Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Registrul inventar - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Registrul inventar


45 replies to this topic

#1 crystyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arges
  • Interests:internet, calatorii

Postat 13 June 2008 - 09:37 AM

Buna,

Am venit control de la finante si au verificat modul de completare al registrului inventar si ne-au spus ca data completarii registrului inventar este data inventarierii faptice.
Noi am efectuat inventarierea in perioada 30.11-06.12.2007 dar am completat registrul inventar cu data de 31.12.07. Cum este corect?

De asemenea, au rezultat diferente de inventar pe care noi le-am consemnat in PV de inventariere al comisie centrale si am emis notele contabile in luna decembrie 2007 corectand astfel balanta iar in registrul inventar nu le-am mai consemnat intrucat erau reglate.

Cum este corect?

Multumesc



#2 mm-miron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:
  • Interests:legislatie

Postat 07 July 2008 - 08:17 PM

Vezi postareacrystyna, la Jun 13 2008, 07:37 AM, a spus:

Buna,

Am venit control de la finante si au verificat modul de completare al registrului inventar si ne-au spus ca data completarii registrului inventar este data inventarierii faptice.
Noi am efectuat inventarierea in perioada 30.11-06.12.2007 dar am completat registrul inventar cu data de 31.12.07. Cum este corect?

De asemenea, au rezultat diferente de inventar pe care noi le-am consemnat in PV de inventariere al comisie centrale si am emis notele contabile in luna decembrie 2007 corectand astfel balanta iar in registrul inventar nu le-am mai consemnat intrucat erau reglate.

Cum este corect?

Multumesc
inventarierea se face cel putin odata pe an asa spune legea, nu conteaza ca ai facut inventarul in perioada aia ai inventariat, daca nu erau diferente in balanta si erau reglate la data de 31.12.2007 corespundea fapticul cu scripticul este bine, nu trebe spus organului de caontrol cand ai facut inventariere, se scrie frumos lista de inventariere la data de 31.12.2007 si proces verbal ce acceasi data in care s-au constatat diferentele intre scriptic si faptic, cu acceasi data, important este sa corespunda datele din balanta puse de acord cu inventarierea, nu folosesti date diferite, una si buna e suficient , registru inventar trebuie sa corespunda cu balanta , daca e vreo omisiune sau greseala trebe retranscris




#3 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 August 2008 - 10:06 AM

Pt. infiintarea unui cabinet a fost necesara achizitionarea unui soft cu licenta.
Daca valoarea acestuia a fost de peste 1800 lei, este mijloc fix?
Pe langa acesta au mai fost achizitionate diverse ob de inventar (birou, dulap, calculator etc.)
Cum se inregistreaza acestea in registrul inventar (14-1-2/a), separat pentru imobile si separat pentru mobile?

Si inca ceva.
In actul constitutiv al cabinetului a fost declarata o valoare a patrimoniului initial.
Aici nu a fost inclusa si valoarea softului. Contractul a fost in euro la cursul zilei si in 3 rate, prima rata fiind platita inainte de inceperea activitatii (emitere CIF) iar celelalte 2 dupa inceperea activitatii.
Cum procedez, maresc patrimoniul sau inregistrez la cheltuieli valoarea contractului?

Multumesc!



#4 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 10 August 2008 - 11:27 AM

1. Licentele software se incadreaza la "Alte imobilizari necorporale", ct. 208, indiferent de valoare.

2. Separat imobilizarile necorporale de cele corporale, acestea din urma in ordinea achizitionarii - eu am luat plaje de nr. de inventar diferite pentru fiecare categorie ca sa-mi fie mai usor sa le identific.

3. Patrimoniul tau se mareste cu fiecare inregistrare de imobilizari.

4. Ai in fiecare luna cheltuiala cu amortizarea imobilizarilor, functie de DNF.
Every thing happens for a reason.



#5 mari.a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:

Postat 10 August 2008 - 12:20 PM

Vezi postareamari.a, la Aug 10 2008, 12:27 PM, a spus:

1. Licentele software se incadreaza la "Alte imobilizari necorporale", ct. 208, indiferent de valoare.

2. Separat imobilizarile necorporale de cele corporale, acestea din urma in ordinea achizitionarii - eu am luat plaje de nr. de inventar diferite pentru fiecare categorie ca sa-mi fie mai usor sa le identific.

3. Patrimoniul tau se mareste cu fiecare inregistrare de imobilizari.

4. Ai in fiecare luna cheltuiala cu amortizarea imobilizarilor, functie de DNF.


Scuze, acum am vazut ca este vorba despre PF autorizata, nu stiu daca se aplica caeleasi reguli...
Every thing happens for a reason.



#6 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 August 2008 - 12:27 PM

Asadar o sa inregistrez separat imobilizarea necorporala.
Celelalte obiecte de inventar daca au valoare sub 1800, nu intra in categ. mijloacelor fixe?

In hotarirea 2139/2004 nu am gasit durata de functionare pt imobilizari necorporale.
In cazul asta, conform legii 15/1994, DNF=5?

"ART. 14
Programele informatice create de agentul economic sau achizitionate de la terti se amortizeaza în
functie de durata probabila de utilizare, care nu poate depasi o perioada de 5 ani."



#7 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2008 - 01:29 PM

Vezi postareachitu, la Aug 10 2008, 01:27 PM, a spus:

"ART. 14
Programele informatice create de agentul economic sau achizitionate de la terti se amortizeaza în
functie de durata probabila de utilizare, care nu poate depasi o perioada de 5 ani."

Codul fiscal:
art.24
(10) Cheltuielile aferente achizitionarii de brevete, drepturi de autor, licente, marci de comert sau fabrica si alte valori similare, precum si cheltuielile de dezvoltare care din punct de vedere contabil reprezinta imobilizari necorporale se recupereaza prin intermediul deducerilor de amortizare liniara pe perioada contractului sau pe durata de utilizare, dupa caz. Cheltuielile aferente achizitionarii sau producerii programelor informatice se recupereaza prin intermediul deducerilor de amortizare liniara pe o perioada de 3 ani. Pentru brevetele de inventie se poate utiliza si metoda de amortizare degresiva sau accelerata.



#8 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 10 August 2008 - 02:05 PM

Cod fiscal:
art. 24
(4) Nu reprezintă active amortizabile:
f) orice mijloc fix care nu își pierde valoarea în timp datorită folosirii, potrivit normelor;

Se pot incadra aici produsele software?



#9 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2008 - 10:05 PM

Vezi postareachitu, la Aug 10 2008, 03:05 PM, a spus:

Cod fiscal:
art. 24
(4) Nu reprezintă active amortizabile:
f) orice mijloc fix care nu își pierde valoarea în timp datorită folosirii, potrivit normelor;
Se pot incadra aici produsele software?
Daca 'produsul software' reprezinta o licenta ptr. un program folosit de PFA in activitatea sa, atunci se aplica ceea ce scrie cu litere rosii putin mai sus.
Deci, ca regula, se amortizeaza in 3 ani, indiferent de pretul de achizitie.
Dan



#10 Hades

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 11 August 2008 - 02:03 PM

Buna ziua si bine v-am regasit


Intrebarea mea este:

Daca produsul software este dezvoltat de mine, cum il inregistrez si cum il amortizez, De precizat ca nu am avut cheltuieli cu dezvoltarea lui....


Va multumesc

Cu stima si respect
Hades.



#11 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 17 August 2008 - 03:02 PM

Art 48 (7) Cod fiscal:
"Nu sunt cheltuieli deductibile:
i) cheltuielile de achiziționare sau de fabricare a bunurilor și a drepturilor amortizabile din Registrul-inventar"

Nu inteleg, mai trec pe cheltuieli amortizarea mijlocului fix sau am scapat de griji ...?



#12 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2008 - 12:26 AM

Vezi postareachitu, la Aug 17 2008, 04:02 PM, a spus:

Art 48 (7) Cod fiscal:
"Nu sunt cheltuieli deductibile:
i) cheltuielile de achiziționare sau de fabricare a bunurilor și a drepturilor amortizabile din Registrul-inventar"

Nu inteleg, mai trec pe cheltuieli amortizarea mijlocului fix sau am scapat de griji ...?
Pai normal ca nu pot fi deductibile cheltuielile de achizitionare daca MF se amortizeaza.
Doar daca nu e Mij. Fix sunt deductibile.
Dan



#13 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 08 September 2008 - 09:51 AM

Conform Legii Nr. 15 din 24 martie 1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale
"ART. 7
Activele necorporale aferente capitalului imobilizat cuprind:
a) cheltuielile de constituire: taxele si alte cheltuieli de înscriere si înmatriculare, cheltuielile privind emiterea si vânzarea de actiuni, cheltuielile de prospectare a pietei si de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura legate de înfiintarea si dezvoltarea activitatii unitatii patrimoniale;"

Pot include aici cheltuielile facute inaintea inceperii activitatii pentru amenajarea cabinetului? De exemplu au trebuit achizitionate: etajera, mocheta, birou, jaluzele, lavoar, stampila.
In caz ca da cum procedez practic.



#14 chitu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 08 September 2008 - 10:11 AM

Vezi postareachitu, la Sep 8 2008, 10:51 AM, a spus:

Conform Legii Nr. 15 din 24 martie 1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale
"ART. 7
Activele necorporale aferente capitalului imobilizat cuprind:
a) cheltuielile de constituire: taxele si alte cheltuieli de înscriere si înmatriculare, cheltuielile privind emiterea si vânzarea de actiuni, cheltuielile de prospectare a pietei si de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura legate de înfiintarea si dezvoltarea activitatii unitatii patrimoniale;"

Pot include aici cheltuielile facute inaintea inceperii activitatii pentru amenajarea cabinetului? De exemplu au trebuit achizitionate: etajera, mocheta, birou, jaluzele, lavoar, stampila.
In caz ca da cum procedez practic.
M-am grabit, art face referire la active necorporale.
Nu stiu cum sa procedez cu aceste bunuri care au fost facturate pe persoana fizica, pot deduce cheltuielile?



#15 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 14 October 2008 - 07:35 PM

Care este baza legala de unde se pot obtine informatii legate de obiectele de inventar? (de la 0....ce sunt, cum si de ce se inregistreaza etc.)



#16 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2008 - 11:34 PM

Chitu, banuiesc ca fiecare din obiectele pe care le-ai enumerat sunt sub 1800 lei, deci nu sunt mijloace fixe amortizabile.Te sfatuiesc sa faci un decont de cheltuieli la care atasezi doc. justificative(facturile cu bf sau chitanlele cu care s-a platit), si in baza acestui decont completezi o dispozitie de plata catre casierie, si concomitent inreg. in RIPL plata decontului.



#17 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2008 - 10:50 AM

Ce trebuie inregistrat in registrul inventar la 31.12.2008 la un cabinet medical individual ? mijloacele fixe, obiectele de inventar, alte materiale consumabile existente in stoc? Exista listele de inventariere si fisa mijlocului fix. Multumesc



#18 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 31 December 2008 - 09:59 PM

Si eu am un CMI iar in registrul inventar trec doar obiectele de inventar (de ex. tot ce tine de instrumentar) si mijloacele fixe (cele cu valoare peste 1800 ron). Consumabilele nu le trec, pentru astea fac doar fisa de magazie si bon de consum. Exista liste de inventariere si fisa mijlocului fix.
Atat stiu eu.
La multi ani!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#19 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 03 January 2009 - 03:28 PM

Am mai intrebat si pe alte topicuri insa nu a stiut nimeni...
Exista o norma unde sa gasesti complet reglementarile referitoare la inregistrarea obiectelor de inventar?



#20 dianadey

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 15 January 2009 - 09:43 AM

buna..am si eu un CMI si am mare nevoie de un program informatic, program cu ajutorul caruia sa pot intocmi : registrul jurnal de incasari si plati, fise de magazie, bonuri de consum..
ma puteti sfatui ce program sa achizitionez in acest sens?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL