Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
FIRMA DE CONSTRUCTII - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


FIRMA DE CONSTRUCTII

9 replies to this topic

#1 STEFAN ALINA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Location:MEDIAS

Postat 17 April 2005 - 08:38 AM

Imi poate spune cineva care sunt documentele contabile necesare ce trebuie intocmite pentru o firma de constructii?
Ma refer la devize(cand si cum trebuie intocmite, cum ma afecteaza din punct de vedere contabil), situatia lucrarilor neterminate- daca trebuie intocmite lunar, etc.
Tin contabilitatea la o firma de constructii si nu sunt sigura daca stiu fioarte bine tot ce am nevoie pentru a avea o evidenta corecta din punct de vedere contabil si fiscal.
Sper sa ma poata ajuta cineva cu aceste informatii, va multumesc.



#2 floris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1376 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 17 April 2005 - 12:19 PM

devizele nu sunt intocmite de contabili.
de obicei ele sunt intocmite la inceputul lucrarii ptr. a fi prezentate beneficiarului.
pe tine te afecteaza ptr. a inregistra costul lucrarilor pe masura ce acestea sunt efectuate.




#3 FENI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 18 April 2005 - 07:23 AM

devize, productiefinita, neterminata tine de compartimentul tehnic - productie
Pt inregistrarea productiei finite
- raport de productie
- situatia lucrarilor executate semnate de constructor si beneficiari- care stau la baza facturilor ce se vor emite
Referitor lucrari in curs de executie tot compartimentul productie trebuie sa va prezinte o situatie a stadiului lucrarilor executate in colaborare si cu compartimentul contabilitate de gestiune -lunar daca exista aceasta situatie
Aceasta este o situatie ideala, in orice caz nu contabilul intocmeste un deviz, sau o situatie de lucrari , nu este specialitatea lui.



#4 carmen istratie

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Location:tg jiu

Postat 20 May 2005 - 06:16 PM

Eu lucrez de ceva timp la o firma de constructii si pot sa spun cite ceva din experienta.
Devizele de lucrari(eu folosesc DOCLIB pentru devize) se fac la sfirsit de luna in functie de productia realizata in luna respectiva iar rezultatul acestor reprezinta productia din luna. Devizele trebuie semnate de beneficiar, adica acceptate,si dupa aceea se poate face factura.Exista si alte programe de devize dar eu ti-l recomanda pe acesta.
In devize se evidentiaza materialele consumate si manopera in functie de oferta initiala(se va merge pe o manopera ora)



#5 NEGRUT ANCA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 62 Postari:

Postat 27 August 2005 - 11:20 AM

Raport de productie ???
Eu am spus administratorului sa faca un contract pt fiecare lucrare
Deviz -ce model de deviz folositi ?
Factura - uneori chiar fractionat -de ex zugravut o camera -factura+chitanta
urmatoarea -la fel (se ocupa si de constructii, si de zugravit, amenajari etc).



#6 danamuntean

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 27 August 2005 - 08:55 PM

Eu am sunat la Finante si mi-au spus ca o firma de constructii se tine ca o firma cu prestari-servicii-deci veniturile se trec pe contul 704, iar toate materialele pe 3021, fiind materiale auxiliare ce concura la realizarea serviciului de constructie....
Ce parere aveti , de ce nu ar fi corect asa?? De ce sa ne complicam cu productie, 711???...



#7 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 August 2005 - 09:08 PM

danamuntean a spus:

Eu am sunat la Finante si mi-au spus ca o firma de constructii se tine ca o firma cu prestari-servicii-deci veniturile se trec pe contul 704, iar toate materialele pe 3021, fiind materiale auxiliare ce concura la realizarea serviciului de constructie....
Ce parere aveti , de ce nu ar fi corect asa?? De ce sa ne complicam cu productie, 711???...

Sunt de acord.
:)



#8 Beatrice Raducan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 October 2005 - 12:42 PM

Buna ziua.
Am citit si eu mesajul d-nei Dana Munteanu. Sunt de acord, dar totusi sunt multi care ma contrazic. Tocmai am predat o firma de constructii si mi se cere de noul contabil sa fac niste reglari, ca de ex: sa trec materialele cumparate pe 301 si implicit la darea in cons 601. Asta nu ar implica folosirea unui cont de genul 711 sau 722?

De la finante nu au dat si un supert legislativ pentru folosirea contului 3021?

Va multumesc
Betisor



#9 carmela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 132 Postari:

Postat 31 October 2005 - 05:28 PM

Toate materialele care intra in opera intr-o societate de constructii se trec in contul 301 "Materii prime". Vom da astfel definitia materiilor prime=participa direct la fabricarea produselor si se regasesc in produsul finit integral sau partial, fie in starea lor initiala, fie transformate.
3021 "Materiale auxiliare" = care participa sau ajuta la procesul de fabricatie sau de exploatare fara a se regasi, de regula, in produsul finit. Noi treceam in acest cont cozile de lopeti, maturile, lavetele,etc. :roll:
Nu exista productie neterminata intr-o astfel de societate. Se fac venituri(situatii de lucrari) aferente cheltuielilor din luna respectiva.
camicaze



#10 mih@

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 168 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova

Postat 31 October 2005 - 07:14 PM

in general firmele mici de constructii ori factureaza numai manopera in baza unui deviz ori manopera si materiale tot in baza devizului la materiale poate pune sau nu adaos si asa se inreg ca o prestare
411-704
411-4427si 3028-6028 ;604-401;
4426-401etc
in cazul in care soc produce mortar sau alte materiale necesare in constructii si le foloseste in constructii atunci este productie ba chiar altele si vind la terti






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL