Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
RETURNARE BUNURI IN UE-LIVRARE INTRACOMUNITARA SAU STORNO ACHIZITIE INTRACOMUNITARA? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


RETURNARE BUNURI IN UE-LIVRARE INTRACOMUNITARA SAU STORNO ACHIZITIE INTRACOMUNITARA?


7 replies to this topic

#1 roberts

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 18 August 2008 - 02:37 PM

Urgent, am nevoie de ajutor.

Am urmatoarea situatie. Am facut achizitie intracomunitara de bunuri. Dupa ce au venit bunurile (cu factura si packing list) am efectuat receptia si am constatat ca am bunuri de care nu mai am nevoie. Vreau sa le returnez la furnizorul din UE (platitor de TVA, CIF valabil), si nu stiu cum sa procedez din punct de vedere al documentelor si al incadrarii. Cu ce documente ar trebui sa plece bunurile respective?

1. Fac packing list si factura la acelasi pret la care le-am achizitionat si consider ca efectuez o LIVRARE INTRACOMUNITARA? In acest prim caz de ce documente de insotire am nevoie astfel incat transportul sa nu aiba probleme?
sau

2. Furnizorul imi face o factura storno (de retur) si consider ca imi scad din totalul ACHIZITIILOR INTRACOMUNITARE? In acest al doilea caz de ce documente de insotire am nevoie astfel incat transportul sa nu aiba probleme?



#2 lilianatatar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 10 June 2009 - 08:00 AM

Spune mi te rog daca ai reusit sa afli raspunsurile,am si eu o situatie similara si nu stiu cum sa procedez

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:04 PM




#3 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 June 2009 - 02:09 PM

Cazul 1
faci factura de livrare in care mentionezi: retur din factura nr...., packing list cu produsele returnate



#4 lilianatatar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 June 2009 - 11:32 AM

multumesc mult,dar nu stiu mai departe cum fac inregistrarea in contabilitate si cum raportez in declaratia recapitulativa

ai putea sa ma ajuti?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:05 PM




#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 June 2009 - 11:47 AM

ca la orice vanzare pe teritoriul Romaniei
Daca ai comert si bunrile reprezinta marfa
4111=707
607=371
nu ai adaos pentru ca le vei da la acelasi pret

In declaratia recapitulativa ce probleme ai? pur si simplu treci factura de vanzare..



#6 maria p.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 14 December 2011 - 03:40 PM

Buna....am si eu o intrebare legat de cazul de mai sus:

Ce se intampla in cazul in care primesti factura storno de la furnizorul extern ?

La ce curs se inregistreaza factura storno? Cel din data emiterii facturii de marfa sau la cel din data emiterii facturii storno?

Dar diferentele de curs unde se inregistreaza? Pe ce cont?


Multumesc



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 December 2011 - 08:16 PM

Norme CF
22. (4) In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, cursul de schimb utilizat pentru determinarea in lei a bazei impozabile a taxei este cursul din data exigibilitatii taxei, astfel cum este stabilit la art.135 din Codul fiscal, indiferent de data la care sunt sau vor fi receptionate bunurile.
Codul fiscal
ART. 135 Faptul generator si exigibilitatea pentru achizitii intracomunitare de bunuri
(1) In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, faptul generator intervine la data la care ar interveni faptul generator pentru livrari de bunuri similare, in statul membru in care se face achizitia.
(2) In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit faptul generator

inregistrarea diferentelor de curs valutar
401=765 sau 665=401



#8 letalica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2013 - 04:28 PM

Ce se intampla cand furnizorul desi a primit retur utilajul, a restituit cvaloarea facturii initiale de achizitie dar refuza sa intocmeasca factura de retur?
Cum inregistrez storno pt achizitia intracomunitara declarata in 390 si cu taxare inversa inregistrata?
Ce document justificativ emit eu pt ca furnizorul refuza sa emita?
As avea mare nevoie, astazi, de pareri, deoarece ar trebui sa prin operatiunea in 390 pana luni.
Multumesc anticipat.
letalica






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL