Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
de redenumit - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


de redenumit


16 replies to this topic

#1 Luiza Daneliuc

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2006 - 04:50 PM

O fundatie incaseaza bani in urma unor contracte de prestari servicii cu diverse firme, PF sau societati de stat. Pentru prestarea de servicii face factura, contract si incasesaza banii prin banca.
Prestarea de servicii este strict in concordanta cu obiectul fundatiei.
Aceste venituri pot fi considerate ca niste "donatii" sau "sponsorizari" in schimbul carora fundatia presteaza niste servicii? Adica cu alte cuvinte se impoziteaza?
Pasionati de ceea ce facem.



#2 diana_s

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 13 March 2006 - 10:39 PM

depinde de contracte, daca sunt prestari de servicii reprezinta activitate economica si se impoziteaza conform codului fiscal. Daca sunt contracte de sponsorizare, atunci nu se impoziteaza.




#3 dany

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Location:timisoara

Postat 10 April 2006 - 09:29 PM

Pentru definitivarea situatiei financiare a unei asociatii fara scop patrimonial intimpin ceva greutati si mi ar fi de folos o opinie avizata .

1. Membrii fondatori ai asociatiei pot credita asociatia ? Mentionez ca in statut nu se face referire la acest aspect.
2. Caz concret - in 2004 rezultatul acitivitatii fara scop patrimonial este 283 pierdere, in 2005 rez a.f.s. patrimonial este profit 868 , dar asociatia realizeaza si activitati ec. rezultatul a.e. fiind pierdere 1751 ron. Prf realizat in 2005 pt a.f.s.p poate fi folosit pt acoperirea pierderii a.f.s.p. din 2004 sau trebuie gindit cumulat in 2005 rez .af.s.p+rez.a.e =pierdere care trebuie reportata .


Multumiri



#4 andrea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 12 April 2006 - 09:18 PM

Si eu tin contabilitatea la o fundatie si reportarea profitului/pierderi o fac pe tipuri de activ. (respectiv actvi. fara scop patrimonial si activ. economica).
Andrea



#5 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 19 April 2006 - 12:25 PM

Imi poate spune si mie cineva in ce cont a inregistrat la o soc. non-profit incasarile de 1 % ( anul acesta va fi 2%) din impozitul pe venitul realizat de persoane fizice.

Este urgent va rog ajutati-ma!!!!!!



#6 alinabogdan.29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:sibiu
  • Interests:specializarea

Postat 19 April 2006 - 01:08 PM

in contul 7332 venituri din sponsorizari
alina



#7 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 19 April 2006 - 01:19 PM

"alinabogdan.29" a spus:

in contul 7332 venituri din sponsorizari


Multumesc frumos ptr. raspuns.

Mai am o intrebare.
La aceste soc. se face doar bilantul anual, am vazut ca predecesorii mei la aceasta asociatie au intocmit doar balanta la decembrie.
Datorita faptului ca s-a trecut la RON in iulie 2005 nu stiu daca ar trebui sa intocmesc o balanta la 30 iunie chiar daca nu am depus bilant sau sa convertesc fiecare document pe perioada ian-iun 2005 in lei noi si sa fac si eu o singura balanta.

Multumesc cu anticipatie



#8 alinabogdan.29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:sibiu
  • Interests:specializarea

Postat 19 April 2006 - 02:43 PM

bilantul ptr ONG se intocmeste doar anual si se depune la finante si la registrul asociatiilor si fundatiilor (mie nu mi l-a primit, legea spune acest lucru dar nu se prea practica :?: )
referitor la balante, eu intocmesc balanta lunar si asa te sfatuiesc si pe tine sa faci. este aprox la fel ca la o firma, trebuie doar sa folosesti conturile specifice, iar conducerea contabilitatii este reglementata tot de legea contab 82/91+OMF 1829. eu nu am vazut nicaieri scris ca tebuie sa faci doar balanta anuala. poate are cineva alta parere si ne ofera un raspuns (motivat concret) ....
spor la treaba si daca te mai pot ajuta cu ceva, scrie-mi!
alina



#9 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 26 April 2006 - 08:39 PM

Ajutor!!!!!!!!!!
un ONG fara activitate economica are voie sa rupa facturi? Cum se face contarea, ca am vazut in monografia din O.1829 ca 411 nu merge in corespondenta cu 737?

Va rog nu acoloti intrebarea mea!

Mii de multumiri!



#10 dexter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 228 Postari:
  • Location:Timis

Postat 26 April 2006 - 08:41 PM

Supraveghez si eu un ONG si vad ca au balante lunare.Mie mi se pare mai comod asa. :lol:



#11 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 26 April 2006 - 08:50 PM

Multumesc frumos de raspuns. Asa am sa fac si eu balanta, dar abia l-am preluat si nu am avut pana acum de-a face cu ONG-uri.
De fapt nu ma pricep aproape deloc.

Poti sa-mi spui ceva referitor la intrebarea mea anterioara? Cea cu facturile, contarea lor si daca o soc.fara scop lucrativ are voie sa intocmeasca facturi?



#12 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 26 April 2006 - 09:47 PM

Se pot emite facturi , de regula se folosesc formularele fara tva .
Veniturile , daca sunt din activitati neeconomice , se inregistreaza
411 = 7399 , incasarea 5311/ 5121 = 411



#13 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 27 April 2006 - 08:31 AM

Multumesc frumos, GGF. Deci pot ramane cu sold in 411 la sfarsit d e an.

O parte din facturi le-am incasat prin banca, iar o parte numerar, dar problema e ca nu s-a intocmit chitanta la incasare. Ce sa fac ca nu am nici un document de justificare a incasarii prin numerar? Se mai poate face acum ceva pt.2005?



#14 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 27 April 2006 - 09:11 AM

"ggf" a spus:

Se pot emite facturi , de regula se folosesc formularele fara tva .  
Veniturile , daca sunt din activitati neeconomice , se inregistreaza  
411 = 7399 , incasarea 5311/ 5121 = 411


Totusi mai am o nelamurire. Faptul ca in normele metodologice de utilizare a ct. contabile din Ord.1829/2003, ct de clienti nu se debiteaza prin creditul conturilor de venituri din grupa 73" Venituri din activ.fara scop patrimonial".



#15 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 29 April 2006 - 03:03 PM

si eu fac balanta lunar, e mult mai usor. da, la ONG fara activitate economica, au dreptul sa intocmeasca facturi. iti dau exemplu concret: eu lucrez la o fundatie care se ocupa cu tot felul de proiecte de fezabilitate, etc. exista niste documentatii (destul de stufoase) pentru fiecare program in parte, cu parteneri, parte de finantare si parte de cofinantare si termene de predare a lucrarilor. factura aferenta etapei de program se intocmeste cu cateva zile inainte de termenul limita de predare a lucrarii pentru etapa respectiva. cam asta este.



#16 erika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 01 May 2006 - 08:41 AM

Andreea,
Aceste facturi inseamna venituri care se inchid in ct. 120 Profit. Ce cheltuieli ai , sau ce pot face sa mai scap de profit.
Problema mea este ca am multe facturi care genereaza venituri, dar nu am si cheltuieli, ca multi bani au fost dati ca onorariu pt diverse pers.fara documente. ( S-a incheiat doar un deviz de cheltuieli al firmei cu ocazia diverselor evenimente).
Nu stiu ce acte as putea incheia sa justific banii. Acest deviz de cheltuieli e bun?



#17 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 01 May 2006 - 09:07 AM

nu stiu, dupa cum spuneam, la mine facturile sunt ff bine definite, cu scopuri precise. stiu ca pentru partea de activitate economica se plateste impozit pe profit 16% ca la orice alta firma. cheltuieli am cu personalul, calatorii (delegatii), birotica, consumabile.....






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL