Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Infiintare PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Infiintare PFA


53 replies to this topic

#1 AdrianBV

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 August 2008 - 11:52 AM

Buna ziua tuturor.
O simpla intrebare ... Sunt din Brasov si vreau sa devin si eu PFA .
Aveti vreo idee prima si prima oara unde trebuie sa ma duc ? ... Poate niste pasi de urmat .. ?



#2 psycho.ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 16 August 2008 - 04:08 PM

du-te la primaria de care apartii si cel mai probabil ti se va da o foaie cu actele de care ai nevoie. poti sa incepi de acolo.




#3 dana_cz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 218 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 August 2008 - 04:57 PM

Vezi postareaAdrianBV, la Aug 16 2008, 12:52 PM, a spus:

Aveti vreo idee prima si prima oara unde trebuie sa ma duc ?
La Registrul Comertului.
Viata este suma tuturor alegerilor tale



#4 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 354 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2008 - 05:39 PM

Inainte vreme se mergea la Primarie.
Acum insa, primul (si ultimul :-) ) pas e la Registrul Comertului. Acolo vei gasi un ghiseu special ptr. PFA.
Succes!
Dan



#5 mans

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 September 2008 - 03:07 PM

Am si eu o intrebare. Vreau sa-mi fac un PFA, nu stiu insa la ce cod CAEN m-as putea incadra pentru redactare carte, texte etc. Am cautat in lista codurilor CAEN, dar sunt chestii colaterale: editare (care nu stiu daca nu cumva se refera la tiparire), corectura (care - ciudat - e asociata cu munca de secretariat). Ma poate ajuta cineva? Multumesc mult.



#6 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 354 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2008 - 08:35 PM

Pune la 'Editare' si nu-ti mai bate capul atat, nu asta e cel mai important lucru in viata... de PFA.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 October 2008 - 03:22 PM
citare mesaj anterior

Dan



#7 vlad.d

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 September 2008 - 09:30 PM

Salutare tuturor,
Inainte sa se mearga la Registrul Comertului, care sunt lucrurile esentiale pe care ar trebui sa le cunoasca cel care doreste sa devina PFA ?

Multumesc anticipat !



#8 rbogdan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 28 September 2008 - 07:39 AM

Domeniul pentru care vrea sa se autorizeze. Si, evident, adresa RC :biggrin:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 October 2008 - 03:22 PM
citare mesaj anterior




#9 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 08 January 2009 - 10:04 PM

Cheltuieli infiintare PFA 2009:

1. Verificare si rezervare nume – 12,5 ron
2. Certificat constatator – 60 ron
3. Fond buletin HG 460/2005 (5%) – 1,5 ron
4. Fond lichidare L85/2006 (20%) – 6 ron
5. Obtinere cazier fiscal – 10 ron
6. Obtinere CUI – 10 ron
7. Taxa inmatriculare – 30 ron
8. Transmitere declaratii catre autoritati – 10 ron
9. Cazier fiscal – 20 ron
10. Indrumare corecta alte cereri – 4,05 ron
11. Multiplicare documente – 2,2 ron.

Toate astea la Registrul Comertului Dolj, TOTAL: 166,25 ron.

Alte cheltuieli:

1. Registru Inventar – 3 ron
2. Registru Jurnal de Incasari si Plati – 3 ron
3. Registru Unic de Control – 25 ron
4. Stampila – 60 ron.

Total alte cheltuieli: 91 ron.

Total infiintare PFA in Ianuarie 2009: 257,25 ron.

Pe primele doua le-am cumparat de la un simplu birou de copiat acte. RUC-ul urmeaza sa-l platesc si sa-l ridic de la Fisc.

Acum as avea cateva intrebari, care s-ar putea concretiza incet-incet, prin completari ulterioare, intr-un mic ghid al celor mai frecvente intrebari/raspunsuri despre PFA adresate pe forum.

Legate de Registrul Jurnal de Incasari si Plati:
1. Pentru fiecare zi in care am incasari si/sau plati, fac o noua pagina in RJIP? Ziua si pagina in RJIP?
2. Ce reprezinta “De reportat:” din jocul RJIP-ului?
3. Ce trec in coloana 3 (Document – felul, nr.)? Eu stiu ca bonul fiscal, chitanta sau OP-ul. Niciodata factura. Corect?
4. Presupun ca este obligatoriu sa completez fiecare pagina incepand cu cifra 1 la rubrica “Nr. pagina........” (dreapta sus). Corect?

Legate de Registru Inventar:
1. Sa luam exemplul meu: ca PFA, vand piese auto pe care nu le tin in stoc niciodata. Le cumpar de la un SRL si le vand imediat catre persoane fizice sau alte SRL-uri.
Completez acest registru numai cu bunurile care-mi folosesc la buna desfasurare a activitatii (computer, imprimanta, alte cumparaturi) sau si cu piesele auto care-mi trec prin “mana”?
2. Sub titlul “Registru – Inventar” scrie “la data de 31 Decembrie......”. De ce?
3. Ce completez in fiecare coloana a RI (a- “Recapitulatia elementelor inventariate”, b-“Valoarea contabila”, c-“Valoarea de inventar”, d-“Diferente din evaluare (de inregistrat) Valoare Cauzele dif.” ? Daca s-ar putea macar un exemplu care sa acopere toate coloanele ar fi perfect.

Altele:
1. Sunt neplatitor de TVA. Codurile CAEN: 4613 (principal) si 4791, 4799, 6209 (secundare). Sunt obligat sa completez Declaratia 220 si s-o depun in 15 zile de la infiintare? Intreb asta pentru ca de la Registrul Comertului mi s-a spus ca nu mai trebuie sa merg nicaieri, ci doar sa-mi vad de activitate.
2. Am un cont bancar mai vechi, facut pe PF. Il pot folosi pt PFA? Daca da, numai pt operatiunile PFA-ului (incasari si plati) sau si pt cele personale? Evident, ma intereseaza strict din punctul de vedere al unui eventual control. Sincer sa fiu, nu vad care ar fi problema.

Sunt de parere ca putem adauga si alte intrebari si raspunsuri la cele de mai sus, pe parcurs ce ele apar. Ce ziceti?



#10 theodhot

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 March 2009 - 08:50 PM

Buna ziua,

As avea niste intrebari. As dori sa infiintez un minibar, in care sa pregatesc mici si sa servesc bauturi racoritoare, sub forma persoana fizica autorizata. Permite legea acest lucru? Am specializare in activitati comerciale si financiare. As putea angaja pe cineva? Ce autorizații ar trebui sa obtin? De unde?

Multumesc,

Theo



#11 Alien Code

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 13 March 2009 - 09:54 PM

No sati raspunda nimeni la asemenea intrebari pentru ca sa mai discutat pe forum de 1000 de ori despre infiintare PFA, despre faptul ca PFA nu poate angaja ci doar intreprinderea individuala, etc... .

Cauta si citeste OUG 44/2008 care reglementeaza (infiintarea) de PFA si II.



#12 Dieggo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 August 2009 - 01:26 PM

Buna ziua,

eu am terminat liceu economic si in prezent sunt student la o facultate cu profil mate info. Am citit pe site la ceccar ca pot da examen de contabil autorizat doar cu diploma de studii medii. Daca eu iau examenul de contabil autorizat, pot sa imi deschid un PFA de contabilitate?

Va multumesc anticipat,



#13 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 15 August 2009 - 06:37 PM

Poti profesa ca profesie liberala cu ajutorul autorizatiei de la CECCAR, nu trebuie sa-ti infiintezi un PFA. Dupa ce ai diploma, mergi direct la Administratia Financiara de care apartii.



#14 enya71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 13 October 2009 - 09:28 PM

buna ziua,
va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarei probleme: sunt expert contabil inactiv de cativa ani. pana acum am lucrat la o societate fara sa ma activez la ceccar deoarece nu a fost nevoie. acum societatea se inchide si as dori sa incerc sa lucrez pe cont propriu. am citit aici ca pentru a lucra ca si expert activ nu trebuie sa ma constitui ca si persoana juridica ci doar sa ma duc la ceccar sa ma activez....am inteles bine? fiindca eu ma gandeam ca am macar obligatia unui pfa? e drept ca cel mai mult m-ar avantaja pe moment sa nu ma constitui juridic nicicum...trebuie sa caut clienti...pana la bilanturi ar mai fi ceva timp...expertizele am inteles ca se da prin tragere la sorti...deci veniturile cel putin probabil in primele 3-4 luni vor fi incerte...cu ce ar trebui sa incep sa fiu in legalitate si sa nu fiu nici in contradictie cu normele ceccar care din cate stiu eu de acum cativa ani erau destul de dure privitor la exercitarea profesiei? asta macar pana vad care vor fi si veniturile...
multumesc!



#15 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 October 2009 - 11:45 PM

trebuie sa declarati PFA la fisc, prin 070, contract inchiriere etc
intai incercati sa gasiti clienti si pe urma declarati peste tot (si platiti, atentie)



#16 smk11

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 03 November 2009 - 01:46 PM

Salut,

1. Doresc sa imi fac un pfa pentru un magazin online. Dar deasemena vrea sa trec activitati secundare si prestare de servicii IT( poate pe viitor sa fac contract de colaborare cu managementul sa imi plateasca salariu prin pfa) . Se poate pune ambele coduri caen? Deasemenea ce atestat imi trebuie pentru creare magazin online eu am terminat ASE , merge cu adeverinta de absolvire?

2. Pe magazinul online eu o sa import lucruri de afara de unde le cumpar fara TVA(din UE) , pentru asta o sa ma fac platitor de TVA. Ai idee in ce consta contabilitatea pentru asa ceva, e complicata sau pot sa ma descurc si de unul singur.

3. Ce norma de venit o sa am pentru codurile astea doua?

4. Deasemenea pentru magazinul online imi trebuie aviz pompieri sanatatea ?

Multumesc



#17 Craisercraft

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 November 2009 - 09:06 PM

Buna,

Am devenit si eu PFA recent si incerc sa iti raspund la cateva intrebari.

Cand vei intocmi documentele pentru PFA se va trece un cod CAEN principal, cum ar fi 4690 (comert cu ridicata nespecializat) la care se adauga activitati secundare. Nu stiu care este maximum dar eu am 3 coduri secundare. Mentionez ca aceslasi lucru a fost si intentia mea: magazin online.
Nu ai nevoie de avize atata timp cat comercializezi produse neperisabile.
Eu imi fac singura contabilitatea, dar sunt neplatitor TVA.
Pentru afacerea ta, ai doua variante: ori faci cu sediu social/punct de lucru, pentru ca la comert cu ridicata se presupune ca ai nevoie de un spatiu pentru a depozita marfa; sau cu vanzare la terti - iei marfa, o si distribui, fara sa o depozitezi undeva.

Atat stiu pana acum. Daca mai ai intrebari cu care te pot ajuta, nu ezita sa le postezi.

Succes!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 January 2010 - 11:53 PM




#18 smk11

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 November 2009 - 06:49 PM

[Buna ,

Multumesc de informatie.

Sunt pe pragul de a duce actele la registru comertului . Eu mi-am trecut 4791 si 6201 . 4791 - comert cu amanuntu prin intermediu caselor de comenzi sau online . si 6201 , prestare servici software soft orientat client. M-ar interesa care este norma de venit sau cum este impozitarea pentru comert. In cazul meu cum se va combina cu celalalt cod caen care l-am introdus . mentionez ca eu voi fi platitor de tva .



#19 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 11 November 2009 - 09:42 PM

1. daca ambele activitati sunt impozitate pe baza normei de venit, atunci vi se aplica norma cea mai mare.
2. daca una din cele 2 activitati nu se incadreaza la impozitarea pe baza normei ( a se vedea comertul cu amanuntul...!) atunci va trebui sa treceti la impozitarea in sisitem real, rezulta conta in partida simpla art 49 CF
3. pentru a sti exact care este valoarea normei in cazul in care va incadrati, trebuie sa mergeti la Admion Financiara si sa va informati. Valoarea acestor norme este diferita de la un judet la altul

Aceasta postare a fost editata de corpus: 11 November 2009 - 09:43 PM




#20 smk11

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 November 2009 - 05:37 PM

Gata, am actele PFA-ului.

Intrebare , stie cineva norma de venit pentru urmatoarele coduri caen pentru Bucuresti , sector 1, sau macar pentru alta zona , si mai estimez eu.

Cod 6209 - Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei
Cod 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediu caselor de comenzi sau prin internet

nustu sigur daca pentru 4791 exista norma de venit , si in caz ca nu exista banuiesc ca voi fi obligat sa trec in sistem real. Nu am ajuns inca la administratia financiara ...

Daca cineva stie please help . Thanks






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL