Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

factura

43 replies to this topic

#21 evident

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 June 2009 - 07:34 PM

va salut, am si eu o mare intrebare la voi . de curand lucrez la o firma distribuitoare, patroni fiind bulgari, si mi-au dat un facturier si chitantier cumparate de la librarie. facturieru si chitantierul nu sunt inseriate si trebuie sa le dau eu serie. asi putea sa am vreo problema eu ca si angajat sin cauza asta, ptr ca eu tai facturile si chitantele.



#22 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 19 June 2009 - 07:51 PM

este obligatoiu ca facturile si chitantele sa aiba numar, incepand cu 01.01.2009. Vezi daca au mai fost emise fact si chit in 2009, sa continui numerotarea
Dar decizia trebuie luata de administrator, care eventual te poate numi pe tine.
da o cautare pe forum pr O.3512




#23 evident

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 June 2009 - 08:22 PM

va multumesc , ideea este ca administratori sunt bulgari si habar nu au de nimic vor doar bani si imi este sa nu am eu probleme ca angajat ptr ca eu tai facturile, dar va multumesc oricum ptr sfat, si numerotarea mia spuso doar verbal incepe si tu de la 00001, ceea ce nu mi se pare cam corect, pe factura sunt datele firmei stampila dar eu o tai si nu asi vrea sa am probleme, va multumesc inca odata



#24 Costel_Balaita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 June 2009 - 11:30 AM

Vezi postareairina petcu, la Jul 11 2008, 03:40 PM, a spus:

Deci Legea 571/2003 si Ordin 2226/2006 :sad:

Am recitit Legea 571/2003. In acest document se face referire doar la "factura fiscala" (termenul mai general "factura" nu e utilizat). Ordinul 2226/2006 precizeaza ca are la baza Legea 571/2003 (care se refera doar la "factura fiscala"), dar nu foloseste termenul "factura fiscala", ci termenul mai general "factura". Deoarece nu se precizeaza si relatia dintre cei doi termeni (nu se spune, de exemplu, ca termenul "factura" din 2006 inlocuieste demodatul termen "factura fiscala" din 2003), trebuie sa intelegem ca Ordinul 2226 extinde domeniul de aplicabilitate a Legii 571/2003 la facturile de orice fel (inclusiv facturile fiscale la care se referea Legea 571/2003, facturile proforma pe care le stim si celelalte tipuri de facturi - care or fi ele). Nu putem deduce (din Legea 571/2003 si Ordinul 2226/2006) ca termenul (mai general) "factura" inlocuieste, incepand cu 2007, termenul "factura fiscala".
Pe de alta parte putem face observatia ca Ministerul Finantelor Publice (care a emis Ordinul 2226) poate reglementa utilizarea unor documente financiar-contabile doar din aria de interes (domeniu de control) a acestui minister (adica taxe si impozite - fiscal). Ministerul Finantelor Publice nu poate modifica printr-un ordin o lege (cum ar fi extinderea domeniului de aplicabilitate a Legii 571/2003). Deci in Ordinul 2226 termenul "factura" ar trebui inlocuit prin "factura fiscala". :lnr (51):



#25 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 24 June 2009 - 02:27 PM

Te-ai uitat pe un Cod fiscal de acum cativa ani. Acum nu mai exista in text termenul de "factura fiscala". Se foloseste termenul de "factura" atat pentru facturile cu coloana de TVA cat si pentru cele fara TVA.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#26 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 24 June 2009 - 03:05 PM

Vezi postareaBalasaGicuta, la Sep 13 2008, 02:40 PM, a spus:

buna
o firma neplatitoare de tva, nou infiintata este obligata sa detina un carnet de facturi sau un chitantier? exista vreun art care o obliga sa detina asa ceva?
multumesc

nu
In momentul in care face prima factura va avea nevoie, dar le poate face pe calculator. Importanta este decizia administratorului.



#27 Costel_Balaita

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 June 2009 - 04:19 PM

Vezi postareanopris, la Jun 24 2009, 03:27 PM, a spus:

Te-ai uitat pe un Cod fiscal de acum cativa ani. Acum nu mai exista in text termenul de "factura fiscala". Se foloseste termenul de "factura" atat pentru facturile cu coloana de TVA cat si pentru cele fara TVA.

Va multumesc pentru raspuns!. M-am uitat pe un Cod fiscal actualizat si, intr-adevar, termenul de factura fiscala nu mai apare (desi nu cred ca exista un act normativ clar care sa justifice aceasta schimbare). Oricum, daca Codul fiscal spune "factura", asa o sa-i spun si eu incepand de astazi.



#28 nicoletabr22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 July 2009 - 12:50 PM

Buna ziua,

Este obligatorie stampilarea tuturor exemplarelor unor facturi de catre o societate comerciala care livreaza marfuri?
In cazul unui control al garzii financiare se poate sanctiona faptul ca nu sunt stampilate toate exemplarele unei facturi?
Si de asemenea poate cineva sa-mi spuna daca exista obligativitatea stampilarii facturii rosii de catre clienti?



#29 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2009 - 03:55 PM

Din cate stiu eu stampila nu mai este obligatorie; semnaturile da.
Semnarea exemplarului 2 de catre client nu am auzit sa fie obligatorile, dar este interesul emitentului sa obtina aceasta semnatura. In caz de litigiu factura nu constituie proba. Am auzit de multe cazuri in care judecatorul a trimis creditorul (reclamantul) la plimbare pentru ca nu avea semnat exemplarul 2 din factura sau nu avea data scadentei pe factura.
Dragos



#30 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 29 July 2009 - 04:34 PM

Cand m-am eu uitat ultima data pe Codul Fiscal, art. 155 alin (6) era neschimbat:

" (6) Semnarea şi ştampilarea facturilor nu sunt obligatorii."

Cat despre judecatori, procese si probe ... numai de bine.



#31 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 30 July 2009 - 07:45 AM

Vezi postareanegocont, la Jul 29 2009, 04:55 PM, a spus:

Din cate stiu eu stampila nu mai este obligatorie; semnaturile da.
Semnarea exemplarului 2 de catre client nu am auzit sa fie obligatorile, dar este interesul emitentului sa obtina aceasta semnatura. In caz de litigiu factura nu constituie proba. Am auzit de multe cazuri in care judecatorul a trimis creditorul (reclamantul) la plimbare pentru ca nu avea semnat exemplarul 2 din factura sau nu avea data scadentei pe factura.

Eu am auzit despre un caz in care firma a primit amenda pt ca nu avea doua semnaturi de la client pe factura (la primire si delegat). Recent.

Daca ma gandesc mai bine, printre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un document pt a fi justificativ, parca era si semnarea de catre partile care efectueaza operatiunea economica, conf Ord 3512/2008. Si uite cum se bat cap in cap Ord 3512 cu prevederile Codului fiscal(pt ca intradevar in Codul fiscal scrie ca stampila si semnatura nu mai sunt obligatorii). Asa se fac legile in tarisoara asta.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 July 2009 - 08:36 AM




#32 levente

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 February 2010 - 12:39 AM

Buna, am si eu cateva intrebari. 1. cum trebuiesc numerotate facturile? seria poate contine orice litere sau trebuie sa includa si prescurtarea judetului? cate numere trebuie sa contina Nr. factura. 2. Trebuie anuntat la finante numarul de pornire a facturii? 3. In ce registru se noteaza numerele date facturilor?. 4. Pot continua in noul an fiscal numerotarea facturilor cu numaul urmator din anul precedent?. Pentru facturile emise intr-o tara din UE se folosesc altfel de facturi? (cele fara rubrica TVA) Pentru facturile emise catre o firma din UE folosesc alte numere de factura?.
Va multumesc pentru raspuns. :smile:



#33 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2010 - 03:52 AM

Levente, ai postat mesajul tau in "Subiectul lunii". Nu cred ca este cazul, nu?

S-a mai discutat in forum despre facturi si sistemul de numerotare si ai posibilitatea de a da o cautare.
Codul Fiscal reglementeaza acest aspect inca din 2007 si gasesti, de asemenea, multe informatii pe net.
Deci, factura tb sa contina informatiile minimale precizate in Codul Fiscal - cauta in Titlul VI (TVA), spre final. Altfel, numerotarea si formatul facturii sunt stabilite intern, de catre administratorul sau persoana cu atributii in acest sens. Anual, se intocmeste o decizie prin care se desemneaza o persoana care gestioneaza documentele respective, se stabileste numarul/seria de inceput sau plaje de numere, cum doreste fiecare. Nu se transmite nimic fiscului.
Daca se doreste, se poate tine un registru de evidenta, dar nu este obligatoriu. Se poate continua in anul urmator cu numerotarea de la ultima factura emisa anterior, dar acest lucru se precizeaza in acea decizie.
Facturile emise pt UE pot avea acelasi format cu cele interne; in functie de tipul serviciului prestat/livrare bunuri se specifica tratamentul TVA conform art...din Cod Fiscal pt ca este posibil sa ai cazuri cand facturezi cu TVA, iar ca numere - desigur, poti stabili alta plaja de numerotare.

Repet, studiaza si sectiunea din Codul Fiscal si vei avea informatii mai complete.
Atentie pe viitor unde postezi si incearca sa nu mai deschizi topic nou pentru un subiect discutat deja.

Numai bine.
Madalina



#34 levente

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 February 2010 - 04:14 PM

Mersi mult de tot si mii de scuze

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2010 - 01:05 AM




#35 Catalina1985

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 May 2010 - 04:08 PM

Buna ziua,

am si eu o mica problema, pana acum cateva zile facturile pe care le emiteam erau in format continuu la matriciala. datorita solicitarilor unor clienti "cu greutate" trebuie sa printez laser numai ca factura emisa de programul de contabilitate contine niste campuri care, din punctul meu de vedere,sunt total nefolositoare (ex. pret brut, reducre, acciza, taxare invesa etc). cei de la firma producatoare a softului de contabilitate ne cer 200 de euro pentru "personalizarea" facturii la campurile normale.

intrebarea mea este urmatoarea: exista o forma standard legifereta intr-un fel care sa ma poata scapa atat de hidosenia pe care o emit acum cat si de taxa celor de la firma de software?

va multumesc anticipat!



#36 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 May 2010 - 07:08 PM

Codul fiscal spune minimul necesar care trebuie sa il contina o factura, asa ca fiecare o poate face cum vrea cu conditia respectarii cerintelor minimale.



#37 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2010 - 11:30 AM

As dori sa aflu daca la facturarea catre o persoana fizica (care nu este PFA) este obligatorie trecerea CNP al persoanei beneficiare) pe aceasta factura. CNPul ar reprezinta, in opinia mea, date cu caracter confidential si nu publice.

Aceasta postare a fost editata de fboji: 12 November 2010 - 11:31 AM

Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#38 markator

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 December 2010 - 03:21 PM

Spuneti-mi va rog, ce se intampla in situatia urmatoare:
1.Primesc o factura proforma.
2. Platesc prin OP pe baza proformei.
3. Beneficiez de serviciul platit.
4. Astepta factura in original de vreo luna dar o astept degeaba.
Spuneti-mi va rog ce se intampla daca firma care trebuie sa imi emita factura se face ca ploua si nu mai emite sau nu imi trimite factura?
Omul nu raspunde la telefon, nu raspunde la e-mailuiri, angajatii sai imi zic ca este "vesnic plecat".

Cu multumiri anticipate.



#39 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 December 2010 - 09:48 PM

nu exista factura proforma. Factura e factura si atat. Inregistrati documentul in conta si atat. Declarati in 394 etc.



#40 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 18 December 2010 - 11:29 AM

Acelasi lucru spus altfel suna astfel:
1) Factura proforma este doar o adresa informativa si nu este factura legala, deci nu se inregistreaza in contabilitate.
2) Orice produs sau serviciu se plateste doar dupa primirea lui, respectiv efectuarea serviciului, daca corespunde (cantitativ-calitativ) cu intelegerea. Nu vi se pare normal sa platiti ulterior? Altfel riscati sa platiti pentru ceva ce s-ar putea sa nu mai primiti.
3) Daca totusi platiti produsul sau serviciul inainte de primirea/producerea lui, acest tip de plata se numeste "avans acordat" furnizorului.
4) Pentru avansuri acordate legea impune firmei care primeste avansul sa faca o factura de avans (inclusiv TVA, daca e cazul) si s-o dea clientului cel trarziu la data primirii avansului.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL