Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
formulare specifice asociatii non-profit - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


formulare specifice asociatii non-profit

2 replies to this topic

#1 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2008 - 02:32 PM

Va rog, poate sa ma ajute cineva cu informatii privind documentele de contabilitate primara necesare/utilizate de o asociatie non-profit care este de fapt un club ( din cate am inteles ). Va avea incasari din cotizatii membrii, sponsorizari, etc si va acorda premii...
Nu stiu prea multe despre acest tip de activitate si nu am gasit nimic in forum referitor la ce documente se utilizeaza.
Ii trebuie cumva si casa de marcat?



#2 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2008 - 02:53 PM

Etic, casa de marcat este obligatorie pentru agentii economici care efectueaza activitati comerciale, respectiv: livrari de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație. Asta apare in ordonanta in primul rand...deci, draga mea, nu ai citit ordonanta!
In general, pentru o asociatie contabilitatea nu difera foarte mult fata de societatile comerciale, implicit nici declaratiile sau alte formulare. Exista reglementari specifice, dar banuiesc ca le-ai studiat deja, unde se precizeaza care sunt registrele obligatorii; pentru bilant exista program separat - anual, pt declaratii fiscale - daca este cazul - se foloseste acelasi program de la finante...desigur ca in fct de necesitati se pot tine registre/formulare suplimentare...de exemplu poti tine registrul cotizatiilor (care, de altfel, cred ca este obligatoriu), un registru/situatie pentru premierile acordate cu documentele justificative anexate/indosariate pe categorii...
Daca sunt totusi colegi care tin evidenta contabila la un club poate te ajuta cu mai multe informatii specifice. Dar pana atunci, sunt multe altele care sa te tina ocupata :frusty:

Madalina



#3 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2008 - 03:44 PM

De acord in privinta casei de marcat, dar daca o asociatie non-profit desfasoara pe langa activitati non-profit si activitati economice catre populatie atunci cred ca este necesara casa de marcat. O societate non-profit poate desfasura si activitati economice...
In privinta documentelor primare eu ma refeream la facturi, chitante, bonuri fiscale.
De fapt intrebam daca este diferenta intre documentele de contabilitate primara intre o soceietate comerciala si o asociatie non-profit.
De exemplu :
- pentru incasarea cotizatiilor este necesara factura+chitanta sau daca cotizantul este persoana fizica scrie undeva ca se poate elibera doar chitanta ( mai ales ca am vazut situatia asta dar nu stiu daca este corect );
- pentru incasarea sponsorizarilor stiu ca trebuie sa existe un contract de sponsorizare dar, ca mai sus, este necesara factura+chitanta sau daca cotizantul este persoana fizica scrie undeva ca se poate elibera doar chitanta;
- atunci cand se acorda premii pe baza carui document sunt eliberati banii din caserie = dispozitie de plata cumva?
In rest sigur ca se fac Nir-uri daca este cazul, Registru casa, etc..
Exista un anumit tip de bilant care se depune o data pe an si Declaratia de imp/profit o data pe an ( chiar daca nu are profit din activitati economice ).
Daca exista salariati atunci stat si toate declaratiile aferente....
Sigur ca ar fi interesant daca cineva tine contabilitatea la un astfel de club si daca a avut control ce probleme a intampinat...
Astept cu interes alte informatii.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL