documentatie pentru lucrari contractate
#1
Postat 19 October 2008 - 04:06 PM
#2
Postat 19 October 2008 - 05:48 PM
acestea nu sunt atributii ale departamentului contabil ci a celui tehnic
in baza situatiei de lucrari dai in consum materialele folosite si inreg in ctb factura
Model de contract folosesti un model pt prestari servicii si beton nu inseamna un teanc de foi. sa fie simplu si la obiect
partile, obiectul contractului " lucrari de reparatii la casa scarii" de exemplu, durata lucrarii, valoarea contractului, modalitati de plata si termen ( daca te intelegi prin contract poti sa le facturezi si un avans) si clauze de reziliere ( care iti convin).
daca nu ai model de contract da-mi adresa de e-mail si-ti trimit
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 October 2008 - 08:24 PM
#3
Postat 19 October 2008 - 07:50 PM
adresa mea marianan_marianan@yahoo.com
mai e ceva...firma are un depozit de materiale de constructii si lucreaza cu materialul firmei...
Daca esti din domeniul acesta invata-ma.te rog!Firma nu are salariati in domeniul tehnic...si atunci cu devizul oferta nu stiu cine se va ocupa,ca vad ca ma intreaba pe mine si eu habar nu am!
#4
Postat 24 October 2008 - 10:18 AM
teofilia, la Oct 19 2008, 06:48 PM, a spus:
acestea nu sunt atributii ale departamentului contabil ci a celui tehnic
in baza situatiei de lucrari dai in consum materialele folosite si inreg in ctb factura
Model de contract folosesti un model pt prestari servicii si beton nu inseamna un teanc de foi. sa fie simplu si la obiect
partile, obiectul contractului " lucrari de reparatii la casa scarii" de exemplu, durata lucrarii, valoarea contractului, modalitati de plata si termen ( daca te intelegi prin contract poti sa le facturezi si un avans) si clauze de reziliere ( care iti convin).
daca nu ai model de contract da-mi adresa de e-mail si-ti trimit
adresa mea de mail este oana.trusescu@gmail.com
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 October 2008 - 07:33 PM
#5
Postat 26 October 2008 - 09:13 PM
#6
Postat 04 March 2009 - 10:45 AM
Cum s-ar putea rezolva problema urmatoare: in decembrie 2008 s-au facturat executari lucrari de canalizare si executare lucrari reparatii catre alta firma, s-a facut deviz dar lucrarile s-au efectuat efectiv in ianuarie si februarie 2009 si s-au facut intrari de materiale tot in ianuarie si februarie. Facturile au fost incasate cu chitanta in ianuarie.
Lasand la o parte nerespectarea pasilor cu contractul, devizul, situatia de lucrari, cum as putea inregistra cat mai corect in contabilitate?Sa trec facturile in contul 472 - dar apoi nu am nici o baza sa fac 472=704.
#7
Postat 04 March 2009 - 11:06 AM
Aceasta postare a fost editata de eugen ursache: 04 March 2009 - 11:10 AM
#8
Postat 04 March 2009 - 01:47 PM
ovidiu79b, la Mar 4 2009, 11:45 AM, a spus:
Cum s-ar putea rezolva problema urmatoare: in decembrie 2008 s-au facturat executari lucrari de canalizare si executare lucrari reparatii catre alta firma, s-a facut deviz dar lucrarile s-au efectuat efectiv in ianuarie si februarie 2009 si s-au facut intrari de materiale tot in ianuarie si februarie. Facturile au fost incasate cu chitanta in ianuarie.
Lasand la o parte nerespectarea pasilor cu contractul, devizul, situatia de lucrari, cum as putea inregistra cat mai corect in contabilitate?Sa trec facturile in contul 472 - dar apoi nu am nici o baza sa fac 472=704.
411 = % 704, 4427
În ianuarie ați încasat deci ați înregistrat 5311 = 411 (dar factura a fost sub 5000 lei ??? Poate. În caz contrar...vedeți că sunt niște reguli privind limitarea plăților în numerar.
Și acum cuiul li Pepelea: Pe decembrie 2008, pe exercițiul pe care faceți bilanț, nu aveți costuri,da???
Păi varianta 1 ... știind acum exact ce și cât, pentru cât, de unde, trebuia să vă aprovizionați pentru a face lucrările facturate, preliminați costurile făcând 6xx = 408 facturi de primit ori nesosite. Și-n ianuarie și februare pe baza facturilor primite veți înregistra % 4426 , 408 = 401 analitic furnizorul. Cât despre tot ce spuneți în rest... este treaba Curții de conturi! Dacă citesc ziare. Sau se uită prin documente. Pentru fisc, poate că pe decembrie ar fi un venit fără costuri și cu profit impozabil, care în ianuarie se transformă în costuri fără venituri, deci pierderi. Explicația constă în necesitatea respectării corespondenței veniturilor cu cheltuieli și a principiului prudențialității. Dar ...la TVA s-a operat corect, pe decembrie colecată, pe ianuarie și februarie, deductibila. De fapt în construcțiile nu se pretează a fi tratată ca și o farmacie, nu?
Ce s-as decontat, trebuie executat, țigla trebuie să ajungă pe casă, și conducta în pământ!
Varianta 2. .care nu este pretabil din ce am înțeles ar fi să tratați factura emisă ca pentru avans, dar nefiind încasat ...nu are nici un farmec. Cred eu.
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 04 March 2009 - 01:52 PM
#9
Postat 04 March 2009 - 07:41 PM
Norme metodologice:
48 . Pentru a deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii trebuie sa se indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- serviciile trebuie sa fie efectiv prestate, sa fie executate in baza unui contract incheiat intre parti sau in baza oricarei forme contractuale prevazute de lege; justificarea prestarii efective a serviciilor se efectueaza prin: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de piata sau orice alte materiale corespunzatoare;
- contribuabilul trebuie sa dovedeasca necesitatea efectuarii cheltuielilor prin specificul activitatilor desfasurate.
Nu intra sub incidenta conditiei privitoare la incheierea contractelor de prestari de servicii, prevazuta la art. 21 alin. (4) lit. m) din Codul fiscal, serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate si de persoane juridice, cum sunt: cele de intretinere si reparare a activelor, serviciile postale, serviciile de comunicatii si de multiplicare, parcare, transport si altele asemenea.
#10
Postat 04 March 2009 - 08:02 PM
Dar ...ca reglementare... cam într-o oală au fost băgate toate, și management, și...și...prestări servicii...adică construcții și instalații pentru care se fac situații de lucrări , procese verbale de recepție. Că specificitatea a fost generalizată... mai că pricep... dar PFA-urile de ce au fost exceptate, hodoronc-tronc de aceeași obligații, sau cele "cu specific de întreținere și reparații active sau/și etc.etc .
Și că studiile de fezabilitate trebuie să fie de față! Așa e . Dar nu pentru ca cei care fac inbspecția să le copieze drept documentar pentru viitoare prestații, făcute de mama, tata, ori feciorii sau fiice! Că uită căt de simplu e. Și ce bine e plătit!
Sau nu vi se pare că aceea necesitatede fapt este conectivitateși că totul e cine vinde gogoașe și cine le înghite! Că cine a fost plătit se vede de la o poștă. Fără a dovedi că a și fost expediat prin poștă!
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 04 March 2009 - 08:08 PM
#11
Postat 05 March 2009 - 12:32 PM
teofilia, la Oct 19 2008, 05:48 PM, a spus:
acestea nu sunt atributii ale departamentului contabil ci a celui tehnic
in baza situatiei de lucrari dai in consum materialele folosite si inreg in ctb factura
Model de contract folosesti un model pt prestari servicii si beton nu inseamna un teanc de foi. sa fie simplu si la obiect
partile, obiectul contractului " lucrari de reparatii la casa scarii" de exemplu, durata lucrarii, valoarea contractului, modalitati de plata si termen ( daca te intelegi prin contract poti sa le facturezi si un avans) si clauze de reziliere ( care iti convin).
daca nu ai model de contract da-mi adresa de e-mail si-ti trimit
Sunt si eu interesat de procedurile(pasii) de urmat in lucrari de instalatii electrice,montaj sisteme receptie satelit,instalatii electrice energie alternativa.
Cum ar fi : 1.comanda,2.contract,3.deviz,etc. si unde pot gasi formulare , tipizate sau modele pentru acestea. Multumesc anticipat!
COSTI - REALT COVASNA - realtsrl@yahoo.com
#12
Postat 05 March 2009 - 04:36 PM
Cred ca varianta d-lui Mares este o solutie.Ma gandeam insa sa fac intrarile in conturile de materiale si apoi sa le dau in consum.
Am mai aflat ca 408 ar trebui sa contina si TVA. In fine, eu caut o portita, caci daca era totul bine era de la inceput...
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi