Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
decizie interna amortizare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

decizie interna amortizare

2 replies to this topic

#1 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2008 - 01:22 PM

Antet societate
DECIZIA INTERNA A ADMINISTRATORULUI
Nr. ......../Data ...............
Administratorul S.C. ................................... S.R.L., D-l. .........................,
În baza Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
In baza Normei metodologice din 29/12/1997 de aplicare a Legii nr. 15/1994, cu modificarile și completările ulterioare;
In baza O.M.F. 1752/2005 si a Legii 571/2003 - Codul Fiscal cu modificarile ulterioare,
DECIDE:
Art.1. Inregistrarea in cadrul imobilizarilor corporale si stabilirea perioadei de amortizare pe parcursul a ........... luni(............. ani) pentru mijlocul fix: ..................................................... Metoda de amortizare va fi metoda ............................, pentru intreaga perioada de amortizare. Conform Art. 24–(11) pct.a) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal amortizarea se va calcula incepand cu luna ....................., (anul).
Mijlocul fix a fost achizitionat de la S.C. .............................................. S.R.L. cu factura nr. ......................../............................ si are valoarea de ............................ lei fara TVA. Rata lunara, conform metodei de amortizare aleasa, va fi de .......................... lei, urmand ca la sfarsitul perioadei sa se faca regularizarea diferentelor de ordinul zecimalelor- daca este cazul.
Art.2. Prezenta decizie va fi comunicata compartimentului financiar-contabil.
ADMINISTRATOR,
L.S.
Luat la cunoștință(Compartiment financiar-contabil) _____________________
Data__________


Antet societate
DECIZIA INTERNA A ADMINISTRATORULUI
Nr. ......../Data ...............
Administratorul S.C. ................................... S.R.L., D-l. .........................,
În baza Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
In baza Normei metodologice din 29/12/1997 de aplicare a Legii nr. 15/1994, cu modificarile și completările ulterioare;
In baza O.M.F. 1752/2005 si a Legii 571/2003 – Codul Fiscal cu modificarile ulterioare,
DECIDE:
Art.1. Imobilizarea cheltuielilor de constituire si stabilirea perioadei de amortizare pe parcursul a ............... luni(.........an/i). Metoda de amortizare pentru cheltuielile de constituire va fi metoda liniara, pentru intreaga perioada de amortizare. Conform Art. 24–(11) pct.a) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal amortizarea se va calcula incepand cu luna ............., anul.
Conform prevederilor O.M.F. 1752/2005 cheltuielile de constituire se pot imobiliza, incadrandu-se in categoria imobilizarilor necorporale, iar perioada de amortizare nu poate depasi 5 ani(60 luni).
Cheltuielile de constituire sunt in suma de ...................... lei, conform documentelor prezentate, iar rata lunara, conform metodei de amortizare aleasa, va fi de .............. lei, urmand ca la sfarsitul perioadei sa se faca regularizarea diferentelor de ordinul zecimalelor-daca este cazul.
Se va avea in vedere precizarea din O.M.F. 1752/2005 conform careia nu se vor distribui dividende pana la sfarsitul perioadei de amortizare integrala a cheltuielilor de constituire.
Art.2. Prezenta decizie va fi comunicata compartimentului financiar-contabil.
ADMINISTRATOR,
L.S.
Luat la cunoștință(Compartiment financiar-contabil) _____________________
Data__________
Madalina



#2 sima_laura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 21 December 2008 - 12:20 AM

Acum am vazut postarea ta cu deciziile . Te rog sa-mi spui daca sunt obligatorii aceste decizii, pentru ca eu nu am auzit pana acum de ele. Am completat doar fisa mijlocului fix, care cuprinde in mare cam tot aceleasi informatii, ca si cele din deciziile prezentate de tine. Mi-a scapat vreo lege?




#3 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 December 2008 - 05:49 PM

Justificarea pentru intocmirea acestei decizii este faptul ca, de obicei, durata de amortizare este un interval de timp. Exista mai multe criterii in baza carora se stabileste durata de functionare, dar sunt situatii in care nu ai un document care sa ajute la stabilirea exacta a perioadei de amortizare (ex.: carte tehnica, contract de inchiriere, etc...). In aceasta situatie se impune existenta unui document justificativ in baza caruia s-a stabilit perioada de amortizare din intervalul precizat in nomenclator sau alte reglementari si logic este ca administratorul sa ia aceasta decizie, eventual in urma consultarii cu personalul tehnic, etc - dupa caz.
Este corect, nu apare in nici o lege obligatia de a intocmi aceasta decizie si nu am sustinut acest lucru. Dar, de regula, fiecare operatiune efectuata in ctb ar trebui sa aiba la baza un document justificativ - asta spune legea ctb - si avand in vedere si faptul ca amortizarea - ca si cheltuiala - are implicatii fiscale, dupa parerea mea este bine sa se faca si aceasta hartie.
Dar in nici un caz nu este o obligatie.
Madalina






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL