#1
Postat 20 June 2008 - 09:57 AM
#2
Postat 20 June 2008 - 10:05 AM
de exemplu, la noi la firma, cei care iau banii in mana, semneaza pe fluturasul de salariu(un fluturas le ramane lor, celalalt semnat de angajat se pastreaza la statele de plata). iar restul angajatilor, care primesc salariul pe card nu semneaza nimic. demonstram noi cu hartiile de la banca, cum ca plata salariilor a fost facuta.
#3
Postat 20 June 2008 - 03:29 PM
#4
Postat 20 June 2008 - 07:42 PM
#5
Postat 10 October 2008 - 11:48 PM
#6
Postat 11 October 2008 - 02:55 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 October 2008 - 02:56 AM
#7
Postat 29 October 2008 - 08:43 PM
#8
Postat 30 October 2008 - 12:23 AM
cristianbe70, la Jun 20 2008, 09:57 AM, a spus:
CAPITOLUL III
Plata salariului
Art. 161. - (1) Salariul se plătește în bani cel puțin o dată pe lună, la data stabilită în contractul individual de muncă, în contractul colectiv de muncă apl icabil sau în regulamentul intern, după caz.
(2) Plata salariului se poate efectua prin virament într -un cont bancar, în cazul în care această modalitate este prevăzută în contractul colectiv de muncă aplicabil.
(3) Plata în natură a unei părți din salar iu, în condițiile stabilite la art. 160, este posibilă numai dacă este prevăzută expres în contractul colectiv de muncă aplicabil sau în contractul individual de muncă.
(4) Întârzierea nejustificată a plății salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.
Art. 162. - (1) Salariul se plătește direct titularului sau persoanei împuternicite de acesta.
(2) În caz de deces al salariatului, drepturile salaria le datorate până la data decesului sunt plătite, în ordine, soțului supraviețuitor, copiilor majori ai defunctului sau părinților acestuia. Dacă nu există nici una dintre aceste categorii de persoane, drepturile salariale sunt plătite altor moștenitori, în condițiile
dreptului comun.
Art. 163. - (1) Plata salariului se dovedește prin semnarea statelor de plată, precum și prin orice alte documente justificative care demonstrează efectuarea plății către salariatul îndreptățit.
(2) Statele de plată, precum și celelalte documente justificative se păstrează și se arhivează de către angajator în aceleași condiții și termene ca în cazul actelor contabile, conform legii.
Art. 164. - (1) Nici o reținere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor și condiț iilor prevăzute de lege.
(2) Reținerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă și exigibilă și a fost constatată ca atare printr -o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă.
(3) În cazul pluralității de creditori ai salariatului va fi respectată următoarea ordine:
a) obligațiile de întreținere, conform Codului familiei;
b) contribuțiile și impozitele datorate către stat;
c) daunele cauzate proprietății publice prin fapt e ilicite;
d) acoperirea altor datorii.
(4) Reținerile din salariu cumulate nu pot depăși în fiecare lună jumătate din salariul net.
Art. 165. - Acceptarea fără rezerve a unei părți din drepturile salariale sau semnarea actelor de plată în astfel de situații nu poate avea semnificația unei renunțări din partea salariatului la drepturile salariale ce i se cuvin în integralitatea lor, potrivit dispozițiilor legale sau contractuale.
Art. 166. - (1) Dreptul la acțiune cu privire la drepturile salariale, pre cum și cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligațiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripție prevăzut la alin. (1) este întrerupt în cazul în care intervine o recunoaștere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivând din plata salariului.
#9
Postat 30 October 2008 - 07:26 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 October 2008 - 04:37 PM
citare mesaj anterior
#10
Postat 31 October 2008 - 04:42 PM
Eu nu stiu sa fie precizat undeva lucrul asta si cred ca nici colegii nu stiu pentru ca nu a postat nimeni deocamdata, dar mi se pare firesc, de bun simt sau chiar normal ca angajatul sa primeasca asa ceva mai ales daca solicita. Si nu vad decat un motiv pentru care nu i s-ar prezenta fluturasul: ceea ce este in scripte nu ar corespunde cu realitatea prezentata angajatului.
#11
Postat 05 November 2008 - 12:37 PM
#12
Postat 05 November 2008 - 01:45 PM
#13
Postat 05 November 2008 - 02:23 PM
Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 05 November 2008 - 02:25 PM
#14
Postat 13 November 2008 - 02:47 PM
cristianbe70, la Jun 20 2008, 10:57 AM, a spus:
#15
Postat 11 February 2009 - 01:49 PM
#16
Postat 11 February 2009 - 02:03 PM
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 12 February 2009 - 08:55 AM
#17
Postat 11 February 2009 - 02:43 PM
#18
Postat 11 February 2009 - 04:52 PM
#19
Postat 12 February 2009 - 12:53 AM
fboji, la Feb 11 2009, 04:52 PM, a spus:
" ART. 2
(1) Se aprobă Normele specifice de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile, cuprinse în anexa nr. 2*).
(2) Modelele documentelor financiar-contabile cuprinse în anexa nr. 3*) pot fi adaptate din punctul de vedere al formatului, în funcție de necesități, cu obligația respectării conținutului minimal prevăzut în anexa nr. 2."
NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*):
" STAT DE SALARII (Cod 14-5-1/a, Cod 14-5-1/b, Cod 14-5-1/c și Cod 14-5-1/k )
1. Servește ca:
- document pentru calculul drepturilor bănești cuvenite salariaților, precum și al contribuțiilor și al altor sume datorate;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
Se întocmește într-un exemplar sau în două exemplare, după caz, lunar, pe secții, ateliere, servicii etc., pe baza documentelor de evidență a timpului lucrat efectiv, a documentelor de centralizare a salariilor individuale pentru muncitorii salarizați în acord etc., a evidenței și a documentelor privind reținerile legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihnă, certificatelor medicale.
2. Se semnează, pentru confirmarea exactității calculelor, de către persoana care determină salariul cuvenit și întocmește statul de salarii.
Coloanele libere din partea de rețineri a statelor de salarii urmează a fi completate cu alte feluri de rețineri legale decât cele nominalizate în formular.
Pentru centralizarea la nivelul unității a salariilor și a elementelor componente ale acestora, inclusiv a reținerilor, se pot utiliza aceleași formulare de state de salarii.
Plățile făcute în cursul lunii, cum sunt: avansul chenzinal, lichidările, indemnizațiile de concediu etc. se includ în statele de salarii, pentru a cuprinde astfel întreaga sumă a salariilor calculate și toate reținerile legale din perioada de decontare respectivă.
3. Circulă:
- la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv și să aprobe plata (exemplarul 1);
- la casieria unității pentru efectuarea plății sumelor cuvenite (exemplarul 1), după caz;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1);
- la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), care va servi la acordarea vizei atunci când se solicită plata salariilor neridicate, după caz.
4. Se arhivează:
- la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative de plăți (exemplarul 1);
- la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), după caz.
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității, secției, serviciului etc.;
- denumirea formularului; întocmit pentru luna, anul;
- numele și prenumele; venitul brut; contribuția individuală de asigurări sociale; contribuția individuală la bugetul asigurărilor pentru șomaj; contribuția pentru asigurări sociale de sănătate; cheltuieli profesionale; venitul net; deducere personală de bază; deduceri suplimentare; venitul bază de calcul; impozitul calculat și reținut; salariul net;
- semnături: conducătorul unității, conducătorul compartimentului financiar-contabil, persoana care îl întocmește."
Deci, in continutul minimal nu apare functia, in schimb apar ch.prof.si deducerile suplimentare
Dana
#20
Postat 12 February 2009 - 07:51 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi