Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Bon fiscal casa de marcat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Bon fiscal casa de marcat

52 replies to this topic

#41 erikaioana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 08 December 2009 - 11:13 AM

acest subiect ma intereseaa si pe mine . Eu sunt in pragul deschiderii unui magazin on-line , cu livrare la domiciliu clientului ( persoane fizice ) .
Am ales modul de lucru cu casa de marcat fixa . Agentul livrator pleaca cu bonul de casa emis si se intoarce cu banii . Daca intervin diverse probl. se modifica in pix pe bon se semneaza si apoi se corecteaza in casa . Corectiile trebuiesc inregistrate in Registrul Special al casei de marcat .



#42 _diana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 02 February 2010 - 07:48 PM

Vand in majoritate cu plata in avans si transport prin curier. Ocazional vand cu plata in sistem ramburs. Cand primesc rambursul, bat banii pe casa.

Pana acum, scoteam bonul, il aruncam, si dadeam doar z-ul contabilei. Acum ma gandesc ca daca bonul tot nu ajunge la client, pot sa-l arunc? sau trebuie sa il depun si pe el? Sau trebuie sa bat bonul odata cu coletul? Asta nu mi se pare ok pentru ca, de fapt, bat bonul cand incasez banii. Clientului ii dau factura. Dar ce fac cu bonul?


EDIT: evident, e vorba de bon, nu bin :) si tocmai mi-am dat seama ca mergea bine mesajul aici , nu era nevoie de subiect nou.
http://conta.money.ro/forum/index.php?show...31149&st=20

Aceasta postare a fost editata de _diana: 02 February 2010 - 07:51 PM




#43 Topo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Location:Nord
  • Interests:...tot

Postat 11 February 2010 - 12:01 PM

Buna ziua,
Sunt ceva reglementari noi in ce priveste suma peste care trebuie solicitata factura la bonul fiscal pentru a fi considerata cheltuiala deductibila?
Multumesc



#44 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 11 February 2010 - 03:16 PM

Prin HG 105/2009 au fost abrogate prevederile HG 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora, precum și toate ordinele ministrului economiei și finanțelor care au fost emise având ca temei legal hotărârea mai sus menționată.

În aceste condiții au fost abrogate și prevederile OMFP 293/2006 pentru modificarea OMFP 1714/2005 privind aplicarea prevederilor HG 831/1997. În OMFP 293/2006 se prevedea că bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale, și anume:

- bonul fiscal utilizat pentru justificarea TVA aferente carburanților achiziționați în vederea desfășurării activității

- bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat în activitatea de taximetrie

- bonul fiscal care atestă plata prin cardurile bancare

- bonul fiscal a cărui valoare totală este de până la 100 lei inclusiv,

sunt documente care stau la baza înregistrării în contabilitate a cheltuielilor.

Menționăm că entitățile trebuie să aibă în vedere următoarele:

- bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale în baza OUG 28/1999 sunt documente care atestă efectuarea plății și se anexează la registrul de casă

- înregistrarea în contabilitate a bunurilor achiziționate sau a cheltuielilor efectuate de entitate și achitate pe bază de bon fiscal (cu numerar sau card bancar), se poate efectua dacă:

a) entitatea solicită furnizorului factura aferentă bunurilor livrate sau serviciilor prestate, având ca anexă bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal

sau

b) entitatea justifică cheltuielile efectuate fie prin documente care atestă intrarea în gestiune a bunurilor achiziționate, fie cu alte documente, cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexează bonul fiscal, documentele respective fiind avizate de persoana care aprobă efectuarea acestor cheltuieli.
Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#45 aligaby

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 18 July 2010 - 08:25 AM

Am o casa de marcat conectata la WinMentor. Am o problema la unele produse si anume, nu pot fi listate pe bon (casa de marcat anuleaza bonul iar WinMentor ma anunta ca nu poate lista bonul) in situatii de genul: produsul are U.M. kg iar valoarea sa este cu 2 zecimale. La achizitia a citorva zeci/sute de grame primesc eroarea prezentata anterior. Ideea este ca nu pentru orice fractie de kg primesc aceasta eroare.
Are cineva idee cum pot rezolva problema ?

Multumesc anticipat.



#46 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2010 - 08:13 PM

Daca casa de marcat functioneaza ca printer fiscal sunatii pe cei de la winmentor ca sunt mai in masura sa va ajute.



#47 Doina2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 10 November 2010 - 09:16 PM

Datele problemei: casa de marcat Sapel Euro cu buton stornare care nu merge (firma de case de marcat spune ca asa e legal), clientul plateste, ia produsul dar se razgandeste si nu-l mai vrea, cum procedez ? Pana acum procedam "barbar", ii dadeam banii si nu marcam produsele urmatoare pana la concurenta sumei dar ma gandesc ca trebuie sa fie o solutie mai "civilizata" nu ? In mod normal nu i-as lua inapoi produsul fiind medicament si legea neobligandu-ma dar vreau sa nu ma cert cu clientul, poate vine si a doua oara nu ?



#48 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 11 November 2010 - 01:11 PM

Normele de aplicare a OUG 28/1999 (Hot. 479/2003) prevad la art. 34 litera e, interzicerea functiei aparatelor de marcat el. fiscale, de inregistrare a returului de marfa, deci firma are dreptate.

Inreg. returului de marfa se face conform art. 37 din aceleasi Norme :
"ART. 37
(1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmește un dosar care va cuprinde:
a) nota de recepție și constatare de diferențe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
b) dispoziția de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscală în roșu, după caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a căror contravaloare este inclusă în prețul produsului vândut, poate fi menționată înainte de emiterea bonului fiscal prin înscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativă și cu specificația "ambalaj refolosibil"."

In concluzie, nefiind vorba si de o factura emisa, se face receptia pentru marfa returnata si o dispozitie de plata catre PF in cauza.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 11 November 2010 - 01:14 PM

Dana




#49 IonutCar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 December 2010 - 04:45 PM

Buna ziua, am si eu o problema cu bonurile fiscale , pe ultimele 2 luni nu le mai am. Este vorba despre bonurile fiscale zilnice , care se scot la sfarsit de zi. A venit un amic la mine, nu a stiut ce sunt si le-a pus pe foc... Nu stiu ce sa fac ! Ce se mai poate face ?



#50 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 December 2010 - 08:20 PM

listati raportul z pe perioada de 2 luni (apare totalul zilnic al incasarilor efectuate) si pastrati-l; un exemplar la reg de casa



#51 dequ

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 February 2011 - 06:41 PM

Buna seara!
la un magazin avem casa marcat datecs MP55b legat la desktop printrun program de gestiune, azi a tiparit de doua ori un bon cu acelas nr. 8 de ex. ce este de facut in programul de gestiune este inregistrat normal o singura data cronologic, pe Z apare de doua ori vanzarea pe acelas numar ce-i de facut pls.



#52 marona21

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 13 September 2013 - 09:55 PM

Buna seara,

Am si eu o nelamurire...daca la un punct de lucru am instalate doua case de marcat (deci 2 Z-uri) cate monetare trebuie sa fac? cate unul pentru fiecare Z?

Multumesc.



#53 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 14 September 2013 - 10:37 AM

Cate vrei, monetarul nu mai este obligatoriu.

De regula monetarul il intocmeste persoana care preda banii, daca ai un casier faci un monetar, daca ai doi , faci doua.
Poti sa nu faci niciunul insa, dar atunci se presupune ca ai primit/predat cat scrie pe Z






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL