Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cine rasp. pt contabilitatea de gestiune stocuri ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

cine rasp. pt contabilitatea de gestiune stocuri ?

10 replies to this topic

#1 Florina_ina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 19 September 2006 - 01:07 PM

La noi in firma nu exista un post pentru gestionar.Eu sunt economista in fisa postului fiind trecute cam tot ce tine de contabilitate mai putin gestiune.O alta contabila nu mai exista doar eu.
Cei care se aprovizioneaza si consuma in acelas timp nu comunica cu mine eu fiind nevoita la insistentele sefului sa consum marfa dupa ureche fara bonuri de consum sau cu bonuri de consum nesemnate decat de mine.
Intrebarea mea este:exista posibilitatea ca la un control eu sa fiu raspunzatoare pentru gestiune?
Este o abatere grava?
Tin sa mai precizez ca nu exista nici receptii nici fise de magazie eu neavand nici datele necesare sa le fac si nici timpul necesar.
Astept parerea voastra cat mai urgent!
Sunt disperata fiindca in firma asta toti fug de semnaturi dar cand e vorba de bani se inghesuie toti.
VA MULTUMESC!



#2 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 September 2006 - 03:13 PM

Vei fi raspunzatoare pentru ca , asa cum ai spus tu ,,semnezi,,
.............
Documentele justificative reprezinta unul din elementele componente ale metodei contabilitatii,fara ele contabilitatea neputand face dovada efectuarii operatiilor respective.
Orice operatiune se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un inscris care sta la baza inregistrarilor in contabilitate,dobandind astfel calitatea de document justificativ.INREGISTRARILE angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit,vizat si aprobat,ori inregistrarea in contabilitate( Legea contabilitatii nr.82/1991,republicata).
Si cum tu le inregistrezi ,,dupa ureche,,.....

Vei fi raspunzatoare pentru ca , asa cum ai spus tu ,,semnezi,,
.............
Documentele justificative reprezinta unul din elementele componente ale metodei contabilitatii,fara ele contabilitatea neputand face dovada efectuarii operatiilor respective.
Orice operatiune se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un inscris care sta la baza inregistrarilor in contabilitate,dobandind astfel calitatea de document justificativ.INREGISTRARILE angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit,vizat si aprobat,ori inregistrarea in contabilitate( Legea contabilitatii nr.82/1991,republicata).
Si cum tu le inregistrezi ,,dupa ureche,,.....
Evaziune fiscala:
-omisiunea, în tot sau în parte, a evidentierii, în actele contabile ori în alte documente legale a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;
- evidentierea, în actele contabile sau în documente legale, a cheltuielilor care nu au la baza operatiuni reale ori evidentierea altor operatiuni fictive;




#3 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 19 September 2006 - 03:22 PM

normal ca vei raspunde din pacate...
trebuie sa-i faci sa inteleaga ca nu esti magazioner sau gestionar. cineva trebuie sa-si asume raspunderea pentru gestiunea stocurilor si sa intocmeasca si sa semneze documentele aferente.
"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#4 Florina_ina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 20 September 2006 - 08:11 AM

Va multumesc mult de tot Ramona si Ronaldo.De asta ma temeam si eu.
Daca toate bonurile de consum le voi face eu si le voi da la semnat sefului de santier si administratorului este mai bine pentru mine?
Si inca o intrebare:imi aduc multe facturi care sunt doar xerox.Tot din cauza faptului ca nu prea ma intelege nimeni ca de fapt ele nu sunt documente justificative eu trebuie sa le inregistrez deoarece noi recuperam tva pe ele urmand sa mi aduca "candva" si originalele(uneori nu).
Dati-mi un sfat va rog mult!
Ce sa ma fac?
E chiar asa grav?Ce sa le pun in fata sa inteleaga?legea contabilitatii?
MULTUMESC CA MA ASCULTATI SI MA AJUTATI CU UN SFAT!



#5 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 September 2006 - 08:19 AM

Daca le vei face si semna, esti sigura ca bonurile sunt reale!sau tu le faci doar dupa spusele lor. Cum a spus si colegul nostru Ronaldo asta ar trebui sa fie raspunderea unui gestionar.Facturile trebuie sa fie cele originale .



#6 Florina_ina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:

Postat 20 September 2006 - 09:46 AM

Ramona, nu prea pot avea siguranta ca e bine ce scad pe bon.Dar daca suntsemnate de ei ar trebui sa ii traga la raspundere.In legatura cu facturile le-am spus incepand din august 2006 ca nu mai primesc xerox si le-am dat inapoi chiar daca raman cu sold debitor la contul 401.Eu sper ca in final sa-si dea seama ca nu e de joaca cu contabilitatea.
As mai avea o nelamurire:daca pe bonul de benzina e trecut doar numarul masinii si stampila furnizorului e suficient pentru a fi document justificativ.
Soferii uita sa-si scrie numele si semnatura.



#7 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 20 September 2006 - 09:51 AM

trebuie sa existe o persoana care sa semneze pentru consumuri, IAR ACEEA NU ESTE CONTABILUL ! facturile trebuie sa fie in original ca sa le accepti in conta. doar daca se pierde vreuna, ceri o copie conforma cu originalul (dar e mai nasol ca trebuie reconstituita).
in legatura cu bonurile de benzina, e bine sa ai pe ele semnatura si stampila furnizorului, iar pe ele sa scrii tu numele firmei tale, codul fiscal si numarul masinii.
"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#8 trufin mariana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:informatii contabilitate

Postat 15 April 2007 - 04:00 PM

Florina! Eu cred cu ardoare ca trebuie sa faci putina ordine acolo. Probleme sunt multe si greu de realizat deoarece tu le faci pe toate. Ce faci tu contravine legii si anume: Persoana care inregistreaza si proceseaza datele nu poate fi in acelsi timp si receptioner, magazioner, s.a. Eu zic sa nu iti mai asumi responsabilitatea de a semna acte care nu te privesc si mai mult decat atat limiteaza-te doar la ceea ce trebuie sa faci tu si sa nu iti faci mila de nimeni. P.S- Ia in serios toate sfaturile de pana acum si nu te juca cu legile! Clarifica odata pt. totdeauna atributiile ce iti revin de drept si doar atat . Bafta multa !!!!!!!!!!!!!! :pullhair:



#9 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2008 - 10:12 AM

Ce trebuie completat in declaratia gestionarului inainte de inventariere la: "ultimul document intrat", respectiv "ultimul document iesit". E vorba de documente pe care le completeaza gestionarul sau documentele intrate/iesite din/in firma?
Multumesc



#10 Daniela.Zaharia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 235 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2008 - 01:19 PM

este vorba de numarul ultimului nir (in cazul intrarii) si al ultimului bon de consum sau aviz de expeditie sau alt document de iesire din gestiune

Aceasta postare a fost editata de Daniela.Zaharia: 29 December 2008 - 01:20 PM

DanielaZ



#11 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 December 2008 - 01:44 PM

Din norme:
a) înainte de începerea operațiunii de inventariere să ia de la gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor o declarație scrisă din care să rezulte dacă:
• gestionează bunuri și în alte locuri de depozitare;
• în afara bunurilor unității respective, are în gestiune și alte bunuri aparținând terților, primite cu sau fără documente;
• are plusuri sau lipsuri în gestiune, despre a căror cantitate sau valoare are cunoștință;
• are bunuri nerecepționate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au întocmit documentele aferente;
• a primit sau a eliberat bunuri fără documente legale;
• deține numerar sau alte hârtii de valoare rezultate din vânzarea bunurilor aflate în gestiunea sa;
• are documente de primire-eliberare care nu au fost operate în evidența gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.
De asemenea, gestionarul va menționa în declarația scrisă felul, numărul și data ultimului document de intrare/ieșire a bunurilor în/din gestiune. Declarația se datează și se semnează de către gestionarul răspunzător de gestiunea bunurilor și de către comisia de inventariere, care atestă că a fost dată în prezența sa;
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL