#1
Postat 21 September 2008 - 10:15 PM
#2
Postat 26 September 2008 - 12:59 PM
dar nu cred......
#3
Postat 26 September 2008 - 02:04 PM
#4
Postat 26 September 2008 - 04:54 PM
Stiu ca, cel putin in perioada in care am terminat studiile, practica era inexistenta in facultate, mai ales intr-un domeniu ca acesta. Si, cand am inceput lucrul practic a fost ca si cum am luat-o de la 0...
Deci, revenind, ar fi o idee ca la seminarii sa se lucreze, de ex., o contabilitate a unei societati (fictive) de la infiintarea ei pana la radiere, sa zicem, cu documente reale...note contabile, facturi, documente de gestiune...si de ce nu, chiar si pe parte fiscala cu declaratii, etc...Si, de asemenea, ar fi interesant sa se aiba in vedere si legislatia...macar cea de baza.
Sau, poate ca intre timp, dupa atatia ani, s-a mai schimbat ceva si eu nu stiu (spun asta pt ca deja puneti problema folosirii unui soft )
#5
Postat 27 September 2008 - 05:46 PM
Am lucrat cu multe programe de conta, incepand cu cele in fox pana la cele sistem integrat.
Trebuie sa ai temelia beton sa stii ce sa ceri de la un soft; ce si cum sa faca si de ce vrei asa.Sunt multi producatori de soft care incearca sa iti bage pe gat tot felul de module care costa dar de cele mai multe ori nu sunt necesare.
Sunt muti contabili care merg pe premiza ca programul imi face tot;e adevarat sunt programe care te ajuta facand tot, dar au si unele
scapari, daca nu ai cunostintele necesare de conta, fiscalitae si legislatie la zi risti sa o dai in bara bazandu-te doar pe program.
E bine de studiat dar nu un soft ci vro cateva, ca notiuni, dar de baza sunt programele de declaratii si ce mai cer onor guvernatii nostri.
Parerea mea este ca daca ai cunostinte bune despre calculator si baza solida de conta te descurci cu orice soft.
#6
Postat 27 September 2008 - 10:10 PM
Asa ca ideea pare buna la inceput, dar scade interesul studentilor cu timpul. Pana la urma am zis ca-i din cauza ca activitatea era extracuriculara.
#7
Postat 29 September 2008 - 11:54 AM
#8
Postat 29 September 2008 - 03:34 PM
eu cred ca radubc a pus punctul pe ''i'', vorbind de ceva concret in acest sens.
#9
Postat 30 September 2008 - 02:43 AM
Am invatat si eu la varsta asta diferenta intre program si software. Sa iti explic. Programul se numea "Cerc de contabilitate". Era pus la cale de niste profesorii de la o universitate. Cam toti contabili si cu firme proprii. Avea partea cu software, de care ma ocupam eu si partea fara, de care se ocupa alt coleg, care nu avea firma de vanzari de soft de conta sa asigure soft gratuit pentru scoala.
#10
Postat 30 September 2008 - 09:20 AM
Pentru toti: prin program, in cazul asta inteleg un sistem in care studentii sa lucreze efectiv in departamentele de conta ale unor firme mari, care doresc asa ceva, asa cum se face cam peste tot, cu ocazia asta facandu-se si o selectie a viitorilor profesionisti ce vor lucra in respectiva firma - un fel de tutorat. De aia am zis "da doamne! dar nu cred".
Asa ca nu are nici o legatura cu softurile de conta sau cu lucrul manual, ca scribii din Egiptul antic.
#11
Postat 11 May 2009 - 11:14 AM
Ai grija de vorbele tale pentru ca se vor transforma in fapte.
Ai grija de faptele tale pentru ca se vor transforma in obiceiuri.
#12
Postat 02 March 2011 - 01:33 PM
andre_ya, la May 11 2009, 11:14 AM, a spus:
In atentia domnului Eugen Ursache!!!
Nu stiu daca am postat unde trebuie, dar cum nu am gasit nici un topic legat de TVA aici la facultati, si aici e cel mai recent raspuns, incerc aici. Am la licenta, tema: reglementarea TVA. La partea de peorie am gasit o exemplificare pt TVA privind comisioanele, si ceva nu imi este clar. Speeeeer si va rog, sa ma luminati si pe mine!!! Exemplul este asa:
Exemplu:
a) O societate importă, dintr-o țară membră U.E. pe bază de comision, piese de schimb la valoarea externă de 3.000$, curs de înregistrare ( în vamă) 3 lei/$, taxe vamale 5%; comision vamal 0,5%. Se achită în vamă, din cont, taxa vamală, comisionul vamal și TVA deductibilă 24% la valoarea în vamă.
Societatea practică un comision la import de 3%.
Se emite factură către beneficiarul intern al pieselor de schimb importate și se încasează creanța prin cont, cu ordin de plată.
Se achită datoria față de furnizorul extern, din cont, la cursul de 3,05 lei/$.
b) Beneficiarul intern înregistrează intrarea în gestiune a pieselor de schimb importate, în baza facturii interne emise de societatea de import.
a) SOCIETATEA DE IMPORT
● Se înregistrează importul pe bază de comision, având în vedere factura externă pentru uz intern și Declarația vamală de import:
- valoare externă FOB = 3.000$ x 3 lei/$ = 9.000lei
- taxă vamală = 9.000 lei x 5% = 450 lei
- comision vamal = 0,5 % x 9.000 lei = 45 lei
- valoarea pieselor de schimb în vamă = 9.495 lei
- TVA deductibilă aferentă importului = 9.495 lei x 24% = 2.279 lei
- comisionul importului = 9.000 x 3% = 270 lei
- TVA colectată aferentă comisionului = 270 lei x 24% = 65 lei
- Total factură = 9.495 + 2.279 + 270 + 65 = 12.109 lei
● Se întocmește factură către clientul intern, la valoarea calculată:
4111 = % 12.109 lei
Clienți 401 9.000 lei
Funizori
446.1 450 lei
Alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate
446.2 45lei
446.3 2.279 lei
704 270 lei
Venituri din lucrări executate și servicii prestate
4427 65 lei
● Se înregistrează plata în vamă, prin cont, cu ordin de plată, a taxei vamale, comisionului vamal și TVA deductibilă aferentă importului:
% = 5121 2.774 lei
446.1 Conturi curente în lei 450 lei
Alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate
446.2 45 lei
446.3 2.279 lei
● Se înregistrează încasarea creanței de la clientul intern, cu ordin de plată:
5121 = 4111 12.109 lei
● Se înregistrează achitarea datoriei externe, din cont, la un curs mai mare:
% = 5124 9.150 lei
401 Conturi curente în valută 9.000 lei
Furnizori
665 150 lei
Cheltuieli din diferențe de curs valutar
b) BENEFICIARUL INTERN
● Se înregistrează cumpărarea pieselor de schimb prin import pe bază de comision, în baza facturii primite de la firma de import și NIR întocmit de societate:
% = 401 12.109 lei
3024 Furnizori 9.765 lei
Piese deschimb
4426 2.344 lei
TVA deductibilă
Eu nu inteleg de ce baga TVA deductibila aferenta importului in 446.3! Am intrebat si pe prof. la facultate si tot ce a putut sa imi zica a fost sa caut in codul fiscal la operatiuni de import. am cautat, dar sincer, nu m-am lamurit! Ori este contul gresit, ori exista o explicatie, poate ca este privita ca o taxa aferenta pretului in vama, dar totusi... TVA deductibila...
Va roooog sa ma ajutati si pe mineee!
#13
Postat 02 March 2011 - 02:20 PM
In acest fel, cine vrea sa verifice ulterior ce TVA s-a platit in vama pentru terti, afla imediat, doar consultand rulajul contului 446.3 si nici nu se transforma conturile de TVA propriu (442X) in varza cu carne din care nu mai intelegi nimic.
Lamurita?
#14
Postat 02 March 2011 - 03:20 PM
eugen ursache, la Mar 2 2011, 02:20 PM, a spus:
In acest fel, cine vrea sa verifice ulterior ce TVA s-a platit in vama pentru terti, afla imediat, doar consultand rulajul contului 446.3 si nici nu se transforma conturile de TVA propriu (442X) in varza cu carne din care nu mai intelegi nimic.
Lamurita?
Societatea A livreaza produse finite clientului B pe baza avizului de expeditie. Produsele finite sunt evaluate la 130 lei, tva 19%(stiu ca acum e 24%!). Data expeditiei 15.12.N. Pe 05.01.N+1 se intocmeste factura, pret net 150 lei +TVA. se cer doua moduri de inreg in contabilitate. Eu am facut asa:
vanzari produse finite
418 = % 154,7
701 130
4428 24,7
Apoi, anulez inreg prin stornare in rosu si inregistrez factura:
4111 = % 178,5
701 150
4427 28,5
iar la client:
% = 408 154,7
371 130
4428 24,7
apoi stornare si inreg factura
% = 401 178,5
371 150
4426 28,5
care ar fi al doilea mod???
#15
Postat 02 March 2011 - 04:22 PM
in opinia mea:
varianta 1:
pe 15.12:
desc gestiune in baza avizului 711=345 130
pe 31.12:
418=701 150
418=4427 28.5
pe 5 01
411-418 178.5
varianta 2:
pe 15.12
354=345 130
pe 5.01
345=354 130
711=345 130
sau direct 711=354 (nu e prevazut in omf 3055, dar eu zic ca se poate si asa - stiu eu pe cativa de aici care vor zice ca n-am dreptate, nu scrie in instructiuni=nu se poate)
411=701 150
411=4427 28.5
varianta 2 eludeaza tva si imp profit la 31.12, le amana pentru luna urmatoare, dar necesita un document suplimentar care trebuie intocmit pana la 31.dec - un proces verbal de custodie pentru produsele respective, intre furnizor si client.
Sper sa nu mai ceri ajutor la probleme simple, pune mana pe omf 3055, pe o monografie contabila... la prima te-am inteles, e o problema de mod de a judeca, dar asta e strict mecanica, de aplicare a monografiei!
Aceasta postare a fost editata de eugen ursache: 02 March 2011 - 04:31 PM
#16
Postat 02 March 2011 - 10:07 PM
#17
Postat 22 June 2011 - 09:47 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi