Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA de plata pt un mijloc fix? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


TVA de plata pt un mijloc fix?


28 replies to this topic

#1 moneu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 02 March 2009 - 05:36 PM

Buna ziua! Am o nelamurire privind TVA unui mijloc fix::
- anul trecut in soc au mai venit doi asociati, care au cumparat un mijloc fix de aprox. 4 miliarde (cu TVA) ca aport in firma;
- firma a dedus TVA-ul respectiv si a cerut rambursarea de stat (vanzarile din firma sunt cu taxare inversa)
- in oct. asociatii s-au retras si au vandut o parte din mijocul fix catre o alta soc. iar cealalta parte si-au retras-o ca bun mobil in contul aportului (in contractul de imprumut este specificata garantarea imprumutului cu bunul)
Intrebare:este necesara facturarea acestei parti (si implicit restituirea TVA-ului) sau se ia in considerare actul prin care imprumutul este garantat cu bunul.
Va multumesc



#2 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 02 March 2009 - 07:03 PM

Doar aș vrea să mă lămuresc!
1. Aportul în natură cu ocazia majorării capitalului cu părțile sociale aduse de noii asociați, chiar se aduce doar "în natură" pe bază de evaluare, că în dosarul de evaluare o fi și o factură acolo, cumpărătorul este cei doi sau unul din asociați! Iar dumnealor au adus un aport în natură.Fizic. Fără implicații TVA. Și mai ales fără rambursări de TVA!
2.Dacă cu aportul lor la majorarea capitalului au fost cele 4 miliarde, atunci nu a fost în natură. A fost suma respectivă depusă la bancă. Și pe urmă s-a făcut achiziția și plata facturii.Cu TVA. Și probabil că firma a beneficiat de restituirea TVA.
3. Mijlocul fix achiziționat nu putea fi pusă gaj pentru un împrumut decât dacă împrumutul a luat firma. Nu asociații!
Că băncile mai acceptă hotărâri AGA, cred, dar nu sunt pentru. Practica corectă este cea inversă: firma ia creditul garantat cu vila administratorului sau patronului!
4. În octombrie când și-au retras "ce au considerat partea lor" în contul aportului, s-a făcut diminuarea capitalului?
5.Dacă cumpărarea a avut loc pe bază de factură către firmă, atunci -normal- și vânzarea se face doar pe bază de factură. Se încasează factura. Și sunt plătiți, li se restituie aportul în bani conform Hotărârii AGA.
Sau mai nou nu așa se face?! De când?
Iar dacă eu am memoria bună, îți urez succes, poate chemi și un procuror sau avocat direct să-i convingă despre ce adevăruri ai să le spui! (Procurorul ar fi în stare să susțină că-i ponegrești!)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 March 2009 - 08:40 PM
citare mesaj anterior




#3 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 08:45 PM

Mares Stefan, te rog sa respecti Regulamentul forumului. Citarea mesajului anterior se face in anumite situatii; butonul de raspuns - FARA citare este ADDREPLY.
Multumesc pentru intelegere.
Madalina



#4 butelie

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 188 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Interests:timpul liber

Postat 06 March 2009 - 11:33 PM

Vezi postareamoneu, la Mar 2 2009, 05:36 PM, a spus:

Buna ziua! Am o nelamurire privind TVA unui mijloc fix::
- anul trecut in soc au mai venit doi asociati, care au cumparat un mijloc fix de aprox. 4 miliarde (cu TVA) ca aport in firma;
................................................................................
Cu tot respectul , dar ce mijloc fix e ala care face 4 miliarde cu TVA ?
Cred ca trebuia sa dai mai multe detalii !

Aceasta postare a fost editata de butelie: 06 March 2009 - 11:33 PM




#5 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 07 March 2009 - 04:17 PM

Că o fi clădire ori palat, poate. Dacă a fost real. Dar sigur real a fost că s-a luat TVA de restituit înapoi. Și pe urmă ce și-au zis, poate o mai facem odată, nu? De prma dată toată lumea a dovedit solicitudine în poziție de drepți. Acum a mai fost întrebat și cine ni s-a adresat. Sau alt caz de studiu pentru examenele ce vreți săle promovați?!



#6 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 12 March 2009 - 10:01 PM

Vezi postareamoneu, la Mar 2 2009, 05:36 PM, a spus:

Buna ziua! Am o nelamurire privind TVA unui mijloc fix::
- anul trecut in soc au mai venit doi asociati, care au cumparat un mijloc fix de aprox. 4 miliarde (cu TVA) ca aport in firma;
- firma a dedus TVA-ul respectiv si a cerut rambursarea de stat (vanzarile din firma sunt cu taxare inversa)
- in oct. asociatii s-au retras si au vandut o parte din mijocul fix catre o alta soc. iar cealalta parte si-au retras-o ca bun mobil in contul aportului (in contractul de imprumut este specificata garantarea imprumutului cu bunul)
Intrebare:este necesara facturarea acestei parti (si implicit restituirea TVA-ului) sau se ia in considerare actul prin care imprumutul este garantat cu bunul.
Va multumesc
am inteles bine: asociatii au imprumutat societatea cu 4. miliarde si s-a achizitionat un mijloc fix, la care s-a dedus TVA?
In acest caz bunul respectiv este proprietatea societatii nu a asociatilor, si in situatia cand s-a vandut o parte din bun, vanzarea se face cu TVA, sau daca se aplica masuri de simplificare atunci se face ajustarea bazei de impozitare a TVA,. Bunul este proprietatea sociatatii si chiar daca este cu el garantat imprumutul la data cand se schimba proprietarul inseamna ca acesta se vinde si trebuie introcmite documentele de transfer al proprietatii, respectiv factura si intrucat este catre persoane fizice cu tva.



#7 nicoletta_alex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 13 May 2009 - 09:15 PM

va rog mult!!!

Firma neplatitoare de TVA achizitioneaza un mijloc fix in val de 5000 EU dintr-o tara Europeana, factura este cu TVA, plateste TVA in vama la intrarea in tara sau la furnizor?? Acest TVA nu se mai poate recupera in nici un mod?? Daca factura este fara TVA nu mai trebuie facut nimic decat inregistrata normal??

Va rog mult raspunsuri!!!
Multumesc anticipat!!



#8 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2009 - 12:09 PM

In decontul de TVA, la rubrica de achizitii UE, rand 4,4.1 si 15,15.1, baza impozabila *19% nu este egala cu suma TVA corespunzatoare, datorita faptului ca receptia marfii s`a facut la alta data fata de data emiterii facturii, cand TVA a devenit exigibila. Lucrez si Saga si calculele sunt corecte. Ce fac in decontul 300, las baza impozabila si TVA`ul asa cum sunt, sau trebuie sa regularizez, astfel incat TVA`ul sa aiba baza impozabila corespunzatoare? Multumesc



#9 iliam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 21 June 2009 - 06:56 PM

am facut o achizitie intracomunitara,data facturii externe fiind 29.04.2009;tb sa depun 092,deoarece sc avea perioada calendaristica trim?
intreb pt ca am citit ca ,,procedura se aplica pentru achizitiile intracomunitare a caror exigibilitate intervine cu 01 mai 2009,,
deci tb.depus 092 pt schimbarea perioadei fiscale?

multumesc



#10 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 June 2009 - 07:36 PM

Nu.
Exigibilitatea intervine la data facturii, in cazul tau aprilie.
Codul fiscal art. 135
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), exigibilitatea taxei intervine la data emiterii facturii prevăzute în legislația altui stat membru la articolul echivalent art. 155 alin. (1), dacă aceasta este emisă înainte de cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a intervenit faptul generator.



#11 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 22 June 2009 - 01:11 PM

Deci, nu. Factura este inaintea datei de aplicativitate a legii. Eu asa zic.



#12 iliam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 June 2009 - 03:38 PM

Si ce pot face,in cazul in care am depus deja 092,declarand ca achizitia a fost in mai?
asta pt.ca nu m-am informat cum trebuie :sad: ,si de frica unei amenzi m-am grabit......
am considerat ca data facturii fiind pe 29.04 am achizitionat materialele in mai ......
dati-mi un sfat,va rog

multumesc



#13 magda_23

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 June 2009 - 04:17 PM

Din pacate nu mai ce sa faci. Trebuie sa depui decont 300 pana la 25.06.2009 care sa cuprinda lunile aprilie si mai, si incepand cu 01.06.2009 este platitor de tva la luna, fara posibilitatea de a reveni la trimestru.
Poti sa incerci sa te duci la directorul administratiei de sector, sa explici cum stau lucrurile si sa anuleze declaratia.
Depinde de sector si de director. Oricum trebuie sa te grabesti, ca acum vine 25 peste noi.
Mult noroc



#14 iliam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 25 June 2009 - 03:15 PM

am incercat sa rezolv,dar nu s-a putut...,asta este acum....



#15 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2009 - 06:23 PM

Nu prea inteleg ce vrei sa spui, dar in D300 baza si TVA este la cursul BNR din data facturii. Idem si in D390.
Abia astept sa trecem la Euro ca sa scapam de toate problemele legate de curs....daca mai apucam...



#16 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 25 June 2009 - 07:52 PM

Vezi postareamihaci, la Jun 21 2009, 01:09 PM, a spus:

In decontul de TVA,... baza impozabila *19% nu este egala cu suma TVA corespunzatoare, datorita faptului ca receptia marfii s`a facut la alta data fata de data emiterii facturii, cand TVA a devenit exigibila.
Sunt de acord ca lucrezi in Saga dar tot nu inteleg ce legatura are data facturii cu receptia marfii, pentru ca ireceptia marfii ai facut-o inainte de primirea facturii si intrarea trebuia sa o evidentiezi prin contul de furnizori facturi nesosite, iar la data primirii facturii o inregistrezi pe aceasta prin contul de furnizori si nu vei avea curs diferit pentru baza de impozitare TVA.



#17 ioan g

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 29 June 2009 - 03:22 PM

Societatea a achizitionat in februarie produse din UE
Am depus cu amenda decl 390 la trim I
Mentionez ca societatea depune decl 300 la tim. si la pct. 4 si 4.1 am declarat importul UE
Trebuie sa depun si alte declaratii , cum ar fi declatatia 092 sau sa depun vector fiscal 010 la luna?
Va rog sa ma ajutati nu am mai avut pana acum achizitii de bunuri intracomunitare si nu stiu ce trebuie facut
Va multumesc



#18 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 June 2009 - 08:15 AM

doar daca mai faceti achizitii intracomunitare dupa data de 01.05, intra in vigoare og 34, care schimba vectorul fiscal (tva lunar) si atunci veti depune modificarea vectorului adica decl 092 (in cinci zile). Cititi og 34 si explicatiile, depinde mult in care luna a trimestrului veti primi marfa intracom pt. a depune 300. Ramane 390



#19 mihael@

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2009 - 01:27 PM

Banuiesc ca nici in jurnale nu iti apare baza?
In Ciel nu imi ia inregistrarea TVA in jurnalul de cumparari daca nu are baza .
Asa ca in momentul in care vine factura in alta luna decat marfa inregistrez factura cu baza, dupa care baza o stornez:

1) 371 = 401 100 euro
4426 = 4427 19 euro

2) 371 = 401 -100 euro


iar livrarea in alta luna
371 = 401 100 euro

Vezi postareamihaci, la Jun 21 2009, 01:09 PM, a spus:

In decontul de TVA, la rubrica de achizitii UE, rand 4,4.1 si 15,15.1, baza impozabila *19% nu este egala cu suma TVA corespunzatoare, datorita faptului ca receptia marfii s`a facut la alta data fata de data emiterii facturii, cand TVA a devenit exigibila. Lucrez si Saga si calculele sunt corecte. Ce fac in decontul 300, las baza impozabila si TVA`ul asa cum sunt, sau trebuie sa regularizez, astfel incat TVA`ul sa aiba baza impozabila corespunzatoare? Multumesc


In decont trebuie sa ai baza la TVa ca si in jurnalul de cumparari.
Banuiesc ca nici in jurnale nu iti apare daca ai inregistrat doar 4426=4427

Mie nu imi ia deloc inregistrarea in jurnalele de TVA daca nu are baza
Asa ca procedez in felul urmator: inregistrez factura cu tot cu baza iar apoi stornez baza

371=401 100
4426=4427 19

371=401 -100


Vezi postareamihaci, la Jun 21 2009, 01:09 PM, a spus:

In decontul de TVA, la rubrica de achizitii UE, rand 4,4.1 si 15,15.1, baza impozabila *19% nu este egala cu suma TVA corespunzatoare, datorita faptului ca receptia marfii s`a facut la alta data fata de data emiterii facturii, cand TVA a devenit exigibila. Lucrez si Saga si calculele sunt corecte. Ce fac in decontul 300, las baza impozabila si TVA`ul asa cum sunt, sau trebuie sa regularizez, astfel incat TVA`ul sa aiba baza impozabila corespunzatoare? Multumesc


In decont trebuie sa ai baza la TVa ca si in jurnalul de cumparari.
Banuiesc ca nici in jurnale nu iti apare daca ai inregistrat doar 4426=4427

Mie nu imi ia deloc inregistrarea in jurnalele de TVA daca nu are baza
Asa ca procedez in felul urmator: inregistrez factura cu tot cu baza iar apoi stornez baza

371=401 100
4426=4427 19

371=401 -100



#20 spotty

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 July 2009 - 03:51 PM

Prezentare situatie: pre-contract incheiat in urma cu 2 ani in vederea vanzarii-cumpararii unei locuinte sub 100.000 euro, care urmeaza a fi construita. Se achita un avans facturat cu TVA 19%. Locuinta a fost construita si acum trebuie incheiat contractul de vanzare-cumparare si platita diferenta pana la pretul total. Locuinta se incadreaza la TVA 5%.

Intrebare: care este procedura corecta de facturare in acest caz, tinand cont de avansul platit deja cu 19% TVA?
Se storneaza avansul cu 19% si se refactureaza locuinta la valoarea totala contractuala, cu TVA 5%, sau se factureaza cu TVA 5% doar diferenta dintre valoarea totala a locuintei si avansul platit anterior?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL