Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
RETUR MARFA VANDUTA PRIN CASA DE MARCAT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


RETUR MARFA VANDUTA PRIN CASA DE MARCAT

13 replies to this topic

#1 Tester

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 March 2009 - 02:10 PM

AS VREA SA STIU CUM SE PROCEDEAZA IN CAZUL RETURULUI DE MARFA VANDUTA CATRE PERSOANE FIZICE PRIN CASA DE MARCAT
DIN CATE CUNOSC SE FACE NIR CU VAL DE PE BON, DAR CE SE INTAMPLA CU PRETUL PRODUSULUI, ESTE MULT MAI MARE DECAT PRETUL DE ACHIZITIE....

ASTEPT O PARERE



#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 31 March 2009 - 01:27 PM

Conform Hot.nr. 479 din 18 aprilie 2003 (*republicată*)
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

"ART. 37
(1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmește un dosar care va cuprinde:
a) nota de recepție și constatare de diferențe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
b) dispoziția de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscală în roșu, după caz."

Cand mai postezi nu scrie tot textul cu majuscule, este interzis prin Regulamentul forumului.

Dana




#3 Miky-Mimi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 23 April 2009 - 11:31 AM

Am o mare problema!!! In cadrul firmei la care lucrez s-a facut o vanzare de produse(anvelope) catre o persoana fizica (s-a emis bon fiscal si factura aferenta produselor respective). Ulterior, clientul s-a razgandit spunand ca vrea alte anvelope, care sunt si mai ieftine. S-a facut factura de storno si apoi s-au facturat anvelopele dorite de client. Automat valoarea ultimei facturi a fost mai mica decat valoarea facturii initiale si, deci, a trebuit sa restitui clientului diferenta de bani. Eu i-am facut o dispozitie de plata catre client pe care am completat-o corect, iar la "Scopul platii" am scris "restituire diferenta factura anvelope". Nu sunt sigura ca am procedat corect. Imi poate spune cineva daca am procedat corect sau nu? Si daca nu, cum ar fi trebuit sa procedez. Legatura cu clientul respectiv pentru remedierea situatiei in cazul in care nu am procedat corect pot sa o iau.



#4 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2009 - 08:47 PM

Ati procedat corect.



#5 mihaela_mihai15

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 18 July 2010 - 02:53 PM

Ma lovesc frecvent de urmatoarea situatie: vand servicii catre persoane fizice si eliberez doar bon fiscal (factura doar la cerere); clientul plateste intreaga contravaloare la inceput iar prestarea de serviciu se face ulterior, in 4-5 saptamani.
Ce fac cand clientul renunta la seviciul solicitat si platit si pt care a primit BF? Clientul poate renunta inainte de a incepe prestarea de serviciu si isi vrea toti banii inapoi, poate renunta pe parcurs si vrea diferenta de bani intre serviciile prestate deja si cele platite si nefinalizate, etc.
De regula clientul vine cu bonul fiscal si zice ca-si vrea banii inapoi. Dar banii exista ca incasare in casa de marcat, si TVA colectat (poate si platit); factura nu i-am dat ca n-a cerut si n-am ce sa stornez.
Cum se procedeaza in astfel de situatii?



#6 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 19 July 2010 - 10:39 AM

cititi in acest topic mesajele anterioare. Cred ca sunt lamuritoare. Daca nu, intrebati exact ce nu intelegeti, altfel nu stim ce raspuns sa va dam.



#7 mihaela_mihai15

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 07 March 2011 - 07:45 PM

Imi cer scuze, nu mi-am dat seama ca nu sunt explicita.
Stiu ca in cazul vanzarii de bunuri, daca clientul returneaza marfa si isi vrea banii inapoi, se intocmeste un anume dosar cu o nota de receptie pt marfa, etc (chiar mai sus s-a scris despre asta). In cazul prestarii de servicii cum se procedeaza?
La modul concret, acum daca un client imi cere banii inapoi, ii dau banii dar pastrez bonul fiscal respectiv si il dau altui client. Insa treaba asta nu-i tocmai corecta.
As vrea sa stiu cum trebuie procedat dpdv legal pentru ca mi se intampla destul de des si e vorba de sume importante, cu TVA.
Nu sunt contabil ci un amarat de admin care vrea sa faca lucrurile cum trebuie.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_mihai15: 07 March 2011 - 07:46 PM




#8 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 07 March 2011 - 10:09 PM

la un produs este clar: ia omul obiectul, se razgandeste si aduce obiectul inapoi, care sta la baza intocmirii actului de retur.
Daca primiti in avans o suma de bani, omul poate renunta la serviciul de efectuat si i se restituie avansul.
Dar cand executi un serviciu, nu prea poti sa spui: da-mi-l inapoi si il stornam, nu?

despre ce fel de servicii vorbiti?



#9 mihaela_mihai15

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 08 March 2011 - 02:31 PM

despre scoala de soferi.
Va dau exemplul cel mai simplu si mai frecvent: vine clientul (sa zicem pe data de 25.02), semnam contractul, plateste integral ca asa vrea el (sa zicem 3000 de lei) si primeste bon fiscal. Eu colectez si platesc TVA aferent. Serviciul urmeaza sa se presteze in urmatoarele 9 saptamani (prin lege).
Pe 5.03 clientul revine, zice ca a intervenit o problema si vrea sa se retraga(rezilierea contractului). Trebuie sa-i dau banii inapoi ( sa presupunem ca n-a primit inca nicio parte a serviciului contractat sau doar o mica parte, nu conteaza).
Eu ii returnez banii (sau doar o parte, depinde daca a primit ceva sau nu din serviciul contractat), dar practic pastrez bonul fiscal si eventual il dau altui client .
Treaba asta vreau sa o evit. Vreau sa stiu ce-i de facut sa pot anula, storna, etc respectiva incasare cu tot cu tva. Imi dau seama ca trebuie facuta o cerere de reziliere din partea clientului, dar mai mult de atat...? O factura in rosu, poate...?
Daca am 10 de astfel de cazuri pe luna e vorba de 30000 de lei si tva aferent platit degeaba.
Ma gandesc ca asa cum exista norme pentru cazul returnarii marfii, trebuie sa fie si pentru prestarea de servicii.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_mihai15: 08 March 2011 - 02:37 PM




#10 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 March 2011 - 10:40 PM

Dupa parerea mea, in baza contractului cu clientul/elevul, acestuia i se emite factura fiscala si BF obligatoriu, atentie la inreg. TVA-ului sa nu se dubleze, ( eu as lucra pe baza facturii fiscale pt. serviciul prestat si colectarea TVA aferenta , incasarea urmand sa se faca pe baza BF), iar la data renuntarii integrale sau partiale de catre client la serviciul prestat ( in baza unui document justificativ semnat de catre client) as face factura storno cu suma aferenta si TVA aferenta ,
iar elevului/clientului
i-as restitui suma integral achitata sau partial pe baza Dispozitiei de plata catre caserie, semnata de catre el pe verso.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 08 March 2011 - 10:42 PM

Dana




#11 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 March 2011 - 09:46 PM

eu consider ca este clar un avans incasat in vederea prestarii unui serviciu, deci ii pot da linistit banii inapoi, cu factura pentru storno avans incasat in baza act aditional de reziliere contract , si disp. plata casierie



#12 mihaela_mihai15

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 10 March 2011 - 09:26 PM

Sa inteleg ca pentru a returna banii clientului este obligatoriu sa-i fi emis si factura odata cu bonul ? Va spuneam ca eliberez doar bon fiscal (factura la cerere). In 99% din cazuri clientii sunt PF si primesc doar bon fiscal.
Exista vreo posibilitate sa "stornez" aceste incasari pe baza de bon fiscal?

Aceasta postare a fost editata de mihaela_mihai15: 10 March 2011 - 09:28 PM




#13 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 10 March 2011 - 09:28 PM

eu nu am vazut storno in rosu pe casa de marcat, poate exista, dar mi se pare cam aiurea



#14 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 11 March 2011 - 12:26 AM

Citeaza

mihaela_mihai15 : Exista vreo posibilitate sa "stornez" aceste incasari pe baza de bon fiscal?
Nu, este chiar interzis.

Dana







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL