Este acesta obligatoriu? Legea prin care se reglementeaza?
#1
Postat 19 June 2005 - 07:25 AM
Este acesta obligatoriu? Legea prin care se reglementeaza?
#2
Postat 21 June 2005 - 03:55 PM
FIªA DE MAGAZIE A FORMULARELOR CU REGIM SPECIAL
(cod 14-3-8/b)
Formular cu regim special de tipãrire, înseriere ºi numerotare.
1. Serveºte ca:
- document de evidenþã a intrãrilor, ieºirilor ºi stocurilor de formulare, care au un regim special de înseriere, numerotare, evidenþã ºi urmãrire;
- document de evidenþã a formularelor anulate;
- document pentru stabilirea grupelor de numere (serii), pe compartimentele unitãþii, în vederea numerotãrii formularelor;
- sursã de informaþii pentru controlul operativ curent ºi contabil al stocurilor de formulare.
2. Se întocmeºte într-un exemplar, separat pentru fiecare fel de formular cu regim special, de cãtre gestionar.
Fiºele de magazie ale formularelor cu regim special se þin la locul de depozitare a formularelor.
3. Nu circulã, fiind document de înregistrare.
4. Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.
Nomenclator
din 02/12/1997
al formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tipãrire, înseriere ºi numerotare
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 368 din 19/12/1997
#3
Postat 21 June 2005 - 04:00 PM
din 02/12/1997
pentru întocmirea ºi utilizarea formularelor comune privind activitatea financiarã ºi contabilã
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 368 din 19/12/1997
Actul a intrat in vigoare la data de 19 decembrie 1997
Art. 1. - Persoanele juridice ºi persoanele fizice prevãzute la art. 1 din Legea contabilitãþii nr. 82/1991, au obligaþia sã organizeze ºi sã asigure evidenþa, gestionarea ºi corecta utilizare a formularelor cu regim special de înseriere ºi numerotare, cum sunt: facturile, chitanþele, avizele de însoþire a mãrfii, alte documente, cu ajutorul cãrora se stabilesc volumul de activitate, plãþile ºi încasãrile efectuate în raport cu bugetul de stat, clienþii, furnizorii sau cu alte persoane fizice ºi juridice.
Art. 2. - Formularele care stau la baza determinãrii veniturilor persoanelor prevãzute la art. 1 se asigurã prin Regia Autonomã "Imprimeria Naþionalã" sau de cãtre alte unitãþi tipografice agreate, sub supravegherea acesteia.
Art. 3. - Organizarea gestionãrii, folosirii ºi evidenþei formularelor prevãzute la art. 2 se face potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, iar rãspunderea revine administratorului, ordonatorului de credite sau altor persoane care au obligaþia gestionãrii patrimoniului.
Art. 4. - La persoanele prevãzute la art. 1, evidenþa operativã a formularelor se þine cu ajutorul Fiºei de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/B), care se completeazã distinct pentru fiecare tip de formular, pe mãsura aprovizonãrii acestora.
Art. 5. - Formularele cu regim special de înseriere ºi numerotare se elibereazã utilizatorilor, pe baza aprobãrii administratorului, a ordonatorului de credite sau a altor persoane care au obligaþia gestionãrii patrimoniului, în care se va specifica faptul cã formularele ridicate anterior au fost folosite în conformitate cu normele în vigoare, iar cele pierdute - seria ..... de la nr. ........ la nr. ........ - au fost declarate nule în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, nr. .........
Formularele cu regim special de înseriere ºi numerotare se elibereazã din magazie pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, gestionat de persoana împuternicitã în acest scop de cãtre administratorul, ordonatorul de credite sau alte persoane care au obligaþia gestionãrii patrimoniului.
La eliberarea din magazie a acestor formulare, în bonul de consum se înscriu, în mod obligatoriu, seria ºi numerele aferente formularelor respective.
Art. 6. - Salariaþii care primesc spre folosinþã aceste formulare rãspund de utilizarea lor, pentru consemnarea operaþiunilor legale, ºi au obligaþia sã justifice în orice moment existenþa lor.
Art. 7. - Înscrierea datelor în aceste formulare se face potrivit reglementãrilor cuprinse în normele generale privind documentele justificative ºi financiar-contabile.
Art. 8. - Formularele care nu se mai folosesc se restituie la magazie pe baza Bonului de predare-transfer, restituire, cod 14-3-3A, ºi se înregistreazã ca intrare în Fiºa de magazie a formularelor cu regim special, cod 14-3-8/b, menþionându-se numerele ºi seria formularelor primite. Art. 9. - În cazul în care o persoanã prevãzutã la art. 1 se lichideazã, fuzioneazã sau se divizeazã, se va proceda astfel:
- în cazul lichidãrii, formularele neutilizate se vor returna Regiei Autonome "Imprimeria Naþionalã" sau tipografiilor agreate furnizoare, pe baza unui proces-verbal în care se vor înscrie felul, seria ºi numãrul documentelor, fãrã plata contravalorii acestora când formularele sunt individualizate;
- în cazul fuzionãrii, formularele se vor folosi pânã în momentul în care acestea se epuizeazã;
- în cazul divizãrii, formularele se vor folosi de cãtre una dintre persoanele prevãzute la art. 1, nou-înfiinþate, cu aprobarea direcþiilor generale ale finanþelor publice ºi controlului financiar de stat judeþene sau a municipiului Bucureºti.
Art. 10. - Formularele neutilizabile, defectuos tipãrite sau în alte cazuri similare se anuleazã prin barare pe diagonalã, fãcându-se menþiunea "ANULAT"pe toate exemplarele, ºi se restituie, cu excepþia formularelor din carnete broºate, gestionarului de formulare, sub semnãtura persoanei predatoare, în fiºa de magazie a formularului cu regim special înscriindu-se numãrul ºi seria formularului respectiv în coloana "formulare neutilizabile", urmând a fi predate la arhivã ºi pãstrate conform normelor legale.
Art. 11. - Formularele utilizate ºi cele neutilizabile, pânã la predarea lor la arhivã, se pãstreazã la compartimentul care le-a folosit, în ordinea numerelor, pentru a permite controlul în orice moment al utilizãrii acestora.
Art. 12. - Orice lipsuri sau pierderi de formulare numerotate, în magazie sau la compartimentele care le utilizeazã, vor fi aduse la cunoºtinþã, în scris, administratorului, ordonatorului de credite sau altor persoane, care au obligaþia gestionãrii patrimoniului unitãþii, care vor dispune cercetarea ºi verificarea împrejurãrilor în care s-au produs lipsurile sau pierderile ºi eventuala tragere la rãspundere a celor vinovaþi, conform legii.
Formularele cu regim special de înseriere ºi numerotare, pierdute sau sustrase se declarã nule în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, dupã sesizarea organelor în drept.
#4
Postat 22 June 2005 - 03:01 PM
Eu doresc sa aflu informatii in legatura cu Registrul in care sunt notate toate Fisele de magazie a formularelor cu regim special. La societatea de care pomeneam exista atat Fisele de magazie a formularelor cu regim special cat si acest Registru. La control "Garda Financiara" solicita si acest Registru.
#5
Postat 06 July 2005 - 11:03 PM
andradadiana a spus:
Eu doresc sa aflu informatii in legatura cu Registrul in care sunt notate toate Fisele de magazie a formularelor cu regim special. La societatea de care pomeneam exista atat Fisele de magazie a formularelor cu regim special cat si acest Registru. La control "Garda Financiara" solicita si acest Registru.
Cred ca o sa le dam idei celor de la fisc.
Nu se tine regitru pentru fisele de magazie, dar exista fisa de magazie cu regim special a fiselor de magazie cu regim special :shock:
#6
Postat 20 August 2005 - 12:11 PM
andradadiana a spus:
Eu doresc sa aflu informatii in legatura cu Registrul in care sunt notate toate Fisele de magazie a formularelor cu regim special. La societatea de care pomeneam exista atat Fisele de magazie a formularelor cu regim special cat si acest Registru. La control "Garda Financiara" solicita si acest Registru.
Pentru Fisele de magazie a formularelor cu regim special se intocmeste o Fisa de magazie separat, pe care se trec numerele Fiselor de magazie a formularelor cu regim special si fiecare pentru ce serveste. E cam ciudat dar asa se cere la noi. :D
#7
Postat 30 May 2008 - 01:25 PM
Va rog frumos sa-mi spuneti cu ce se mananca Registrul asta, ca simt ca innebunesc
Cum se poate tine pasul in mormanul asta de registre obligatorii care exista in tara asta?
#9
Postat 31 May 2008 - 09:50 AM
#10
Postat 01 June 2008 - 09:10 AM
#11
Postat 02 June 2008 - 09:59 AM
Daca aflu ceva o sa postez si aici.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 July 2008 - 10:24 PM
#12
Postat 23 December 2010 - 10:53 AM
S-a schimbat legislatia in materie de registre contabile obligatorii ???
Adica registrul inventar si registrul general nu mai sunt vizate de administratia financiara de sector , nu mai exista obligativitatea inregistrarii lor la fisc ?
Intreb deoarece la ANAF sector 5 mi-au comunicat ca nu mai este necesara aceasta procedura desi am un SRL proaspat deschis si am intrebat de 2 ori acest lucru.
Singurele registre cu regim special inregistrate au fost cel de evidenta fiscala si reg. unic de control........?????
va multumesc anticipat
#13
Postat 23 December 2010 - 11:26 AM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi