Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Completare registru jurnal de incasari plati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Completare registru jurnal de incasari plati

33 replies to this topic

#1 Danwe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 November 2008 - 09:22 AM

In ordinul 1040 din 8 iulie 2004 la registrul jurnal de incasari si plati se sepecifica asa: "Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată. "
Daca am factura si chitanta sau bon fiscal atunci se poate vedea care este valoarea fara TVA si s-o trec in RJIP dar in cazul in care am doar o chitanta nu se specifica TVA-ul. Trebuie sa stau sa calculez de mana?
Asa se procedeaza sau exista o alta modificare la ordinul respectiv si n-am gasit eu?

Va multumesc.



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 25 November 2008 - 10:20 AM

Ce reprezinta chitanta? Chitanta nu este document legal de cumparare sau vanzare. Daca totusi e folosita ea trebuie insotita de factura, contract, decont. Oricum nu scazi TVA daca nu e trecut pe document. Inseamna ca nu exista. Nu orice vanzator e platitor de TVA.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 Danwe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 November 2008 - 01:18 PM

Am inteles. Aveam o chitanta dintr-un chitantier d-ala care se completeaza de mana. Cred ca nici n-o mai inregistrez.
Atunci bonul de benzina clar il inregistrez fara TVA.
Scuze de intrebari dar n-am mai avut treaba cu PFA-urile. Incerc sa refac contabilitatatea pe anul 2008 pentru un prieten.
Multumesc



#4 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2008 - 09:09 PM

Vezi postareaDanwe, la Nov 25 2008, 02:18 PM, a spus:

Am inteles. Aveam o chitanta dintr-un chitantier d-ala care se completeaza de mana. Cred ca nici n-o mai inregistrez.
Atunci bonul de benzina clar il inregistrez fara TVA.
Bonul de benzina e singurul care face exceptie, poti sa-l inregistrezi ca atare si sa deduci si TVA.
Sa treci nr. masinii pe bon.
Chitanta aia de vrei s-o arunci nu se referea la o factura?
Dan



#5 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2008 - 11:54 PM

Vezi postareaDan I., la Nov 25 2008, 10:09 PM, a spus:

Bonul de benzina e singurul care face exceptie, poti sa-l inregistrezi ca atare si sa deduci si TVA.
Sa treci nr. masinii pe bon.

Sa-si treaca si numele pfa-ului si CIF-ul...sa fie super ok

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 28 November 2008 - 10:44 PM




#6 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 27 November 2008 - 03:37 PM

Am si eu o problema cu inregistrarea extrasului de cont in registrul de incasari si plati. Am un cabinet medical individual si am scos o anumita suma din cont. Cum fac: trec suma la plati prin banca si apoi la incasari numerar, sau nu inregistrz deloc aceasta operatiune. Dar daca depun bani in cont ii trec doar la incasari prin banca? Si inca ceva, incasarile de comision si dobanzile la banii din cont pe care le percepe banca le trec in registru? Mentionez ca noi nu avem registru de casa. Astept un raspuns urgent. Va multumesc!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#7 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 04:51 PM

La cabinetelemedicalecu care colaborez le trec in registrul de banca computerizat sumele ridicate sau depuse de medic, dar aceste sume modifica numai soldul ramas in cont, ele nu se preiau in RJIP. Comisioanele si dobanzile le trec in RJIP.Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 28 November 2008 - 10:45 PM
citare mesaj anterior




#8 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 27 November 2008 - 06:00 PM

Multumesc MARIA-CARMEN!
Deci nu ma intreaba nimeni de unde pun bani in cont iar cand ii scot, ce fac cu ei. Am inteles bine?
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#9 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2008 - 09:51 PM

Da, cu conditia sa platiti la timp taxele si sa tineti registrul de banca-sau o fisa de operatiuni pentru banca-eu cel putin asa fac si nu am probleme. Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 27 November 2008 - 09:54 PM




#10 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 27 November 2008 - 09:59 PM

Mai am o problema legata tot de extrasul de cont. Mi-au intrat niste bani in cont de la o firma de asigurari reprezentand dauna pentru un autoturism care e pe cabinet. Aceasta suma o pot trece ca incasare in RJIP?
Nu am registru de banca si nici fisa de operatiuni pentru banca. Pe astea de unde le iau?
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#11 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 28 November 2008 - 09:38 PM

Mi-am prins urechile rau de tot in acest RJIP :thumbup:.
Am o factura de aprox. 17.000 ron. pe aceasta factura sunt si mijloace fixe dar si obiecte de inventar (am achizitionat un aparat de sterilizare - autoclav). Mijloacele fixe vreau sa le amortizez (aprox. 16.700 ron). Cum trec in RJIP cei aprox. 300 ron care nu se amorizeaza? Sunt pe aceeasi factura si asta ma incurca rau. Vreau sa fac o amortizare accelerata. Stiu ca jumatate din suma se amotizeaza in primul an dar cealalta jumatate in cati ani pot sa o amortizez?
Va multumesc!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#12 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2008 - 10:15 AM

Daca factura este platita o treceti in RJIP, apoi o amortizati cum considerati. La sfarsitul anului tineti cont sa treceti pe cheltuieli numai amortizarea.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:48 PM
citare mesaj anterior




#13 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 29 November 2008 - 11:57 AM

V-as fi foarte recunoscator daca mi-ati raspunde si la postarea de mai sus cea cu dauna pentru autoturism.
Multumesc mult!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#14 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2008 - 12:45 PM

o treceti in RJIP. Daca vreti sa vedeti cum arata registrele pe care nu le cunoasteti dati-mi un mesaj pe privat sau pe mailul din profil



#15 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 29 November 2008 - 01:46 PM

D-na MARIA CARMEN va multumesc mult pentru raspunsuri. As vrea sa luam legatura asa cum mi-ati spus dar nu reusesc. Adevarul e ca nu prea ma descurc asa bine cu calculatoarele. Dupa cum vedeti sunt si avertizat - cred ca am facut vreo greseala pe undeva. Oricum sper ca si pe viitor ma voi bucura de indrumarile dumneavoastra. Numai bine!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#16 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2008 - 02:21 PM

dati-mi mesaj pe privat



#17 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 29 November 2008 - 06:07 PM

Din cate am citit in regulament trebuie sa am un anumit numar de postari sa pot trimite mesaje. Daca doriti sa-mi aratati cate ceva puteti sa le trimiteti pe adresa: rodica7605@yahoo.com
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!



#18 rbogdan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 30 November 2008 - 03:37 AM

Referitor la decontarea cheltuielilor de intretinere pentru sediu (o camera intr-un apartament cu 3 camere, contract de comodat cu proprietarul), as avea si eu cateva intrebari:

- se trece toata suma de pe chitanta sau se trece doar partea PFA-ului? La un apartament cu 3 camere si contract de comodat pentru o camera, se imparte la 3 si se trece acea suma? La fel si curentul electric.
- contractul de comodat semnat de parti este destul (pe langa chitante, facturi) pentru justificarea acestor cheltuieli?

Multam



#19 MARIA-CARMEN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2008 - 09:55 AM

cititi normele pentru contabilitatea in partida simpla, este explicata acolo procedura

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:48 PM
citare mesaj anterior




#20 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 November 2008 - 10:34 AM

Vezi postareaMARIA-CARMEN, la Nov 30 2008, 09:55 AM, a spus:

cititi normele pentru contabilitatea in partida simpla, este explicata acolo procedura
Am citit normele si n-am gasit procedura.
Si tare ma tem ca nici nu exista,
pentru ca asemenea plati nu sunt deductibile.

Vezi postarearbogdan, la Nov 30 2008, 03:37 AM, a spus:

Referitor la decontarea cheltuielilor de intretinere pentru sediu ...
Pentru sediu este deductibila doar chiria aferentă spațiului în care se desfășoară activitatea.
Utilitatile sunt deductibile doar in masura in care exista documente justificative emise pe numele PFA si nu pe numele proprietarului.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 December 2008 - 10:49 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL