Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura storno - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Factura storno


32 replies to this topic

#1 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 03 September 2008 - 12:21 PM

Sunt dezvoltator de programe de gestiune logistica a intreprinderii (ca PFA).
La clientul curent, am urmatoarea situatie:
magazionerii inregistreaza receptiile (inclusiv diferente) si consumurile si printeaza NIR, respectiv bon de consum pt departamentul contabil (contabilitatea se face cu alt soft).

Zilele astea insa au venit cu o noua cerere, pe care nu o inteleg foarte bine:
Au primit marfa de la un furnizor, au receptionat-o, apoi au returnat-o partial din motive calitative, furnizorul eliberand o factura storno.
Contabilitatea sustine ca trebuie sa le generez un NIR cu cantitati si valori negative prin care se descarca magazia.
Le-am zis ca descarcarea magaziei o fac printr-un aviz, iar NIR este document de intrare asa ca factura storno a furnizorului + (eventual) avizul ar trebui sa le fie de ajuns.

Lamuriti-ma, va rog, daca este intr-adevar nevoie de acel "NIR negativ" sau e doar obisnuinta dumnealor (poate programul vechi facea asa ceva).

Multumesc



#2 mihapanait

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 03 September 2008 - 12:29 PM

da.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:28 AM
citare mesaj anterior




#3 lorega

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 September 2008 - 03:16 PM

De asemenea,daca au inregistrat adaos comercial si TVA neexigibila aferente marfurilor intrate , trebuie stornate impreuna cu marfa stornata. Deci trebuie facut NIR cu valorile respective in minus.Cererea contabilitatii este fondata.



#4 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 03 September 2008 - 05:35 PM

Firma respectiva are profil productiv, marfa este materie prima.
Din punct de vedere logistic, returul se face printr-un aviz de insotire, nu printr-o receptie.
In continuare mi se pare absurd sa faci o Nota Intrare Receptie pentru ceva total opus !!!
Tot ce voi face (daca intr-adevar legislatia e impotriva gandirii mele de inginer) e sa le printez un pseudo NIR,
pentru tipul de expeditie de retur MP.

As dori sa mai stiu daca e nevoie a se gestiona legatura intre NIR-ul de receptie si "NIR"-ul de retur.



#5 Lusiné

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 September 2008 - 05:59 PM

Am si eu o problema legata tot de o factura...
Societatea nu este platitoare de TVA...

Pe 29.07.2008 emite factura cu suma de 1255,50 lei. Aceasta este achitata pe 31.07.2008 cu OP.
Contabilul isi da seama ca factura a fost eronat calculata.

Pe 13.08.2008 emite alta factura (aceleasi societati) cu suma care ar fi trebuit initial facturata (12.555,00), precum si o alta pozitie cu o alta valoare. Si aceasta factura se achita prin OP in 13.08.2008.

Pe data de 14.08.2008 se emite factura respectivei societati cu valoarea de 1255,50 dar cu minus!

Este corect cum s-a procedat? Presupun ca nu, din moment ce exista sold debitor la 4111 cu -1255,50.

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns si cu o solutionare a acestei probleme.
Va multumesc anticipat.



#6 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 03 September 2008 - 06:15 PM

Da este ok ca s-a facut stornarea facturii gresite nu este nici o problema sa inregistrezi 4111 cu semnul minus. Soldul contului nu va fi negativ acesta reglandu-se cu soldul anterior provenit de la factura gresita.



#7 Lusiné

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 September 2008 - 06:36 PM

Multumesc mult pentru raspunsul rapid. Dar am inca o nelamurire. Factura a fost achitata...acum venind cu minus..practic am incasat bani dar nu am sold pe suma incasata.....e ca si cum eu ar tb sa ii returnez banii, sau cum?
Sau sa fac alta factura?
Multumesc. Sunt tare incurcata :frusty:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:30 AM
citare mesaj anterior




#8 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 03 September 2008 - 06:59 PM

Pentru suma de 1255,5 lei, incasata in 31.07, faci o nota contabila si o stornezi din 411, in 462 sau 473; apoi restitui suma clientului cu OP sau, daca ai numerar in caserie, il rogi sa vina cu o chitanta si-i dai numerar. Restituirea o inregistrezi in 462 sau 473!



#9 Lusiné

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 September 2008 - 07:22 PM

Eu m-am gandit la alta varianta..sa-mi spuneti daca e de luat in calcul. La viitoarea factura, am sa spun clientului sa vireze mai putin cu suma asta...e corect? Mersi.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:30 AM
citare mesaj anterior




#10 MARYSA ST

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 231 Postari:

Postat 03 September 2008 - 07:27 PM

Nu e corect! La un eventual control, inspectorii vor considera ca ai incasat un "avans"fara sa emiti factura de avans si fara sa colectezi TVA!



#11 Lusiné

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 03 September 2008 - 07:34 PM

Pai factura e fara TVA, firma nu e platitoare de TVA. Dar in fine, inteleg rationamentul...multumesc mult.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:30 AM
citare mesaj anterior




#12 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 04 September 2008 - 08:37 AM

Nu am decat cunostinte minimale de contabilitate.

1. Ma puteti totusi lamuri de ce o factura de storno nu este suficienta pentru dep. financiar-contabil in cazul returului de materie prima catre furnizor?
Sunteti cu totii de acord cu parerea ca trebuie inregistrat un "NIR" cu valori negative?
2. In plus, pe acel NIR trebuie sa apara o referinta la NIR-ul/ NIR-urile de receptie?
3. Se poate face o factura storno cumulat pentru mai multe receptii?
Adica se primeste marfa in mai multe transe de la furnizor, cand se da in consum, se constata ca nu e ok, se face retur...
4. E ceva precizat in legislatie legat de aceasta?



#13 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 September 2008 - 09:53 AM

Mi se pare ca ai mai pus problema si in alt loc dar se pare ca nu te-au convins acolo.
1. Factura-storno e suficienta pentru a anula alta factura, dar daca acea factura initiala avea si un NIR atunci este necesar NIR-storno (cu minus) pentru a anula acel NIR initial.
Sunt de acord ca anularea unei intrari se face cu NIR negativ, ceea ce teoretic nu e acelasi lucru cu o iesire care se face eventual cu aviz de expeditie.
2. In factura-storno trebuie mentionata factura care se storneaza. La fel pe NIR-storno se mentioneaza NIR-ul care se storneaza.
3. Factura-storno se refera strict la factura initiala (si nu la NIR-uri) si trebuie ca randurile cu minus sa coincida cu cele cu plus din factura initiala. Daca factura initiala s-a facut pentru mai multe NIR-uri este normal ca si factura-storno se refera la aceleasi NIR-uri. Dar de fapt factura initiala, ca si factura-storno nu trebuie sa se refere la NIR-uri ci la Avizele de expeditie ale furnizorului, ca sa vorbiti aceeasi limba. Furnizorul nu are NIR-urile beneficiarului, dat beneficiarul are avizele furnizorului.
4. Exista niste norme privind corectarea erorilor in facturi, in sensul ca factura eronata se storneaza in totalitate si apoi se face alta corecta, sau varianta cand cele doua faze se trec pe aceeasi factura. Despre corectii la NIR nu stiu sa existe ceva.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#14 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 04 September 2008 - 11:08 AM

NU, n-am mai postat in alta parte. Pe conta.ro am mai intrat pentru a avizualiza diverse probleme de-a lungul timpului si acum n-am gasit explicatii exact pe ce aveam nevoie, de aceea am postat. Sunt foarte multumit de calitatea si promptitudinea raspunsurilor de pe acest site :frusty:

Partea cu facturile mi se pare ok, ceea ce nu reusesc sa inteleg este cea cu inregistrarea pe NIR.
In viziunea mea, NIR este o intrare in magazie, iesiri fiind prin bon de consum sau aviz de insotire.

Ca sa fie clar, nu vorbim despre o eroare de inregistrare, ca sa fie nevoie sa stornam o tranzactie de magazie.
Pasii ar fi urmatorii:
1. Receptia s-a efectuat corect, s-a generat un NIR; marfa a intrat in gestiunea beneficiarului.
2. Se da in consum o cantitate din marfa.
3. Ajunsa pe sectie, se constata defecte la materia prima.
4. se returneaza in magazie, iar magazionerul face retur la furnizor, insotind marfa cu un aviz.
5. Furnizorul isi recunoaste vina si face o factura de storno pentru pozitiile si cantitatile returnate.
6. Contabilitatea inregistreaza aceste miscari, pentru a regla conturile.

La pasii 3-4, e posibil ca furnizorul sa constate probleme la anumite loturi de productie si sa retraga de la toti clientii sai aceste loturi,
urmand sa despagubeasca ulterior.

Cele 2 tranzactii (receptia si returul) mi se par legate doar din punct de vedere financiar, adica datorii, plati ...
dpdv al stocurilor descarcarea din gestiune oricum s-a efectuat cu acel aviz de retur.
Nu se storneaza (anuleaza) tranzactiile logistice sau contabile in acest caz, ele se produc pe un flux intrare-iesire,
ci doar datoriile sau banii platiti deja catre furnizor.

Viziunea mea este una logistica, recunosc, dar incerc sa inteleg diferentele intre cele 2 viziuni la fel de importante pentru activitatea unei firme de productie.



#15 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2008 - 11:49 AM

Receptionez materia prima(pe baza de factura sau aviz de expeditie(si ulterior factura)->emit NIR(intrare in magazie)->dau in consum(dep. productie)->emit bon de consum->constat nereguli->emit bon de consum in rosu, cu specificatie RETUR(bonul de consum poate avea anexata o nota explicativa din partea specialistului->materia prima ajunge in magazie->se face aviz de expeditie catre furnizor, cu specificatie retur la factura......si concomitent se face NIR in rosu, tot cu specificatie RETUR->materia prima ajunge la fz, care emite factura in rosu si o atasez la NIR in rosu.

Eu asa vad lucrurile.Chestia asta, care am incercat s-o descriu, cred ca se numeste fluxul documentelor, care se stabileste, in general, de cel care organizeaza contabilitatea in unitatea respectiva, bineinteles cu respectarea legislatiei in vigoare, printre care Ordinul 1850/2004.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:33 AM
citare mesaj anterior




#16 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 04 September 2008 - 01:23 PM

Multumesc pentru raspuns.

Am studiat acest ordin, poate cam in graba, dar nu am vazut nimic despre aceste documente in rosu.
La sectiunea cu nota de receptie si constatare de diferente nu am vazut sa precizeze nimic legat de utilizarea NIR-ului la retururi, ci doar la receptii.
Nu am gasit ceva care sa indice imposibilitatea descarcarii din gestiune prin aviz de insotire in cazul precizat.
repet: nu este vorba despre anularea unei tranzactii, ci despre un flux continuu, cu implicatiile financiare ale recuperarii banilor.

Va rog, indrumati-ma mai exact, as dori sa gasesc fundamentarea legala a cererii contabilitatii

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:33 AM
citare mesaj anterior




#17 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 September 2008 - 03:28 PM

Factura in rosu, NIR in rosu, bon de consum in rosu nu se fac doar pentru erori ci pentru orice anulare a ceva deja facut.
Functia de intrare a intreprinderii tine de serviciul aprovizionare si se ocupa de relatia cu furnizorii.
Functia de iesire a intreprinderii tine de serviciul desfacere si se ocupa de relatia cu beneficiarii.
Fluxul corect (pozitiv) al materialelor este: Intrare -> stocare -> productie -> stocare -> vanzare.
Orice parcurs in sens invers ese anormal si se inregistreaza cu minus. Returul la furnizor tine tot de serv.aprovizionare, tot de relatia cu furnizorii, tot de functia de intrare.
Chiar daca nu scrie in norme, returul de marfa nu este o iesire ci o anulare a unei intrari (totala sau partiala), astfel incat intrarea corecta sa fie suma algebrica a celor doua. Asa cum pentru partea baneasca nu faci factura de livrare pozitiva pentru marfa returnata ci faci factura de achizitie negativa, tot asa e si cu partea materiala nu faci o livrare pozitiva ci o receptie negativa.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#18 daniel_vasilan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 04 September 2008 - 05:49 PM

Multumesc foarte mult pentru acest raspuns.
Acum am inteles viziunea contabila, nu pot fi de acord cel putin dpdv al terminologiei, dar m-ati facut sa intuiesc fluxul documentelor din aceasta perspectiva.
Voi adapta programul incat sa se poata printa NIR pentru o miscare de retur MP la furnizor din datele de aviz.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:35 AM
citare mesaj anterior




#19 teoratiu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:Arad

Postat 04 September 2008 - 07:35 PM

Am si eu o intrebare. Toata lumea spune ca se face NIR de stornare. Dar avizul de insotire cum il inregistrezi in contabilitate? In momentul asta mi se pare ca sunt doua documente justificative pentru aceeasi inregistrare si nu e vorba ca unul sa fie o nota explicativa a celuilalt. Cel putin aviz de insotire esti obligat cf legii sa emiti atunci cand materialele parasesc unitatea.



#20 context

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 September 2008 - 01:41 PM

Imi dau si eu cu parerea tot in calitate de inginer, dar sa-i sustin pe contabili !
Pe langa schemele logice si clare din argumentatia lui nopris, iti propun urmatorul rationament:
Sa luam unul dintre fluxuri, cel de aprovizionare in acest caz . In momentul cand ii returnezi furnizorului articolele ( cel mai adesea vine el sa-si ia inapoi "jucariile" si face factura storno ) poti sa-i dai si altceva decat ce ai luat de la el ? Ai cumparat castraveti si de la X si de la Y, iar cand X vine sa si-i ia inapoi pe cei cu probleme, o sa accepte si din gramada lui Y ? Fiindca o iesire din gestiune pe contrasens, asta face ! Adica prin acel aviz simplu, il tratezi pe un furnizor ca pe un clent !
Am vazut multe programe de gestiune care trateaza problema ... nebagand-o in seama !
Daca suntem la logistica si logica, ar trebui sa ai legate articolele de furnizor (prin ID, normal), si in formularul prin care faci returnarea - foarte bine poate fi acelasi pentru receptia obisnuita - sa poti adauga doar articolele lui !
Succes !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 12:36 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL