Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Bon fiscal casa de marcat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Bon fiscal casa de marcat

52 replies to this topic

#1 pricipessa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:

Postat 07 July 2008 - 08:30 PM

Buna, stiti cumva daca intr-un depozit din care vindem si cu amanuntul trebuie sa bat in casa de marcat fiecare produs cumparat de catre o persoana cu codul sau distinct, respectiv denumirea exacta a produsului ori pot bate suma totala a cumparaturilor facute de acea persoana?



#2 mm-miron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:
  • Interests:legislatie

Postat 07 July 2008 - 08:46 PM

Vezi postareapricipessa, la Jul 7 2008, 06:30 PM, a spus:

Buna, stiti cumva daca intr-un depozit din care vindem si cu amanuntul trebuie sa bat in casa de marcat fiecare produs cumparat de catre o persoana cu codul sau distinct, respectiv denumirea exacta a produsului ori pot bate suma totala a cumparaturilor facute de acea persoana?
cu denumirea fiecarui produs nu cu suma totala pe cumparari




#3 pricipessa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:

Postat 07 July 2008 - 08:51 PM

Multumesc frumos. Asa ma gandeam si eu. Mi se parea de bun simt, dar nu stiu exact daca scrie undeva in vreo lege ca se face asa. Stiti?



#4 mm-miron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:
  • Interests:legislatie

Postat 07 July 2008 - 09:06 PM

Vezi postareapricipessa, la Jul 7 2008, 06:51 PM, a spus:

Multumesc frumos. Asa ma gandeam si eu. Mi se parea de bun simt, dar nu stiu exact daca scrie undeva in vreo lege ca se face asa. Stiti?

da sigur ca da
n M.O. nr. 348 din 25.04.2005 a fost republicate normele metodologice privind pentru aprobarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utilize case de marcat electronice fiscale
Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin: denumirea si codul fiscal al agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala a aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciului prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul.



#5 diaconu alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 298 Postari:

Postat 06 October 2008 - 09:54 PM

BUNA ZIUA
Ce pot sa mai fac daca primul bon fiscal pe care l-am scos din casa de marcat a fost ca proba si am pus aleatoriu un produs si o suma la intimplare?pot sa scriu pe el proba ? iar la inregistrarea bonului stie cineva ce conturi sa folosesc?



#6 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 October 2008 - 10:55 PM

Norme metodologice de aplicare OUG 28/1999

Art. 103. - (1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul.
(2) Bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia "proba" si se pastreaza de utilizator.
(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.
(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant si de taximetrie se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul.



#7 diaconu alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 298 Postari:

Postat 07 October 2008 - 10:47 AM

Vezi postareakatinca, la Oct 6 2008, 11:55 PM, a spus:

Norme metodologice de aplicare OUG 28/1999

Art. 103. - (1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul.
(2) Bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia "proba" si se pastreaza de utilizator.
(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.
(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant si de taximetrie se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul.
ok....e bine atunci...
insa ce fac la inregistrari?sau asta nu se inregistreaza de nici un fel?



#8 Popa Adrian

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 November 2008 - 04:58 PM

Va rog mult ajutor la urmatoarea situatie:
O SC... are 7 puncte de lucru (statii vanzari carburanti si produse alimentare si nealimentare - aproximativ 6.000 produse) dotate cu case de marcat. Pentru fiecare client se elibereaza bon fiscal. Pentru clientii care cer si factura normal ar fi sa se elibereze bon nefiscal si obligatoriu sa se inregistreze factura in contabilitate. Furnizorul meu de case de marcat spune ca pentru cei care solicita factura trebuie eliberat tot bon fiscal, sa se scrie pe factura achitat cu bon fiscal nr... din..... si acea factura nu se mai inregistreaza in contabilitate, urmand ca la declaratia 394 sa se prinda si acea factura. Pana aici totul este ok din punctul meu de vedere. Dar ce fac la societatea la care lucrez si care emite circa 1500-2000 la semestru atunci cand trebuie sa fac declaratia 394? La ian-iun 2008 am muncit 3 saptamani ca sa centralizez aceste facturi si nu sunt sigur ca le-am prins in 394 pe toate. E de ajuns sa fi scapat una singura si tocmai pe aceea o sa o gasesca Garda. Voi cum faceti? Cum credeti ca ar fi si mai usor si mai corect?
Stiti cumva unde scrie ca sunt obligat sa am contract de service pentru casele de marcat cu furnizorul caci am auzit ca se dau amenzi pentru asta de catre Garda?
Multumesc anticipat pentru ajutor!



#9 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2008 - 10:20 PM

Eu m-as inregistra cu facturile in contabilitate si as scadea valoarea Raportului Z cu valoarea facturilor din acea zi .



#10 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 21 November 2008 - 12:37 AM

Florin76 a precizat foarte bine asa este si corect. Si eu am la o societate sute de facturi emise pe luna incasate cu bon de casa , insa le inregistrez pe fiecare si scad valoarea lor din valoarea lui Z. Furnizorul tau ti-a explicat bine ce trebuie sa faci. Nu se elibereaza bon nefiscal, ci fiscal, iar pe fiecare factura se scrie cum s-a incasat.
Cat despre contractul cu furnizorul caselor de marcat - nu contractul de service este obligatoriu, ci cel pentru consumabile, si pentru asta da Garda amenda.



#11 Popa Adrian

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 November 2008 - 04:33 PM

Sunt perfect de acord cu ambele pareri, dar nu pot scadea din raportul Z valoarea facturilor din cauza ca sistemul pe care il avem ( in val. de zeci de mii de euro) genereaza automat pentru fiecare statie in parte cate un fisier in format XML in care sunt detaliate vanzarile din schimbul respectiv. Acesta detaliere cuprinde produs cu produs, adica pe coduri, cantitatea vanduta din fiecare, valoarea fara TVA si TVA-ul pentru fiecare cod in parte. Aceste fisiere sunt incarcate in sistem zilnic, automat, dupa ora 10 dimineata. Cu alte cuvinte, eu nu pot sa fac inregistrarea manuala 5311 = %
707
4427.
Inregistrarea este facuta automat de sistem si anume: 4111 = %
(client 707
ocazional) 4427. Si descarcarea de gestiune este facuta tot automat.
Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427
Ca sa fac ce spuneti voi ar trebui ca inainte de incarcarea in sistem a acestor fisiere, adica a vanzarilor, sa stau cu facturile in fata si sa corectez respectivele XML-uri si sa dau jos toate produsele care au fost vandute cu factura. Ca numar de produse vandute zilnic cu factura sunt in jur de 150-200 pe fiecare statie. Tinand cont ca sunt 7 statii de carburanti este imposibil ca de la ora 8 si pana la 10 cand este declansat procesul de incarcare a vanzarilor, sa reusesc sa fac aceste modificari.
Mentionez ca stocurile sunt tinute analitic la CMP.
Eu le-am cerul celor care ne-au vandut sistemul sa imi introduca o alta metoda de plata, fiscala sau nefiscala - mai putin conteaza, numai pentru clientii care solicita factura. Adica clientul care cumpara o cafea si o fanta - o metoda de plata cash, iar clientul care cumpara benzina si vrea si factura o alta metoda de plata. Acesta modificare ar trebuie ca la generarea fisierelor XML sa nu includa si produsele care au fost vandute cu factura. Aceste facturi ar urma sa le inregistrez zilnic pe clienti si pe fiecare produs in parte. Acesta solicitare a mea ma obliga la incheierea unui contract de mentenanta care costa 40.000 RON pe an. Este o suma enorma din punctul meu de vedere. Voi ce parere aveti?
Ca sa fiu si mai explicit avem doua sisteme: unul de vanzare si unul de contabilitate. Cel de vanzare genereaza fisierele XML iar cel de contabilitate le incarca automat. Ele sunt strans legate unul de celalalt.
Multumesc oricum pentru ajutor!



#12 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 25 November 2008 - 07:57 PM

Poate se pot face anumite setari in program,doar de aia e program ,se pot face configurari sa faca ce doresti tu,de ce nu incerci sa vorbesti la cei care se ocupa de soft-ul tau,nu platesti service sau un fel de abonament la ei,intreaba poate se poate face



#13 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 25 November 2008 - 11:58 PM

Adrian!
Ia incearca sa faci o pozitie de falsa pe produs care se numeste ,,cf.bon fiscal'' cu contare null si pe care poti sa introduci manual nr. de bon si valoare (baza/tva). Nu stiu detalii dar poate te descurci. Succes!
%%%




***



#14 adria1955

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 26 November 2008 - 10:56 AM

Incearca sa folosesti un program simplu de facturare.Eu asa fac. Facturile pe care le am sunt pretiparite, introduc in program numarul bonului fiscal, datele clientului, modalitatea de plata,suma.In fiecare zi am borderou cu facturile emise iar pentru declaratia394 ori listez perioa(sase luni) ori fac import de baze de date.Este o idee.



#15 adria1955

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 26 November 2008 - 11:17 AM

Vezi postareaadria1955, la Nov 26 2008, 12:56 PM, a spus:

Incearca sa folosesti un program simplu de facturare.Eu asa fac. Facturile pe care le am sunt pretiparite, introduc in program numarul bonului fiscal, datele clientului, modalitatea de plata,suma.In fiecare zi am borderou cu facturile emise iar pentru declaratia394 ori listez perioa(sase luni) ori fac import de baze de date.Este o idee.

Raportul Z il inregistrez cum il scoate casa de marcat si la el atasez factuile si borderoul.Nu inregistrez in contabilitate fiecare factura emisa si nici nu scad fiecare factura din Z. Cred ca iesi mai ieftin asa si e mai usor de lucrat declaratia 394



#16 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 26 November 2008 - 12:37 PM

Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427
Buna!ma poate ajuta cineva cu baza legala pt informatia de mai sus?am intrebat o prietena de la adm financiara hd si mi-a spus ca nuexista nici o prevedere legala in acest sens dar totusi ma confrunt cu situatia asta si nu as vrea sa gresesc!(se poate sa fie ea dezinformata).multumesc!
DARLA2203



#17 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 26 November 2008 - 01:26 PM

ORDIN nr. 2374 din 12 decembrie 2007
CAPITOLUL VII: Functiunea conturilor

Contul 411 "Clienti" este un cont de activ.
În debitul contului 411 "Clienti" se înregistreaza:
- valoarea la pret de vânzare a marfurilor, produselor, semifabricatelor etc. livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta (701 la 708, 4427);
- valoarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate, evidentiate anterior în contul "Clienti - facturi de întocmit" (418);
- creanta reprezentând ratele aferente leasingului financiar (267);
- dobânda cuvenita locatorului pentru ratele de leasing financiar (766);
- venituri înregistrate în avans sau de realizat, aferente perioadelor sau exercitiilor financiare urmatoare (472);
- valoarea avansurilor facturate clientilor (419, 4427);
- valoarea creantelor reactivate (754);
- valoarea ambalajelor care circula în sistem de restituire, facturate clientilor (419);
- valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti (758);
- diferentele favorabile de curs valutar, aferente creantelor în valuta, la închiderea exercitiului financiar (765);
- diferentele favorabile aferente creantelor exprimate în lei, a caror decontare se face în functie de cursul unei valute, la încheierea exercitiului financiar (768);
- rezultatul favorabil provenit din corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor financiare anterioare (117).

Contul 531 "Casa" este un cont de activ.
În debitul contului 531 "Casa" se înregistreaza:
- sumele ridicate de la banci (581);
- sumele încasate de la clienti (411);
- sumele încasate reprezentând decontari între entitati afiliate si decontari privind interese de participare (451, 453);
- sumele încasate de la actionari/asociati si din operatii în participatie (455, 458);
- sumele încasate reprezentând aport la capitalul social (456);
- debite încasate de la salariati si debitori diversi (428, 461);
- sumele încasate de la creditori diversi (462);
- sumele încasate reprezentând venituri anticipate (472);
- sumele încasate si necuvenite unitatii (473);
- sumele virate unitatii de catre subunitati (în contabilitatea unitatii) sau subunitatilor, de catre unitate (în contabilitatea subunitatilor) (481, 482);
- sumele restituite în numerar reprezentând avansuri de trezorerie neutilizate (542);
- sumele încasate din servicii prestate, vânzarea marfurilor si alte activitati (704, 707, 708);
- sumele încasate din studii, redevente, locatii de gestiune si chirii (705, 706);
- sumele încasate din despagubiri si alte venituri din exploatare (758);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente operatiunilor efectuate în valuta sau disponibilitatilor în valuta la încheierea exercitiului financiar (765).



#18 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 26 November 2008 - 01:34 PM

Vezi postareamariamarin, la Nov 26 2008, 01:26 PM, a spus:

ORDIN nr. 2374 din 12 decembrie 2007
CAPITOLUL VII: Functiunea conturilor

Contul 411 "Clienti" este un cont de activ.
În debitul contului 411 "Clienti" se înregistreaza:
- valoarea la pret de vânzare a marfurilor, produselor, semifabricatelor etc. livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta (701 la 708, 4427);
- valoarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate, evidentiate anterior în contul "Clienti - facturi de întocmit" (418);
- creanta reprezentând ratele aferente leasingului financiar (267);
- dobânda cuvenita locatorului pentru ratele de leasing financiar (766);
- venituri înregistrate în avans sau de realizat, aferente perioadelor sau exercitiilor financiare urmatoare (472);
- valoarea avansurilor facturate clientilor (419, 4427);
- valoarea creantelor reactivate (754);
- valoarea ambalajelor care circula în sistem de restituire, facturate clientilor (419);
- valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti (758);
- diferentele favorabile de curs valutar, aferente creantelor în valuta, la închiderea exercitiului financiar (765);
- diferentele favorabile aferente creantelor exprimate în lei, a caror decontare se face în functie de cursul unei valute, la încheierea exercitiului financiar (768);
- rezultatul favorabil provenit din corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor financiare anterioare (117).

Contul 531 "Casa" este un cont de activ.
În debitul contului 531 "Casa" se înregistreaza:
- sumele ridicate de la banci (581);
- sumele încasate de la clienti (411);
- sumele încasate reprezentând decontari între entitati afiliate si decontari privind interese de participare (451, 453);
- sumele încasate de la actionari/asociati si din operatii în participatie (455, 458);
- sumele încasate reprezentând aport la capitalul social (456);
- debite încasate de la salariati si debitori diversi (428, 461);
- sumele încasate de la creditori diversi (462);
- sumele încasate reprezentând venituri anticipate (472);
- sumele încasate si necuvenite unitatii (473);
- sumele virate unitatii de catre subunitati (în contabilitatea unitatii) sau subunitatilor, de catre unitate (în contabilitatea subunitatilor) (481, 482);
- sumele restituite în numerar reprezentând avansuri de trezorerie neutilizate (542);
- sumele încasate din servicii prestate, vânzarea marfurilor si alte activitati (704, 707, 708);
- sumele încasate din studii, redevente, locatii de gestiune si chirii (705, 706);
- sumele încasate din despagubiri si alte venituri din exploatare (758);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente operatiunilor efectuate în valuta sau disponibilitatilor în valuta la încheierea exercitiului financiar (765).
multumesc mariamarin
eu am o societate care vinde exclusiv cu bonuri fiscale si asa inregistrez 5311=707 si 4427 dar am vazut mai sus ce a postat dl. popa adrian care spunea "Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427"si am crezut ca sa schimbat ceva si nu sunt eu la curent!multumesc inca o data mariamarin!o zi buna!
DARLA2203



#19 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 26 November 2008 - 02:04 PM

Darla, ideea era urmatoarea:
pe factura este un client cu CIF (ro)-> aceasta inregistrare se duce in D394, in consecinta contarea se face:
411=%707 si 4427 plus incasarea 5311=411
total Z - total 411 =>5311=% 707 si 4427
Cel putin eu la asta am inteles ca s-a referit Adrian.
%%%




***



#20 darla2203

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Hunedoara

Postat 26 November 2008 - 02:40 PM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Nov 26 2008, 02:04 PM, a spus:

Darla, ideea era urmatoarea:
pe factura este un client cu CIF (ro)-> aceasta inregistrare se duce in D394, in consecinta contarea se face:
411=%707 si 4427 plus incasarea 5311=411
total Z - total 411 =>5311=% 707 si 4427
Cel putin eu la asta am inteles ca s-a referit Adrian.
da, stiu care sunt inregistrarile dar eu am intrebat cum de dupa spusele domnului nu se mai face contarea 5311=707 si 4427 (care se face in cazul vanzarilor cu bon fiscal) pt ca daca vezi paragraful domnului suna cam asa ""Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427"in fine.Eu m-am lamurit si apoi stii cum ecu limba asta a noastra...e interpretabila treaba!
DARLA2203






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL