Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
productie-vreau mai multe explicatii ... - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


productie-vreau mai multe explicatii ...

50 replies to this topic

#1 crisu_n

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2005 - 10:59 AM

Iti multumesc mult Tatiana, dar chiar n-am lucrat niciodata productie, am luat de curand 2 firme din care una de productie de mobilier si sunt destul de novice.M-am uitat aseara si pe tratatele lui Feleaga, dar nu sunt foarte multe informatii cu privire la productie.imi aduc aminte din facutlate, dar vag...
Nu stiu cum se calculeaza costul antecalculat. :?: Acesta este costul de productie?Acesta este format din cheltuieli directe+indirecte?
Uite, caz concret:firma a cumparat materii prime si materiale si a produs 4 dulapuri si trei etajere (intr-o luna). Are un singur muncitor care le face.
Cum calculez costul de productie?Cum fac fisa produsului(retetarul), ce trec acolo?Vreau si eu un model!! Va rog...
Si vreau sa mai stiu cum se face raportul de productie dupa fiecare ciclu(cost antecalculat)???Vreau si eu un model, ca nu stiu...
Se mai face si raport lunar de productie lunar? :?:
va rog din suflet ajutati-ma! Inchiderea e pe 25 aprilie.... :cry:



#2 Orbu Tatiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:galati

Postat 18 April 2005 - 11:49 AM

problema e ca fiecare firma de productie are specificul ei. pot sa iti spun ce se intampla la mine in firma. am trei sectii, fiecare face alt gen de produse.
cand produci ceva stii exact ce materie prima consumi si cate ore lucreaza oamenii. deci cheltuielile directe se cunosc. la astea mai adaugam cheltuieli indirecte, administrative si comerciale. ( estimate...ptr ca facturile vin la inceputul lunii urmatoare). eu la pretul asta imi inregistrez notele de predare. 345 = 711

dupa inchiderea lunii imi impart cheltuielile din contabilitate financiara, pe modelul tabelelor care le-am trimis pe mail......si asa impart financiara pe comenzi, sau produse. si aflu exact cat m-a costat produsul. (post calcul)diferenta o duc in 348 si imi fac corectia de pret +/-.


la tine e clar ca pe martie, tot ce ai in conta financiara cls 6 duci pe cele 4 dulapuri si 3 etajere produse, si vezi pretul de productie al acestora.

raport de productie ti-am trimis ca model, asa facem noi...la sfarsit de luna se face acest raport, apoi eu iau toate comenzile sau produsele din raport, si le fac pretul postcalculat exact cu cheltuielile adunate in luna.

tatiana



#3 crisu_n

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2005 - 01:06 PM

iti multumesc mult tatiana, acum sa nu ma consideri "facuta gramada", dar vreau sa recapitulez ca sa inteleg concret:
dupa retetar descarc mat.prime si materialele auxiliare, calculez in functie de orele lucrate partea de salariu care se adauga la cheltuielile directe, precum si partea de impozite platite de unitate=cheltuieli directe
cheltuielile indirecte sunt estimative si sunt compuse din energie si apa,chirii, combustibil, transport...dar stiu ca se distribuie in functie de capacitaea de productie:100%=50buc(e corect)
inregistrarea intrarii in gestiune
345=711
la inceputul lunii cand vin facturile se vad sumele exacte si diferenta se trece pe diferenta
348=711(doar cu diferenta? si cum se regularizeza 345 cu +/-?)

ideea este ca nu prea am inteles raportul de productie, vreau si eu un cap de tabel
(sau ceea ce contine exact)

sunt obligata sa folosesc clasa 9?

iti multumesc din tot sufletul!



#4 Orbu Tatiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:galati

Postat 18 April 2005 - 01:44 PM

ti-am trimis pe mail o aplicatie care are si inregistrari in clasa 9?
acolo vezi exact de unde iti apare 348. pentru ca suma care apare in 348 in conta financiara se ia obligatoriu din contabilitatea de gestiune si reprezinta diferenta dintre costul antecalculat si postcalculat.

si il descarci esalonat prin vanzarea de produse finite ( ca si 378 din vanzarea comerciala).

alt raport de productie decat cel pe care ti l-am trimis, nu am. daca are altcineva un model, chiar sunt curioasa sa il primesc si eu.
tatiana_galati@yahoo.com

pe forum am vazut niste opinii ca nu ar fi obligatorie cls 9. in schimb, eu o tin, si a avut o prietena un control, iar inspectorul i-a cerut balanta de verificare ptr contabilitate de gestiune.
tatiana



#5 simonel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:

Postat 15 May 2005 - 03:12 PM

Orbu Tatiana a spus:

ti-am trimis pe mail o aplicatie care are si inregistrari in clasa 9?
acolo vezi exact de unde iti apare 348. pentru ca suma care apare in 348 in conta financiara se ia obligatoriu din contabilitatea de gestiune si reprezinta diferenta dintre costul antecalculat si postcalculat.

si il descarci esalonat prin vanzarea de produse finite ( ca si 378 din vanzarea comerciala).

alt raport de productie decat cel pe care ti l-am trimis, nu am. daca are altcineva un model, chiar sunt curioasa sa il primesc si eu.
tatiana_galati@yahoo.com

pe forum am vazut niste opinii ca nu ar fi obligatorie cls 9. in schimb, eu o tin, si a avut o prietena un control, iar inspectorul i-a cerut balanta de verificare ptr contabilitate de gestiune.


Poti te rog sa-mi trimiti si mie pe mail raport de productie si inreg.contabile folosite de tine la productie? Te rog mult. [u][b]simo.ralu@personal.ro



#6 carmen45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures

Postat 19 May 2005 - 08:04 PM

Tatiana, te rog trimite-mi si mie raport de productie si inreg.contabile folosite de tine la productie? scriptump@yahoo.com



#7 lucia_manda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 20 May 2005 - 08:32 PM

Tatiana , te rog frumos trimite si mie un raport de productie! multumesc mult
adresa: lucia_manda@yahoo.ro



#8 mariuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:mangalia/constanta

Postat 21 May 2005 - 02:39 PM

tatiana, multumesc frumos pentru documentatia privind productia!
eu insa...am o mare nelamurire
firma care produce mobila, nu o produce in serie, ci la comanda
practic, omul sau societatea x vine, comanda, ii facturez, si, pana acum, ce s-a facturat in luna, s-a si executat si livrat.
mai mult decat atat....pretul mobilierului se mai si negociaza....
folosesc 345, 711 dar restul?
cum este corect?
sunt... :shock:



#9 Orbu Tatiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:galati

Postat 23 May 2005 - 07:50 AM

care restul? n-am inteles intrebarea, scuze...
tatiana



#10 Orbu Tatiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:galati

Postat 23 May 2005 - 07:52 AM

se pare ca lucia_manda@yahoo.ro nu exista!! ti-am trimis pe yahoo.com. sper sa fi primit!
tatiana



#11 mariuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:mangalia/constanta

Postat 23 May 2005 - 03:18 PM

era vorba ca eu ...adica firma produce mobilier la comanda, nu serie...pe stoc sau sa distribuie prin magazine proprii.....nu produce pe stoc
ce nu inteleg eu este ....ca ... tre sa trec prin toare retzetarele?
sau pur si simplu
intrare de materiale plus plata aferenta
adica
300 - 401
4426 - 401
401 - 5311/5121
facturarea catre client, incasarea
411 - 701
411 - 4427
5311/5121 - 411
descarcarea de materii
600-300
nu stiu daca trebuie musai 345,711 si altele.....



#12 mircea23

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 25 May 2005 - 12:43 PM

Tatiana, te rog sa-mi trimiti si mie aplicatia cu inregistrari in clasa 9 si un model de raport de productie. Adresa mea este mircea2377@hotmail.com. Multumesc
mircea



#13 carmen45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures

Postat 25 May 2005 - 10:06 PM

Multumesc mult, Tatiana



#14 cami75

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:timisoara
  • Interests:de contabilitate

Postat 28 May 2005 - 12:08 PM

Cine ma poate lamuri si pe mine caci nu ma descurc deloc!Si anume am o firma care are ob.de activitate lucrari de tamparie si dulgherie, care pana in momentul de fata a efectuat numai lucrari de montaj tamplarie al si PVC .
Am inregistrat astfel : intrare 3021=401
4426=401
iesirea 411=704
411=4427
Bon de consum 6021=3021.
Acum patronul vrea sa faca el productia si montajul.
Adica sa cumpere el profilele si sa produca tamplaria si sa o monteze.
Cum trebuie sa inregistrez in acest caz?
Cum ma scad pe cheltuieli?
Trebuie sa fac raport de productie?
Va rog sa ma ajutati!



#15 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 20 June 2005 - 03:44 PM

Tatiana, te rog frumos sa-mi trimiti si mie pe mail elena2513@myx.net , raportul de productie si apicatiile din clasa 9. Tin evidenta la o firma de productie-tamplarie PVC si as avea mare nevoie
Multumesc tare mult



#16 Elena-Alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 20 June 2005 - 03:47 PM

mariuca a spus:

tatiana, multumesc frumos pentru documentatia privind productia!
eu insa...am o mare nelamurire
firma care produce mobila, nu o produce in serie, ci la comanda
practic, omul sau societatea x vine, comanda, ii facturez, si, pana acum, ce s-a facturat in luna, s-a si executat si livrat.
mai mult decat atat....pretul mobilierului se mai si negociaza....
folosesc 345, 711 dar restul?
cum este corect?
sunt... :shock:

Cred ca te referi la inregistrarile:
vz de mobila 411-701/ 411-4427 la pretul de vanzare si descarcarea din gestiune a produselor finite vandute 711-345



#17 Keke

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2005 - 08:37 PM

Tatiana, te rog trimite-mi si mie raportul de productie la adresa:
rusu_co2002@yahoo.com

Multumesc



#18 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 21 June 2005 - 05:10 PM

cu multe multumiri.Daca se poate trimite si la mihails2005@yahoo.com
aplicatia cls 9
merci



#19 cosminmuresan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:Timisoara
  • Interests:contabilitate, finante

Postat 24 June 2005 - 09:19 PM

Tatiana si ceilalti, am si eu nevoie de modele de situatii, programe de productie, operatiuni pe clasa 9, cum repartizati voi cheltuelile, etc.... Mentionez ca lucrez la o firma in domeniul prelucrarii lemnului. Le astept pe adresa cosminmuresan@yahoo.com . Va multumesc anticipat.

Cosmin Muresan
Timisoara
Ec. Cosmin Muresan
Timisoara
cosminmuresan@yahoo.com



#20 danYela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:Piatra Neamt

Postat 25 June 2005 - 10:53 AM

cami75 a spus:

Cine ma poate lamuri si pe mine caci nu ma descurc deloc!Si anume am o firma care are ob.de activitate lucrari de tamparie si dulgherie, care pana in momentul de fata a efectuat numai lucrari de montaj tamplarie al si PVC .
Am  inregistrat  astfel : intrare 3021=401
                                             4426=401
                                  iesirea 411=704
                                             411=4427
Bon de consum 6021=3021.
Acum patronul vrea sa faca el productia si montajul.
Adica sa cumpere el profilele si sa produca tamplaria si sa o monteze.
Cum trebuie sa inregistrez in acest caz?
Cum ma scad pe cheltuieli?
Trebuie sa fac raport de productie?
Va rog sa ma ajutati!
In cazul productiei, vei inregistra tamplaria ca produs finit 345 = 711 pe baza raportului de productie iar facturarea va fi 411 = 701
411 = 4427
si concomitent 711 = 345 pentru descarcarea gestiunii de produse finite. Inregistrarea bonului de consum ramane la fel, numai ca pretul produsului finit va cuprinde, pe langa materiale si cheltuielile cu manopera, energia, etc. Iti voi trimite pe mail un model de raport de productie primit tot de la colegii de pe forum. Succes!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL