Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contract de plata a unei facturi in rate? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Contract de plata a unei facturi in rate?

5 replies to this topic

#1 ExpertFoto

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 May 2008 - 03:03 PM

Salut.Sunt incepator si mi-am facut societatea comerciala de o saptamana.Eu sunt fotograf si domeniul de activitate al scietatii este activitati fotografice.
Am cumparat pe firma un atv de la firma unui prieten de al meu care se ocupa cu importul lor.Mi-a dat factura pe intreaga suma si a fost de acord sa ii platesc contravaloarea facturii (care este undeva in jur de 170 de milioane) esalonat cate 700 ron pe luna.Cum pot trece aceasta intelegere sub forma unui contract care sa il inregistrez in contabilitatea mea ca o datorie de 700 ron pe luna pana se achita factura?



#2 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 20 May 2008 - 03:11 PM

contract de vanzare-cumparare cu plata in rate.
se trece la clauza de plata a pretului, ca plata se va efectua lunar, in suma de 700RON, pana ce suma ramasa de plata este inferioara 700RON, platindu-se integral suma ramasa.
atentie, sa specificati, daca este purtatoare de dobanda sau nu!

Bea



#3 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 22 May 2008 - 10:40 AM

Vand un utlilaj si plata se face in 3 ani,cum as putea sa facturez,pentru ca nu vreau sa ma incarc cu TVA si impozit pe profit,la o valoare asa de mare si nici nu as vrea sa ma trezesc peste 2 ani ca clientul imi inapoiaza utilajul pentru ca nu mai are bani sa plateasca(am mai patit asa ceva) si eu sa am platit impozitul pe profit pe toata valoarea.Cum as putea proceda?Contract de vanzare-cumparare in rate am inteles ca nu se mai poate face.Problema este ca eu din gresala am incheiat deja contractul in rate.Va rog sa ma ajutati.

Adaugat ulterior: May 22 2008, 12:30 PM

Nu are nimeni nici o iesire din situatie?

Adaugat ulterior: May 22 2008, 02:02 PM

Va roooooog.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 09:43 PM




#4 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 May 2008 - 01:28 PM

Vezi postareamalis, la May 22 2008, 11:40 AM, a spus:

Vand un utlilaj si plata se face in 3 ani,cum as putea sa facturez....
Exigibilitatea TVA-ului intervine la data faptului generator, adica la data la care ai livrat utilajul, cand in termen de 15 zile trebuie sa facturezi toata valoarea utilajului vandut. Plata facturii se va face in rate, conform scadentarului din contractul de vanzare-cumparare cu plata in rate. In cazul in care ai incasat avansuri(pe care esti obligata sa le facturezi in 15 zile de la incasarea banilor), acestea se storneaza la data intocmirii facturii finale, cu pozitii separate in aceeasi factura in care se inscrie valoarea totala a utilajului.Asadar poti incasa avansuri, dar la data la care utilajul a fost livrat la beneficiar ( cu Factura sau Aviz de insotire a marfii, ca documente de insotire) banii incasati nu mai pot fi considerati avansuri ci rate platite la factura.



#5 malis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:

Postat 22 May 2008 - 01:54 PM

Deci nu pot intocmi facturi cu rata 1,rata 2 etc,si la final sa facturez utilajul?



#6 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 May 2008 - 05:09 PM

Pentru societatile comerciale inregistrate in scopuri de TVA, in cazul unor livrari de utilaje, obligativitatea intocmirii unei facturi intervine la incasarea unui avans si la livrarea utilajelor. In aceste cazuri ai obligatia colectarii TVA-ului deoarece exigibilitatea intervine la data incasarilor (in cazul avansurilor) si la data la care intervine faptului generator (livrarea efectiva). Faptul generator nu intervine la incasarea ratelor ci la livrarea utilajelor, deci nu poti factura incasarile (ratele) daca ai livrat deja bunul vandut. La livrare facturezi utilajul iar ratele le incasezi lunar conform contractului.
Codul fiscal
Art. 155. - (1) Persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decat o livrare/prestare fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) și (2), trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa. De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 09:43 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL