Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
indemnizatie crestere copil (de la tata)+ CIC cand mama nu are vechime - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


indemnizatie crestere copil (de la tata)+ CIC cand mama nu are vechime

20 replies to this topic

#1 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 April 2009 - 10:42 AM

buna ziua,

am si eu o nelamamurire:
am un angajat care a lucrat cu timp partial 2h/zi, in ultimii ani.
sotia nu lucreaza, si ar dori sa primeasca indemnizatia de crestere copil de la sot.
poate primi aceasta indemnizatie de 600 lei, tinand cont ca angajatul a lucrat 2h/zi, cu salariu minim pe economie?
multumesc



#2 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2009 - 03:06 PM

Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum și de o indemnizație lunară în cuantum de 600 lei sau, opțional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.
(2) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral și din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) și-au însoțit șoțul/soția trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) au beneficiat de indemnizație de șomaj, stabilită conform legii;
c) au beneficiat de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii în condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g) au beneficiat de indemnizația lunară pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 ani, respectiv până la vârsta de 3 ani în cazul copilului cu handicap;
h) au beneficiat de pensii de invaliditate;
i) au beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare și perfecționare profesională din inițiativa angajatorului sau la care acesta și-a dat acordul, organizate în condițiile legii;
j) au lucrat cu contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
k) se află în perioada de întrerupere temporară a activității, din inițiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
l) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licență sau de diplomă, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în șomaj, potrivit legii.
(3) Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, se înțelege: venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, așa cum sunt definite de această lege.
Ordonanta de urgenta nr. 148 din 03/11/2005

Dragos



#3 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 May 2009 - 09:28 AM

multumesc mult "negocont"
deci sa inteleg ca nu conteaza durata programului de lucru, atata timp cat are contract neintrerupt 12 luni, e corect?
vreau sa fiu sigura, sa nu am surprize dupa ce depune cererea.
si poate lua concediul si tatal, eu asa stiam , corect?
Multumesc inca o data

Aceasta postare a fost editata de HANDA76: 05 May 2009 - 09:28 AM




#4 sandupop03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 05 May 2009 - 11:55 AM

buna ziua

as avea si eu cateva nelamuriri in legatura cu concediul ingrijire copil
in primul rand sotia nu a beneficiat de acest drept neavand vechime in munca 12 luni si avem un bebe de 1 an si o luna acum fiind iar insarcinata asteptam sa nasca,intrebarea mea este daca eu in calitate de tata beneficiez de acest concediu? mentionez ca am vechimea in munca ceruta dar de la 1 martie ma aflu in somaj tehnic cu 75%. sau cum pot face sa beneficieze mama de acest drept si eu sa merg in continuare la munca.
va multumim anticipat.



#5 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2009 - 03:30 PM

Poti beneficia tu de acest drapt.
Dragos



#6 sandupop03

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 07 May 2009 - 01:57 PM


ca sa fiu mai explicit de la inceput trebuie sa va expun situatia in care ne aflam
-in primul rand avem deja un bebe de 1an si 2luni pt care mama nu a beneficiat de indemnizatie pt ca nu a avut vechimea in munca si acum este din nou insarcinata in 8 luni.eu indeplinesc deja conditiile ca sa obtin cic.problema apasatoare este daca sotia poate beneficia de indemnizatie in locul meu si eu sa imi pot continua activitatea in munca????????
va multumim



#7 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2009 - 02:35 PM

Din pacate nu poate, doar tu poti beneficia.
Dragos



#8 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 May 2009 - 02:36 PM

ai mai postat aceasta intrebare. ti s-a raspuns ca poti beneficia tu de acest drept. am sa lipesc cele doua topicuri



#9 alyna.grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 13 May 2009 - 12:13 PM

buna ziua.
Am si eu o nelamurire: o persoana care a terminat facultatea , iar acuma face doctoratul - poate beneficia de indemnizatia de crestere copil? Tin sa mentionez ca nu a lucrat nicaieri.



#10 Mariutza_bv

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 May 2009 - 10:23 AM

Am si eu o mica nelamurire .
Caz concret...............o persoana (doamna ) s-a aflat pana in sept.2008 in CIC , apoi s-a angajat imediat ce "bebe" a facut 2 ani. S-a lichidat in 31 martie 2009 si reangajat in 8 aprilie .Daca d-na este din nou insarcinata , ii va dauna 'golul' de lucru din perioada 01-08 aprilie ?
Multumesc anticipat pt.lamuriri .



#11 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2009 - 11:45 AM

Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum și de o indemnizație lunară în cuantum de 600 lei sau, opțional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.
(2) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral și din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) și-au însoțit șoțul/soția trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) au beneficiat de indemnizație de șomaj, stabilită conform legii;
c) au beneficiat de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii în condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g) au beneficiat de indemnizația lunară pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 ani, respectiv până la vârsta de 3 ani în cazul copilului cu handicap;
h) au beneficiat de pensii de invaliditate;
i) au beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare și perfecționare profesională din inițiativa angajatorului sau la care acesta și-a dat acordul, organizate în condițiile legii;
j) au lucrat cu contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
k) se află în perioada de întrerupere temporară a activității, din inițiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
l) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licență sau de diplomă, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în șomaj, potrivit legii.
(3) Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, se înțelege: venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, așa cum sunt definite de această lege.
Dragos



#12 ada2113

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 05 June 2009 - 02:13 PM

Buna ziua,

Va rog daca se poate sa ma ajutati si pe mine. Am contract de munca part time inregistrat la o firma din 2007, acum am aflat cand am sunat la casa de pensii ca dansii nu mi-au platit nici o cotizatie (la casa de sanatate si la somaj nu vor sa-mi spuna cei de acolo zicand ca sunt date secrete) contabila spune ca au fost platite dar nu imi da nici o dovada. Va rog daca se poate sa-mi spuneti daca pot beneficia de indemnizatia pt cresterea copilului daca dansii nu au platit.

Ce as putea sa fac in aces caz, demisia clar nu este o solutie. Bunuiesc ca exista o posibilitatate de ai obliga intr-un fel sa plateasca.

Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 05 June 2009 - 03:51 PM




#13 Isabella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 29 June 2009 - 08:02 PM

buna seara, am si eu o intrebare legata de subiect. Sunt viitoare mamica,dar n-am venituri realizate, si nici sotul. Mai exact, suntem artisti si mai "greu" cu cartile de munca si venituri stabile. Dar, am contract cu Casa de pensii, unde am platit lunar niste cotizatii la o suma stabilita. Din articolul de lege de mai sus am inteles, spre ca bine, ca pot beneficia de indemnizatia de 600 lei. Este adevarat? Imi mai trebuie ceva sau e de-ajuns?

d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;

Va rog din suflet pentru un raspuns cat mai rapid ... in cazul in care mai trebuie ceva si se mai poate face ceva. Va multumesc anticipat :)



#14 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2009 - 10:14 AM

Din datele date rezulta ca nu poti beneficia, din pacate. Legea spune ca beneficiezi daca ai realizat venituri la care s-a retinut/platit impozit pe venit.

Art. 38. - (1) În sistemul public se asimilează stagiului de cotizare și perioadele necontributive, denumite în continuare perioade asimilate, în care asiguratul:
a) a beneficiat sau beneficiază de drepturi de asigurări sociale, cu excepția celor prevăzute la art. 40 lit. a)-c) și e);
b) a urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora;
c) a satisfăcut serviciul militar ca militar în termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat.
Art. 40. - În sistemul public se acordă următoarele categorii de pensii:
a) pensia pentru limită de vârstă;
b) pensia anticipată;
c) pensia anticipată parțială;
e) pensia de urmaș.
Legea 19/2000
Dragos



#15 MihaelaMM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2009 - 08:12 PM

Am un tatic salariat care doreste sa intre in CIC deoarece sotia nu a lucrat niciodata si nu indeplineste conditiile.
Am urmatoarele intrebari :
1. Acesta poate beneficia de CIC in conditiile in care are suficient stagiu de contributie dar in decursul ultimelor 12 luni (respectiv luna octombrie 2008) a avut CFS 3 saptamani ?
2. Daca mamica e programata la cezariana pe 27 iulie, taticului i se suspenda contractul de munca conf. art. 51 lit.a din CM ( bineinteles face cerere) incepand cu data de 28 iulie sau se poate si ulterior, la un anumit termen ? Intreb acest lucru deoarece toata firma este in vacanta in acea perioada conform planificarilor, si taticul teoretic ar fi in CO pana pe data de 17 august.

Multumesc anticipat.



#16 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 14 July 2009 - 09:03 PM

1. Nu, cu exceptia cazului in care, conform Normelor met. de aplicare a OUG 148/2005, art.4, alin.7, lit. l : "a beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare și perfecționare profesională din inițiativa angajatorului sau la care acesta și-a dat acordul, organizate în condițiile legii;"

Dana




#17 MihaelaMM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2009 - 12:06 PM

Am citit inca odata integral textul actualizat al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările și completările ulterioare aduse prin H.G. nr. 1.682 din 10 decembrie 2008 si tot art. 4 zice :

"(3) În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ și fracțiunile de lună în care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum și cele în care solicitanții s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență, considerate, în înțelesul ordonanței de urgență, lună întreagă.

(4) Prin fracțiune de lună se înțelege efectuarea a cel puțin jumătate din zilele lucrătoare din acea lună în care persoana îndreptățită a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, ori s-a aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (7).

(5) Prin excepție, se acceptă ca o singură dată fracțiunea de lună să fie constituită dintr-un număr mai mic de zile lucrătoare decât cel prevăzut la alin. (4)."

De aici trag concluzia ca in ceea ce priveste situatia mea, referitor la intrebarea 1, ma pot incadra aici. De mentionat ca salariatul in cauza, a avut o singura data CFS in decursul ultimelor 12 luni, 15 zile lucratoare consecutiv.
Sper sa fie de ajutor celor care se afla in situatii asemanatoare cu a mea sau daca are altcineva alte opinii.. cu drag le putem discuta.

Ramane intrebarea 2! Pot sa-i incetez CO si sa-i suspend contractul de munca incepand din ziua urmatoare venirii bebe-ului ( mamica nefiind salariata "nu beneficiaza" de cele 42 de zile CM dupa nastere ) ?

Multumesc.



#18 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 15 July 2009 - 06:19 PM

Imi pare rau , dar nu te incadrezi, nu scrie nicaieri de concediu fara plata cu exceptia a ceea ce ti-am precizat intr-o postare anterioara (alin.7, litera l din Norme), mai citeste odata.
Am avut un caz chiar anul acesta in ianuarie, tot cu concediu fara plata de 15 zile si a "innebunit" luna trecuta administratorul, umbland pe la ITM cu explicatii, cum ca s-a gresit pontajul etc. In final, au acceptat un alt stat de plata cu luna intreaga lucrata si am facut decl.rectificative pt.luna ian. la ITM, CAS, Somaj, CASS, Adm.Fin.

OUG 148/2005:
"Art.4
2) În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ și perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) și-au însoțit soțul/sotia trimis/trimisa în misiune permanenta în străinătate;
b) au beneficiat de indemnizație de șomaj, stabilită conform legii;
c) au beneficiat de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii în condițiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgenta, perioade de stagiu de cotizare pe baza de contract de asigurare socială;
g) au beneficiat de indemnizația lunară prevăzută la alin. (1).
(3) Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, se înțelege: venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, asa cum sunt definite de aceasta lege.
Norme met.actualizate pana la 23.12.2008 :

(3) În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ și fracțiunile de lună în care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum și cele în care solicitanții s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență, considerate, în înțelesul ordonanței de urgență, lună întreagă.
(4) Prin fracțiune de lună se înțelege efectuarea a cel puțin jumătate din zilele lucrătoare din acea lună în care persoana îndreptățită a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, ori s-a aflat în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (7).
(5) Prin excepție, se acceptă ca o singură dată fracțiunea de lună să fie constituită dintr-un număr mai mic de zile lucrătoare decât cel prevăzut la alin. (4).
(6) Cele 10 luni prevăzute la art. 24 alin. (2) din ordonanța de urgență se calculează ca stagiu de cotizare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.
(7) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral și numai din perioadele prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență, dacă persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) și-a însoțit soțul/soția trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) a beneficiat de indemnizație de șomaj, stabilită conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condițiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
c) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii;
d) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru prevenirea îmbolnăvirilor și recuperarea capacității de muncă, exclusiv pentru situațiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli profesionale;
e) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru maternitate;
f) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații pentru îngrijirea copilului bolnav;
g) a beneficiat de concedii medicale și de indemnizații de risc maternal;
h) a beneficiat de pensie de invaliditate;
i) a beneficiat de concedii și de indemnizații de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările ulterioare;
j) a urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora cu examen de licență sau de diplomă organizat în prima sesiune. În sensul dispozițiilor art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe și ziua în care se sfârșește fiecare an universitar, în condițiile legii;
k) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licență sau de diplomă, în vederea angajării sau, după caz, a trecerii în șomaj, potrivit legii, calculate începând cu data de 1 a lunii următoare absolvirii;
l) a beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare și perfecționare profesională din inițiativa angajatorului sau la care acesta și-a dat acordul, organizate în condițiile legii;
m) a lucrat cu contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
n) se află în perioada de întrerupere temporară a activității, din inițiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
o) a satisfăcut serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat ori, după caz, a efectuat sau efectuează serviciul militar pe bază de voluntariat;
p) a realizat în sistemul public de pensii, până la data de 1 ianuarie 2006, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 15 July 2009 - 06:21 PM

Dana




#19 Lili21

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 August 2009 - 12:51 PM

Buna ziua! Am si eu o intrebare. Eu sunt insarcinata in 2luni si nu am lucrat pana acum cu carte de munca si nu pot sa iau indemnizatia,in schimb sotul meu lucreaza cu carte de munca. El poate sa ia indemnizatia? Si cum procedeaza? Poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un raspuns si cateva detali? Va multumesc. Pa pa



#20 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 07 August 2009 - 12:53 PM

Pt.Lili : da, sotul poate sa beneficieze de indemnizatie in conditiile OUG 148/2005, vezi ca sunt postate conditiile mai sus. In ceea ce priveste si pasii de urmat, iti postez cateva articole din Normele de aplicare a OUG 148/2005:
" ART. 1
Beneficiază de drepturile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență, oricare sau, în cazul prevăzut la art. 6^1 din ordonanța de urgență, fiecare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana căreia i s-a încredințat copilul în vedrea adopției, care a adoptat copilul, care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgență, precum și persoana care a fost numită tutore, denumite în continuare persoane îndreptățite, dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) sunt cetățeni români sau, după caz, cetățeni străini ori apatrizi;
b) au domiciliul sau reședința în România, conform legii;
c) locuiesc împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile și se ocupă de creșterea și îngrijirea acestuia/acestora.
.......................
ART. 4
(1) Concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului, prevăzute de ordonanța de urgență, se acordă persoanelor îndreptățite, dacă acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior datei nașterii copilului sau, după caz, de la data la care s-a realizat încredințarea în vederea adopției, s-a aprobat adopția ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
............................
ART. 6
(1) Indemnizația lunară pentru creșterea copilului se acordă pe bază de cerere, însoțită în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului și a certificatului de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul și, după caz, de actele doveditoare prevăzute la alin. (4)-(7), care să
(2) În cazul în care nu a fost întocmit actul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită de copia legalizată a actului constatator al nașterii. Pentru copiii cetățeni străini, născuți în străinătate, cererea va fi însoțită de certificatul sau extrasul de naștere tradus în limba română și legalizat.
-------------
Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.682 din 10 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008.

(3) Pentru situația prevăzută la alin. (2), beneficiarii dreptului au obligația să depună la agenția pentru prestații sociale județeană, respectiv a municipiului București, denumită în continuare agenția teritorială, copia certificatului de naștere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la nașterea copilului sau 12 luni de la înregistrarea nașterii la autoritățile române competente, în condițiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare, în cazul copiilor cetățeni români născuți în străinătate.
-------------
Alin. (3) al art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.682 din 10 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008.

(4) Actele doveditoare privind componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică se prezintă în copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu originalul, și sunt, după caz, următoarele:
a) certificatele de naștere ale tuturor copiilor născuți după data de 1 ianuarie 2006;
b) hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, potrivit legii;
c) hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgență, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii.
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum și nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritățile competente, sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator sau alt plătitor, din care să rezulte că persoana îndreptățită a realizat timp de 12 luni în ultimul an anterior nașterii copilului venituri din salarii, sau, după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciară a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul și/sau, după caz, dovada privind venitul calculat în vederea plății anticipate a impozitului, precum și copia deciziei de impunere, eliberate de autoritățile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri din activități independente și/sau din activități agricole. În situația în care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberată, persoana îndreptățită prezintă o declarație pe propria răspundere privind realizarea acestor venituri, în condițiile prevăzute de Codul penal;
c) dovada eliberată de autoritățile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberată de autoritățile competente, în cazul asociaților unici, privind veniturile realizate de aceștia;
e) adeverința eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanța de urgență;
f) dovada eliberată de autoritățile competente, de angajatori sau, după caz, declarația pe propria răspundere, din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creșterea copilului;
g) copia contractului de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autoritățile competente străine sau române, tradusă și legalizată, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncă în străinătate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state, sau, după caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activităților salariale ori independente totalizate în baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariați, lucrătorilor independenți și membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunității.
-------------
Alin. (5) al art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.682 din 10 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008.

(6) Actele doveditoare privind atestarea situațiilor prevăzute la art. 4 alin. (7) și, după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autoritățile competente, sunt următoarele:
a) dovada eliberată de instituția care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru situația prevăzută la lit. a);
b) dovada eliberată de agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă, pentru situațiile prevăzute la lit. b), c), e) și f);
c) dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situațiile prevăzute la lit. c)-h) și p);
d) dovada eliberată de angajator ori, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate, pentru situațiile prevăzute la lit. c)-g) și i), l)-n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolă sau adeverința eliberată de instituția de învățământ superior, pentru situațiile prevăzute la lit. j), k) și s);
f) livretul militar, certificatul sau orice altă dovadă eliberată, după caz, de centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază persoana îndreptățită sau de structurile militare ale instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, în care sunt precizate cu exactitate perioadele și natura situației respective, pentru situația prevăzută la lit. o).
-------------
Alin. (6) al art. 6 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.682 din 10 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008.

(7) Alte acte doveditoare privind acordarea indemnizației lunare sunt, după caz, următoarele:
a) declarația pe propria răspundere din care să rezulte că celălalt părinte firesc sau, după caz, o altă persoană dintre cele prevăzute la art. 5 alin. (2) din ordonanța de urgență nu beneficiază de indemnizație sau de stimulent;
b) declarația pe propria răspundere a persoanei îndreptățite că se ocupă de creșterea și îngrijirea copilului și că acesta nu este încredințat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
d) adeverința eliberată de medicul specialist privind certificarea nașterii înainte de termen;
e) alte documente, după caz, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor de acordare a concediului și indemnizației pentru creșterea copilului, la solicitarea agențiilor teritoriale.
-------------
Litera e) a alin. (7) al art. 6 a fost modificată de pct. 19 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.682 din 10 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei "direcția de muncă, solidaritate socială și familie județeană, respectiv a municipiului București" cu sintagma "agenția județeană pentru prestații sociale, respectiv a municipiului București" denumite în continuare agenții teritoriale.

(8) Pentru cetățenii străini sau apatrizi, componența familiei, filiația copiilor și situația lor juridică se dovedesc cu documentele eliberate de autoritățile din țara de origine și confirmate de autoritățile române sau, după caz, cu documentele eliberate de autoritățile române, precum și cu alte documente prevăzute la alin. (4).
ART. 7
(1) Concediul pentru creșterea copilului, prevăzut la art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență, se acordă, pe bază de cerere, aprobată de către angajatorul la care își desfășoară activitatea persoana îndreptățită.
(2) În situația persoanelor îndreptățite care realizează venituri profesionale din activități independente sau agricole și care nu lucrează în baza unui contract de muncă, concediul reprezintă întreruperea activității pe perioada până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap."
(3) Pe durata concediului prevăzut la alin. (1) și (2) se acordă indemnizația lunară prevăzută de ordonanța de urgență.

Dana







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL