fboji, la Feb 5 2009, 05:17 PM, a spus:
N-am reusit sa descarc fisierul
.
Voiam sa mai spun ca nu inteleg de ce ar fi obligatoriu sa apara in statul de salarii o informatie care oricum apare in revisal. Iar modificarile intervenite in revisal trebuie comunicate la termen ITMului. Sta cineva sa se uite in statele de la fiecare firma?
Azi am apucat sa ma uit in Ordinul 3512/2008 si in Normele de aplicare. Referitor la statul de salarii, scrie :
" ART. 2
(1) Se aprobă Normele specifice de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile, cuprinse în anexa nr. 2*).
(2) Modelele documentelor financiar-contabile cuprinse în anexa nr. 3*)
pot fi adaptate din punctul de vedere al formatului, în funcție de necesități,
cu obligația respectării conținutului minimal prevăzut în anexa nr. 2."
NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*):
" STAT DE SALARII (Cod 14-5-1/a, Cod 14-5-1/b, Cod 14-5-1/c și Cod 14-5-1/k )
1. Servește ca:
- document pentru calculul drepturilor bănești cuvenite salariaților, precum și al contribuțiilor și al altor sume datorate;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
Se întocmește într-un exemplar sau în două exemplare, după caz, lunar, pe secții, ateliere, servicii etc., pe baza documentelor de evidență a timpului lucrat efectiv, a documentelor de centralizare a salariilor individuale pentru muncitorii salarizați în acord etc., a evidenței și a documentelor privind reținerile legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihnă, certificatelor medicale.
2. Se semnează, pentru confirmarea exactității calculelor, de către persoana care determină salariul cuvenit și întocmește statul de salarii.
Coloanele libere din partea de rețineri a statelor de salarii urmează a fi completate cu alte feluri de rețineri legale decât cele nominalizate în formular.
Pentru centralizarea la nivelul unității a salariilor și a elementelor componente ale acestora, inclusiv a reținerilor, se pot utiliza aceleași formulare de state de salarii.
Plățile făcute în cursul lunii, cum sunt: avansul chenzinal, lichidările, indemnizațiile de concediu etc. se includ în statele de salarii, pentru a cuprinde astfel întreaga sumă a salariilor calculate și toate reținerile legale din perioada de decontare respectivă.
3. Circulă:
- la persoanele autorizate să exercite controlul financiar preventiv și să aprobe plata (exemplarul 1);
- la casieria unității pentru efectuarea plății sumelor cuvenite (exemplarul 1), după caz;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1);
- la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), care va servi la acordarea vizei atunci când se solicită plata salariilor neridicate, după caz.
4. Se arhivează:
- la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative de plăți (exemplarul 1);
- la compartimentul care a întocmit statele de salarii (exemplarul 2), după caz.
5.
Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității, secției, serviciului etc.;
- denumirea formularului; întocmit pentru luna, anul;
- numele și prenumele; venitul brut; contribuția individuală de asigurări sociale; contribuția individuală la bugetul asigurărilor pentru șomaj; contribuția pentru asigurări sociale de sănătate; cheltuieli profesionale; venitul net; deducere personală de bază; deduceri suplimentare; venitul bază de calcul; impozitul calculat și reținut; salariul net;
- semnături: conducătorul unității, conducătorul compartimentului financiar-contabil, persoana care îl întocmește."
Deci, in continutul minimal nu apare functia, in schimb apar ch.prof.si deducerile suplimentare
, oare ce "destept" din Min.Finantelor nu stie in ce an suntem ? Sau traieste in trecut ? Gresesc eu si au aparut iar ?