Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Procesarea si contabilizarea bonurilor de masa incasate. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Procesarea si contabilizarea bonurilor de masa incasate.

20 replies to this topic

#1 sanclaudiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Motru-GORJ

Postat 19 April 2008 - 09:38 PM

Am o problema noua pentru mine:am o societate de comert si vin clienti si platesc cu tichete; acestea cum se schimba si cum se inregistreaza in contabilitate?

Nu stie nimeni raspunsul la intrebarea mea?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 December 2008 - 03:33 PM

"Gandirea nu costa nimic."



#2 Crystyna1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 April 2008 - 11:33 AM

In normele de aplicare a legii 142/1998 privind tichetele de masa la capitolul tichete de masa - inregistrari contabile, se mentioneaza:

In contabilitatea afiliatilor:

1. Inregistrarea veniturilor incasate sb forma de tichete de masa pe baza borderoului de vanzare(incasare) intocmit zilnic
5328= % - cu valoarea totala a borderoului
707 - cu veniturile incasate sub forma tichetelor
4427 - cu TVA aferenta acestor venituri

2. Trimiterea spre rambursare a tichetelor de masa incasate(pe baza borderoului de rambursare a tichetelor de masa intocmit de unitatile de alimentatie publica sau magazine alimentare)

461=5328 - cu valoarea nominala a tichetelor trimise spre rambursare

3. Facturarea de catre unitatile emitente a costului serviciului:

% = 401 - valoarea totala a facturii
622 - valoarea serviciilor
4426 - TVA costuri servicii

4. Rambursarea de catre unitatea emitenta a valorii nominale totale a tichetelor de masa trimise spre rambursare mai putin valoarea facturii emitentului:

% = 461 - valoarea nominala a tichetelopr de masa trimise spre rambursare
5121 - valoarea nominala a tichetelor de masa incasate mai putin valoarea facturii emitentului
401 - valoarea totala a facturii de servicii

Cris



#3 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 20 November 2008 - 02:36 AM

Daca decid ca firma sa incaseze bonuri de masa de la clienti , ce fac la sfarsitul lunii cu bonurile adunate?
Cum ar trebui inregistrate? Este nevoie de un registru special pentru bonurile incasate? La cine le dau mai departe? Cum se valorifica , cine imi da banii pe ele?

Multumesc. :thumbup:



#4 alyna.grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 21 November 2008 - 07:27 PM

As vrea si eu putin ajutor in ce priveste procedura de obtinere a tichetelor de masa de catre o firma. Si cum se inregistreaza ele in contabilitate.
Multumesc pentru ajutor.



#5 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 21 November 2008 - 09:51 PM

Buna ! Vezi Legea 142/1998 actualizata privind acordarea tichetelor de masa si Normele din 14.01.1999 actualizate de aplicare a L.142/1998.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 December 2008 - 04:15 PM
citare mesaj anterior

Dana




#6 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 21 November 2008 - 10:29 PM

Inregistrari contabile :
- primirea facturii de la unitatea emitenta:
.........%...=....401
.......5328.......val.tichetelor
.......628.........c-val.comision
.......4426.......TVA ded.
-achitarea prin banca a facturii
........401=5121
- inreg.chelt.cu tichetele de masa distribuite salariatilor
........642=5328
ART. 8 din L.142/1998
(1) Sumele corespunzatoare tichetelor de masa acordate de angajator, in limitele valorii nominale prevazute la art. 3 lei, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, iar pentru salariat sunt scutite de plata impozitului pe venitul sub forma de salariu.
(2) Sumele prevazute la alin. (1) nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
Val.nominala a unui tichet de masa stabilita pt.sem.II 2008 este 8.31 lei.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 December 2008 - 04:19 PM

Dana




#7 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 November 2008 - 01:55 AM

Totusi la intrebarea mea de mai sus nu imi raspunde nimeni?

Ce se intampla cu bonurile valorice incasate de societate? Cine mi le "deconteaza" - daca pot zice asa?
Cum le valorific?



#8 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 November 2008 - 03:07 AM

Sa presupunem ca S.C. xyz S.R.L. a incasat bonuri de masa de la clientzi in schimbul produselor vandute catre acestia.
Intrebare: Ce facem cu bonurile de masa dupa ce le avem in sertar? Avem nevoie de autorizatie pentru a le incasa? Trebuie sa anuntam fiscul sau alte institutii ? Le ducem la banca si acolo ni se ofera contra valoarea lor? Sau se scade valoarea lor din impozitele fimei? Cum le valorificam? Data expirarii ce este inscrisa pe ele este valabila si pentru firma sau doar pentru "clienti"?
Multumesc. Astept cu mare interes un raspuns concret.




--------------------------
@MIKY2010

Vezi postareaMIKY2010, la Nov 20 2008, 04:13 PM, a spus:

oare de ce ai mai deshis un nou topic? cele doua postari ale tale, contin aceleasi nelamuriri. nu e (ne)voie sa postezi de mai multe ori doar pentru a atrage atentia asupra subiectului.
Multumesc ca esti un forumist activ si ai fost prima (si singura - la topic) care a raspuns chiar in aceeasi zi cand am postat.
Raspuns: Am deschis un nou topic pentru ca problema "Cum valorifica o firma bonurile/ticketele incasate de la clienti?" nu s-a mai discutat sau nu am gasit eu topicul care sa trateze problema (daca este cazul , rog indrumare). Nu m-am multumit doar cu primul mesaj postat legat de subiect pentru ca putine persoane aveau sa il citeasca iar si mai putine stiau sa raspunda. Dupa cum se vede a trecut 1 sapt. jumatate si nu a dat nimeni un raspuns multumitor la intrebari. Consider ca nu ash fi singurul de pe forum ce este interesat de procedura legala corecta de valorificare.
Multumesc pentru raspunsul promt , din pacate am reusit sa-l citesc doar azi , dar nu a fost cel asteptat. Inteleg critica constructiva adusa dar daca eu am gresit si nici tu nu ai stiut sa raspunzi la nelamurirea mea , atunci subiectul de ce l-ai inchis? A ramas de amagire. A avut 144 de vizualizari (in momentul in care scriam acest mesaj , poate ca 1 persoana stia sa raspunda.
Cu aceasta ocazie , pentru ca site-ul conta sa devina mai folositor , propun sa se creeze de catre cei experimentati articole care sa explice diverse teme de care ne lovim mai des. Astfel dispar o parte din neclaritatile de pe forum , cititorii site-ului au o sursa de informare , numarul vizitatorilor creste ,

p.s. Mi-ash fi dorit sa trimit aceste randuri ca mesaj privat dar "eroarea" de mai jos nu mi-a permis. Asa ca vin cu inca o intrebare: De ce nu pot lua legatura cu moderatorii? :biggrin:

Citeaza

Ne pare rau, dar a intervenit o eroare. Daca nu sunteti sigur cum sa utilizati o functie, sau nu stiti de ce ati primit acest mesaj de eroare, incercati sa cautati mai multe informatii in fisierele de ajutor.
Eroarea aparuta a fost:
Nu aveti dreptul de a folosi mesageria in acest forum. Va rugam sa va autentificati folosind formularul de mai jos.




#9 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1727 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2008 - 01:53 PM

ok, Negry ai 4 mesaje deja cu aceeasi problemuta :wink: Le voi muta aici pe toate (mai putin topicul inchis deja de Micky).

Eu nu am avut situatia aceasta, dar ceea ce stiu este ca trebuie sa iei legatura cu firma/firmele care emit tichetele. Tot ei deconteaza tichetele in schimbul unui comision.
Cu siguranta ca sunt colegi care au aceasta situatie si sunt convinsa ca-ti va raspunde cineva.
Nu dispera inca :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 November 2008 - 01:58 PM

Madalina



#10 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 November 2008 - 02:44 PM

Nu pot decat sa citez din L142/1998 poate te ajuta cu ceva.

Capitolul IV - Unitati de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente
Art. 26
In baza contractelor de prestari de servicii incheiate cu unitatile emitente, potrivit art. 20, unitatile de alimentatie publica au urmatoarele obligatii:
a) sa respecte interdictiile prevazute pentru salariati la art. 16 lit. a)-c);
b) sa completeze pe versoul fiecarui tichet de masa nominal utilizat de salariat data primirii tichetului de masa si sa aplice stampila unitatii de alimentatie publica ce a primit tichetul de masa;
c) sa distribuie salariatilor produse alimentare, fara a diminua valoarea nominala a tichetului de masa cu eventuale sume rezultate din contractele lor incheiate cu unitatile emitente;
d) sa prezinte unitatii emitente la termenele stabilite prin contract, tichetele de masa primite, datate si stampilate, in vederea decontarii, cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (3) din Legea nr. 142/1998;
e) alte obligatii stabilite in baza contractelor de prestari de servicii incheiate cu unitatile emitente.



#11 emy96

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 30 November 2008 - 04:14 PM

te scazi din gestiune cu tichetele in loc de lei,apoi le trimiti cu un borderou la firma emitenta si ea iti trimite banii in cont mai putin un comision
5328=707 asta e inregistrarea la vanzare

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 December 2008 - 02:54 PM
citare mesaj anterior




#12 negry

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 December 2008 - 01:04 PM

Înregistrări contabile

În contabilitatea angajatorilor:

Angajatorii vor expedia un bon de comandă pe baza căruia unitatea emitentă va întocmi și retransmite clientului său o factură proforma.
Pe baza facturii proforma angajatorii vor efectua plata către unitatea emitentă prin virament bancar:
[indent] 409 = 5121 - cu valoarea totală a facturii proforma [/indent]
Receptionarea tichetelor de masă și a facturii fiscale:

[indent] % = 401 - cu valoarea totală a facturii definitive (aceeași cu cea a facturii proforma)
5328 - cu valoarea nominală totală a tichetelor de masă
628 - cu valoarea totală a imprimatelor (bază de calcul pentru T.V.A.)
4426 - T.V.A. deductibilă, aferentă valorii totale a imprimatelor [/indent]
Regularizarea avansului plătit

[indent] 401 = 409 - cu valoarea totală a facturii definitive (aceeași cu cea a facturii proforma)
Includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masă acordate salaria ilor
604 = 5328 - cu valoarea nominală totală a tichetelor de masă
Restituirea de către salaria i, la sfârșitul lunii, a tichetelor de masă nefolosite
5328 = 758 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă nefolosite
Imputarea tichetelor de masă utilizate de salaria i într-un număr mai mare decât numărul de zile lucrătoare
4282 = 758 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă imputate
Returnarea de către angajator către unită ile emitente a tichetelor de masă nefolosite (pe baza borderoului de rambursare)
461 = 5328 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă nefolosite
Încasarea valorii nominale a tichetelor de masă returnate
5121 = 461 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă returnate [/indent]

În contabilitatea afiliatilor:

În conformitate cu Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă și cu avizul cabinetului de expertiză
contabilă KPMG, vă rugăm să găsiti alăturat schema înregistrărilor contabile a sumelor derulate prin tichete de masă:

• Înregistrarea veniturilor încasate sub formă de tichete de masă, pe baza borderoului de vânzare (încasare) întocmit zilnic (ca și monetarul pentru încasările cu numerar):
[indent]
5328 = % - cu valoarea totală a borderoului;
707 - cu veniturile încasate sub formă de tichete de masă;
4427 - cu T.V.A. aferentă acestor venituri.
[/indent]
• Trimiterea spre rambursare a tichetelor de masă încasate (pe baza borderoului de rambursare a tichetelor de masă, întocmit de către unitătile de alimentatie publică sau magazinele alimentare):
[indent]
461 = 5328 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă trimise spre rambursare. [/indent]

• Facturarea de către unită ile emitente a costului serviciilor:
[indent]
% = 401 - cu valoarea totală a facturii;
628 - cu valoarea serviciilor;
4426 - cu T.V.A. aferentă costului serviciilor.
[/indent]
• Rambursarea de către unitatea emitentă a valorii nominale totale a tichetelor de masă trimise spre rambursare, mai putin valoarea facturii emitentului:

[indent] % = 461 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă trimise spre rambursare;
5121 - cu valoarea nominală a tichetelor de masă încasate mai pu in valoarea
facturii emitentului;
401 - cu valoarea totală a facturii de servicii.
[/indent]



#13 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2008 - 11:07 PM

din cate stiu eu nu se mai foloseste ct 604 pt descarcare tichete ci contul 642 Chelt. cu tichetele de masa acordate salariatilor
Cu respect,
Alinutza



#14 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 22 February 2009 - 08:47 PM

As dori si eu un raspuns: Ticketele de masa nu sunt impozabile salariatilor, Ticketele cadou, se impoziteaza in Stat???



#15 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2009 - 05:36 PM

Buna ziua,

Scrie in Normele de aplicare a L.142/1998 ca: "Angajatorii distribuie salariatilor tichete de masa, lunar, in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare ..."
Când se face inregistrarea 642 = 5328.tichete, in luna in care se distribuie fizic tichetele sau in luna urmatoare, adica cea pentru care se distribuie tichetele ?
Daca se alege prima varianta, este totul OK din punct de vedere al stocului de tichete inregistrat la sfârsitul lunii dar cheltuiala este in fapt aferenta activitatii lunii urmatoare (inregistram o cheltuiala in avans !?).
Daca optam pentru varianta a doua, cheltuiala este inregistrata corect dar stocul scriptic de tichete la sfârsitul lunii nu coincide cu cel faptic.

Multumesc anticipat celor care ma vor ajuta sa clarific aceasta problema.

Intrebarea referitoare la numarul de tichete deductibile zilnic (0,5 sau 1) in cazul unui contract de munca cu timp partial de 4 ore/zi la functia de baza nici nu indraznesc sa o mai pun deoarece opiniile sunt impartite atât pe acest forum cât si pe alte site-uri de consultanta contabila si juridica.



#16 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 28 February 2009 - 10:04 PM

Eu o consider ca o chelt.aferenta lunii in care se distribuie, pt.ca este facuta in luna respectiva, nu poate fi asimilata cu o chelt.in avans, gen chirie facturata in luna x, care se plateste in luna x dar se refera la urm.luna, sau cu plata unui abon.in luna dec. pt. anul urmator.
Cat despre tichetele de masa, referitor la functia de baza, eu nu vad de ce nu s-ar considera ded. 1 tichet/zi chiar daca se lucreaza cu 1/2 norma :
CM art. 103:
" (1) Salariatul incadrat cu contract de munca cu timp partial se bucura de drepturile salariatilor cu norma intreaga, in conditiile prevazute de lege si de contractele colective de munca aplicabile."
L.142/1998:
"ART. 5
(2) În condițiile prevăzute la alin. (1), angajatorul distribuie, pe salariat, un număr de tichete de masa corespunzător numărului de zile lucrătoare din luna pentru care se face distribuirea.
ART. 11
Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrătoare din luna pentru care se efectuează distribuirea și nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea. Nu se considera zile lucrate perioadele în care salariații:
a) își efectuează concediul de odihna, potrivit Legii nr. 6/1992 privind concediul de odihna și alte concedii ale salariaților și, respectiv, potrivit contractelor colective de munca;
b) beneficiază de zile libere plătite, în cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit prevederilor Legii nr. 6/1992, precum și de zile festive și de sărbătoare legale, sau de alte zile libere acordate conform contractelor colective de munca;
c) potrivit dispozițiilor legale, sunt delegați sau detasati în afară localității în care își au locul permanent de munca și primesc indemnizație zilnica sau lunară de delegare sau de detașare;
d) se afla în concediu pentru incapacitate temporară de munca, sunt absenți de la locul de munca ori se afla în alte situații stabilite de angajator împreună cu organizațiile sindicale sau, după caz, cu reprezentanții salariaților."

Dana




#17 gabriela berciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:arad
  • Interests:pictura

Postat 06 July 2010 - 01:30 PM

Buna ziua,

am preluat o firma din luna Mai si am vazut ca nu are descarcate pe cheltuiala tichetele de masa aferente lunilor ianuarie, februarie, martie.

trebuie sa modific neaparat cheltuiala pe lunile ianuarie, februarie si martie????
asta inseamna ca declaratia privind impozitul pe profit este eronata si trebuie refacuta si ea???

multumesc mult pt ajutor.

:lnr (1):



#18 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2010 - 01:39 PM

Nu poti sa contabilizezi cheltuielile cu tichetele de masa la luna iunie? Impozitul pe profit calculandu-se cumulat de la inceputul anului, efectul asupra profitului ar fi acelasi (pentru ca imi inchipui ca firma a platit deja impozit pe trimestrul I ).
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#19 gabriela berciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:arad
  • Interests:pictura

Postat 06 July 2010 - 01:46 PM

ba da, eu pot sa le contabilizez, dar este corect?



#20 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2010 - 03:30 PM

Este mai corect decat sa te apuci acum sa modifici contabilitatea trimestrului I :wink: , in conditiile in care registrul-jurnal se presupune ca este completat deja pe baza actelor din contabilitate.
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL