Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Documente contabile- clarificare utilizare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Documente contabile- clarificare utilizare

3 replies to this topic

#1 macko

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 September 2008 - 07:50 AM

Buna ziua,

sunt angajat la o firma pe posul de economist de la 1 septembrie, pana inainte de 1 septembrie eram angajat pe postul de contabil, eu am voie sa tin REGISTRUL DE CASA, ca si contabil?
BORDEROU DE ACHIZITIE = se poate trece borderoul de achizitie in Cassa, in cazul in care firma este un hotel, restaurant, si cumparam de pe piata legume pentru a face muraturi, sunt cumparate de la persoane fizice, direct productivi, si intrebarea este eu am voie sa trec Borderoul in cassa?

Multumesc anticipat pentru raspuns.



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 19 September 2008 - 08:20 AM

De regula contabilul nu are voie sa fie si casier. Dar la o intreprindere mica, fara casier e permis. Exista topicuri pe aceasta tema.
In ce priveste Borderoul de achizitie, este valabil in contabilitate daca e trecut in el CNP-ul si numele persoanei, adresa si numarul certificatului de producator.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 19 September 2008 - 08:44 AM

Borderoul de achizitie este document justificativ " - document de înregistrare în gestiune a produselor cumpărate;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate a valorii produselor cumpărate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achiziții sau pentru decontarea sumelor plătite pentru achiziții.
2. Se întocmește în două exemplare de către delegatul însărcinat să aprovizioneze unitatea cu produse de pe piața țărănească, de la producătorii individuali sau de la alte persoane fizice, în momentul achiziției.
Se semnează de delegatul care face achizițiile respective și de gestionarul care primește marfa".

Pentru a inregistra PLATA in Registrul de casa, persoana fizica respectiva trebuie sa va dea o chitanta(chiar si de mana), care sa ateste primirea banilor -cv.produselor cumparate. Chitanta trebuie sa respecte continutul minimal obligatoriu>


  CHITANȚĂ
(cod 14-4-1)

   Formular cu regim special de tipărire, înseriere și numerotare.
   Tipărit în carnete cu câte 100 de file.
   1. Servește ca:
   -document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unității;
   -document justificativ de înregistrare în registrul de casă (cu respectarea Regulamentului operațiunilor de casă) și în contabilitate.
   2. Se întocmește în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unității și se semnează de acesta pentru primirea sumei.
   3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ștampila unității). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operațiunilor efectuate în registrul de casă.
   4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
   
┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Unitatea .............................. │
│Codul fiscal .......................... │
│Nr. de înmatriculare în Registrul │
│comerțului/anul ....................... │
│Sediul (localitatea, str., nr.) ....... │
│Județul ............................... │
│ │
│ CHITANȚA Nr. │
│ Data ............. 199 .... │
│ │
│Am primit de la ...........................................│
│Adresa ....................................................│
│Suma de ................ adică ............................│
│...........................................................│
│Reprezentând ..............................................│
│ │
│ Casier, │
└───────────────────────────────────────────────────────────┘
14-4-1
Bea



#4 mik37

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 21 September 2008 - 10:34 AM

Se foloseste... Dispozitie de.....plata/incasare dupa caz...
are cod 14-4-4...este dispozitia aceea interna...in masura in care nu puteti avea o chitanta de la furnizor/achizitor folositi aceasta dispozitie






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL