#21
Postat 24 January 2009 - 09:57 AM
#22
Postat 24 January 2009 - 10:39 AM
Aceasta postare a fost editata de MARIA-CARMEN: 24 January 2009 - 10:40 AM
#23
Postat 24 January 2009 - 02:11 PM
#24
Postat 24 January 2009 - 07:24 PM
#25
Postat 25 January 2009 - 01:14 PM
- in etimativa am declarat deja o suma destul de mare iar fiscul nu face declaratia de impunere pe venit-cheltuieli ci pe venitul brut, adica 16% la venitul brut;
- cass-ul se va plati 5.5% de asemenea la venitul brut pt ca se ia din decizia de impunere;
- firma va plati 10% tot la venitul brut.
Fiscul va da inapoi banii la anul si la multi ani. De aceea zic sa aveti atentie pt ca e posibil ca pe Pfa sa platiti impozite apropiate de cele daca ati fi angajati pe cartea de munca.
Eu voi oferi servicii de consultanta in management, nu vad in art.52 ca s-ar incadra aici aceasta activitate de prestari servicii, poate nu stie contabila despre ce e vorba si sufla in iaurt.
Unii contabili sunt si mai fricosi si nu vor accepta sa aveti si carte de munca si contract cu Pfa la aceeasi firma.
Cheltuielile deductibile sunt si ele o problema, nu se accepta f. usor si esti practic la mana inspectorului tau fiscal.
La contabilitate inca n-am ajuns, am inteles ca e simpla, sunt niste registre de completat plus altele.
#26
Postat 06 February 2009 - 05:02 PM
De 2 zile citesc intr una forumuri si legi si site uri de legi si contabilitate si avocati si sunt foarte foarte multe pareri si variante. Recunosc ca am ajuns mai debusolat decat inainte. Va rog sa nu ma luati peste picior cu vezi Google si altele pentru ca a scrie aici a fost ultima solutie...
As dori sa prezint situatia mea concreta si sa cer ajutor de specialitate, daca exista cineva care tine o astfel de contabilitate pentru PFA (ma intereseaza eventual o colaborare permanenta cu persoana respectiva).
Va multumesc anticipat pentru rabdare si pentru informatii.
Situatie:
Sunt somer (dupa o decizie de concediere colectiva; deci am cartea de munca in buzunar si nu am deocamdata contributii sociale) si am gasit o varianta de contract de colaborare. Am fost sfatuit de catre un contabil (care intre timp nu mai este atat de sigur ca stapaneste informatiile si cu care nici nu mai lucrez pe acest motiv) sa creez PFA pentru ca tot ce voi avea de platit va fi in felul urmator:
- ex: am contract cu firma respectiva pe 100 lei; pot deconta cheltuieli avand legatura directa pana la 40 lei (40%); restul de 60 lei (60%) vor fi impozitati cu 16% impozit pe profit. Nu am nevoie sa justific ca si cheltuieli decat cei 40%, de restul dispun dupa cum doresc atata timp cat imi achit impozitul pe profit. Si asta e tot.
Zis si facut, sunt acum in stadiul in care am creat PFA de cateva zile (am delegat un avocat), cod CAEN 7022-Activitati de consultanta in management si afaceri, declarat neplatitor de TVA (conform aceluiasi sfatuitor), desfasor activitatea in sediul tertilor. Mi am activat de asemenea conturi bancare PFA, unul pe RON si unul pe Euro si mi am facut stampile.
Sunt in negocierea finala a contractului cu firma respectiva care este inregistrata in Luxemburg si imi va face plata in Euro pe baza unei facturi lunare pe care trebuie sa o emit.
Acum vine avalansa mea de intrebari specifice pe caz:
- voi realiza incasari in Euro si sunt neplatitor de TVA; care e pana la urma procedura cu emiterea facturii? In ce limba? In ce moneda?
- am aflat intre timp ca atunci cand cifra de afaceri anuala depaseste 35000 Euro trebuie sa platesc TVA; conform contractului, voi depasi 35000 anual; dar eu sunt inregistrat ca neplatitor. Intru pe TVA cand se atinge pragul? Platesc TVA pentru tot sau pentru va depasi 35000? Este necesar sa modific acum starea de la neplatitor la platitor? (imi da peste cap oricum toata negocierea pe care am facut o pe venit net, pentru ca i am tentat cu un cash flow mai mic din partea lor, nefiind nevoiti sa plateasca si TVA_recuperabil apoi; acum trebuie sa reiau si sa ii conving sa plateasca si TVA ca sa raman la net-ul dorit)
- sunt inregistrat pe ILFOV si am vazut ca s au scos normele de venit pentru impozitare; desi nu e nimeni sigur de asta... In plus nu gasesc daca al meu CAEN ar putea intra pe norma de venit sau pe impozitare reala; ar reprezenta schimbarea codului CAEN o optiune pentru mine in acest moment, astfel incat sa ma incadrez pe cea mai ieftina impozitare?
- in functie de raspunsul la punctul precedent, care este cuantumul maxim al cheltuielilor pe care le pot deduce (daca exista un astlfe de prag...)?
- daca ma angajez la alta firma pe un salariu minim si prestez alt tip de activitate (deci platesc de acolo CAS si somaj) mai platesc si aici aceste taxe? Se reduce ceva privind impozitarea mea, am vreun beneficiu sa fac acest lucru? (inteleg neplacerea de a avea o pensie mai mica pentru contributii mai mici, dar pot accepta acest aspect, ma acopar eu cu planuri separate de economisire, nu e un impediment... ma intereseaza optimizarea taxelor pe care le platesc)
- citeam despre faptul ca in primul an de activitate se impoziteaza cu 16% tot venitul si nu doar profitul? Urmand ca din anul 2 sa se impoz. profitul?
- daca emit facturi din EXcel sa zicem si respect regulile pt a declara seriile etc ( o sa am doar o factura pe luna) exista necesitatea inregistrarii contabile a acelor facturi? Dar a CONTRACTULUI de consultanta pe care il semnez cu ei la fisc/finante?
- cum este cu retinerile la sursa? la mine se aplica ei fiind din Luxemburg? (care am impresia si ca are un regim fiscal apropiat de paradisurile fiscale...)
Multumesc mult pentru raspuns. Cred ca cine imi acopera aceste intrebari ma lamureste in proportie de 95% despre ce trebuie sa fac in continuare. Am start date 10Feb asa ca ma cam grabesc sa stiu ce am de facut.
Cu respect
-
Aceasta postare a fost editata de jinks_eng: 06 February 2009 - 05:05 PM
#27
Postat 06 February 2009 - 05:32 PM
jinks_eng, la Feb 6 2009, 05:02 PM, a spus:
De 2 zile citesc intr una forumuri si legi si site uri de legi si contabilitate si avocati si sunt foarte foarte multe pareri si variante. Recunosc ca am ajuns mai debusolat decat inainte. Va rog sa nu ma luati peste picior cu vezi Google si altele pentru ca a scrie aici a fost ultima solutie...
As dori sa prezint situatia mea concreta si sa cer ajutor de specialitate, daca exista cineva care tine o astfel de contabilitate pentru PFA (ma intereseaza eventual o colaborare permanenta cu persoana respectiva).
Va multumesc anticipat pentru rabdare si pentru informatii.
Situatie:
Sunt somer (dupa o decizie de concediere colectiva; deci am cartea de munca in buzunar si nu am deocamdata contributii sociale) si am gasit o varianta de contract de colaborare. Am fost sfatuit de catre un contabil (care intre timp nu mai este atat de sigur ca stapaneste informatiile si cu care nici nu mai lucrez pe acest motiv) sa creez PFA pentru ca tot ce voi avea de platit va fi in felul urmator:
- ex: am contract cu firma respectiva pe 100 lei; pot deconta cheltuieli avand legatura directa pana la 40 lei (40%); restul de 60 lei (60%) vor fi impozitati cu 16% impozit pe profit. Nu am nevoie sa justific ca si cheltuieli decat cei 40%, de restul dispun dupa cum doresc atata timp cat imi achit impozitul pe profit. Si asta e tot.
Zis si facut, sunt acum in stadiul in care am creat PFA de cateva zile (am delegat un avocat), cod CAEN 7022-Activitati de consultanta in management si afaceri, declarat neplatitor de TVA (conform aceluiasi sfatuitor), desfasor activitatea in sediul tertilor. Mi am activat de asemenea conturi bancare PFA, unul pe RON si unul pe Euro si mi am facut stampile.
Sunt in negocierea finala a contractului cu firma respectiva care este inregistrata in Luxemburg si imi va face plata in Euro pe baza unei facturi lunare pe care trebuie sa o emit.
Acum vine avalansa mea de intrebari specifice pe caz:
- voi realiza incasari in Euro si sunt neplatitor de TVA; care e pana la urma procedura cu emiterea facturii? In ce limba? In ce moneda?
- am aflat intre timp ca atunci cand cifra de afaceri anuala depaseste 35000 Euro trebuie sa platesc TVA; conform contractului, voi depasi 35000 anual; dar eu sunt inregistrat ca neplatitor. Intru pe TVA cand se atinge pragul? Platesc TVA pentru tot sau pentru va depasi 35000? Este necesar sa modific acum starea de la neplatitor la platitor? (imi da peste cap oricum toata negocierea pe care am facut o pe venit net, pentru ca i am tentat cu un cash flow mai mic din partea lor, nefiind nevoiti sa plateasca si TVA_recuperabil apoi; acum trebuie sa reiau si sa ii conving sa plateasca si TVA ca sa raman la net-ul dorit)
- sunt inregistrat pe ILFOV si am vazut ca s au scos normele de venit pentru impozitare; desi nu e nimeni sigur de asta... In plus nu gasesc daca al meu CAEN ar putea intra pe norma de venit sau pe impozitare reala; ar reprezenta schimbarea codului CAEN o optiune pentru mine in acest moment, astfel incat sa ma incadrez pe cea mai ieftina impozitare?
- in functie de raspunsul la punctul precedent, care este cuantumul maxim al cheltuielilor pe care le pot deduce (daca exista un astlfe de prag...)?
- daca ma angajez la alta firma pe un salariu minim si prestez alt tip de activitate (deci platesc de acolo CAS si somaj) mai platesc si aici aceste taxe? Se reduce ceva privind impozitarea mea, am vreun beneficiu sa fac acest lucru? (inteleg neplacerea de a avea o pensie mai mica pentru contributii mai mici, dar pot accepta acest aspect, ma acopar eu cu planuri separate de economisire, nu e un impediment... ma intereseaza optimizarea taxelor pe care le platesc)
- citeam despre faptul ca in primul an de activitate se impoziteaza cu 16% tot venitul si nu doar profitul? Urmand ca din anul 2 sa se impoz. profitul?
- daca emit facturi din EXcel sa zicem si respect regulile pt a declara seriile etc ( o sa am doar o factura pe luna) exista necesitatea inregistrarii contabile a acelor facturi? Dar a CONTRACTULUI de consultanta pe care il semnez cu ei la fisc/finante?
- cum este cu retinerile la sursa? la mine se aplica ei fiind din Luxemburg? (care am impresia si ca are un regim fiscal apropiat de paradisurile fiscale...)
Multumesc mult pentru raspuns. Cred ca cine imi acopera aceste intrebari ma lamureste in proportie de 95% despre ce trebuie sa fac in continuare. Am start date 10Feb asa ca ma cam grabesc sa stiu ce am de facut.
Cu respect
-
:agree: Asa este, cand cauti raspunsuri nu gasesti decat mai multe intrebari fara raspuns.
Doar in ceea ce priveste facturile emise din excel pot sa te indrum TREBUIE SA FIE INREGISTRATE SI DECLARATE chiar daca este numai una pe luna, si DA, seriile si numerotarea le stabilesti printr-o decizie interna si o respecti. Contractul nu trebuie inregistrat nicaieri, dar va trebui sa treci pe factura nr. si data acestuia cand facturezi serviciile prestate. Orice factura emisa trebue sa aiba la baza un contract conform legislatiei.
Un ultim sfat, daca nu primesti lamuriri pe acest site , poti face un cont pe avocatnet si poate vei afla acolo mai multe.
Multa bafta!!
PFA
#29
Postat 06 February 2009 - 06:06 PM
De aceea spun ca am incercat self service inainte si am apelat la ajutor doar daca nu m am descurcat.
Merci oricum pentru sfaturi
#30
Postat 06 February 2009 - 06:14 PM
MARIA-CARMEN, la Feb 6 2009, 06:04 PM, a spus:
Citisem si aici dar am citit alte discutii care m au indus in eroare cum ca aceasta informatie nu ar fi actualizata, fiind iesita in piata inainte de legea 300 din 2004, ordonanta 44 din 2008, si pe nomenclator CAEN vechi.
Este sigura 100% info?
Multumesc frumos
#31
Postat 28 May 2009 - 02:30 AM
Întreprinderea individuală nu dobândește personalitate juridică prin înregistrarea în registrul comerțului.
Art. 30
(1)Întreprinderea familială nu are patrimoniu propriu și nu dobândește personalitate juridică prin înregistrarea în registrul comerțului.
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Inca un ajutor la intocmirea declaratiei unice |
Declaratia unica | Otilia Alupei |
|
||
OPANAF 91/2023 privind termenele, formatul datelor si al declaratiei pe propria raspundere, conditiile tehnice si algoritmii de aplicare a criteriilor pe baza carora se stabileste eligibilitatea beneficiarilor ajutorului pentru energie |
Diverse subiecte | Otilia Alupei |
|
||
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi