Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
productie sau nu? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


productie sau nu?

20 replies to this topic

#1 gabygri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 12 April 2005 - 10:44 AM

Am o mare nedumerire: Cumpar imprimante en-gross de la importatori la un pret unic, modele diferite.Dupa cum se subintelege din 200 buc ies bune de vanzare doar 120. Din altele recuperez numai piese de schimb, iar altele le arunc cu totul.
Acum, cum fac cu gestiunile si mai ales, cu preturile, pentru ca sunt modele diferite cu preturi diferite de vanzare, achizitionate la un pret unic. La unele pun si consumabile, la altele nu..., cum fac/
Raport de productie pentru fiecare produs? ce mai adaug la cheltuieli?
Sau fac un singur raport de prod si le dau eu valori? sunt in masura?



#2 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 03 May 2005 - 11:13 AM

Le transformi(imprimantele ) in piese de skimb sau marfa.
la randul lor acele pise de skimb le cosumi sau daca vrei le vinzi si pe ele.




#3 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 04 May 2005 - 08:36 PM

alte pareri?



#4 SAR-CO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 155 Postari:
  • Location:IASI

Postat 05 May 2005 - 05:02 PM

Nu are rost sa te complici cu productie(daca stau bine si ma gandesc nu este productie) Cel mai bine este sa vinzi ca marfa, si la consumabile la fel.



#5 gabygri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 May 2005 - 07:24 AM

pai, din doua buc iese una singura, in care mai adaug si consumabile si apoi o vand cu un pret. De ex. am trei imprimante achizitionate cu 500.000 lei / buc. Le dezmembrez (pentru ca toate sunt defecte) si din toate rezulta numai una functionala iar din ce ramane mai scot si niste piese de schimb. Intrebarea mea:
1.ce valoare are imprimanta functionala? tinand cont, normal, si de pretul de achizitie.
2. cum inregistrez piesele care imi raman si pe care eu le pot vinde ca atare? la ce valoare le inregistrez in gestiune? ca vanzarea o fac la pretul care il stabilesc eu.



#6 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 13 May 2005 - 09:43 AM

cum inregistrati pisele de skimb si in baza carui document rezulta pisele de skimb din dezmembrare?!



#7 gabygri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 13 May 2005 - 09:58 AM

Pai, asta vreau si eu sa aflu, metoda si modalitatea de inregistrare in gestiune.
Eu le dezmembrez cu un "PV de dezmembrare" din care rezulta piese de schimb, dar ce valoare dau eu pieselor in gestiune ca apoi sa le pot vinde?
Dintr-un produs de 500.000 recuperez, sa zicem, unitatea de fixare, laserul si cilindrul. E, ce valoare dau eu astora? Ele intra in magazie si cantitativ dar si valoric, nu? Am eu calitatea de evaluator? :?
Am crezut ca sunt mai multi in situatia asta, pentru ca sunt destule firme care vand electrocasnice SH, de ex, si au aceeasi procedura, nu?
Cand au venit cei de la Garda Fin. au zis ca asta e productie, dar mie nu mi se pare, mai mult prestare de serviciu, ca nu "produc" eu imprimanta HP, nu?, eu o repar doar..., nu stiu, oricum ei au dat din umeri in final.



#8 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 13 May 2005 - 10:00 AM

Productie nu e......dar cum inreg obtinerea piselor de skimb?!



#9 gabygri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 16 May 2005 - 12:18 PM

Fac un "Proces Verbal de dezmembrare" din care reies anumite piese, apoi le " receptionez" si intra in magazie de unde le pot folosi. Eu intreb doar, care este valoarea acestor piese pe care eu ulterior le folosesc???



#10 DIANAJ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Location:brasov

Postat 03 July 2005 - 01:33 AM

Este productie.
Imprimantele pe care le cumperi poti sa le consideri semifabricate pentru ca tu le dezasamblezi si produci practic altele bune
Piesele rezultate din dezmembrare le evaluezi la pretul pietei-%uzura
Cu o parte din aceste piese produci imprimante functionale si-ti stabilesti pretul ca sa le poti vinde, bineinteles.
Alta parte din aceste piese le vinzi ca piese de schimb.
Ceea ce nu mai poti folosi reprezinta deseuri. Atentie f.mare la deseuri. Cauta in forum ca am mai raspuns unei persoane pe aceasta tema.
Daca te intereseaza si alte informatii pe aceasta tema solicita-mi-le.
diana



#11 vaf_soft

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 03 July 2005 - 08:02 AM

*Fac un "Proces Verbal de dezmembrare" din care reies anumite piese, *apoi le " receptionez" si intra in magazie de unde le pot folosi. Eu intreb *doar, care este valoarea acestor piese pe care eu ulterior le folosesc???

Initial imprimantele cumparate au fost receptionate intocmindu-se NIR pe baza DVI (din import) .
In cazul dvs operatiunile se pot imparti in doua :
1. operatiunea de dezasamblare in urma careia se obtin piese de schimb
si pentru care se intocmeste PV de dezasamblare , in care sunt mentionate, pe de o parte, imprimantele cumparate supuse dezmembrarii cu pretul de achizitie al acestora iar pe de alta parte
piesele obtinute din dezmembrare .
Pentru scoaterea din gestiune a imprimantelor se intocmeste Bon de consum cu pretul de achizitie al acestora iar pentru obtinerea pieselor recuperate se intocmeste NIR in care pretul acestora se evalueaza de catre dvs cu conditia ca valoarea totala a acestora sa fie egala cu valoarea imprimantelor dezmembrate; in cazul in care o parte din piesele recuperate nu mai pot fi folosite se vor inregistra pe cheltuieli, dar corelatia intre cele doua valori se pastreaza.
2. operatiunea de asamblare in vederea obtinerii de imprimante
functionale, pentru care se intocmeste PV de asamblare, in care sunt mentionate , pe de o parte , piesele recuperate cu preturile stabilite in
PV de dezasamblare si mentionate in NIR-ul intocmit pentru intrarea in gestiune a acestora, iar pe de alta parte , imprimantele functionale obtinute, care se evalueaza de catre dvs , fie la valoarea pieselor utilizate
pentru obtinerea acestora fie la o valoare mai mare.Pentru iesirea din gestiune pentru piesele consumate se va intocmi Bon de consum, iar intrarea in gestiune a imprimantelor functionale se va intocmi NIR.



#12 gabygri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 04 July 2005 - 11:29 AM

Va multumesc tuturor, cred ca acum m-am lamurit.



#13 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 04 July 2005 - 11:48 AM

spune-ne si noua concluzia



#14 handi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:deva
  • Interests:contabilitate

Postat 06 January 2006 - 01:09 PM

"PV de dezasamblare" este un formular tip ?
sau fiecare il face cum vrea. Va rog daca se poate un model.
va multumesc



#15 ovi_ineu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:ineu

Postat 23 August 2006 - 02:50 PM

buna
am o mica nedumerire si m-am gindit ca as putea sa fac o colectie de idei

este vorba despre o fundatie care achizitioneza porci pt a-i sacrifica si a folosi carnea pt hrana copiilor, intrebarea este urmatoarea: cum credeti ca ar fi cel mai corect sa evidentiez in contabilitate acest lucru?
deci se achizitioneaza porcul si sacrifica se fac mezeluri si se consuma
as fi fericti daca mi-ati da si contarile pt o mai buna exemplificare
va multumesc mult de tot
viata-i simpla, dar oameni o complica



#16 Just Me

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 October 2006 - 03:01 PM

o problema asemanatoare am si eu
Am o firma de publicitate, a care`i activitate am inregistrat`o initial cu 704; dar acum a inceput ca creeze banere, dar nu in totalitate.El cumpara o parte din materiale pe care le duce la unul din furnizori, nu i le factureaza...pt ca pretul final de la furnizor sa fie mai mic.
pot sa dau materialele cumparate pe 6028 si factura sa o inregistrez in continuare pe 704?
problema e ca pe una dintre facturi a scris baner....ar fi indicat sa scrie prestari servicii conf contractului nr/data?



#17 valentinbirau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 15 November 2006 - 09:30 PM

Vezi postareaovi_ineu, la Aug 23 2006, 02:50 PM, a spus:

buna
am o mica nedumerire si m-am gindit ca as putea sa fac o colectie de idei

este vorba despre o fundatie care achizitioneza porci pt a-i sacrifica si a folosi carnea pt hrana copiilor, intrebarea este urmatoarea: cum credeti ca ar fi cel mai corect sa evidentiez in contabilitate acest lucru?
deci se achizitioneaza porcul si sacrifica se fac mezeluri si se consuma
as fi fericti daca mi-ati da si contarile pt o mai buna exemplificare
va multumesc mult de tot
teoretic e vorba de un consum intern... aceasta transformare din porc viu in semipreparate la o fundatie cred ca nici nu mai conteaza... insa legile in romania sunt facute sa incurce nu sa ajute... cauta totusi un consultant fiscal (cred ca cei de la ceccar te vor ajuta) si vezi ce implicatie poate avea neevidentierea acestei transformari...



#18 valentinbirau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 15 November 2006 - 09:50 PM

nu te pot ajuta prea mult. am un sfat: sa nu "arunci" deseurile. trebuie sa le predai firmelor specializate... amenda daca nu....



#19 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 17 November 2006 - 12:19 PM

Eu cred ca trebuie sa existe pentru aceasta activitate niste conditii, deci implicit niste avize si autorizatii...vorbim totusi despre industria alimentara, si mai ales...preparate din carne...sau nu am inteles bine?

...consum intern?..nu prea cred...produc preparate din carne pentru a le dona, daca se poate spune asa, adica nu are importanta ca le vand sau le donez...ideea este ca le produc..asa cred eu.



#20 Dumi007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 21 January 2007 - 03:19 AM

Cu multi dintre colegi am discutat despre productie sau nu fara sa ajungem la o parere comuna.
Mai incerc in nadejdea ca nu voi mai fi in contradictie cu cei din jur.
Eu cred ca productia se deosebeste de prestarea de servicii nu prin produs ci prin modul de obtinere a lui.
Justificare:
costum de haine facut de fabrica de confectii sau de croitorie
carnat facut de fabrica de mezeluri sau de cantina
scaunul facut de fabrica de mobila sau de atelierul de tamplarie
Pentru contabili clarificarea inseamna alte note contabile si alt volum de munca.
Cunoaste cineva reglementari care definesc productia si prestarea de servicii?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL