Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Nota de receptie (14-3-1A), Ordin 1850/2004 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Nota de receptie (14-3-1A), Ordin 1850/2004

13 replies to this topic

#1 mairinei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 October 2008 - 06:59 PM

De curand m-am "lovit" in activitate de Ordinul 1850/2004. Mi-ar fi de folos o ghidare, eventual corectare a interpetarii, nefiind specialist, supus deci greselii. Daca nu am pus intrebarile la locul potrivit imi cer scuze si solicit asistenta.

Rog furnizare realiate sau pareri tind cont ca sunt la o firma de productie care evident se aprovizioneaza cu materie prima dar si cu alte bunuri materiale dar si poate primii bunurile altei firme spre prelucrare.

1. Versiunea din 2004 a Ordinului 1850 este cea curenta?

2. Cerintele minime si modele de Nota receptie din Ordinul respectiv nu contin unele campuri pe care le-am vazut pe unele imprimantele din comert (ex. Cod furnizor, Cod primitor, Cont creditor, Cont debitor, Cod). Ma refer la un Ordin neactual sau poate sunt tipizatele neconforme cu Ordinul?

3. Se poate interpeta ca "receptia, incarcarea in gestiune si inregistrarea in contabilitate se poate face si numai pe baza documentului de livrare (factura, aviz, etc), Nota de receptie ca document distinct fiind folosit numai pentru cateva cazuri clar definite la 1. b). Am reformulat oarecum ceea ce am citit la punctul 1., ultimul paragraf.

4. La litera b), a doua liniuta: pentru "bunurile materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare" ar indica un criteriu care face necesara realizarea unei Note de receptie.
Intelegerea generala ar putea fi ca este vorba de bunurile care nu trec in proprietatea firmei mele, ci ca le primesc temporar fie pentru pastrare sau sa intervin asupra acelor bunuri (eventual modificandule cumva) dupa care le inapoiez? Mie asa imi pare dar am auzit pareri care nu pra bat cu litera si spiritul. Fie am o eroare de intelegere/logica fie acele pareri sunt din "vechime" sau sunt chiar gresite.

5. Este corecta ideea ca pentru orice bun material aprovizionat trebuie facuta Nota de receptie, chiar daca nu se incadreaza in exceptiile de la pct. b)? La intelegerea mea de acum nu-mi prea pare.

6. Daca da, care este rostul ultimului paragraf care duce cu gandul ca nota de receptie nu-i obligatorie pentru orice bun material aprovizionat?

7. Stie cineva daca marile multinationale producatoare din Romania, fac nota de receptie (pe hartie) pentru fiecare bun material aprovizionat, chiar daca nu se incadreaza la acele exceptii?

8. Oare aceste mari firme, puternic informatizate nu au introdus alternative de inlocuire a notei de receptie pe hartie cu ceva electronic care sa fie agreate si de organismele de control?



#2 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2008 - 10:59 PM

Sunt destule intrebari, dar o sa incerc sa-ti raspund:
-Ordinul 1850/2004 nu are modificari.
-Tipizatul ctb NIR de pe piata intr-adevar nu corespunde EXACT cu cel din ordin, dar contine, cum ai spus si tu, minimum de informatii cerute de "lege", in concluzie poti sa le folosesti pe amandoua.
-NIR-ul se intocmeste pentru orice intrare de bunuri achizitionate, mai putin pentru materiale nestocate.
-La intrebar(ea)ile referitoare la companiile mari, ca folosesc tipizate cu alta denumire sau un altfel de format, nu am inteles prea bine?!, pot sa-ti spun ca atata timp cat documentele respective contin informartiile cerute de Ordinul 1850, ele pot fi portret, landscape, sau pe diagonala...fara probleme, fiecare le concepe in fct de specificul activitatii, in fct de cum isi organizeaza contabilitatea, cu repectarea legislatiei.

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 02 October 2008 - 11:01 PM




#3 mairinei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 October 2008 - 11:27 AM

Multumesc dar mai abuzez sa fiu sigur ca am inteles:
a) Nu trebuie facut NIR pentru materialele ce intra imediat in consum si eventual nu prezinta diferente. Corect?

b)Referitor la companiile mari, moderne ma gandeam mai degraba daca nu au gasit cai sa mai reduca formularele pe hartie si sa fie conformi cu reglementarile. Se fac o gramada de trazactii electornic, gestiunile se tin electronic, eventual cu cod de bare - nu ma pricep.
Altfel spus, oare marile centre comerciale fac NIR pe hartie pentru fiecare lot de scobitoari? Parca nu am vazut birouri atat de mari cu foarte mult personal care sa genereze si sa miste destul de multa hartie.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 October 2008 - 10:41 PM
citare mesaj anterior




#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 October 2008 - 11:55 AM

Exista o lege care permite firmelor sa foloseasca doar formatul electronic al documentelor, dar restrictiile sunt destul de dure in ce priveste siguranta bazelor de date (folosirea semnaturii electronice, replicarea bazei la distanta, centre de date supuse autorizării etc.).
Cred ca legea respectiva este Legea 135 din 15/05/2007 publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 22/05/2007
privind arhivarea documentelor în formă electronică.
Ar mai putea interesa si Legea 365 din 7 iunie 2002 (republicata)
privind comertul electronic*) publicata in MO 959 din 29 noiembrie 2006.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#5 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 12:49 PM

Vezi postareamairinei, la Oct 3 2008, 12:27 PM, a spus:

a) Nu trebuie facut NIR pentru materialele ce intra imediat in consum si eventual nu prezinta diferente. Corect?
NU faci NIR pentru materialele nestocate, inreg.direct in ct.604, si chiar protocolul care se inreg.direct pe chelt.
De regula mat. nestocate sunt acele mat. in cantitati mici care nu intra intr-o magazie, papetarie-birotica, consumabile imprimanta...etc



#6 grio

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 24 October 2008 - 01:29 PM

Buna ziua!
Am urmatoarea rugaminte: spuneti-mi si mie daca valoarea de intrare care se stabileste la receptia unui bun (la intocmirea NRCD/NIR) poate sa contina TVA.
Din cate stiu, conform OMFP 1752 din 2005, valoarea de intrare pentru bunuri procurate cu titlu oneros se stabileste la costul de achizitie care nu cuprinde si taxe care se pot recupera de la autoritatile fiscale, cum este TVA-ul.
M-am lovit de aceasta situatie in cazul carburantilor auto achiz. cu bon fiscal. Pe aceste bonuri fiscale nu apare "valoarea fara TVA", astfel incat in conturile de stocuri carburantii sunt inregistrati cu "valoarea inclusiv TVA". Conform OMFP 1714 din 2005 (modif. cu OMFP 293 din 2006), bonurile fiscale pentru carburantii auto stau la baza inreg. in contabilitate a cheltuielilor si implicit a TVA deductibila.

Din ce-am vazut in acest topic, de fapt pentru acesti carburanti probabil nici nu ar trebui sa se intocmeasca NIR, avand in vedere ca ei sunt dati direct in consum, nu se stocheaza. Asta ar presupune ca bonul fiscal sa ajunga direct in contabilitate, unde sa se stabileasca valoarea de intrare si sa se efectueze inregistrarile.
Astept raspuns si multumesc anticipat.



#7 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 24 October 2008 - 02:00 PM

TVA-ul intra in valoarea de cumparare doar intr-un caz: firma respectiva cumparatoare este neplatitoare de TVA.
Cat priveste bonurile de carburant, in mod normal carburantul este material nestocat, se pune in rezervorul masinii si intra direct in consum. Se face NIR doar daca il stochezi in magazie, in butoi. Cat priveste TVA-ul, chiar daca nu e trecuta pe bon distinct valoarea fara TVA, TVA-ul e inscris distinct si e vorba doar de o operatie de scadere. Daca gestionarul nu cunoaste operatia respectiva e problema lui. Cat priveste deductibilitatea acestui TVA, asta e alta discutie.

Aceasta postare a fost editata de eugen ursache: 24 October 2008 - 02:01 PM

Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#8 grio

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 27 October 2008 - 10:07 AM

Multumesc pentru raspuns.
Din cate am observat, imi dai dreptate.
Daca acest carburant nu se stocheaza, atunci ar trebui ca in loc de NIR sa se intocmeasca o Nota contabila? Nu cred ca se pot face inregistrarile numai in baza bonului fiscal.
Pana acum se inregistra pe cheltuieli (6022) suma "valoarea inclusiv TVA", dupa care se storna din cheltuieli suma corespunzatoare TVA si se inreg. in 4426!
Ce parere ai? Multumesc anticipat.



#9 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 27 October 2008 - 10:19 AM

Asta e un fel de scarpinat oltenesc dupa ureche :thumbup: daca stii cum se face...
Inregistrari:
% = 401 total bon
6022 val fara tva
4426 tva
401=5311 total bon
daca e deductibil tva
6022=401 total bon
401=5311 total bon
daca nu e deductibil tva.
Daca nici cheltuiala nu e deductibila, din diverse motive fiscale pe care nu le mai detaliez, se inregistreaza ca in cazul 2 si se face analitic distinct la 6022, 6022 nedeductibil, ca sa fie mai usor ulterior la calculul imp pe profit
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#10 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2008 - 10:13 PM

e adevarat ca pe bonurile de benzina nu apare valoarea fara tva, insa apare valorea totala si valoare tva. tu trebuie sa iti extragi singur valorea fara tva, valoarea la care inregistrezi chelt cu combustibilul, iar val tva in 4426.
Cu respect,
Alinutza



#11 mitluc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 December 2008 - 06:38 PM

Profit de faptul ca a fost deschis acest topic despre N.I.R.-uri, si vin si eu cu o nelamurire. Un autoturism al institutiei este trimis la reparat la o reprezentanta auto, si se intoarce cu factura cu piesele care au fost inlocuite, piese care evident, nu trec prin magazie. In acest caz se face sau nu N.I.R.??? Multumesc!



#12 ota

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 19 January 2009 - 12:19 PM

Vezi postareaPasareaPhoenix, la Oct 3 2008, 02:49 PM, a spus:

Vezi postareamairinei, la Oct 3 2008, 12:27 PM, a spus:

a) Nu trebuie facut NIR pentru materialele ce intra imediat in consum si eventual nu prezinta diferente. Corect?
NU faci NIR pentru materialele nestocate, inreg.direct in ct.604, si chiar protocolul care se inreg.direct pe chelt.
De regula mat. nestocate sunt acele mat. in cantitati mici care nu intra intr-o magazie, papetarie-birotica, consumabile imprimanta...etc


Am o intrebare.
Am fost sfatuita sa fac NIR si bon de consum la materialele nestocate, daca am factura ( ex. la: hartie igienica, mat. de curatenie, papetarie, etc.).
Credeti ca e necesar?



#13 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2009 - 01:23 PM

In urma unui control al Garzii Financiare ni s-a spus sa facem NIR la absolut toate materialele care intra in gestiune si ulterior vor fi date in consum ( exceptie facand combustibilul care intra direct in rezervorul masinii ) Chiar si la materialele nestocate .



#14 ota

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 19 January 2009 - 01:58 PM

Vezi postareagasil, la Jan 19 2009, 03:23 PM, a spus:

In urma unui control al Garzii Financiare ni s-a spus sa facem NIR la absolut toate materialele care intra in gestiune si ulterior vor fi date in consum ( exceptie facand combustibilul care intra direct in rezervorul masinii ) Chiar si la materialele nestocate .


Multumesc !!!!!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL