Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
control intern - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


control intern


3 replies to this topic

#1 sandra_sara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 20 June 2008 - 05:24 PM

Buna,

am si eu o rugaminte. Am de intocmit o lucrare de licenta cu tema "Controlul intern specific unei institutii publice" mai exact controlul intern unei universitati. Cine ma poate ajuta cu ceva idei pentru studiu de caz i-as fii tare recunoscatoare. Adresa de mail: sandra_sara14@yahoo.com



#2 Albu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 27 June 2008 - 12:41 PM

Buna Sandra,
Este o tema generoasa. Dupa parerea mea, trebuie tratata cu atentie, deoarece daca te pierzi in vastitatea subiectului, nu iti va fi prea usor.
Pentru ca imi dau seama de cat de utile sunt unele recomandari si/sau idei de abordare, trecand si eu prin asa ceva, te rog sa-mi permiti sa-ti sugerez cate unele, desigur, probabil te-ai si gandit la ele.
In primul rand, fixeaza obiectivele lucrarii, pe care va trebui apoi sa le dezvolti.
Iti sugerez, printre altele :
1.Existența, emiterea si/sau aplicarea procedurile scrise de control intern privind principalele activități desfășurate de către universitate, în contextul organizării și funcționării sistemului de control intern;
2. Respectarea prevederilor Regulamentului de Organizare și Funcționare al universitatii privind organizarea și funcționarea sistemului de Control Intern;
La pct. 1, este suficient sa faci referire la universitate, documente de infiintare, baza legala a activitatii, domeniile/obiectul de activitate, contextul infiintarii, structuri de specialitate care deruleaza activitatea universitatii, daca au intocmite fise de compartiment, aprobate de conducere, ceva despre istoria locului, traditie, nivel de management, etc. De asemenea, daca domeniile de activitate sunt clar stabilite, fiecare domeniu are obiective clare, care sunt si daca coincid cu obiectul general de activitate, daca exista atributii si responsabilitati concrete per domeniu, daca sunt preluate distinct in fisele fiecarei structuri de specialitate care, la randul lor, sunt detaliate in fisele de post ale personalului respectiv.
Tot aici, poti sa amintesti de unele aspecte care sunt de remarcat in organizarea controlului intern, in speta poti sa scoti in evidenta modul de organizare, puncte pozitive, rezultatele unei eventuale analize de risc asupra activitatilor care se deruleaza de universitate, puncte slabe, etc. Daca exista proceduri, trebuie sa constatam daca sunt cunoscute, intelese si aplicate de cei carora li se adreseaza si, important, cum se updateaza procedura in cazurile in care apar modificari legislative, daca este un responsabil cu aceste aspecte, daca procedura mai este in vigoare. Cine emite procedurile si daca exista un serviciu cu probleme specifice de calitate.
2. Pentru pct. 2, daca exista un ROF, are aprobarile necesare, este intocmit in baza documentului de infiintare, cine asigura conducerea activitatilor, cuprinde activitatile si responsabilitatile generale, sunt detaliate fisele structurilor de specialitate, etc. De asemenea, trebuie scos in evidenta sau nu, daca in fisele structurilor de specialitate sunt trecute responsabilitati privind coordonarea activitatilor, supervizarea, monitorizarea acestora, inclusiv daca in fisele de post ale personalului sunt trecute asemenea atributii.
Daca in ROF sunt descrise modalitatile, instrumentele si/sau formele de control intern care se aplica in universitate, cine executa activitati de evaluare/control din interior dar si din exteriorul organizatiei.
Avand toate astea, se poate afirma in material ca in documentele de baza ale universitatii, exista responsabilitati interne privind organizarea si functionarea unor activitati de control intern (in sens de coordonare, supervizare, monitorizare), care conduc la diminuarea riscurilor managementului atunci cand se ia o decizie. Pe de alta parte, trebuie scos in evidenta existenta sau nu a unor proceduri/instructiuni interne, macar pentru activitatile de baza. De aici, daca se mai simte nevoia de a edita si alte proceduri.
Un alt aspect important in legatura cu acest control intern, mi se pare modul in care sunt duse la indeplinire deciziile managementului/organului de conducere colectiva, cum sunt aduse la cunostinta personalului, daca au termene si responsabilitati si cum se deruleaza feedbackul, de asa maniera incat periodic, acesta sa fie informat ca deciziile luate sunt indeplinite si ca exista permanent o supervizare privind aducerea concreta la indeplinire.
Mai poti aborda aspecte privind cultura organizationala, daca exista apetit catre implementarea si/sau dezvoltarea activitatilor generale de control intern, aspecte despre Managementul Riscurilor sau pur si simplu daca managementul este deschis pentru astfel de abordari.
Cam atat, pentru un prim contact. Daca consideri si crezi ca ar fi utile, mai putem detalia si alte aspecte care iti stau tie pe lista de interese si, daca unele puncte de vedere ale mele iti vor fi utile, cu draga inima corespondam in continuare. Sper ca nu te-am confuzat prea tare...
Succese depline...

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 27 May 2009 - 12:38 PM




#3 Radoi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 July 2008 - 12:05 AM

Buna ziua,
Sunt nou pe forum (incitat chiar de postarea ta privitoare la control intern). Lucrez la o institutie publica la care se fac eforturi de constituire a serviciului de control intern. M-ar interesa concluziile lucrarii tale, asta daca vei gasi oportun sa le impartasesti si in alt mediu decat cel universitar (adica si noua, muritorilor de rand) :frusty: . Multumesc anticipat. Astept un reply, pls, oricare ar fie el. Mersi.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 27 May 2009 - 12:39 PM




#4 Cristi2011.1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 06 September 2013 - 12:14 PM

In legatura cu controlul intern, pt cei interesati, a fost publicat Raportul privind controlul intern pe anul 2012.
http://discutii.mfin...ntrolintern.pdf






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL