PM
#32
Postat 10 February 2009 - 03:34 PM
Ex : daca ai retragere numerar treci la plata banca , daca ai depunere in casa treci la incasari numerar.
#33
Postat 02 March 2009 - 03:36 PM
Am o societate civila de avocatura platitoare de TVA.
Va rog sa ma lamuriti in legatura cu urmatoarele aspecte:
1. In RJIP se trec doar platile (cheltuielile) deductibile? Platile aferente protocolului, impozitului pe venit, tva-ului si celelalte plati plati nedeductibile sau deductibile limitat nu se inregistreaza in RJIP? Cum se tine evidenta lor la calculul impozitului?
2. Nu-mi sunt deloc clare termenele de depunere a declaratiilor (estimative si cele privind venitul realizat) 31 ianuarie sau 15 martie pentru declaratiile estimative?
#34
Postat 03 March 2009 - 10:51 AM
Va multumesc!
#35
Postat 05 March 2009 - 01:55 PM
cheltuieli cu protocolul =deductibil limitat
impozit pe venit =nu se trece
tva= art 53-55
nedeductibile ! = nu se trec
exemplu: pentru anul 2009 se depune pana la 31 ian decl.estimativa 200.Pe baza acesteia, Admin Financiara va calculeaza impozitul datorat ( care este si el unul estimativ) si va comunica in scris valoarea acestuia si termenele la care treb. achitat, adica la 3 luni
in 2010 pana la 31 mai se depune decl. 200 in care declarati veniturile si cheltuielile reale pentru anul 2009, justificate prin documente si evidentiate in RJIP, dupa care Admin Fin. face o "regularizare " a impozitului paltit de dvs. deja in cursul anului 2009; adica va mai restituie sau va mai cere.
Rugati un contabil sa va ajute cu modalitatile de calcul, faceti cateva exercitii cu o fisa pentru operatiuni diverse, tva sau limita pentru protocol, dupa care ar trebui sa va descurcati. Nu este chiar asa de greu
#36
Postat 01 April 2009 - 05:37 PM
Entitatea: PFA, norma fixa de venit, neplatitor de TVA.
Situatia: incasari lunare in valuta.
Dilema: la ce curs valutar se trec aceste incasari in realizarea registrului de incasari si plati in RON, care are scopul de a determina depasirea sau nu a plafonului de 35.000 EUR impus de lege? Intreb pentru ca exista diferente destul de semnificative intre cursul BNR din ziua incasarii si cursul la care banca unde am conturile face conversia in RON a incasarii respective.
Practic, incasarea reala e mai mica decat cea teoretica calculata prin cursul BNR.
#37
Postat 01 April 2009 - 07:08 PM
#38
Postat 01 April 2009 - 07:38 PM
Doina P, la Apr 1 2009, 07:08 PM, a spus:
Teoretic dar nu stiu cum e "legal". Practic, ca PFA, conversia valutei incasate in RON este la un curs inferior celui BNR.
#39
Postat 01 April 2009 - 10:08 PM
.gif)
#40
Postat 02 April 2009 - 07:50 AM
" ... sumele se convertesc în moneda națională a României prin utilizarea cursului de schimb valutar la data la care se primesc sau se plătesc sumele ..."
Cod Fiscal, art. 139.1 - Cursul de schimb valutar
" Dacă elementele folosite pentru stabilirea bazei de impozitare a unei operațiuni, alta decât importul de bunuri, se exprimă în valută, cursul de schimb care se aplică este ultimul curs de schimb comunicat de B.N.R. sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectuează decontările "
Plafonul de scutire de 35.000 euro a ramas inghetat la "cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data aderării".
Asta inseamna exact 119.000 lei. CF, art.152
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi