Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme stagiari an 1 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 31

Salt la continut


probleme stagiari an 1


619 replies to this topic

#601 periam2002

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 September 2010 - 09:25 PM

27. Organizarea contabilitatii pe centre de profit. Studiu de caz.

Centrele de profit pot fi considerate acele diviziuni ale entitatii in care se realizeaza activitatea propriu-zisa - locurile de munca operationale. Centrul de profit este veriga organizatorica unde se poate calcula profit ca diferenta intre venituri si cheltuieli (exemplu concret fiind cel al sectiilor de baza). Mai poate fi definit ca o subdiviziune operationala care-si desfasoara activitatea prin atragerea de resurse, generatoare de venituri.
In functie de specificul activitatii desfasurate, contabilitatea de gestiune asigura, in principal:
- inregistrarea operatiilor privind colectarea si repartizarea cheltuielilor pe destinatii, respectiv pe activitati, centre de profit, dupa caz;
- calculul costului de achizitie, de productie, de prelucrare al bunurilor intrate, obtinute, lucrarilor executate, serviciilor prestate, productiei in curs de executie, imobilizarilor in curs etc., din unitatile de productie, comerciale, prestatoare de servicii, financiare si alte domenii de activitate;
- furnizarea de informatii, astfel: informatii legate de costul produselor, lucrarilor, serviciilor, pentru persoanele juridice cu activitati de productie, executari de lucrari si prestari de servicii; informatii legate de costul bunurilor vandute pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert; informatii necesare analizelor financiare in vederea fundamentarii deciziilor manageriale privind conducerea activitatii interne si alte informatii impuse de realizarea unui management performant.

Presupunem societatea BANATY PERIAM SRL, care inregistreaza urmatoarele cheltuieli:
- consum materii prime prodului A : 8.000 lei;
- consum materii prime prodului B : 5.000 lei;
- cheltuieli colaboratori produs A : 2.000 lei;
- consum materii prime prodului B : 1.000 lei;
- manopera produs A : 10.000 lei;
- manopera produs B : 5.000 lei;
- alte ch. directe produs A : 1.000 lei;
- alte ch. directe produs B : 2.000 lei;
- cheltuieli transport : 8.000 lei;
- cheltuieli comune sectie :10.000 lei;
- cheltuieli de administratie : 9.000 lei
- produse finite obtinute : A – 45.000, B – 25.000
- cost standard planificat (la pret de vanzare)70.000 (1 leu /produs)

In vederea calcularii profitului fiecarei sectii de productie chletuielile comune sunt repartizare in functie de consumul de materii prime.
Rezulta: indice repartizare sectie A = 8.000/13.000 = 61,54 %, B= 5.000/13.000 = 38,46 %
- cheltuieli transport sectia A = 4.923 lei.
- cheltuieli transport sectia B = 3.077 lei.
- cheltuieli comune-sectia A = 6.154 lei.
- cheltuieli comune-sectia B = 3.846 lei.
Cost sectie A = ch.directe+ch.comune+ch.auxiliare = 21.000+6.154+4.923=32.077 lei.
Cost sectie B = ch.directe+ch.comune+ch.auxiliare = 13.000+3.846+3.077=19.923 lei.
- cheltuieli de administratie sectia A = 5.539 lei.
- cheltuieli de administratie sectia B = 3.461 lei.
Cost complet sectie A = 32.077+5.539= 37.616 lei.
Cost complet sectie B = 19.923+3.461= 23.384 lei.
Produse finite obtinute: A = 45.000-valaore pret prestabilit = 45.000
Produse finite obtinute: B = 25.000-valaore pret prestabilit = 25.000
Stabilire diferenta pret produs A = 45.000 – 37.616 = 7.384
Stabilire diferenta pret produs B = 25.000 – 23.384 = 1.616

Prin conducerea evidentei cheltuielilor pe centre de cost, societatea poate face analize privind profitabilitatea productiei executate de fiecare sector/centru de profit.



#602 dragos_anton73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 03 October 2010 - 09:16 AM

da,si pe mine m-ar interesa in prahova




#603 g_dani

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 17 October 2010 - 12:07 AM

va rog sa ma ajutati cu rezolvarea urmatoarelor probleme:


1. O persoană fizică deține în proprietate o clădire în cu o suprafață construit desfășurată de 250 mp, situată într-o localitate de rangul I, zona B. Clădirea este construită în anul 1967. Valoarea impozabilă unitară este 669 lei/mp. Care valoarea impozitului pe profit și ce sumă trebuie să plătească la scadențe.

2. Precizați ce fel de persoane sunt cele de mai jos din punctul de vedere al TVA:
- o persoană fizică care efectuează servicii de contabilitate pe bază de contract individual de muncă cu S.C. ALFA S.A.;
- Ministerul Sănătății;
- cantina proprie pentru salariații Ministerului Educației și Cercetării;
- S.C. X S.R.L. efectuează prestări servicii vopsitorie auto cu CA > 35.000 euro;
- S.C. BETA efectuează numai operațiuni de acordare credite;
- S.C. Z S.R.L. Efectuează comerț en-detail cu produse alimentare cu CA < 35.000 euro;

3. Să se determine impozitul pe clădiri datorat de o persoană fizică dacă se cunosc următoarele date despre proprietățile deținute:
- o clădire situată în zona B într-o localitate de rangul I, cu o suprafață construit desfășurată de 240 mp. Valoarea impozabilă a clădirii este 669 lei / mp. Clădirea este construită în anul 2003 și este locuință de domiciliu;
- cumpără pe data de 20 iunie un apartament situat în aceeași localitate, în zona A într-un bloc cu 6 etaje și 34 de apartamente. Suprafața desfășurată a apartamentului este de 96 mp. Apartamentul este construit în anul 1972. Valoarea impozabilă unitară a apartamentul este 669 lei / mp.



#604 nmihaela

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 17 October 2010 - 08:10 PM

Vezi postareag_dani, la Oct 17 2010, 01:07 AM, a spus:

va rog sa ma ajutati cu rezolvarea urmatoarelor probleme:
.

Rezolvare la 3.:
1.1. Conform art. 251 din Codul Fiscal calculul impozitului pentru persoane fizice se face astfel:
În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.
1.1.1 Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimate în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/mp.
In cazul nostru 669 lei/mp * 240 mp = 160.560 lei
1.1.2 Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea valorii determinate conform alin. (3) cu coeficientul de corecţie corespunzător.
Pentru rangul I si zona B coeficientul va fi de 2,4: 160.560 * 2,4 = 385.344 lei
1.1.3 În cazul clădirii utilizate ca locuinţă, a cărei suprafaţă construită depăşeşte 150 de metri pătraţi, valoarea impozabilă a acesteia, determinată în urma aplicării prevederilor alin. (1) - (7), se majorează cu câte 5% pentru fiecare 50 metri pătraţi sau fracţiune din aceştia: 385.344 *(100% + 5% + 5%) = 423.878,40 lei
Potrivit art. 251 alin. (1) din Codul fiscal, asupra valorii impozabile a apartamentului, determinată la subpct. 1.1.3, se aplică cota de impozitare prevăzută la art. 251 alin. (2) din Codul fiscal de 0,1% sau, pentru ușurarea calculului, valoarea impozabilă se înmulțește cu 0,001, respectiv: 423.878,40 lei x 0,001 = 423,878 lei; potrivit prevederilor pct. 15 alin. (2) și alin. (3) lit. c), fracțiunea de 0,878 lei se rotunjește prin adaos la numărul întreg, iar impozitul astfel calculat este de 424 lei.

1.2. Se determină valoarea impozabilă a apartamentului situat intr-o localitate de rangul I, in zona A (coeficientul de corectie este 2,5) intr-un bloc cu 6 etaje si 34 de apartamente (se diminueaza coeficientul de corectie cu 0,1). Suprafata desfasurata a apartamentului este de 96 mp. Apartamentul este construit in anul 1972. Valoarea impozabila unitara a apartamentului este 669 lei/mp:
1.2.1. Suprafața construită desfășurată se înmulțește cu valoarea corespunzătoare clădirii astfel: 96 m2 x 669 lei/m2 = 64.224 lei.
1.2.2. Se identifică coeficientul de corecție din tabelul prevăzut la art. 251 alin. (5) din Codul fiscal, corespunzător zonei A și rangului 1, respectiv 2,50; deoarece apartamentul este amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri și 8 apartamente, potrivit prevederilor art. 251 alin. (6) din Codul fiscal, acest coeficient de corecție se reduce cu 0,10, determinând astfel coeficientul de corecție specific acestui apartament: 2,50 – 0,10 = 2,40.
1.2.3. Potrivit prevederilor art. 251 alin. (5) din Codul fiscal, valoarea impozabilă determinată se ajustează cu coeficientul de corecție determinat la subpct. 1.2.2, respectiv: 64.224 lei x 2,40 = 154.137,6 lei.
1.2.4. Apartamentul fiind finalizat în 1972, potrivit prevederilor art. 251 alin. (7) din Codul fiscal, valoarea impozabilă determinată la subpct. 1.2.3 se reduce cu 10% sau, pentru ușurarea calculului, valoarea impozabilă se înmulțește cu 0,90, respectiv: 154.137,6 lei * 0,90 = 138.723,84 lei.
2. Aplicarea prevederilor art. 287 din Codul fiscal se face după cum urmează:
2.1. Potrivit art. 251 alin. (1) din Codul fiscal, asupra valorii impozabile a apartamentului, determinată la subpct. 1.2.4, se aplică cota de impozitare prevăzută la art. 251 alin. (2) din Codul fiscal de 0,1% sau, pentru ușurarea calculului, valoarea impozabilă se înmulțește cu 0,001, respectiv: 138.723,84 lei x 0,001 = 138,723 lei; potrivit prevederilor pct. 15 alin. (2) și alin. (3) lit. c), fracțiunea de 0,723 lei se rotunjește prin adaos la numărul întreg, iar impozitul astfel calculat este de 139 lei.
3. Aplicarea prevederilor art. 252 din Codul fiscal se face după cum urmează:
Potrivit prevederilor art. 252 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, deoarece apartamentul este prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul pe clădiri determinat la subpct. 2.2 se majorează cu 65% sau, pentru ușurarea calculului, impozitul pe clădiri se înmulțește cu 1,65, respectiv: 139 lei x 1,65 = 229,35 lei; potrivit prevederilor pct. 15 alin. (2) și alin. (3) lit. c), fracțiunea se rotunjește prin adaos la numărul întreg, iar impozitul astfel calculat, datorat este de 230 lei.



#605 g_dani

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 17 October 2010 - 08:23 PM

Multumesc de raspuns!!!



#606 bogdi_b13

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 October 2010 - 10:11 AM

BUNA LA TOTI

AM SI EU NEVOIE DE NISTE RASPUNSURI LA PROBLEME LA CONAT SANT STAGIAR AN I SEM I SI NU LE STIU REZOLVA

ACESTEA SANT PROBLEMELE

1. SC DELTA SA majoreaza capitalul social prin emiterea de noi actiuni cu o valoare nominala de 5.000 lei, plus prima de emisiune de 400 lei. Ulterior, din prima de emisiune suma de 200 lei se foloseste pentru acoperirea unor cheltuileli cu emiterea de noi actiuni.

2. SC PREMAGRO SA primeste o comunicare pentru acordarea de subventii guvernamentale in suma de 8.000 lei, pentru achizitionarea unui utilaj. Utilajul achizitionat are o durata normata de serviciu de 4 ani.

4. La S.C. OLIMP S.A. se trec de la imobilizari necorporale de natura cheltuielilor de cercetare dezvoltare, la categoria brevetelor si licentelor, valori in suma de 3000 lei.

5. Pe data de 11.12.2005 S.C. BETA cumpara un utilaj conform facturii nr. 267, in urmatoarele conditii: pret de achizitie 9000 lei; cheltuieli de transport inscrise in factura 500 lei, TVA 19%. Punerea in functiune a utilajului necesita lucrari de montaj efectuate pe data de 25.12.2005 de o firma specializata. Factura nr. 4589 privind lucrarile de montaj prezinta urmatoarele date: costul lucrarilor 1000 lei, TVA 19%. Pe data de 26.12.2005 se face receptia finala a utilajului.

6. SC “ATACRET” SRL are in stoc materii prime la inceputul anului de 1.000 lei. In cursul anului se achizitioneaza materii prime in valoare de 2.800 lei, cheltuielile de transport in suma de 200 lei. Costul de achizitie este de 3.000 lei, TVA 19%. Se elaboreaza in consum materii prime la costul de achizitie de 3.500 lei.
Stocul faptic la sfarsitul anului este de 400 lei, fata de 500 lei, stoc scriptic, deci cu 100 lei mai putin. Se inregistreaza diferenta in minus constatat.
Sa se efectueze inregistrarile necesare in cazul:
- A – inventarului permanent;
- B – inventarului intermitent (periodic).

7. La SC “GAMA” SA se constata pierderile de obiecte de inventar, datorate unei calamitati naturale, in valoare de 180 lei.

8. SC HIPERION SA care practica comertul cu ridicata cumpara marfuri de 2.000 lei, adaos comercial 30 %, TVA 19%, pe care le vinde en-gross SC INTEGRAL SRL, la pretul cu ridicata.

9. SC ALFA SA livreaza la SC BETA SA produse finite (BETA le receptioneaza ca marfuri) a caror valoare este de 2.300 lei, conform facturii nr. 1300, din 1 februarie 2005, cu scadenta la 28 februarie 2005. Pretul de inregistrare al produselor finite este de 2.000 lei. Rabatul acordat pentru defecte este de 30 lei.
Remizele acordate pentru vanzari superioare sumei de 1.000 lei, 1% , iar remiza pentru pozitia privilegiata detinuta de SC BETA SA este de 5%. Scontul pentru decontarea facturii la 10.02.2005 este de 2% si se acorda printr-o factura ulterioara.
Inregistrari la SC ALFA SA si SC BETA SA. Factura nr.1300 cuprinde:
- valoarea produselor livrate 2.300 lei
- rabat - 30 lei
2.270 lei
- remiza I (2.270.000 x 1%) - 22,7 lei
2.247,3 lei
- remiza II (2.247.300 x 5%) - 112,3 lei
Net comercial 2.135 lei
TVA (2.135 X 19%) 405, 7 lei
Factura ulterioara cuprinde:
Scont 2% x 2.135 = 42,7 lei

10. La SC CLASICORN SA AGA hotaraste acordarea unor premii din profitul realizat de societate in suma de 100.000.000 lei, impozit 5%, iar plata se face in numerar.

11. SC ALFA SA cu un capital de 5000 lei, format din 5000 de actiuni cu valoarea nominala de 1 leu , trebuie sa-si reduca activitatea si deci, sa micsoreze capitalul social cu 200 lei.
In acest scop se rascumpara 200 de actiuni de la actionari si se anuleaza.

12. Materialele de natura obiectelor de inventar date in folosinta in luna curenta sunt de 200 lei, cheltuielile de transport aferente sunt in suma de 75 lei.

13. SC SIGMA SA varsa catre Crucea Rosie, in scop umanitar, suma de 2.000 lei.

14. Se factureaza unui client intern contravaloarea unei lucrari executate in suma de 400 lei, tva 19%.

15. Regia autonoma a huilei calculeaza subventia de primit de la bugetul de stat, pentru carbunele extras la un cost superior pretului de livrare, in suma de 2800 lei. Se incaseaza 1500 lei din subventia cuvenita.


2. SC DACIA SA unitate de alimentatie publica produce si comercializeaza preparate culinare in urmatoarele conditii:
- cost producator 3.000 lei
- pret de livrare catre unitatile proprii 5.000 lei
- adaos comercial 30% x 5.000 lei = 1.500 lei
TVA = 6.500 X 19/100 = 1.235 lei
- pretul cu amanuntul de alimentatie publica = 6.500 + 1.235 = 7.735 lei
Se vand preparatele culinare numerar populatiei, se descarca gestiunea si se regularizeaza TVA.

3. In 20 decembrie 2004, SC ALFA SA livreaza marfuri SC BETA SA, factura nefiind intocmita decat in ianuarie 2005. Valoarea marfurilor livrate este de 4000 lei, TVA 19%. Sa se efectueze inregistrarile contabile in cele doua exercitii.

5. SC ALFA SA cumpara 200 de actiuni, cu intentia de a le revinde si a realiza un castig pe termen scurt. Pretul de achizitie al actiunilor este de 5 lei titlul, iar partea eliberata a actiunilor este de 75%care se achita imediat din disponibilul de la banca. Cheltuielile legate de achizitionarea actiunilor reprezinta 1% din valoarea investitiilor financiare pe termen scurt.
SC ALFA SA vinde cele 200 de actiuni, astfel:
a. 1000 actiuni cu 6 lei/ actiunea;
b. 100 actiuni cu 4 lei/ actiunea.


7. Se achita chiria anticipat pe trei luni, in suma de 600 lei. Se include in cheltuieli, suma ce devine curenta pe prima luna din trimestru, din chiria platita anticipat.

8. La inchiderea exercitiului financiar se constata cu ocazia inventarierii imobilizarilor corporale, urmatoarele:
- cost de achizitie a imobilizarilor 1.450 lei
- amortizarea inregistrata 830 lei
Valoarea neta contabila 620 lei
Valoarea actuala (reala) 400 lei
Depreciere valorica 220 lei
Pentru deprecierea valorica se inregistreaza o ajustare.

9. Din productie rezulta semifabricate, care se predau la magazie, la pretul de inregistrare de 800 lei.

10. Constituirea veniturilor corespunzatoare imobilizarilor financiare cedate la unitatea nr. 1 din cadrul grupului, in valoare de 600 lei, incasate prin virament bancar.

AM SETUL 12

MA PUTETI CONTACTA LA:

BOGDI_B13@YAHOO.COM


MULTUMESC PT AJUTOR



#607 naty_anca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 October 2010 - 07:36 PM

Buna,
Sunt un utilizator nou si am setul 1 de intrebari. Daca ma poate ajuta cineva cu raspunsurile, îi mulțumesc! adresa mea: natyanca@gmail.com
Acestea sunt intrebarile!
Contabilitate- Mates Dorel

1.Se constituie SC “EMA” SRL cu un capital format din 30 parti sociale, cu o valoare nominala de 200 lei. Aportul asociatilor consta din utilaje in valoare de 3.600 lei si din numerar restul.

2. SC “ALFA” SA dispune de un capital social de 50.000 lei, format din 5.000 actiuni a 10 lei actiunea. Valoarea contabila a unei actiuni este de 10,8 lei. Societatea hotaraste sa-si majoreze capitalul prin emiterea a 2.000 de noi actiuni, la un pret de 10, 5 lei. Aportul se aduce integral la subscriere.

3. SC “FELIX” SA are un capital de 35.200 lei ceea ce reprezinta 3520 actiuni x 10 lei valoarea nominala a unei actiuni. Societatea decide sa emita 1.000 actiuni noi cu aport in natura, un imobil evaluat la 11.000 lei.

4. SC DORIS ASA majoreaza capitalul social prin conversia de obligatiuni in actiuni cumparate de la persoane fizice. Valoarea de rambursare a obligatiunilor 8.000 lei, valoarea nominala a actiunilor 7.500 lei, prima de conversie 500 lei.

5. SC “PAMORA” SA decide cu acordul actionarilor si obligatarilor conversia a 1.000 obligatiuni cu o valoare nominala de 30 lei/obligatiune si valoarea de rambursare de 32 lei/obligatiune in 500 actiuni cu o valoare nominala de 50 lei/actiune.
Modalitatea de calcul a conversiei este:
- reducerea imprumutului din emisiufne de obligatiuni:
 1.000 obligatiuni x 32 lei/obligatiune = 32.000 lei’
- cresterea capitalului social:
 500 actiuni x 50 lei/actiune = 25.000 lei
- prima de emisiune = 32.000 – 25.000 = 7.000 lei.

6. Se diminueaza capitalul social al SC “SOMESUL” SA prin rascumpararea si anularea a 1.000 actiuni proprii. Valoarea nominala este de 10 lei, costul de achizitie 9 lei.

7. S.C. “FLORES” S.A. achizitioneaza un magazin estimat la 30000 lei, din care bunurile tangibile componente reprezinta:
- constructii 20000 lei
- marfuri 3000 lei
- aparate de masura si control 6000 lei
- fond comercial 1000 lei
Ulterior, se constata ce fondul comercial a suferit o depreciere ireversibila, motiv pentru care se amortizeaza si se scoate din evidenta.

8. SC ALFA SRL hotaraste sa participe la majorarea capitalului social al SC BETA SRL din afara grupului, in vederea influentarii gestiunii acesteia la pretul de achizitie de 40000 lei. La finele exercitiului financiar se calculeaza si se incaseaza prin banca dividendele cuvenite de 4600 lei. In anul urmator are loc reevaluarea titlurilor de participare cu 1000 lei, ca urmare a evolutiei favorabile a situatiei economice a societatii comerciale. Dupa incasarea in numerar a dividendelor cuvenite in anul al doilea de 5000 lei, are loc vanzarea titlurilor de participare, la un pret de 45000 lei.

9. SC “GROPITA” SA se aprovizioneaza cu seminte in valoare de 800 lei, furaje 700 lei si ingrasaminte 500 lei, TV 19%, precum si medicamente de uz veterinar in valoare de 200 lei, TVA 19%. Semintele, furajele, ingrasamintele chimice si medicamentele se elibereaza in consum.

10. SC CRISUL SA care practica vanzarea cu plata in rate, primeste marfuri avand costul de achizitie de 10.000 lei, adaos comercial 12%, TVA 19%. Marfurile se vand cu plata in rate, incasandu-se un avans de 30%, dobanda perceputa la pretul cu amanuntul fiind de 15% pe an, iar durata de creditare de 5 luni. Sa se efectueze inregistrarile aferente primelor doua luni.

11. S.C. “MEDA” S.A. inregistreaza avansurile acordate salariatilor, in cursul lunii, 1000 lei. Salariile datorate personalului, la sfarsitul lunii, sunt de 10000 lei. Se fac urmatoarele retineri:
- avansuri acordate 1000 lei
- C.A.S. 9,5% 950 lei
- fond de somaj 1% 100 lei
- CASS 6,5% 650 lei
- impozit pe salarii 1000 lei
Ajutoarele materiale acordate salariatilor sunt in suma de 1700 lei, suportate din CAS. Se inregistreaza si contributiile unitatii. Se achita salariile si ajutoarele material, la sfarsitul lunii, 100 lei reprezentand salarii neridicate in termen. Se acorda un ajutor de deces de 150 lei. Se vireaza sumele datorate bugetului asigurarilor sociale.

12. SC EXMOB SA rascumpara 100 de actiuni la valoarea de rascumparare de 6 lei actiunea, valoarea nominala 5 lei actiunea. La rascumparare se achita contravaloarea a 80 de actiuni, in numerar,iar ulterior se achita si diferenta in numerar. In termen de 6 luni din actiunile rascumparate, 60 de actiuni se revand, in numerar salariatilor, la pretul de vanzare de 4 lei /actiun, 20 actiuni se revand tertilor in numerar, la pretul de vanzare de 8 lei actiunea, iar 20 de actiuni rascumparate se anuleaza.

13. Acordarea unui bilet la ordin de 1000$, la cursul de schimb de 3,25lei/$, furnizorului de mijloace fixe. Plata se face la scadenta, la cursul valutar de 3,23lei/$ si se evidentiaza si diferente nefavorabile de curs valutar contatate la lichidarea efectului de plata in devize.

14. SC BETA SA doneaza la SC OMEGA SA materii prime in valoare de 560 lei (diferenta de pret nefavorabila 60 lei) si suma de 100 lei, platita din numerarul aflat in caserie.

15. C ALFA SA are un capital de 5.000 lei divizat in 1.000 actiuni a cate 5lei/actiune. Societatea dispune de rezerve de 500 lei. In decurs de doi ani consecutive s-au reportat pierderi care cumuleaza 2.000 lei. Actionarii decide acoperirea acestor pierderi pe seama rezervelor, iar diferenta va afecta valoarea capitalului social, astfel:
- pierdere totala 2.000 lei
- rezerve 500 lei
reducerea de capital 1.500 lei
Nota:
Echivalentul in actiuni a pierderii este de 1.500/5 = 300 actiuni, deci proportia de anulare este de 300/1.000 sau 3/10.
Actionarii vor suporta pierderi prin anularea actiunilor in proportie de 3/10, deci la 10 actiuni vechi se suporta o pierdere de 3 actiuni.
Cine detine 10 actiuni vechi: 10 x 5 = 50 lei, va pierde echivalentul a 3 actiuni x 5 = 15 lei si va dispune in continuare de: 7 actiuni x 5 lei = 35 lei.
societatea va ramane din 1.000 actiuni – 300 actiuni = 700 actiuni x 5 lei = 3.500 lei, care reprezinta noul capital social al societatii.


Audit : Furca Teodora

1. Când efectuati controlul separarii exercitiilor în contabilitatea stocurilor procedati la:
a) inventarierea la 31 decembrie;
b) verificarea documentelor ultimelor aprovizionari identificate în inventarul fizic;
c) controlul tuturor aprovizionarilor din ultimele 15 zile ale exercitiului.

2. Riscurile cu impact însemnat asupra situatiei patrimoniale sau reputationale ale bancii sunt:
a) riscul de credit si riscul reputational;
b) riscuri semnificative;
c) riscul de credit si riscul de lichiditate.

3. Câte opinii se pot înscrie în raportul de audit asupra situatiilor financiare ale unei banci:
a) patru;
b) una;
c) depinde de numarul elementelor probante.

Expertiza contabila – Furca Teodora

1.Care sunt raspunderile expertilor contabili?
2.Cum se numesc expertii contabili în dosarele civile?
3.Ce întelegeti prin calitatea expertizelor contabile?

Organizarea auditului intern si control intern al intreprinderi : Furca Teodora

1. Orice planificare incepe cu intrebarea “pentru ce suntem aici?” Aceasta presupune termene (orizonturi de timp) si etape sau strategii adecvate termenelor.
Termenele pot fi:
termen scurt: pina la un an;
termen mediu: intre doi si cinci ani;
termen lung: peste cinci ani.
In functie de termenele stabilite etapele pot fi:
planificarea strategica ;
planificarea tactica;
planificarea operativa.

Identificati intrebarile la care trebuie sa raspunda fiecare etapa de planificare in domeniul organizarii contabilitatii la nivelul unei intreprinderi,informatiile importante necesare si exemple pentru continutul fiecarei etape de planificare.

2. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz:societate de comert.

3. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii.

Evaluarea intreprinderi – Manate Daniel

1. În evaluarea unei întreprinderi prin rentabilitate, profitul din bilantul contabil
constituie:
a) un element de calcul al valorii întreprinderii;
b) punct de pornire în determinarea capacitãtii beneficiare a întreprinderii;
c) un profit economic la care, prin aplicarea unui multiplicator (coeficient), se obtine valoarea întreprinderii.

2. Bilantul economic se prezintã cu un:
a) activ net corijat de 23.000 mii lei;
b) pasiv net corijat de 23.000 mii lei, din care datorii totale de 5.000 mii lei.
Valoarea patrimonialã a întreprinderii va fi de:
a) 18.000 mii lei;
b) 20.000 mii lei;
c) 19.000 mii lei.

3. Definiti valoarea substantialã.

Fiscalitate : Popa Ioan

1. Un agent economic prezintă în anul 2009, conform datelor din bilanț, următoarea situație:
1capitaluri proprii la începutul anului 20.000 lei;
2capitaluri proprii la sfârșitul trimestrului I 21.000 lei;
3capital împrumutat cu scadența mai mare de 1 an la începutul anului 50.000 lei.
4capital împrumutat cu scadența mai mare de 1 an la sfârșitul primului trimestru 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un împrumut de la o bancă în valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rată anuală a dobânzii de 25% (dobânda fiind plătibilă lunar, iar împrumutul rambursabil la scadență). Tot pe 1 februarie a contract un împrumut de la un acționar în sumă de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuală a dobânzii fiind de 20% (împrumutul se restituie integral la scadență, iar dobânda se plătește lunar). Rata de referință a BNR pentru luna martie este de 10%. Să se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobânzile.

2. Dați un exemplu de ajustare a TVA în cazul unui bun imobil ce este folosit în alte scopuri decât activitățile cu drept de deducere dacă la achiziționare s-a dedus TVA.

3. Plătitorii impozitului pe profit trebuie să fie înregistrați la organele fiscale. În ce constă înregistrarea?

Contabilitate- Horga Petru

1. SC “BETA” SA decide conversia unei datorii fata de salariati decurgand din participarea la profit de 7.70 lei, pentru care se emit 70 actiuni noi.
- valoarea nominala pe actiune 10 lei
- valoarea de conversie 7.70 lei
- valoarea nominala totala 70 actiuni x 10 lei = 700 lei
- prima de emisiune 70 lei

2. La SC “VEST METAL” SA s-a constatat in urma operatiei de reevaluare o diminuare a valorii contabile a elementelor de imobilizari financiare de 700 lei. Adunarea generala decide ca aceasta suma sa fie recuperate astfel:
- cu 500 lei se va reduce capitalul social;
- iar 200 lei se acopera din rezervele societatii.

3. SC DORIS SA prin Consiliul de administratie hotaraste restructurarea activitatii sale pentru un produs ce se executa in alta localitate. S-a luat hotararea vanzarii cladirii la un pret negociat de 85.000 lei, iar valoarea contabila a cladirii este de 80.000 lei. S-au achitat plati compensatorii celor afectati de restructurare in suma de 70.000 lei. Se constituie un provizion pentru restructurare de 90.000 lei, reprezentand costuri cu personalul afectat de restructurare.

4. S.C. MEDA S.A. acorda unui furnizor un avans de 500 lei, TVA 19 % si achizitioneaza un strung automat in urmatoarele conditii:
- pret de achizitie 5000 lei
- cheltuieli de transport facturate de furnizor 1000 lei
- total cost de achizitie 6000 lei
- TVA 19% 1140 lei
- TOTAL FACTURA 7140 lei
Durata de utilizare a strungului este de 8 an, iar regimul de amortizare este liniar. Dupa 6 ani strungul se vinde la un pret de 6500 lei, TVA 19% incasandu-se prin banca contravaloarea acestuia.

5. SC ALFA SA acorda la inceputul anului 2005 SC BETA SA un imprumut pe 2 ani in valoare de 20000 euro la cursul de 4 lei/euro. Dobanda este de 10% pe an. La sfarsitul anului 2005 cursul a crescut la 4.3 lei/euro, dar dobanda se incaseaza la inceputul anului 2006 cand cursul este de 4.2 lei/euro. La sfarsitul celui de-al doilea an cand se incaseaza
imprumutul si dobanda cursul este de 4.5 lei/euro.

6. SC “CODEX” SA prezinta urmatoarele informatii cu privire la stocul de materii prime aferente exeritiului financiar 2004:
a) stoc initial in costuri istorice 560 lei;
b) cumparaturi in costuri de achizitie 2.800 lei, TVA 19%;
c) stoc final, in costuri istorice, constatate la inventarul de la finele exercitiului 1.050 lei.
Contabilizarea materiilor prime dupa metoda inventarului intermitent.

7. SC “ORINTEX” SA primeste de la R.A “CONEL”, factura pentru consumul de energie electrica, in suma de 800 lei, de la R.A “APA CANAL”, factura pentru apa 700 lei si de la R.A “ROMGAZ”, factura pentru gaze naturale 500 lei, TVA 19%, care se achita.

8. Cu factura nr.1400 se cumpara marfuri in valoare de 1.000 lei, TVA 19%, care sunt refuzate la plata avand defecte de calitate si vicii ascunse, considerandu-se urmatoarele cazuri:
- A – refuzul s-a efectuat inaintea achitarii facturii la furnizor;
- B – se achita factura la furnizor si se refuza integral.
Sa se efectueze inregistrarile necesare la furnizor si la cumparator.

9. SC CRISANA SA unitate de comert en-gros vinde marfuri cu pretul de vanzare de 5000 lei, TVA 19%, cu un rabat de 3% pentru neefectuarea livrarilor in timp util. Pretul de inregistrare a marfurilor este de 3900 lei. Termenul de decontare a facturii este de 2 luni de la livrarea marfurilor. Intrucat livrarea se face la 10 zile dupa livrarea marfurilor se acorda un scont de 5%.
Inregistrari in contabilitatea furnizorului si clientului.
Valoarea marfurilor:
TVA 5000 950
rabat 3% 150 28.5
_________________________________________________
Net comercial 4850 921.5
_________________________________________________
Total factura 5771.5
Scont 5% 242.5 46.08


10. S.C “AS” S.A importa alcool pe care il foloseste la fabricarea de produse proprii, astfel:
- valoarea in vama: 2000$ x 3,3lei/$ 6600 lei
- taxe vamale 15% 990 lei
- comision vamal 0,5% 33 lei
Total valoare in vama 7623 lei
Accize 20% x 7623 1524,6 lei
TVA 19% x 9147,6 1738,04 lei
Total factura 10885,64 lei
SC “AS” SA vinde produsele rezultatele la intern, astfel:
Pret negociat 2000 lei
Accize 20% 400 lei
TVA 19% 456 lei



#608 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 29 October 2010 - 04:53 PM

Buna!
Ma puteti ajuta si pe mine cu urmatoarele probleme? Va rog .....

1. O intreprindere produce anual un numar de 100.000 de produse la un pret unitar de 5 u.m. intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materiile prime si materiale in valoare de 200.000 u.m., cheltuieli de personal de 100.000 u.m. din care 85% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilitati si chirii in cuantum de 20.000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50.000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 40.000 u.m. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice.

2. O persoană fizică obține venituri din activități comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obține următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalități din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăți anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

3. Se cunosc urmatoarele informatii: avansuri platite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri in avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; marfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la banci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea marfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli in avans 6.000.000; dividende de plata 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenta mai mare de un an); prime de rambursare a obligatiunilor 200.000; clienti 800.000; imprumuturi din emisiunea de obligatiuni 2.000.000 (din care cu scadenta in anul urmator 1.000.000). Sa se determine valoarea posturilor „Total stocuri”, Total activ” si „Total activ minus obligatii curente” (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. La 31.12.N, întreprinderea ALFA are în stoc 200 kg produs P în curs de execuție cu un grad de avansare de 50%. Cheltuielile necesare finalizării și vânzării produsului în curs de execuție au fost estimate la 2.500.000 lei. Produsul finit obținut cu ajutorul lui ALFA se vinde pe piață cu 45.000 lei/buc. Concomitent au fost obținute și 300 kg produs finit. La începutul perioadei nu există producție în curs de execuție. Cheltuielile necesare obținerii produselor finite și în curs de execuție au fost de 20.000.000 lei. În bilanțul contabil, stocul de producție în curs de execuție este evaluat la:
a) 5.000.000 lei;
b) 2.500.000 lei;
c) 8.000.000 lei;
d) 15.000.000 lei;
e) 20.000.000 lei.

5. Din punct de vedere strategic, ce presupune o investitie de modernizare?
6. Rata de actualizare este un element esential in metodele de fezabilitate bazate pe actualizare. Care este continutul acestei rate?
7. Ce este un plan de afaceri; cele trei elemente ale acestuia.



#609 chisian

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 November 2010 - 10:56 AM

Vezi postareacrstmol, la Jun 8 2009, 07:27 PM, a spus:

am ceva pe conta de gestiune si cred ca merge si la tine insa nu mai am posibilitatea sa postez material atat de mare.Daca stii o solutie ....cu placere ti-l pun la dispozitie.Se numeste "Organizarea contabilitatii pe centre de profit.Studiu de caz."(e societate de productie.)Tin sa mentionez ca e referat.
Buna, Oare mai ai acel referat? M-ar interesa mult si te-as ruga sa-l trimiti la magdapurdea@yahoo.com.



#610 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 12 November 2010 - 05:27 PM

Va rog sa ma ajutati si pe mine la aceste probleme :

I - Care este diferenta dintre provizioane deductibile si provizioane in contextul lichiditatii societatilor comerciale

II.
CONTABILITATEA LICHIDĂRII SOCIETĂȚILOR
COMERCIALE

1. O societate comercială are următorul bilanț înaintea operației de lichidare: mărfuri 600.000 lei; provizioane pentru deprecierea mărfurilor 50.000 lei; clienți incerți 100.000 lei; provizioane pentru deprecierea creanțelor clienți 30.000 lei; conturi curente la bănci 150.000 lei; capital social 400.000 lei; credite bancare pe termen lung 200.000 lei ; furnizori 170.000 lei. Societatea vinde mărfurile cu 700.000 lei, TVA 19% și le încasează; recuperează de la clienții incerți doar 60.000 lei ; rambursează creditul și plătește o dobândă de 60.000 lei; achită furnizorii primind un scont de 2% din valoare tranzacției, operație neimpozabilă TVA. Cota de impozit pe profit 25 %. Care este mărimea profitului net din lichidare :
a. 92.550 lei
b. 2.250 lei
c. 62.550 lei
d. 107.550 lei
e. 60.000 lei

2.O societate comercială are următorul bilanț înaintea operației de lichidare: clădiri 500.000 lei ; amortizarea clădirilor 80.000 lei ; titluri de participare 400.000 lei ; conturi curente la bănci 600.000 lei ; capital social 700.000 lei ; clienți creditori 220.000 lei ; furnizori 500.000 lei. Societatea vinde clădirile cu 620.000 lei, TVA 19% iar titlurile de participare cu 350.000 lei și le încasează ; restituie avansurile primite de la clienți și achită furnizorii primind un scont de 5% din totalul datoriei(operație neimpozabilă TVA). Cota de impozit pe profit 25% . Care este soldul conturilor curente la bănci în urma operației de lichidare :
a. 949.050 lei
b. 992.800 lei
c. 806.250 lei
d. 231.250 lei
e. 831.250 lei

3.O societate comercială are următorul bilanț înaintea operației de lichidare : imobilizări corporale 600.000 lei ; amortizarea imobilizărilor 100.000 lei ; clienți 500.000 lei ; conturi curente la bănci 400.000 lei ; capital social 500.000 lei ; rezerve legale 100.000 lei ; provizioane pentru riscuri și cheltuieli 800.000 lei. Societatea vinde imobilizările cu 750.000 lei, TVA 19% și le încasează ; încasează clienții acordând un scont de 2% din valoarea tranzacției, operație neimpozabilă TVA ; cheltuielile efectuate cu lichidarea se ridică la 150.000 lei exclusiv TVA. Cota de impozit pe profit 25%. Care este mărimea impozitului pe profit datorat din operația de lichidare :
a. 222.500 lei
b. 22.500 lei
c. 225.000 lei
d. 102.500 lei
e. 25.000 lei

4. O societate comercială are următorul bilanț înaintea operației de lichidare : produse finite 80.000 lei ; provizioane pentru deprecierea produselor finite 15.000 lei ; titluri de participare 100.000 lei ; provizioane pentru deprecierea titlurilor de participare 20.000 lei ; conturi curente la bănci 70.000 lei ; capital social 60.000 lei ; clienți creditori 80.000 lei ; furnizori 75.000 lei. Societatea vinde produsele finite cu 100.000 lei, TVA 19 % iar titlurile de participare cu 150.000 lei și le încasează ; restituie avansurile încasate de la clienți și plătește datoria față de furnizori primind un scont de 10 % din totalul datoriei operație neimpozabilă TVA. Cota de impozit pe profit 25%. Care este mărimea impozitului pe profit datorat în urma operației de lichidare :
a. 28.125 lei
b. 19.375 lei
c. 48.125 lei
d. 26.250 lei
e. 53.125 lei

5. O societate comercială are următorul bilanț înaintea operației de lichidare : produse finite 80.000 lei ; provizioane pentru deprecierea produselor finite 15.000 lei ; titluri de participare 100.000 lei ; provizioane pentru deprecierea titlurilor de participare 20.000 lei ; conturi curente la bănci 70.000 lei ; capital social 20.000 lei ; rezerve legale 40.000 lei ; clienți creditori 80.000 lei ; furnizori 75.000 lei. Societatea vinde produsele finite cu 100.000 lei, TVA 19% , iar titlurile de participare cu 150.000 lei și le încasează ; restituie avansurile încasate de la clienti si plătește datoria față de furnizori primind un scont de 10% din totalul datoriei operație neimpozabilă TVA. Cota de impozit pe profit 25%. Care este mărimea impozitului pe profit datorat în urma operației de lichidare și partaj în condițiile în care toate provizioanele constituite au fost deductibile fiscal :
a. 63.125 lei
b. 28.128 lei
c. 38.125 lei
d. 58.125 lei
e. 26.250 lei

6. Bilanțul contabil înainte de efectuarea partajului se prezinta astfel : Activ 25.800.000 lei ; capital social subscris vărsat 32.000.000 lei ; rezerve legale 4.000.000 lei ; rezultatul lichidării(pierdere) 10.200.000 lei. Societatea are 2 asociati A și B care au un aport la capital social : A 30% și B 70%. Procentul de impozitare a profitului este de 25% și a impozitului pe dividende 5%. Care este valoarea restituirilor către acționari :
a. 7.284.000 lei A și 16.966.000 lei B
b. 10.080.000 lei A și 25.200.000 lei B
c. 10.344.000 lei A și 24.136.000 lei B
d. 13.404.000 lei A și 31.276.000 lei B
e. 7.395.000 lei A și 17.255.000 lei B

7. Bilanțul contabil înainte de partaj la o societate în nume colectiv cu doi asociați A și B se prezintă astfel : reyultatul lichidării (pierdere) 500.000 lei, furnizori 100.000 lei, capital social 400.000 lei, din care A 60% , B 40%. Asociatul A își asumă responsabilitatea plății datoriei. Care sunt înregistrările corecte privind partajul.

a. 60.000 lei 456 A = 121 500.000 lei
40.000 lei 456 B
400.000 lei 101
100.000 lei 401 = 456A 100.000 lei

b. 100.000 lei 401 = 121 500.000 lei
400.000 lei 101

c. 400.000 lei 401 = 456A 240.000 lei
456B 160.000 lei
240.000 lei 456A = 121 500.000 lei
160.000 lei 456B
100.000 lei 401

d. 400.000 lei 101 = 121 400.000 lei

e. 400.000 lei 101 = 456A 240.000 lei
456B 160.000 lei
240.000 lei 456A = 121 400.000 lei
160.000 lei 456B

8. La o societate cu răspundere limitaă bilanțul contabil de închidere în vederea partajului la lichidare prezintă următoarele date: disponibilități 34.000.000 lei; capital social neamortizat 25.000.000 lei; alte rezerve 6.000.000 lei; rezultatul net al lichidării (profit) 3.000.000 lei. Impozitul pe dividende 5% . care sunt mărimile distincte privind câștigul din lichidare și dividendele plătite efective asociaților :
a. 9.000.000 lei 9.000.000 lei
b. 6.000.000 lei 5.700.000 lei
c. 3.000.000 lei 2.850.000 lei
d. 34.000.000 lei 32.300.000 lei
e. 9.000.000 lei 8.550.000 lei

9. La o societate comercială pe acțiuni, bilanțul contabil înainte de partaj cuprinde : disponibilități 500.000 lei ; capital social subscris vărsat 300.000 lei ; rezerve legale 45.000 lei ; rezultatul lichidării 155.000 lei. Care sunt înregistrările contabile privind partajul rezervelor legale :
a. 45.000 lei 1061 = 456 45.000 lei
45.000 lei 456 = 5121 45.000 lei
b. 45.000 lei 1061 = 456 45.000 lei
11.250lei 456 = 441 11.250 lei
11.250 lei 441 = 5121 11.250 lei
c. 45.000 lei 1061 = 456 45.000 lei
11.250 lei 456 = 441 11.250 lei
d. 45.000 lei 1061 = 456 45.000 lei
11.250 lei 456 = 441 11.250 lei
11.250 lei 441 = 5121 11.250 lei
1.687,5 lei 456 = 446 1.687,5 lei
1.687,5 lei 446 = 5121 1.687,5 lei
32.062,5 lei 456 = 5121 32.062,5 lei
e. 45.000 lei 1061 = 456 45.000 lei
11.250 lei 456 = 441 11.250 lei
2.250 lei 456 = 446 2.250 lei


Multumesc

Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 12 November 2010 - 05:28 PM




#611 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 12 November 2010 - 05:49 PM

Primele 2 fisiere sunt cu probleme "CA ID aplicati 1.doc" si "CA ID aplicati 2.doc" iar al doilea cu rezolvarile incepute de mine "rezolvare.doc"

Adresa mea de email - carst_dany@hotmail.com

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 12 November 2010 - 05:56 PM




#612 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 12 November 2010 - 05:58 PM

Si mai am si setul 2 de probleme

III.
Contabilitatea fuziunii societăților comerciale

1. O societate A cu un capital de 20.000 lei format din 5.000 de acțiuni absoarbe societatea B cu un capital de 40.000 lei format din 10.000 acțiuni. Societatea A a fost evaluată la 30.000 lei iar societatea B la 48.000 lei.
Care este numărul de acțiuni ce trebuie emis pentru remunerarea aportului și prima de fuziune:
a. 8.000 acțiuni 32.000 lei
b. 6.667 acțiuni 21.322 lei
c. 12.000 acțiuni 0 lei
d. 8.000 acțiuni 16.000 lei
e. 8.000 acțiuni 24.000 lei
2. Două societăți comerciale care nu au participații reciproce fuzionează. Situația celor două societăți se prezintă astfel:
Societatea A: valoarea netă de aport 48.000 lei, număr de acțiuni 6.000, valoarea nominală 6.000 lei/acțiune.
Societatea B: valoarea netă de aport 40.000 lei, număr de acțiuni 5.000, valoarea nominală 5.000 lei/acțiune. Care este numărul de acțiuni ce trebuie emise:
I. De societatea A dacă ea absoarbe societatea B;
II. DE societatea B dacă ea absoarbe societatea B;
a. 6.667 acțiuni 9.600 acțiuni
b. 5.000 acțiuni 6.000 acțiuni
c. 6.000 acțiuni 5.000 acțiuni
d. 8.000 acțiuni 8.000 acțiuni
e. 5.200 acțiuni 6.300 acțiuni

3. Două societăți comerciale A și B care nu au participații reciproce fuzionează. Se cunosc următoarele date: Societatea A: active diverse 60.000 lei, datorii 10.000 lei, număr de acțiuni 10.000 titluri, valoarea nominală a unei acțiuni 3,5 lei/acțiune. Societatea B: capital social 30.000 lei, rezerve 10.000 lei, plusvaloarea din reevaluarea imobilizărilor 15.000 lei.
Care este numărul de acțiuni ce trebuie emis și prima de fuziune:
a. 11.000 acțiuni 16.500 lei
b. 11.000 acțiuni 55.000 lei
c. 8.000 acțiuni 12.000 lei
d. 9.167 acțiuni 22.915,5 lei
e. 8.000 acțiuni 16.500 lei

4. Două societăți comerciale A și B care nu au participații reciproce fuzionează. Situația celor două societăți este: Societatea A: capital social 30.000 lei împărțit în 3.000 de acțiuni, rezerve 20.000 lei, plusvaloarea din reevaluarea imobilizărilor 10.000 lei. Societatea B: active diverse 40.000 lei, datorii 15.000 lei, număr de acțiuni 4.000 de titluri.
Care este numărul de acțiuni ce trebuie emis.
I. De societatea A dacă ea absoarbe pe B
II. De societatea B dacă ea absoarbe societatea A
a. 9.600 acțiuni 1.250 acțiuni
b. 2.000 acțiuni 9.600 acțiuni
c. 1.250 acțiuni 6.000 acțiuni
d. 2.000 acțiuni 6.000 acțiuni
e. 1.250 acțiuni 9.600 acțiuni

5. Dispuneți de următoarele informații despre două societăți comerciale care fuzionează: Societatea A: active diverse 57.000 lei, datorii 30.000 lei, număr de acțiuni150 titluri. Societatea B: active diverse 31.500 lei, datorii 18.000 lei, număr de acțiuni 90 titluri. Determinați câte acțiuni trebuie să primească un acționar care deține 30de acțiuni în cazul în care:
I. Societatea A absoarbe societatea B
II. Societatea B absoarbe societatea A
a. 75 acțiuni 180 acțiuni
b. 15 acțiuni 60 acțiuni
c. 25 acțiuni 36 acțiuni
d. 36 acțiuni 25 acțiuni
e. 165 acțiuni 330 acțiuni

6. Două societăți comerciale A și B care nu au participații reciproce fuzionează. Se cunosc următoarele date: prima de fuziune 5.600 lei; societatea B: active diverse 40.000 lei, datorii 12.000 lei. Societatea A: numărul de acțiuni 10.000 de titluri, valoarea nominală 8.000 lei/acțiune, plusvaloarea din reevaluarea imobilizărilor 10.000 lei.
Care este mărimea rezervelor societății A:
a. 100.000 lei
b. 20.000 lei
c. 22.400 lei
d. 28.000 lei
e. 10.000 lei

7. Dispuneți de următoarele date:
I. Societatea A absoarbe societatea B;
II. Societatea B absoarbe societatea A;
numărul de acțiuni emise de A în cazul Ieste de 8.000 de titluri; valoarea matematică a unei acțiuni A este de 6.000 lei/acțiune; numărul de acțiuni A 10.000 titluri; numărul de acțiuni emise de B în cazul II este 15.000 titluri. Care este numărul de acțiuni din care este format capitalul societății B:
a. 12.000 acțiuni
b. 4.000 acțiuni
c. 15.000 acțiuni
d. 6.000 acțiuni
e. 12.500 acțiuni

8. Din contabilitatea celor două societăți A și B intrate în fuziune rezultă:
Societatea A: active diverse 90.000 lei exclusiv 1.000 acțiuni achiziționate cu 6 lei / acțiune deținute la B, datorii 17.020 lei, număr de acțiuni 16.000 titluri cu valoarea nominală 2 lei/ acțiune. Societatea B: active diverse 70.000 lei, datorii 13.840 lei, număr de acțiuni 8.000 titluri cu valoarea nominală de 2 lei/ acțiune. Care este numărul de acțiuni ce trebuie emise și prima de fuziune:
a. 9.828 acțiuni 30.504 lei
b. 11.232 acțiuni 30.504 lei
c. 9.828 acțiuni 29.484 lei
d. 11.232 acțiuni 29.484 lei
e. 9.828 acțiuni 10.200 lei


9. Din bilanțul celor două societăți intrate în fuziune rezultă: Societatea A: active diverse 41.600 lei, datorii 9.100 lei, număr de acțiuni 5.200, valoarea nominală 6 lei / acțiune. Societatea B: active diverse 30.000 lei, datorii 8.625 lei, număr de acțiuni 2.500, valoare nominală 6 lei/acțiune.
Absorbitul deține la absorbant 1.000 de acțiuni achiziționate cu 5 lei/acțiune.
Care este numărul de acțiuni ce trebuie emis și mărimea primei de fuziune:
a. 3.420 acțiuni 2.105 lei
b. 6.380 acțiuni 4.343 lei
c. 3.047 acțiuni 7.625 lei
d. 4.800 acțiuni 1.025 lei
e. 3.620 acțiuni 905 lei
10. Din contabilitatea cerlor două societăți A și B intrate în fuziune rezultă datele: Societatea A: active diverse 80.000 lei, datorii 35.000 lei, număr de acțiuni 9.000 titluri cu valoarea nominală 1 leu / acțiune. Societatea B: capital social 30.000 lei, rezerve 10.000 lei, plusvaloare din reevaluarea imobilizărilor 2.600 lei. Cunoscând că absorbitul B deține la absorbant A 1.000 de titluri și că în urma fuziunii A a emis pentru remunerarea aportului 8.600 de acțiuni, care este costul de achiziție inițial al unei acțiuni deținute de B la A:
a. 2 lei / acțiune
b. 0,4 lei /acțiune
c. 5 lei / acțiune
d. 4,6 lei / acțiune
e. 2,5 lei /acțiune



Multumesc anticipat.



#613 Puica_56

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 November 2010 - 08:56 AM

Puteti sa ma ajutati cu rezolvarile la la urmatoarele probleme:

1. Societatea Alfa tranzacționează acțiuni prin intermediul unui SSIF (Societate de Servicii de Investiții Financiare). Alfa transferă suma de 90.000 lei în contul SSIF care va opera toate operațiile realizate în contul societății Alfa. SSIF execută ordinul societății Alfa de a achiziționa 100 de acțiuni ale unei societăți cotate la prețul de 20 de lei pe acțiune. Acțiunile sunt achiziționate în vederea realizării de profit pe termen scurt, motiv pentru care vor fi încadrate în categoria investițiilor financiare pe termen scurt.
În extrasul primit de la broker sunt menționate comisioane și taxe în sumă de 50 de lei pentru această tranzacție. Din cele 100 de acțiuni se vând 40 de acțiuni la prețul de 25 de lei pe acțiune. Comisioane legate de vânzare sunt de 30 de lei. La sfârșitul anului cotația acțiunilor deținute în portofoliu este de 30 de lei pe acțiune.
Care sunt înregistrările contabile conform OMFP 3055/2009?




2. Întreprinderea Alfa achiziționează la începutul exercițiului N un utilaj la costul de 1.000 lei, TVA 19% (factură). Managerii estimează o durată de utilizate de 5 ani și decid să amortizeze liniar activul. La finalul anului N, datorită creșterii valorii juste, managerii decid să reevalueze activul. Valoarea justă la 31.12.N a fost estimată la 1.200 lei. La finalul anului N+1 există indicii că activul a fost depreciat.Valoarea justă a fost estimată la 400 lei. Datorită incertitudinilor de pe piață și a modificărilor procesului de fabricație managerii au decis că o estimare a valorii de utilitate nu este fiabilă. La finalul anului N+2 valoarea justă a fost estimată la 500 lei. Se decide numirea unui evaluator independent care să estimeze valoarea de utilitate a activului. Evaluatorul estimează că în anul N+3 se vor obține încasări de 1.800 lei iar în anul N+4 încasările vor fi de 1.600 lei. Plățile ocazionate de costurile operaționale atașate activului sunt estimate la 1.000 lei în N+3 și respectiv 900 în N+4. Rata de rentabilitate economică așteptată este de 30%. Utilajul a fost finanțat dintr-un credit bancar al cărui cost a fost de 20%. În anul N+3 întreprinderea plănuiește să facă o modernizare a activului, operație din care se speră să se obțină un plus de încasări de 5% față de estimarea evalutorului. Cota de impozit este de 16%.
Se cere:
a)să se înregistreze în contabilitate operațiile de mai sus conform OMFP 3055/2009;
b)să stabilească valoarea în bilanț a activului la sfârșitul fiecărui an.


Multumesc anticipat



#614 alinamioara

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 17 November 2010 - 10:09 PM

Buna ziua!
Ma poate ajuta cineva cu rezolvarea urmatoarei probleme?

SC "CRISUL" SA majoreaza capitalul social prin emiterea de noi actiuni, in conditiile in care valoarea nominala a unei actiuni este de 10 lei, astfel:
 emiterea a 200 actiuni reprezentand trecerea in capitalul social a fondului de participare a salariatilor la profit in suma de 2.200 lei;
 trecerea rezervelor legale in valoare de 2.300 lei, la capitalul social;
 actiuni ce remunereaza un aport in natura, constand din utilaje pentru productie in valoare de 12.000 lei, la o valoare evaluata a unei actiuni de 12 Iei;
 emisiunea a 150 actiuni noi prin incorporarea in capital a unor prime de emisiune;
 convertirea a 2.000 obligatiuni, cu o valoare de rambursare de 11 lei/obligatiune in 1.500 actiuni.

Multumesc anticipat



#615 naty_anca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 November 2010 - 11:41 AM

Vezi postareaAnaB, la May 6 2009, 09:34 PM, a spus:

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o idee??? Unde as putea gasi informatii despre problemele de mai jos??Va multumesc anticipat

18. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii..
Am si eu nevoie de rezolvarea de la problema 18. Daca se poate mi-o trimiti si mie?
natyanca@gmail.com
Multumesc!



#616 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 25 November 2010 - 01:43 PM

2. (196) Pe 30 iunie N , societatea M achizitioneaza 80% din actiunile societatii F .Cu ocazia achizitie s-a identificat un plus de valoare la o cladire de 10.000 u.m care a generat o datorie de impozit amanat de 1.600 u.m. Dupa data achizitiei societatea F a obtinut un rezultat de 40.000 u.m. . In anul N societatea M a obtinut un rezultat de 70.000 u.m .Durata de viata utila ramasa a cladirii este de 20 ani (metoda liniara de amortizare).Rezultatul consolidat al grupului format de societatile M si F este:
a) 32.000 u.m
b) 31.832 u.m
c) 101.832 u.m
d) 100.000 u.m
e) 110.000 u.m
Cunoaste cineva rezolvarea ei?
bogy_maria@yahoo.com



#617 sorinatm

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 26 May 2011 - 09:47 PM

Ceau as avea si eu nevoie de rezolvarea acestor probleme daca poate cineva sa am ajute.


1. La SC MULTIMOD SA se restituie valoarea nominala a unor actiuni la solicitarea unor actionari in suma de 2000 lei in numerar.


2.Retreagerea unui asociat din SC ADA SRL caruia i se restituie cota parte din activul net format din capitalul social 420 lei si alte surse proprii 180 lei.


MS ANTICIPAT! :thumbup:



#618 PMika

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 06 October 2011 - 06:49 PM

2. Societatea „X” nu mai face față datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment având la bază cererea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil de începere a lichidării se prezintă astfel:
 Echipamente tehnologice 30.000 lei
 Amortizarea echipamentelor tehnologice 15.000 lei
 Mărfuri 900 lei
 Ajustări pentru deprecierea mărfurilor 100 lei
 Conturi la bănci în lei 2.000 lei
 Cheltuieli în avans 1.000 lei
 Furnizori 12.000 lei
 Venituri în avans 1.250 lei
 Capital subscris vărsat 2.500 lei
 Rezerve legale 200 lei
 Alte rezerve 4.000 lei
 Rezultatul reportat 1.150 lei

Aportul asociaților la capitalul social în baza statutului și contractului de societate se prezintă dupa cum urmează:
- asociatul A :1.750 lei (70% din capitalul social)
- asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)

Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Vânzarea echipamentelor tehnologice la prețul de 7.000 lei, TVA 19%;
b) Vânzarea mărfurilor la prețul de 1.200 lei, TVA 19%;
c) Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei;
d) Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei;
e) Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociați pentru plata datoriei față de furnizori;
f) Achitarea datoriei față de furnizori.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la asociați.





4. Situația elementelor de activ și pasiv la societatea „X” conform bilațului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:
 Clădiri 20.000.000 lei
 Amortizarea clădirilor 12.000.000 lei
 Materii prime 2.000.000 lei
 Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 400.000 lei
 Clienți 2.500.000 lei
 Clienți incerți 500.000 lei
 Ajustări pentru deprecierea creanțelor clienți 200.000 lei
 Conturi la bănci 600.000 lei
 Furnizori de imobilizări 6.000.000 lei
 Provizioane pentru riscuri și cheltuieli 1.000.000 lei
 Capital subscris vărsat 5.000.000 lei
 Rezerve 1.000.000 lei

Operațiunile de lichidare efectuate de lichidator se prezintă dupa cum urmează:
a) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei;
b) Materiile prime au fost vândute cu 1.440.000 lei;
c) Clienții incerți sunt în sumă de 500.000 lei, din care se încasează 240.000 lei, iar pentru încasarea înainte de termen a clienților cerți s-au acordat sconturi în sumă de 50.000 lei;
d) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății sunt în sumă de 520.000 lei;
Sa se întocmească bilanțul înainte de efectuarea partajului.

Si eu am nevoie de aceste doua probleme.7mika7@gmail.com



#619 PMika

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 06 October 2011 - 07:19 PM

Imi dai te rog si mie pe email aceasta problema , 7mika7@gmail.com ,
Multumesc mult,



#620 conta1986

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 January 2012 - 02:01 PM

Vezi postareamunteancris, la 14 April 2010 - 07:42 PM, a spus:

Va rog ajutati-ma si pe mine cu urmatoarele probleme:
1. Actionarii subscriu la infiintarea SC “PRACTIC” SA un capital social de 5.000 lei, adica 500 actiuni cu valoarea nominala de 10 lei/actiune. Valoarea de emisiune a actiunilor este de 11 lei/actiune. La scadenta ei aduc aportul in bani, iar primele de capital rezultate se incorporeaza 50% in capitalul social si 50% in rezerve.
2. SC VEGA SA primeste cu titlu gratuit un mijloc de transport a carui valoare de inregistrare este de 80.000 lei, amortizabil in 4 ani prin regimul liniar. Dupa doi ani de folosire mijlocul de transport respectiv se caseaza. Valoarea neamortizata se trece integral asupra cheltuielilor.
3. SC ORADINUM SA primeste prin contul de disponibil un credit bancar la 1.07.2004 cu scadenta la 31.12.2005 in valoare de 50.000 lei, cu o dobanda de 40%, ce se plateste in ultima zi lucratoare a fiecarui exercitiu financiar. Creditul bancar contractat nu poate fi rambursat la scadenta, ci in data de 31.01.2006, cu o dobanda penalizatoare de 1% pentru fiecare zi de intarziere.
4. SC PAROMA SA primeste un credit bancar in valuta in valoare de 20.000 EURO, la cursul de 4,2 lei/EURO, care se ramburseaza in doua transe egale la sfarsitul fiecarui an. Dobanda anuala este de 8% si se achita la sfarsitul fiecarui an. Cursul valutar este de 4,3 lei/EURO la sfarsitul primului an si de 4 lei/EURO la sfarsitul anului doi.
5. S.C. “ALFA” S.A. primeste in concesionare o masina de taiat table, de la S.C. “MEDA” S.A., in valoare de 8000 lei, care se amortizeaza liniar in 5 ani, pe durata nedeterminata, pentru care va plati o redeventa anuala de 600 lei. Se vor efectua inregistrarile in contabilitatea ambelor societati comerciale.
6. S.C. ORADINUM S.A. procedeaza la scoaterea din gestiune a unei masini de cusut care a fost inregistrata in contabilitate la valoarea de 5500 lei si care a fost amortizata integral. Dezmembrarea masinii de cusut se face de catre o firma specializata la costul de 400 lei, iar piesele de schimb recuperate sunt in valoare de 600 lei.
7. La SC INFRATIREA SA se constata cu ocazia inventarierii lipsa mobilierului de birou in valoare de 1700 lei, amortizare de 1600 lei, care se imputa gestionarului la pretul de 500 lei.
8. S.C. “ALFA” S.A. realizeaza cu forte proprii un procedeu tehnologic de prelucrare a lemnului, care se breveteaza, costul lui fiind de 2000 lei, amortizabil in 4 ani. Dupa un an se vinde la S.C. “BETA” S.A. procedeul tehnologic la o valoare de 1800 lei.


AI PRIMIT VREUN AJUTOR?:)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL