Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

lumanari productie lumanari lumanari decorative pfa intreprindere individuala
90 replies to this topic

#61 adi_cintean

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 July 2010 - 10:33 PM

Iti recomand un SRL si iti spun motivele:
1- ai posibilitatea sa-ti construiesti ceva serios si durabil, de ce nu, un brand, nu sti unde o sa fi peste 10 ani cu afacerea etc;
2- la un srl poti sa ai costuri mai mici ca la un pfa, mai ales daca se elimina impozitul minim, un contabil stie lucrurile astea;
3- oricand poti sa angajezi personal;
4- oricand poti sa te asociezi cu terte persoane fizice si/sau juridice;
5- avand in vedere ca prestezi servicii, pana nu atingi plafonul cu cifra de afaceri, nu-ti recomand sa inregistrezi societatea in scopuri tva;
6- oricum ai nevoie de un contabil chiar si la un pfa, pt fiscalitate, sa nu ai surprize pe viitor;
7- nu poti sa fi antreprenor fara sa iti asumi nici un risc;
8- patronul investeste, angajatul lucreaza, contabilul "conteaza";
9- nu te zgarci sa apelezi la un consultant, economist, contabil etc.

iti doresc mult succes



#62 eneyonut

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 26 July 2010 - 09:24 AM

Multumesc pentru raspunsuri.


Pentru domeniul meu de activitate, sectiunea :

Sectiunea J - Informatii si comunicatii
Diviziunea 58 - Activitati de editare
Grupa 581 - Activitati de editare a cartilor, ziarelor, revistelor si alte activitati de editare
COD : 5819

Este bun ?.


Unde pot sa vad norma de venit pentru acest cod pe Bucuresti ?.




#63 simona.f

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 27 July 2010 - 11:53 AM

Vezi postareaeneyonut, la Jul 26 2010, 10:24 AM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri.


Pentru domeniul meu de activitate, sectiunea :

Sectiunea J - Informatii si comunicatii
Diviziunea 58 - Activitati de editare
Grupa 581 - Activitati de editare a cartilor, ziarelor, revistelor si alte activitati de editare
COD : 5819

Este bun ?.


Unde pot sa vad norma de venit pentru acest cod pe Bucuresti ?.


pe site-ul ministerului de finante sunt normele de venit , dar fii atent , ca d.p.d.v. al CAS-ului pe care ai sa-l platesti , esti plafonat la minim brut pe ec. x 12 , nu mi-as alege norma de venit , de fapt m-as faceSRL , asta-i punctul meu de vedere, in conditiile actuale , va fi mai rentabil.

Vezi postareaadi_cintean, la Jul 24 2010, 11:33 PM, a spus:

Iti recomand un SRL si iti spun motivele:
1- ai posibilitatea sa-ti construiesti ceva serios si durabil, de ce nu, un brand, nu sti unde o sa fi peste 10 ani cu afacerea etc;
2- la un srl poti sa ai costuri mai mici ca la un pfa, mai ales daca se elimina impozitul minim, un contabil stie lucrurile astea;
3- oricand poti sa angajezi personal;
4- oricand poti sa te asociezi cu terte persoane fizice si/sau juridice;
5- avand in vedere ca prestezi servicii, pana nu atingi plafonul cu cifra de afaceri, nu-ti recomand sa inregistrezi societatea in scopuri tva;
6- oricum ai nevoie de un contabil chiar si la un pfa, pt fiscalitate, sa nu ai surprize pe viitor;
7- nu poti sa fi antreprenor fara sa iti asumi nici un risc;
8- patronul investeste, angajatul lucreaza, contabilul "conteaza";
9- nu te zgarci sa apelezi la un consultant, economist, contabil etc.

iti doresc mult succes
Perfect de acord , asta-i o gandire pe termen lung



#64 eneyonut

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 28 July 2010 - 09:01 AM

Am fost ieri la Registrul Comertului si mi-am luat formularele necesare inscrierii ca PFA.

Problema : Apartamentul in care va fi sediul nu are intabulare. Pentru asta am fost la Directia Taxe si Impozire Sector 4 ( pe raza careia se afla apartamentul ) si acolo am avut marea surpriza sa mi se spuna ca pana pe data de 2 august nu pot elibera nici un act deoarece nu merge serverul pe sectorul 4. Fac nu stiu ce renovari...
Pot scoate acest certificat din alta parte ?. In cat timp se elibereaza ?. Cat costa eliberarea lui si ce termen de valabilitate are ?.
La asistenta, la Registrul Comertului doamna de acolo mi-a spus "intabularea spatiului, certificat de rol fiscal sau contractul de vanzare cumparare transcris ". Cum pot obtine contractul casei de vazanre-cumparare transcris ?.



#65 SimonaTM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 August 2010 - 07:42 AM

va rog sa-mi spuneti care este modalitatea de dizolvare ca PFA profesii libere? sau de suspendare? daca firmele cu care lucram s-au inchis/ alte cauze, care sunt pasii de urmat[/font]?



#66 Popu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 12 August 2010 - 07:44 PM

Cosmin tu desfasori activitatea in Suedia dupa cum zici. Vezi sa nu-ti faci calculele astea eronat. Daca desfasori activitatea in Suedia in mod normal ar trebui sa te supui legislatiei de acolo



#67 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 127 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 16 August 2010 - 10:16 PM

Vezi postareaPopu, la Aug 12 2010, 08:44 PM, a spus:

Cosmin tu desfasori activitatea in Suedia dupa cum zici. Vezi sa nu-ti faci calculele astea eronat. Daca desfasori activitatea in Suedia in mod normal ar trebui sa te supui legislatiei de acolo
Clientul isi are sediul in SUEDIA, locul de desfasurare a activitatii e teritoriul RO.

Vezi postareaMirceaSCALAT, la Aug 16 2010, 11:09 PM, a spus:

Vezi postareaPopu, la Aug 12 2010, 08:44 PM, a spus:

Cosmin tu desfasori activitatea in Suedia dupa cum zici. Vezi sa nu-ti faci calculele astea eronat. Daca desfasori activitatea in Suedia in mod normal ar trebui sa te supui legislatiei de acolo
Clientul isi are sediul in SUEDIA, locul de desfasurare a activitatii e teritoriul RO.
Intru-cât nu este angajat cu contract de munca in Suedia, si pleaca acolo in calitate de parte comercial-contractanta, Prestator, este adevarat ca trenuie tinut cont si de reglementarile UE si specificul legislativ fiscal si de munca a prfesiilor liberale ale Suedia.

Vezi postareaSimonaTM, la Aug 12 2010, 08:42 AM, a spus:

va rog sa-mi spuneti care este modalitatea de dizolvare ca PFA profesii libere? sau de suspendare? daca firmele cu care lucram s-au inchis/ alte cauze, care sunt pasii de urmat[/font]?
Daca PFA-ul e inmatriculat la ORC, procedurile se desfasoara prin ORC.
Daca PFA-ul e imnatriculat la un organism de gestiune a vreunei profesii liberale atnci procedura incepe prin, macar suspendarea dreptului de exercitiu profesional, si mai apo la AFP



#68 MPhk

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 October 2010 - 03:13 PM

Activitatea pe care vreau sa o desfasor arata in felul urmator:
- website online;
- utilizatorii platesc taxa lunara pentru accesarea continutului;
- o categorie aparte de utilizatori publica continut de specialitate si vor fi platiti din taxele incasate de la cititori (aproximativ 80% merge spre acestia, restul de 20% ramanandu-mi ca venit).

V-as ruga sa ma ajutati cu un punct de start, pentru ca sunt pierdut in multimea de informatii de pe forum.

Cum pot sa ma organizez din punct de vedere legal? Trebuie sa deschid o societate comerciala sau pot actiona ca PF(A)? Utilizatorii site-ului pot fi de oriunde din lume, iar preturile vor fi in USD/EUR.

Multumesc pentru ajutor!



#69 vipsteaua

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 May 2011 - 09:52 PM

Buna seara,
Nu ma pricep prea bine la treaba cu Pfa-ul, am incercat sa citesc din ce au scris altii dar tot nu m-am lamurit, asa ca va rog si eu sa ma ajutati cu cateva respunsuri...
Nu stiu daca se merita in primul rand sa imi fac PFA. Eu am terminat un liceu teoretic la real-sectia stiintele naturii, iar acum sunt student la administratie publica.
As vrea sa merg pe domeniul de reciclare carton. Pana acum colectam carton din diverse locuri si il duceam la o firma de reciclare, totul ca persoana fizica. De ceva timp atunci cand firma de reciclare imi da banutii pe ce ii aduc, imi opreste si impozit de 16% (mai nou asa se opreste de la persoanele fizice). au zis ca daca as avea firma sau Pfa nu mi-ar mai opri.
Ce ziceti, oare pot si merita sa imi fac Pfa? Si daca merita la ce cod CAEN ma incadrez, pot doar cu diploma de liceu? Apoi cu facturile care mi le da firma de reciclare cum ar trebui sa fac ca sa numai platesc impozit...sa aduc bonuri de benzina? Faptul ca sunt la facultate ma ajuta...se deconteaza cheltuielile? Si cat ar fi contributia la sanatate si ce ar trebui sa mai platesc?
Credeti ca in final as iesi mai bine daca imi fac Pfa decat daca raman persoana fizica si imi opresc ei 16%?
MERSI MULT...



#70 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 19 May 2011 - 02:21 PM

Ce vrei tu sa faci, ca PFA se icadreazaa la cod CAEN 3811-Colectarea deseurilor nepericuloase si 4677-Comert cu ridicata al deseurilor si resturilor.

Ca sa poti functiona ai nevoie de urmatoarele: (ORDONANTA DE URGENTA nr. 16 din 26 ianuarie 2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabil)-Citeste cu atentie ce am subliniat!
Agentii economici care realizeaza activitati de colectare a deseurilor industriale reciclabile de la persoane fizice isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei de colectare emise de prefectura judetului, cu avizul primariei comunei, orasului sau municipiului in care isi desfasoara activitatea agentul economic respectiv, pe baza dovezii ca detine spatiul si dotarile corespunzatoare necesare pentru depozitarea deseurilor colectate si pe baza autorizatiei de mediu emise de autoritatea teritoriala pentru protectia mediului, conform reglementarilor in vigoare

Cei de la mediu o sa-ti mai ceara un contract de vanzare-cumparare incheiat intre tine (PFA) si societatea de reciclare unde duci tu cartoanele, plan de incadrare in zona si de situatie etc.
Firma de reciclare nu-ti va mai da nicio factura. Tu vei factura firmei de reciclare.

Faptul ca esti la facultate nu presupune decontarea cheltuielior.

Momentan PFA-ul nu are dreptul sa angajeze personal salariat asa ca...te descurci cu colectatul cum poti http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif

Nu uita! Vei desfasura o activitate economica al carei scop este obtinerea de profit. Din acest moment te supui legislatiei in vigoare!(cateva sute de pagini http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )

Sfat: primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa contactezi si sa colaborezi cu un contabil, care iti va spune ce, cum si cat se plateste la stat.

In concluzie: Daca esti dispus la cele de mai sus: succes cu PFA!!!



#71 alexandra87

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 June 2011 - 12:55 PM

Buna ziua , un cabinet stomatologic deschis la sat este PFA, acum se deschida unul si la oras dar sa fie srl neplatitor de TVA si poate punct de lucru la sat. Ceea ce as dori sa stiu este care sunt avantajele si dezavantajele. Daca se poate un sfat cum ar fi mai bine . Multumesc!



#72 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 08 June 2011 - 02:16 PM

Aveai cateva raspunsuri doar cu un topic mai jos: http://www.conta.ro/...-cabinet-masaj/



#73 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 08 June 2011 - 03:25 PM

Vezi postareaalexandra87, la 08 June 2011 - 12:55 PM, a spus:

Am un cabinet stomatologic deschis la sat este PFA,

Pentru problema ta, cele mai multe pareri le gasesti aici.

Regulament forum:

Ce contine: Linkul face trimitere la cea mai mare comunitate dentara din Romania.
Motiv: medici stomatologi, de pe acel forum, care pot sa-i impartaseasca din experienta lor, privind infiintarea unui CMI:PFA sau SRL.

Asta nu inseamna ca nu vei primi cele mai competente raspunsuri d.p.d.v contabil si fiscal pe acest forum, oricand le vei solicita. :thumbup:



#74 David.Rus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 December 2011 - 01:57 PM

Buna ziua tuturor.

As dori sa-mi deschid o firma mica producatoare de lumanari decorative prelucrate manual, un magazin online, poate si un sediu mai tarziu. Va rog sa-mi spuneti pentru ca am putina experienta in ale contabilitatii si in cadrul legislativ, ce merita mai bine, o intreprindere individuala sau PFA ? Care e diferenta, care ar fi avantajele, dezavantajele? Codul CAEN corespunzator cred ca este 3299. Merita sa deschis un SRL tinand cont de toata gestiunea contabila aferenta? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns daca puteti, as fi foarte recunoscator. Va multumesc anticipat si va urez sarbatori fericite !

Cu stima,
David Rus



#75 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 28 December 2011 - 02:44 PM

1. Pfa sau I.I. diferenta este insesizabila.A avea sau a nu avea angajati. (E adevarat ca si acum sunt uimit de OG care permite PFA sa aiba angajati);
2.Faptul ca suntem PFA/I.I. nu ne absolva de celelalte formulare comune pe economie ( in cazul productiei, NIR, Bon de Consum, Bon de predare/primire).De asemenea JVC, D 392 A (sau B dupa caz), daca avem angajati musai D 112 etc...
3.Srl sau Pfa ? Platitor de TVA sau neplatitor de TVA ? Sunt doua intrebari la care un tert (sa zicem eu) nu poate raspunde decat prin metoda globului de cristal..sau pe ghicite.Sunt multi factori care trebuie luati in considerare..volumul cheltuielilor, marimea estimata a Cifrei de afaceri, vanzari numai catre populatie sau si catre Persoane Juridice (PJ fiind interesate sa -si deduca TVA)



#76 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 28 December 2011 - 04:00 PM

PFA se preteaza mai bine pentru servicii, II pentru activitati de productie, comert.
In privinta TVA-ului este mai bine sa te declari platitor de TVA la depasirea plafonului CA de 35000 euro , sau ulterior prin optiune doar daca clientii tai vor fi preponderent societati comerciale care sunt interesate de deducerea TVA-ului.



#77 nodream

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 August 2012 - 08:39 AM

Buna dimineata.
Imi puteti da un sfat va rog vis-a-vis de alegerea dintre pfa,srl,af si ii Pe care dintre ele platesc taxe mai mici? Intreb pentru ca nu stiu care sunt diferentele dintre ele.

Activitatea care se va desfasura va fi in mare parte prin intermediul internetului si va consta in design. Modul prin care s-ar incasa banii e urmatorul: pe anumite situri gasesc anunturi pentru diverse joburi de design si aplic la ele. Initiatorul anuntului trimite in prealabil banii sitului pentru a exista garantia platii ulterioare a muncii prestate. Daca mi se accepta oferta sunt angajat pentru respectiva sarcina. Dupa finalizarea ei clientul anunta situl ca mi-am facut treaba si situl eliberea banii catre mine intr-un cont.

Asadar ce sa aleg pentru a plati taxe cat mai mici si mai ales care dintre ele permite cel mai bine genul asta de incasari intr-un cont bancar fara sa existe factura fizica, ci doar o notificare pe email ca se trimit banii? Stiu ca as putea intreprinde activitatea asta si fara cea mai mica forma juridica insa vreau sa fiu in legalitate 100% si sa pot dormi linistit.

Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Aceasta postare a fost editata de nodream: 28 August 2012 - 08:41 AM




#78 c_andra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 11 September 2012 - 09:27 AM

Activitatea pe care o vei presta se incadreaza in sfera creatiei.
De aceea consider ca vei fi beneficiarul unor venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Pentru asta trebuie sa depui la fisc 010 declaratia de inregistrare (cand inchei primul contract). Dupa aceea declaratia 200 pana in luna mai a anului urmator pentru veniturile realizate in anul precedent (pe baza adeverintelor eliberate de platitorii veniturilor din DPI). Daca nu vei depasi suma de 220.000 ron intr-un an, poti sa fii neplatitor de TVA. Firmele care iti vor achita acesti bani iti vor retine impozitul de 10%, si daca e cazul contributiile sociale (daca nu ai contract de munca, acestea sunt obligatorii).



#79 ionut_bina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 September 2012 - 12:41 PM

Recomand microintreprindere neplatitoare deTVA.



#80 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2012 - 01:27 PM

Ionut, renunta la a face reclama neautorizata - in caz contrar o sa ai contul sters si IP-ul blocat ! considera aceasta ca fiind AVERSMENT PUBLIC !

ti-am sters semnatura-reclama ! citeste regulamentul si respecta-l daca vrei sa mai activezi pe acest forum !

numai bine.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL