Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
corectie decont 300 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


corectie decont 300


13 replies to this topic

#1 catalinandrei

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 02 October 2008 - 02:27 PM

Am mari probleme. Firma pe care am preluat-o are urmatoarea situatie in ceea ce priveste inreg in contabilitate a profitului si declararea lui (100;101) si modul de inchidere TVA (4423) si decont.

Fiti atenti :

anul 2006 sold contabil 4423 = 4030.49 - declarat in decont 300 este doar 3569 ron intrebare: cum corectez ? stiu ca doar adminstratia fiscala iti poate da solutia dupa analiza balantelor :thumbup:

anul 2007 sold contabil 4423= 9531.18 - decont in perioada mart-sept 07 corect intocmit dec 07 suma din decont la 4423 este mai mare :tongue:

La impozitul pe profit pot veni cu rectificative stiu....dar ce fac cu tva-ul?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri



#2 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 12:15 AM

Vezi postareacatalinandrei, la Oct 2 2008, 03:27 PM, a spus:

....dar ce fac cu tva-ul?
Mai intai reconstitui baza de calcul tva si tva aferent, si stabilesti de unde provine diferenta, dupa care in decontul urmator 300 diferentele constatate le inscrii in celulele corespunzatoare ptr regularizari, iar ultimele linii, respectiv de recuperat sau de plata trebuie sa corespunda cu balanta.




#3 catalinandrei

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 03 October 2008 - 09:00 AM

Aceste rectificari le pot face cred doar cu acordul Adm, si doar daca ei le considera erori materiale????

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 February 2009 - 12:17 PM
citare mesaj anterior




#4 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 03 October 2008 - 12:50 PM

Am avut eu situatii de felul acesta la un punctaj al fisei de platitor din 2001 pana in prezent. In cadrul AFP Constanta este un birou la care m-am adresat (nu mai stiu exact cum se numeste) si unde am depus un dosar intreg care cuprindea : 1) adresa catre AFP prin care solicitam corectarea erorilor materiale din deconturile de tva respective (cu un cap de tabel de genul : nr.crt.,luna, tva de plata eronat, corect, tva de recuperat eronat, corect), 2) declaratie tip precum ca firma nu a solicitat rambursare de tva pe perioadele cu erori si ca nu se afla in control fiscal, 3) registrele de tva corecte pe perioadele respective, 4) balantele de verificare pe perioadele cu erori care sa corespunda -firesc- cu registrele de tva anexate si 5)deconturile de tva listate corect conform balantelor anexate. In urma analizei dosarului se emite Decizie de corectie a erorilor materiale din deconturile de tva si care este operata direct in fisa de platitor. Decizia este expediata prin posta la sediul contribuabilului.
Bafta.



#5 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 03 October 2008 - 12:50 PM

Am avut eu situatii de felul acesta la un punctaj al fisei de platitor din 2001 pana in prezent. In cadrul AFP Constanta este un birou la care m-am adresat (nu mai stiu exact cum se numeste) si unde am depus un dosar intreg care cuprindea : 1) adresa catre AFP prin care solicitam corectarea erorilor materiale din deconturile de tva respective (cu un cap de tabel de genul : nr.crt.,luna, tva de plata eronat, corect, tva de recuperat eronat, corect), 2) declaratie tip precum ca firma nu a solicitat rambursare de tva pe perioadele cu erori si ca nu se afla in control fiscal, 3) registrele de tva corecte pe perioadele respective, 4) balantele de verificare pe perioadele cu erori care sa corespunda -firesc- cu registrele de tva anexate si 5)deconturile de tva listate corect conform balantelor anexate. In urma analizei dosarului se emite Decizie de corectie a erorilor materiale din deconturile de tva si care este operata direct in fisa de platitor. Decizia este expediata prin posta la sediul contribuabilului.
Bafta.



#6 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2008 - 01:01 PM

Daca se regularizeaza tva colectat, concomitent iti calculezi si majorarile afernte sumei neplatite la termenul legal.
Eu nu stiu ca esti obligat ptr. regularizare decont 300 numai cu acordul fiscului! Daca e un act normativ va rog sa mi-l spuneti si mie.Multumesc.



#7 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 03 October 2008 - 01:06 PM

Penalizarile sunt calculate automat de softul lor ; vin somatiile imediat prin posta. Desigur ca e o baza legislativa, nu-mi amintesc acum dar o sa revin.



#8 catalinandrei

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 03 October 2008 - 01:15 PM

Vezi postareaviorache, la Oct 3 2008, 02:06 PM, a spus:

Penalizarile sunt calculate automat de softul lor ; vin somatiile imediat prin posta. Desigur ca e o baza legislativa, nu-mi amintesc acum dar o sa revin.

Penalizarile le poti afla din Fisa sintetica totala , pe care o primesti de la administratie. Dupa analizarea dosarului exact asa cum spunea viorache, se refac deconturile cu sumele corecte iar ei modifica baza de date , penalizarile recalculandu-se in functie de noile sume...Asa mi-a spus o dna de la Adm s3



#9 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 03 October 2008 - 01:40 PM

OMEF 179/14.5.2007, MO 347/22.5.2007 pentru aprobarea Instrucțiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de tva.



#10 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 27 January 2009 - 05:12 PM

am un caz ceva asemanator si eu unde am preluat firma in septembrie 2008 si in urma verificarii am constata ca la decembrie 2008 fosta contabila a gresit si balanta si decontul si anume la balanta nu a scos 4427 din venituri iar la decont a bagat valoarea integrala a lui 704 si nu baza cum ar fi trebuit.Decontul il corectez mergand la fisc si cerind corectia dar ce fac cu balanta de atunci ca din ce am inteles nu am voie sa reglez in balanta din ultima luna ci ar trebui sa ma intorc la 12.2007?e foarte mult de munca din urma si ar insemna sa muncesc tot ce a muncit cealalta sau solutia sa fie ca sa iau legatura cu vechea contabila sa corecteze daca mai are datele in calculator?Va rog daca poate sa-mi dea cineva un sfat.

scuzati-ma greseala e la 12.2007 nu 2008 m-am zapacit si eu



#11 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2009 - 09:19 PM

hai sa incerc eu :

ca sa reglezi balanta: inregistrezi 1174=4427 cu suma care reprezenta TVA colectat si a fost inreg eronat pe venituri
faci rectificativa la D101 pt 2007
ca sa corectezi D300 - pregatesti dosarul pe care il depui la administratie si astepti sa primesti Decizia de corectie a erorilor (vezi in postul lui viorache ce trebuie sa contina dosarul)

Dupa ce faci cele de mai sus nu vei mai avea diferente intre balanta si decont si nici inreg eronate. Hai ca nu este f mult de munca !



#12 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 28 January 2009 - 05:41 PM

stai asa ca nu am inteles cum fac?la luna sa zicem la care sint acuma fac 1174=4427 cu tva colectat?dar ce reprezinta asta ca nu inteleg?deci la 12.2007 ea a trecut la clasa 704 de exemplu 100 lei dar de fapt trebuia 84.03 si la 4427=15.97 asa ca tu zici sa fac direct la rezulat reportat 15.97 lei?problema mai este ca atunci cind merg la fisc pentru corectie imi cere jurnalele dar si balanta de atunci eu cum justific ca am modificat greseala?



#13 diacont

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 January 2009 - 10:24 PM

In luna noiembrie 2008 am inregistrat in plus doua facturi de furnizori care nu sunt ale firmei in cauza, pe care trebuie sa le scot. Ce trebuie sa fac pentru a corecta greseala, avand in vedere ca am depus deja decontul la decembrie. Firma a fost cu decontul la luna si din ianuarie 2009 trece la trimestru. Va multumesc anticipat.



#14 liviadm

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 31 January 2009 - 12:19 AM

Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 179/2007
pentru aprobarea Instrucțiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată
publicat în Monitorul Oficial nr. 347 din 22 mai 2007

În temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor,
având în vedere art. 48 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul economiei și finanțelor emite următorul ordin:
Art. 1. ? Se aprobă Instrucțiunile de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată, prevăzute în anexă.
Art. 2. ? Prevederile prezentului ordin nu se aplică pentru corectarea erorilor de înregistrare în evidențele persoanelor impozabile a taxei pe valoarea adăugată, caz în care se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la corectarea de către contribuabili a taxei pe valoarea adăugată.
Art. 3. ? Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. ? La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instrucțiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 408 din 13 mai 2005, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 5. ? Direcția generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor, Direcția generală de colectare a creanțelor bugetare, Direcția generală a tehnologiei informației, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București și Direcția generală de administrare a marilor contribuabili vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 6. ? Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei și finanțelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, secretar de stat
ANEXA
I N S T R U C Ț I U N I
de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată

1. Deconturile de taxă pe valoarea adăugată depuse de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de către organul fiscal competent, la inițiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile.
2. Prin procedura de corectare de către organul fiscal competent a deconturilor de taxă pe valoarea adăugată depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:
a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronată a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute în decont; preluarea eronată a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronată a soldului de plată din decontul perioadei fiscale anterioare);
b) înregistrarea în decont a diferențelor de taxă pe valoarea adăugată de plată, constatate de organele de control, contrar reglementărilor legale în materie;
c) erori provenind din înscrierea în decontul de taxă pe valoarea adăugată a sumelor solicitate la rambursare în perioada anterioară.
3.1. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată se poate face în cadrul termenului de prescripție de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost depus decontul supus corectării.
3.2. Depunerea solicitării de corectare a erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată după expirarea termenului de prescripție constituie o recunoaștere voluntară a taxei pe valoarea adăugată de plată și a diferențelor de taxă pe valoarea adăugată de plată astfel stabilite, acestea fiind considerate legal datorate.
4.1. Corectarea decontului de taxă pe valoarea adăugată, potrivit prezentelor instrucțiuni, nu este posibilă pentru perioade fiscale care au fost supuse inspecției fiscale sau pentru care este în curs de derulare o inspecție fiscală.
4.2. Prin excepție de la pct. 4.1, corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată se poate realiza în baza dispoziției de măsuri comunicate de organul de inspecție fiscală. În acest caz, cererea de corectare a erorii materiale, depusă de persoana impozabilă, va fi însoțită de dispoziția de măsuri, în copie și original.
5. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată se realizează de compartimentul de analiză a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, denumit în continuare compartiment de specialitate.
6. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată, din inițiativa organului fiscal, se poate efectua astfel:
a) în cazul în care în decontul depus se poate identifica tipul erorii (respectiv eroare de calcul sau preluarea eronată a sumelor din decontul perioadei anterioare sau din evidențele de TVA), corectarea se va efectua, din proprie inițiativă, de compartimentul de specialitate;
b) dacă în decont se constată erori a căror cauză nu poate fi stabilită, compartimentul de specialitate va notifica în scris persoana impozabilă și va solicita prezența acesteia la sediul său, cu documente justificative, pentru a da informații și lămuriri necesare corectării erorilor semnalate. Solicitarea va cuprinde în mod obligatoriu: data, ora și locul stabilite pentru prezența persoanei impozabile; baza legală a solicitării; scopul solicitării; documentele pe care urmează să le prezinte persoana impozabilă (necesare corectării erorilor).
7. În cazul corectării erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată, la solicitarea persoanei impozabile, se procedează astfel:
a) persoana impozabilă depune solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la poștă, prin scrisoare recomandată;
b) compartimentul de specialitate va comunica în scris persoanei impozabile data, ora și locul la care trebuie să se prezinte, precum și documentele necesare justificării erorilor.
8.1. În vederea corectării erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată, compartimentul de specialitate, pe baza constatărilor proprii sau în baza documentelor prezentate de persoana impozabilă, întocmește un referat în care înscrie constatările referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxă pe valoarea adăugată, precum și modul în care se vor corecta aceste erori.
8.2. În baza referatului, organul fiscal întocmește decizia de corectare.
Decizia de corectare este structurată conform modelului decontului de taxă pe valoarea adăugată în vigoare la data la care se referă decontul întocmit eronat, se completează numai la rândurile care au suferit modificări cu diferențele în plus sau în minus față de suma declarată inițial și conține în mod obligatoriu elementele prevăzute la art. 43 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Decizia de corectare se semnează de șeful compartimentului de specialitate și se aprobă de conducătorul organului fiscal.
Decizia de corectare se întocmește în două exemplare, din care un exemplar se comunică plătitorului, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
8.3. Modificările din decizia de corectare se operează de organul fiscal în Registrul jurnal obligații declarate la bugetul general consolidat, iar ulterior se operează în evidența analitică pe plătitori.
9.1. În situația în care în urma corectării erorilor rezultă o sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată, persoana impozabilă o va prelua în decontul perioadei fiscale următoare, la secțiunea îRegularizări?, rândul îSoldul sumei negative a taxei pe valoarea adăugată reportată din perioada precedentă, pentru care nu s-a solicitat rambursare?.
9.2. În situația în care în urma corectării erorilor rezultă o sumă pozitivă de taxă pe valoarea adăugată, persoana impozabilă o va prelua în decontul perioadei fiscale următoare, la secțiunea îRegularizări?, rândul îSoldul TVA de plată din decontul perioadei fiscale precedente neachitată până la data depunerii decontului de TVA?. Termenul de plată a diferenței pozitive de taxă pe valoarea adăugată se stabilește, potrivit reglementărilor legale, în funcție de data comunicării deciziei de corectare sau a înștiințării, după caz.
10.1. Se consideră eroare materială și situația în care persoana impozabilă, înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoarea adăugată din perioada fiscală de raportare, nu a bifat, prin omisiune, caseta corespunzătoare din decontul de taxă pe valoarea adăugată din perioada fiscală de raportare.
10.2. Persoana impozabilă care se află în situația prevăzută la pct. 10.1 poate solicita corectarea erorii materiale prin depunerea unei declarații pe propria răspundere, din care să rezulte constatarea situației, precum și exprimarea intenției persoanei în cauză de a îndrepta eroarea materială. Declarația se depune până la data depunerii decontului de taxă pe valoarea adăugată aferent perioadei fiscale următoare, dar nu mai târziu de termenul legal pentru depunerea acestui decont.
10.3. Termenul de soluționare a solicitărilor de rambursare a sumei negative este de 45 de zile de la data depunerii declarației menționate la pct. 10.2.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 February 2009 - 12:15 PM
citare mesaj anterior







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL