Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reamenajari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


reamenajari


13 replies to this topic

#1 GIUKA67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 29 May 2008 - 09:22 PM

ceau la voi,
am si eu nevoie de ajutor daca ma poate ajuta cineva.ce inregistrari contabile trebuie sa fac daca firma x inchiriaza o hala de la o persoana fizica pe baza de contract de inchiriere, si firma x reamenajeaza aceasta hala?cumpara materiale pt a se intoduce electricitatea,baga conducte de gaz si face canalizarea.
astept ajutorul vostru,
multzumesc............



#2 angelabiris

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 29 May 2008 - 09:56 PM

TRATAMENTUL CONTABIL AL INVESTITIILOR EFECTUATE IN REGIE PROPRIE LA IMOBILIZARILE LUATE CU CHIRIE


Temeiul legal:


OMFP 2374 /decembrie 2007 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene (MO 25 bis/14.01.2008).


Reglementari contabile cu privire la tratamentul investitiilor efectuate in regie proprie la imobilizarile luate cu chirie


Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la

• imobilizari corporale sau

• drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.”

Se supun, de asemenea, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.

In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Tratamentul contabil al investitiilor efectuate in regie proprie la imobilizarile luate cu chirie


A) INREGISTRARI EFECTUATE IN CONTABILITATEA CHIRIASULUI

- Colectarea cheltuielilor efectuate dupa natura lor



6xx "Cheltuieli dupa natura" = %

3xx "Conturi de stocuri"

4xx "Conturi de terti"

5xx "Conturi de trezorerie"

- Receptionarea lucrarilor de investitii la mijloacele fixe inchiriate

212 „Constructii” = 722 "Venituri din productia de imobilizari corporale"



sau

231 „Imobilizari corporale in curs”= 722 "Venituri din productia de imobilizari corporale" si

212 „Constructii” = 231 „Imobilizari corporale in curs”

- Inregistrarea amortizarii investitiilor efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie pe perioada initiala a contractului de inchiriere sau conform clauzelor contractuale

6811 Chelt.privind amortizarea imobilizarilor corporale = 2812 Amortizarea constructiilor

- Scoaterea din evidenta a investitiei amortizate integral la expirarea contractului de inchiriere

2812 Amortizarea constructiilor = 212 „Constructii”

- Scoaterea din evidenta a investitiei neamortizate integral care, potrivit clauzelor contractuale, se recupereaza de la proprietarul bunului

% = 212 „Constructii”

2812 Amortizarea constructiilor

6583 Cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capital

- Facturarea valorii de recuperat a investitiei neamortizate, de la proprietarul mijlocului fix

461.x Debitori diversi = 758 Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital



B) INREGISTRARI EFECTUATE IN CONTABILITATEA PROPRIETARULUI IMOBILIZARII



- Inregistrarea preluarii pe baza de proces-verbal de predare-primire a investitiei amortizate integral de catre chiriasi

212 „Constructii” = 2812 Amortizarea constructiilor

- Inregistrarea preluarii pe baza de proces-verbal de predare-primire a investitiei neamortizate integral de catre chiriasi

212 „Constructii” = 2812 Amortizarea constructiilor - cu valoarea amortizarii

si

212 „Constructii” = 404 Furnizori de imobilizari – cu valoarea ramasa neamortizata


sper sa-ti fie de real folos!!!




#3 GIUKA67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 June 2008 - 08:31 PM

Vezi postareaGIUKA67, la May 29 2008, 10:22 PM, a spus:

ceau la voi,
am si eu nevoie de ajutor daca ma poate ajuta cineva.ce inregistrari contabile trebuie sa fac daca firma x inchiriaza o hala de la o persoana fizica pe baza de contract de inchiriere, si firma x reamenajeaza aceasta hala?cumpara materiale pt a se intoduce electricitatea,baga conducte de gaz si face canalizarea.
astept ajutorul vostru,
multzumesc............




#4 GIUKA67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 June 2008 - 08:38 PM

mutumesc Angela pt raspunsul tau si mie mi se pare OK ce-mi spui singurul lucru cu care nu sunt in clar e ca eu inchiriez de la o persoana fizica si am la baza numai un contract de inchiriere,iar investitile nu le mai recuperez de la propietar,deci cred ca ar fi cel mai bine sa trec investitile direct pe celtuieli.Ce parere ai?



#5 iulia.k

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 08 June 2008 - 08:13 PM

am si eu o intrebare..daca o societate realizeaza lucrari de vpositorie, zugraveli, placare a peretilor, pardosire etc, fara modificari in structura, sau lucrari de modernizare, e bine daca tot ceea ce cumpar de la furnizor bag pe materiale auxiliare?
% 401
3021
4426
si dupa aceea:
6021 la 3021???



#6 evelascoj

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 22 July 2008 - 07:23 PM

Vezi postareaiulia.k, la Jun 8 2008, 07:13 PM, a spus:

am si eu o intrebare..daca o societate realizeaza lucrari de vpositorie, zugraveli, placare a peretilor, pardosire etc, fara modificari in structura, sau lucrari de modernizare, e bine daca tot ceea ce cumpar de la furnizor bag pe materiale auxiliare?
% 401
3021
4426
si dupa aceea:
6021 la 3021???

Buna seara,

Am si eu o intrebare. Daca este o chirie cu optiune de a cumpara (chirie este pe 4 anii, si apoi exista optiune de a cumpara cu pret inchis), este obligatoriu de a amortizare pe perioada contractului sau se poate amortiza pe viata utila?

Multumesc anticipat!



#7 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 05 September 2008 - 10:34 PM

Stii ce e cel mai interesant? ca aceste amenajari, investitii trebuie declarate si impozitate la Consiliul Local :thumbup:
Si eu am avut un caz de genul si pana nu mi-a trebuit un certificat ca nu am restante la ei a fost OK, dar cand au vazut in balanta ca la imobilizari am alta valoare decat ei...au sarit ca trebuia declarata si impozitata.Baza cica ar fi Codul Fiscal.



#8 Mariana_2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 06 September 2008 - 10:25 AM

am si eu o problema. care este modalitatea corecta de a compensa amenajarile pe care la fac la un spatiu inchiriat si cu chiria pe care trebuie s-o platesc. materialele le-am luat pe firma mea. cum se poate inchide (contabil) chiria pe care trebuie s-o platesc.?



#9 godzila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 Postari:

Postat 06 September 2008 - 04:28 PM

Vezi postareaMariana_2007, la Sep 6 2008, 10:25 AM, a spus:

am si eu o problema. care este modalitatea corecta de a compensa amenajarile pe care la fac la un spatiu inchiriat si cu chiria pe care trebuie s-o platesc. materialele le-am luat pe firma mea. cum se poate inchide (contabil) chiria pe care trebuie s-o platesc.?
- daca este prevazut in contractul de inchiriere ( sau exista act aditional) refacturezi costul amenajarilor catre
proprietar



#10 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 06 September 2008 - 06:01 PM

Vezi postareaioanavoda, la Sep 5 2008, 11:34 PM, a spus:

Stii ce e cel mai interesant? ca aceste amenajari, investitii trebuie declarate si impozitate la Consiliul Local :thumbup:
Si eu am avut un caz de genul si pana nu mi-a trebuit un certificat ca nu am restante la ei a fost OK, dar cand au vazut in balanta ca la imobilizari am alta valoare decat ei...au sarit ca trebuia declarata si impozitata.Baza cica ar fi Codul Fiscal.


Cand inregistrezi amenajarile, le treci pe ct 231 Imobilizari in curs. La final, faci PV de receptie si treci suma in ct 212, bineinteles ca trebuie declarata noua valoare la Adm Financiara si ti se recalculeaza impozitul datorat.
Every thing happens for a reason.



#11 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 08 September 2008 - 05:08 PM

Da, doar ca daca apartamentul inchiriat e al unei persoane fizice, cu ea nu au treaba daca si-l reamenajeaza, ca din cate stiu impozitul nu e in functie de valoare, dar tu, firma trebuie sa platesti impozit pe aceasta valoare a investitiei.
Un pic cam incorect, nu?

Aceasta postare a fost editata de ioanavoda: 08 September 2008 - 05:10 PM




#12 Mary-Constanta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 September 2008 - 05:14 PM

Am o problema la care va solicit ajutorul.Daca activitatea firmei se desfasoara intr-un spatiu inchiriat si se fac lucrari de amenajare, cumparandu-se materiale de constructii pe banii firmei (nisip, ciment,faianta,gresie) cum inregistrez aceste materiale, in 3028, le fac NIR si le dau pe cheltuiala, sau le inregistrez in 611 fara sa le mai trec prin 3028.Va multumesc.



#13 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 11 September 2008 - 07:16 PM

Vezi postareaMary-Constanta, la Sep 11 2008, 06:14 PM, a spus:

Am o problema la care va solicit ajutorul.Daca activitatea firmei se desfasoara intr-un spatiu inchiriat si se fac lucrari de amenajare, cumparandu-se materiale de constructii pe banii firmei (nisip, ciment,faianta,gresie) cum inregistrez aceste materiale, in 3028, le fac NIR si le dau pe cheltuiala, sau le inregistrez in 611 fara sa le mai trec prin 3028.Va multumesc.

am avut asa un caz si am trecut direct pe 611. am avut prevazut in contractul de inchiriere ca lucrarile de reparatii le voi suporta eu fara nici un fel de obligatie din partea proprietarului. Am avut chiar si control de la finante referitor la perioada respectiva si au spus ca e ok



#14 mailsanda

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 11 September 2008 - 08:50 PM

Codul Fiscal Art.24
(3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de închiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea;
b) mijloacele fixe puse în functiune partial, pentru care nu s-au întocmit formele de înregistrare ca imobilizare corporală; acestea se cuprind în grupele în care urmează a se înregistra, la valoarea rezultată prin însumarea cheltuielilor efective ocazionate de realizarea lor;
c) investitiile efectuate pentru descopertă în vederea valorificării de substante minerale utile, precum si pentru lucrările de deschidere si pregătire a extractiei în subteran si la suprafată;
d) investitiile efectuate la mijloacele fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate în scopul îmbunătătirii parametrilor tehnici initiali si care conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix;
e) investitiile efectuate din surse proprii, concretizate în bunuri noi, de natura celor apartinând domeniului public, precum si în dezvoltări si modernizări ale bunurilor aflate în proprietate publică;
f) amenajările de terenuri.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL