Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul I - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 14

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

stagiu anul I


287 replies to this topic

#261 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 30 May 2012 - 02:11 PM

scuze;iunie



#262 vatca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 August 2012 - 03:15 PM

Buna, ai primit raspuns cumva la problema aceea cu angajatul Stancu Vlad? Imi trebuie neaparat. Astept raspuns.




#263 Alina_Maria1981

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 21 September 2012 - 03:53 PM

Va rog frumos sa imi trimiteti si mie daca are cineva raspunsurile la FISCALITATE din 2011 pentru CONTABIL AUTORIZAT . Multumesc mult@. Adresa mea de email alina_108@yahoo.com



#264 mihavarga

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 November 2012 - 01:08 PM

Ma poate ajuta cineva cu rezolvarea acestui audit?

1. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Salarii pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar , inclusiv.

Multumesc frumos,

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 23 November 2012 - 01:32 PM




#265 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2012 - 01:32 PM

oameni buni,
:sad:
am mai spus-o si o repet : forumul este public, adica in folosul tuturor celor interesati !! prin urmare, a-l utiliza in scop strict personal NU este permis ca regula de baza si de aceea cererile de a primi solutii / materiale in particular (pe adrese de mail private) nu sunt doar egoiste, ci si neregulamentare cf. spiritului acestul forum.
uneori mai facem exceptii, insa trebuie sa activati aici in cf. cu menirea acestui spatiu virtual.

celor ce au amabilitatea de a oferi raspunsuri : va multumim mult pt asta, insa este obligatoriu sa o faceti pe forum - nu in particular - cata vreme cererea ati primit-o prin intermediul lui si nu in afara acestuia !!

daca fisierul este prea mare pt a fi postat intr-o sigura bucata, impartiti-l in "felii" care sa poate fi postate !! in acest fel respectati regula de mai sus si totodata va degrevati de efortul de a raspunde solicitarilor repetate.

numai bine. :smile:

@mihavarga, o sa-ti sterg din mesaj adresa de mail.



#266 ap_amelie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 April 2013 - 12:30 PM

Buna ziua,

Sunt stagiar anul 1 la Ceccar Prahova si am de rezolvat urmatoarele probleme la studii de fezabilitate:
1. Prin prisma strategica, ce presupune o investitie de inlocuire?
2. Intr-un studiu de fezabilitate, care sunt indicatori care trebuie prezentati in mod minimal?

Nu gasesc nimic despre studiile de fezabilitate.
Ma poate ajuta cineva?

Va multumesc frumos.
Sa aveti o zi buna!



#267 adipopa99

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 April 2013 - 10:28 PM

rezolvare pt problema 33:
O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează în anul 200X venituri în sumă de 175.000 lei (reprezentând în totalitate cifra de afaceri). Cheltuielile sunt următoarele:
- cheltuieli cu materiile prime și materialele 35000 lei;
- cheltuieli de personal 10000 lei;
- cheltuieli proprii cu impozitul pe profit datorat 3000 lei;
- cheltuieli cu provizioanele pentru garanții de bună execuție acordate clienților 15000 lei;
- cheltuieli cu primele de asigurare aferente activelor corporale 1500 lei;
- cheltuieli făcute în favoarea asociaților 1200 lei (cu chiria spațiilor puse la dispoziția acestora);
- cheltuieli cu amortizarea contabilă a mijloacelor fixe 20.000 lei; amortizarea fiscală este 23.000 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea 2.500 lei
Să se calculeze impozitul pe profit datorat lșa nivelul anului și diferența de virat statului.
Rezolvare:
Venituri totale =175.000 lei
Cheltuieli totale = 35.000+10.000+3.000+15.000+1500+1.200+20.000+2.500=88.200 lei
Cheltuieli nedeductibile = 3.000+1.200+2.500 = 6.700 lei.
Rezultat contabil = venituri totale -cheltuieli totale = 175.000-88200 = 86.800 lei
Rezultat fiscal = venituei totale - cheltuieli totale – venituri neimpozabile +cheltuieli nedeductibile +amortizare contabila -amortizare fiscala ==175000-88200 +6700 +20000-23000 = 90500 lei
Rezultatul contabil > Rezultatul fiscal => diferenta temporala impozabila de 3000 lei => datorie privind impozitul amanat : 3000 x16% = 480 lei
- in contabilitate se face inregistrarea :ch.cu impozite amanate = datorie privind impozite amanate - 480 lei

Impozitul pe profit inaintea scaderii cheltuielilor cu sponsorizarea = 90.500 x 16%=14.480
Aplicarea limitelor ptr. stabilirea cheltuielilor cu sponsorizarea deductibile fiscal:
-3‰ din cifra de afaceri = 525 lei
- 20% din imp. pe profit datorat inainte de deducerea ch. de sponsorizare = 2.896 lei
Suma de scazut din impozitul pe profit este de 525 lei
Impozitul pe profit datorat la nivelul anului = 14.480 – 525 = 13.995 lei
Diferenta de virat statului = 13.995 – 3.000 = 10.995 lei



#268 Elena D.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 May 2013 - 09:40 PM

Buna seara,

Se poate sa ma ajute cineva va rog cu un studiu de caz privind taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate?

Multumesc anticipat.



#269 stefaniaaaa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 May 2013 - 01:58 PM

Am si eu nevoie de rezolvarea la acest subiect ... Ma poate ajuta cineva? Multumesc ...
SUBIECTUL 1

O entitate importa un stoc de materii prime in luna octombrie anul N in urmatoarele conditii: pret de cumparare 500.000 lei; taxa vamala 50.000 lei; reducere comerciala 1%; cheltuieli de transport 15.000 lei; cheltuieli cu manipularea 11.000 lei; prime de asigurare necesare asigurarii pe parcursul transportului 13.000 lei. Odata receptionate, pana a fi date in consum materii prime sunt transferate intr-un depozit, costurile fiind: amortizarea depozitului 45.000 lei; costuri cu iluminatul depozitului 34.000 lei; salariul paznicului 19.000 lei.
La sfarsitul anului N entitatea estimeaza pentru acest stoc o valoare realizabila neta de 500.000 lei. Totodata, se estimeaza ca in anul N+1 materiile prime vor fi utilizate in obtinerea unor produse finite al caror cost de productie total va fi 1.000.000 lei. Tinand cont de pretul general de vanzare practicat pe piata pentru produse finite similare, entitatea estimeaza vanzarea lor intr-o pierdere probabila de 1% din costul de productie. Costul de inlocuire al materiilor prime este de 490.000 lei.
In anul N+1 materiile prime sunt consumate pentru fabricarea unor produse finite. Alte costuri efectuate in legatura cu obtinerea produselor finite au fost: costuri cu manopera directa 200.000 lei; amortizarea utilajelor utilizate pentru fabricarea productie 150.000 lei; costuri cu intretinerea sectiilor in care se fabrica produsele 90.000 lei; costuri indirecte cu materii prime si materiale 100.000 lei; costuri indirecte cu forta de munca 260.000; pierderi de materiale inregistrate la valori neobisnuite 10.000 lei; costuri de vanzare 25.000 lei. In cursul lunii s-au fabricat 1.200 buc. produse finite, nivelul normal de activitate fiind 1.000 buc.
La 31.12.N+1 pentru produsele finite s-a estimat o valoare realizabila neta de 1.000.000 lei.
In conditiile aplicarii IAS 2, se cere:

35]a) Calculul costului materiilor prime si recunoasterea lor initiala;

35]b) Precizarea valorii la care vor figura materiile prime in bilantul anului N si a inregistrarii contabile care trebuie facuta;

35]c) Contabilizarea consumului materiilor prime;

35]d) Calculul costului de productie al produselor finite si recunoasterea lor initiala;

35]e) Precizarea valorii la care vor figura produsele finite in bilantul anului N+1 si a inregistrarii contabile care trebuie facuta.





#270 Nicoleta Vilvoi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 December 2013 - 09:21 AM

Buna ziua,
Ma poate ajuta cineva cu subiectul la audit: "Simulati o misiune de examen limitat aupra proprietatii"?
Multumesc mult



#271 Arhip Marina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 December 2013 - 06:19 PM

Buna seara!
Am si eu un subiect la proba scrisa la CECCAR an 1, sem.2 si nu am idee ce trebuie sa fac...ma poate ajuta si pe mine cineva cu un exemplu?

Acesta este subiectul : Elaborati un model de “Nota de prezentare pentru conducere” in cadrul unei misiuni de examinare a contabilitatii, intocmirea, semnarea si prezentarea situatiilor financiare, in conformitate cu Standardul professional nr.22 emis de CECCAR.

Va multumesc!



#272 iuliau88

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 May 2014 - 02:20 PM

ceau,

va rog sa ma ajutati cu urmatoarea probl:

1.SC “PAMORA” SA decide cu acordul actionarilor si obligatarilor conversia a 1.000 obligatiuni cu o valoare nominala de 30 lei/obligatiune si valoarea de rambursare de 32 lei/obligatiune in 500 actiuni cu o valoare nominala de 50 lei/actiune.
Care sunt inregistrarile contabile?

multumesc,
Iulia



#273 Cati Damasaru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 26 September 2014 - 03:14 PM

Ma puteti ajuta la urmatoarele :

  • (3.) Societatea comercială „X” nu mai face faţă datoriilor sale exigibile. Societatea intră în faliment
având la bază cerea introdusă la tribunal de către unul dintre creditori.
Situaţia patrimoniului ,conform bilanţului contabile de începere a lichidării se prezintă după cum urmează:


  • Bilanţul contabil de începere a lichidării


N
A. Active imobilizate
(2131) Echipamente tehnologice (valoare brută)

(2813)- Amortizarea echipamentelor tehnologice

30.000

(15.000)
= valoare netă
Total active imobilizate (valoare netă)
15.000
15.000
B. Active circulante
(371) Mărfuri (valoare brută) (371)
(397) - Ajustări pentru deprecierea mărfurilor

900
(100)
= valoare netă
(5121) Conturi la bănci în lei (5121)
Total active circulante
800
2.000
2.800
C. Cheltuieli în avans
1.000
D. Datorii ce trebuie plătite în mai puţin de un an
(401) Furnizori (401)

12.000
E. Active circulante (obligaţii curente) nete (B+C-D-I)
(9.450)
F. Total active minus obligaţii curente (A+E)
5.500
G. Datorii ce trebuie plătite în mai mult de un an
0
H. Provizioane pentru riscuri şi cheltuieli (151)
0
I. Venituri în avans 1.250
1.250
J. Capital şi rezerve
(1012) Capital subscris vărsat
(1061) Rezerve legale
(1068) Alte rezerve
(1171) Rezultatul reportat (1171)
Total capital şi rezerve

2.500
200
4.000
(1.150)
5.550

Aportul asociaţilor la capitalul social în baza statutului şi contractului se societate se prezintă după cum urmează:
asociatul A: 1.750 lei (70% din capitalul social)
asociatul B: 750 lei (30% din capitalul social)
Să se înregistreze:
Vânzarea echipamentelor tehnologice la preţul de 7.000 lei, TVA 24%
Vânzarea mărfurilor la preţul de 1.200 lei, TVA 24%
Încasarea chiriei plătite în avans în sumă de 1.000 lei
Restituirea chiriei încasate anticipat în sumă de 1.250 lei
Stabilirea sumelor de acoperit de către cei doi asociaţi pentru plata datoriei faţă de furnizori
Achitarea datoriei faţă de furnizori.
Să se întocmească bilanţul de partaj.

  • (6.) Identificaţi balanţa de verificare a unei firme pe care consideraţi că o supuneţi lichidării.
Parcurgeţi fazele contabile ale lichidării:
- inventariere (inclusiv evaluarea tuturor activelor/datoriilor şi stabilirea precisă a datoriilor);
- valorificarea bunurilor din activul firmei, prin vînzare: vor fi cel puţin trei categorii de imobilizări (amortizabile şi neamortizabile), stocuri diverse (materii prime, consumabile, produse, mărfuri…), recuperări de creanţe (cu şi fără acordare de reduceri comerciale/financiare);
- plata datoriilor: se poate opta pentru situaţia în care firma are destui bani pentru aceasta sau nu;
- stingerea unor conturi de provizioane şi a cel puţin unei categorii de ajustări pentru depreciere;
- închiderea capitalurilor proprii care includ cel puţin capital social (din aporturi şi din profituri nete), rezerva legală, rezervă din reevaluare şi rezultat reportat.
Se cere prezentarea calculelor şi a formulelor contabile aferente întregii operaţiuni de lichidare.


  • (8.) După plata datoriilor firmei aflate în lichidare, mai rămîn bani şi structura capitalurilor proprii


cuprinde capital social, rezerve legale şi alte rezerve. Finalizaţi contabilizarea lichidării, ştiind că dintre asociaţi, 30% sînt persoane fizice, ceilalţi persoane juridice.

1. (4.) Marius este expert contabil judiciar debutant. El a primit cu bucurie prima sa numire în
calitate de expert contabil judiciar într-un dosar civil. Dilema sa este care este locul cel mai indicat pentru citarea părţilor. Argumentaţi răspunsul.

2. (8.) Marcel, expert contabil judiciar debutant, este numit prin Încheiere de şedinţă, expert contabil în dosarul civil nr. 2222/2013. Irina, expert contabil judiciar debutant, este aleasă de către una dintre părţile procesuale din dosarul menţionat şi încuviinţată de către Instanţă. La auditorul de calitate, cei doi experţi contabili se prezintă separat, fiecare cu câte un raport de expertiză contabilă judiciară. Dilema lor a pornit de la faptul că nu au ştiut care dintre cei doi experţi are obligaţia să îl contacteze pe celălalt.
Menţionaţi care a fost finalitatea. Argumentaţi răspunsul.

3. (9.a.) Ionel este numit expert contabil judiciar. În urma consultării dosarului concluzionează că obiectul cauzei aflată pe rolul instanţei judecătoreşti este trimiterea în judecată a administratorului şi asociatului unic al SC BETA SRL pentru acte de evaziune fiscală constatate printr-un act administrativ încheiat pentru anul (2012). Natura cauzei estepenală având conexat şi dosarul civil de contestare a actelor administrative care au stat la bazacercetărilor şi rechizitoriului. Obiectivele expertizei se referă la mai multe întrebări dispuse deInstanţa Judecătorească prin Încheiere de şedinţă, printre care:
- ………………….
- Dacă suma de 2900 lei reprezentand dobândă care depăşeşte valoarea dobânzilor practicate pe piaţa bancară este sau nu deductibilă fiscal
- Persoana vinovată pentru sustragerea de la plata impozitului pe profit aferent anului (2012)
- valoarea prejudiciului cauzat SC BETA SRL, de către administratorul şi unicul asociat al acesteia, prin contractarea unui credit a cărui dobândă depăşeşte valoarea dobânzilor practicate pe piaţa bancară.
Descrierea sumară a studiului de caz:
SOCIETATEA BETA SRL, persoană juridică plătitoare de impozit pe profit, a avut în derulare pe parcursul anului 2012, un împrumut în valoare de 100.000 lei, primit de la unicul său asociat. Contractul de împrumut se întinde pe o perioadă de 3 ani (2011, 2012, 2013) şi stipulează o rată a dobânzii în procent de 9,4% pe an. Nivelul de referinţă al BNR este 6,5%. În urma unui act administrativ de inspecţie fiscală se stabileşte că suma de 2900 lei este nedeductibilă fiscal, organul de control stabilind obligaţii suplimentare şi accesorii


pentru plata impozitului pe profit aferent anului 2012. Gradul de îndatorare calculat de organul de control pentru anul 2012 este este 2,97. La finele anului (2011) societatea a înregistrat capital propriu negativ.
Identificându-vă ca expert contabil judiciar cu Ionel, identificaţi documentele cu valoare probatorie pe care pot fi fundamentate raţionamentele profesionale, elaboraţi foile de lucru necesare documentării misiunii şi întocmiţi raportul de expertiză contabilă judiciară.

4. (9.b.) Diana a fost numit expert contabil judiciar. În urma studierii dosarului a constatat umătoarele:
Obiectul cauzei este o lipsă constatată într-o gestiune de comercializare cu amănuntul a materialelor de construcţii aparţinând SC BETA SRL (ţigle, coame, olane-vrac, paleti, cărămizi şi materiale de zidărie asimilabile- vrac, cutii, paleti , ciment, ipsos, var -vrac, saci).
Ultima inventariere a avut loc la data de 31.01. anul 2011.
Soldul mărfurilor aflate în stoc la data de 01.02.2011 este în valoare de 200.000 lei şi este constituit din: ţigle, ciment, ipsos, var.
În perioada 01.02.2011-31.11.2011 au intrat în gestiune mărfuri constând în ţigle, ciment, ipsos, var, ţigle, coame, olane, cărămizi, în valoare de 800.000 lei.
Valoarea mărfurilor cu care a fost descărcată gestiunea este în valoare de 700.000 lei.
Soldul scriptic al mărfurilor inventariate la data de 31.11.n2011 este 300.000 lei. Sold faptic rezultat în urma inventarierii : 290.000 lei. La dosarul cauzei nu s-a identificat aprobarea administratorului SC BETA SRL pentru perisabilităţi.
Cauza este de natură penală.
Obiectivele expertizei constau în mai multe obiective dispuse prin Ordonanţa emisă de
Poliţia…., printre care:
- ………………….
- Să se stabilească dacă la stabilirea prejudiciului s-a avut în vedere acordarea perisabilităţilor legale.
- Să se stabilească valoarea totală a prejudiciului cauzat SC BETA SRL.
- Să se stabilească persoana vinovată de producerea prejudiciului cauzat de lipsa în gestiune.
Organul de cercetare penală a menţionat în Ordonanţa emisă obligaţia expertului contabil judiciar de a convoca părţile.
Descrierea sumară a studiului de caz:
În urma inventarierii periodice a patrimoniului din din data de 31.11 2011, SOCIETATEA BETA SRL a constatat în gestiunea de comercializare a materialelor de construcţii, o lipsă în gestiune în valoare de 10. 000 lei. În urma cercetărilor efectuate a rezultat necesitatea efectuării unei expertize contabile judiciare.

Identificându-vă ca expert contabil judiciar cu Diana, identificaţi documentele cu valoare probatorie pe care pot fi fundamentate raţionamentele profesionale,elaboraţi foile de lucru necesare documentării misiunii şi întocmiţi raportul de expertiză contabilă judiciară.


  • 29.) Întrun studiu de fezabilitate, care sunt indicatorii de fezabilitate care trebuie prezentaţi în mod minimal?

Aceasta postare a fost editata de Cati Damasaru: 26 September 2014 - 03:16 PM




#274 firjinia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2015 - 02:56 PM

stagiarii anul I 2015 mai sunteti pe aici?



#275 ancutza.p

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 May 2015 - 01:22 PM

Buna, am si eu o problema si as dori sa ma ajutati daca se poate:
”La SC MARA SRL se realizeaza programe informatice pentru compartimentul financiar contabil astfel:
- ca aport la capitalul social 500 lei
- realizate de catre serviciul IT al unitatii 1000 lei
- achizitionate de la o societate specializata 800 lei TVA 24%
- primite prin donatie 500 lei.”
Multumesc anticipat!



#276 tatiana67

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila
  • Interests:Diverse

Postat 19 May 2015 - 02:39 PM

Vezi postarealup gabriela monica, la 22 February 2010 - 03:40 PM, a spus:

3. Se cunosc urmãtoarele informaţii: avansuri plãtite furnizorilor de stocuri 300.000; venituri în avans 500.000; salarii datorate 6.000.000; mãrfuri 1.700.000; cheltuieli de constituire 200.000; conturi la bãnci 7.000.000; mijloace fixe 10.000.000; provizioane pentru deprecierea mãrfurilor 200.000; cheltuieli de cercetare 400.000; cheltuieli în avans 6.000.000; dividende de platã 2.000.000; titluri de participare 3.000.000; amortizarea mijloacelor fixe 2.000.000; furnizori 2.000.000 (din care 400.000 cu scadenţa mai mare de un an); prime de rambursare a obligaţiunilor 200.000; clienţi 800.000; împrumuturi din emisiunea de obligaţiuni 2.000.000 (din care cu scadenţa în anul urmãtor 1.000.000). Sã se determine valoarea posturilor „Total stocuri“, „Total activ“ şi „Total activ minus obligaţii curente“ (capitaluri permanente):
a) 1.800.000; 26.800.000; 11.000.000;
b) 1.500.000; 27.200.000; 10.500.000;
c) 1.500.000; 26.800.000; 10.500.000;
d) 2.000.000; 27.200.000; 11.100.000;
e) 1.800.000; 26.800.000; 15.800.000.

4. Se cunosc urmãtoarele informaţii cu privire la societatea GAMA: venituri din vânzarea produselor finite 50.000.000 lei, venituri din vânzarea semifabricatelor 30.000.000.lei, venituri din redevenţe, locaţii de gestiune şi chirii 10.000.000 lei, venituri din subvenţii de exploatare aferente cifrei de afaceri 2.000.000 lei, venituri din subvenţii de exploatare pentru plata personalului 3.000.000 lei, subvenţii pentru investiţii 2.500.000 lei, venituri din titluri de participare 2.000.000 lei, cheltuieli cu personalul 5.500.000 lei. Valorile cifrei de afaceri a rezultatului din exploatare şi a rezultatului financiar al societãţii GAMA sunt:
a) 92.000.000 lei; 89.500.000 lei; 2.000.000 lei;
b) 90.000.000 lei; 89.500.000 lei; 2.000.000 lei;
c) 92.000.000 lei; 91.500.000 lei; 0 lei;
d) 95.000.000 lei; 89.500.000 lei; 2.000.000 lei;
e) 94.500.000 lei ; 92.000.000 lei ; 2.000.000 lei.

are cineva rezolvarea la grilele astea...?

Vezi postarealup gabriela monica, la 22 February 2010 - 03:40 PM, a spus:

2. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârşitul anului de 45.000 lei şi opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit şi pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei şi cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următ. elemente referitoare la unele venituri şi cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziţionează dulciuri şi sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienţilor la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariaţi ai unităţii fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X soc. a înreg: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalităţi pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerinţe:
a) Identificaţi veniturile impozabile şi veniturile neimpozabile (tip şi sume);
b) Identificaţi cheltuielile deductibile şi cheltuielile nedeductibile (tip şi sume);
c) Determinaţi impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinaţi impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

3. O societate comercială a înregistrat la sfârşitul trimestrului al II-lea al anului 200X, cumulat de la începutul anului, venituri de 10000 lei, din care 200 lei reprezintă reluări asupra unor provizioane pentru care în anul 200X-1 nu s-a acordat deducere la constituire şi 300 lei venituri din dobânzi pentru disponibilităţile păstrate în conturi bancare. Cheltuielile cumulate efectuate de la începutul anului sunt: cheltuieli materiale 1900 lei, cheltuieli cu salariile personalului 1000 lei, asigurări sociale plătite de angajator 280, impozit pe profit aferent trimestrului I 250 lei (virat statului pe 25 aprilie), cheltuieli de protocol 50 lei, cheltuieli cu sponsorizarea 100 lei. De asemenea, în luna februarie a anului 200X a fost pus în funcţiune un mijloc fix în valoare de 15000 lei, amortizabil accelerat într-o perioadă de 8 ani.
Determinaţi impozitul pe profit ce trebuie virat statului de către societate la scadenţa din 25 iulie 200X.

4. O persoană fizică obţine venituri din activităţi comerciale, venituri ce sunt impuse în sistem real. În anul 200X obţine următoarele venituri:
- venituri din vânzări de mărfuri: 35.000 lei;
- venituri din sponsorizări: 500 lei;
- venituri din dobânzi la contul curent la bancă: 200 lei..
Cheltuielile efectuate în anul 200X sunt:
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 20.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile prestate de terţi: 7.600 lei;
- cheltuieli cu protocol: 700 lei;
- cheltuieli cu penalităţi din contracte comerciale: 500 lei
- cheltuieli cu impozitul pe venit sub formă de plăţi anticipate 300 lei.
Să se determine impozitul pe venit de plată sau de recuperat cu ocazia regularizării.

5. O persoană fizică obţine în anul 200X următoarele venituri din cesiunea drepturilor de autor:
- 22 mai 9.000 lei din valorificarea drepturilor de autor ale unei opere literare;
- 15 august 12.000 lei din valorificarea drepturilor de autor aferente unei opere monumentale;
- 13 septembrie 3.000 lei din valorificarea unor drepturi de autor aferente unei opere literare, drepturile fiind moştenite. Societatea care gestionează aceste drepturi de autor percepe un comision de 500 lei.
Să se stabilească impozitul datorat în cursul anului sub formă de plăţi anticipate, scadenţele de plată şi diferenţa de impozit de plată sau de recuperat ca urmare a regularizării din anul următor realizării veniturilor.

6. S.C. Champ S.R.L cu sediul în Piteşti, înregistrată în scop de TVA în România, importator de ciuperci, achiziţionează de la ELSO, stabilită şi înregistrată în scop de TVA în Ungaria ciuperci în valoare de 15.000 euro ce vor fi transportate din Ungaria în România de către Champ. Plecat în Ungaria să negocieze preţul acestora, directorul lui Champ achiziţionează de la FARTO, librărie în Ungaria, înregistrată în scop de TVA în Ungaria, etichete în valoare de 200 euro pe care le aduce apoi în România cu maşina personală. Cursul schimb 1 euro = 4,3 lei. Analizaţi operaţiunea din punctul de vedere al lui SC Champ SRL, stabilind şi ce obligaţii are din punctul de vedere al TVA.

daca le are cineva rog mult sa le posteze...multumesc anticipat



#277 cristinutza89

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 May 2015 - 07:48 PM

Cine ma poate ajuta cu idei in legatura cu sub. urmator : prezentati comparativ prevederile privind deprecierea activelor potrivit referentialului contabil international si reglementarilor contabile nationale in vigoare.



#278 andreea anca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 May 2015 - 06:42 PM

Buna,

Ma poate cineva ajuta cu problema de mai jos? Nu stiu sigur daca in cazul meu este nevoie sa inregistrez prima din fuziune.

Multumesc.

Societatea Comerciala „A” absoarbe Societatea Comerciala „B” preluand intreaga avere a acestuia. Capitalul social al societatii „B”, in functie de valoarea nominala a actiunilor, se ridica la 80.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele de societati se preiau urmatoarele elemente:
-utilaje in valoare de 40.000 u.m.n
-materii prime in valoare de 3.000 u.m.n
-marfuri in valoare de 30.000 u.m.n
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transfera la rezerve.



#279 Lavinia01

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 May 2016 - 09:32 AM

Întocmiți raportul de expertiză contabilă în care ați fost numit, având urmăoarele elemente:

Dosar nr. 2/196/2013
Părţile în cauză: contestatoare – S.C. ABC S.R.L. Brăila
intimată – S.C. Z Leasing IFN S.A. Bucureşti


Descrierea cauzei aflată pe rol:
S.C. ABC SRL a încheiat un contract de novaţie a contractului de leasing nr. 55/24.04.2011. În conformitate cu graficul de plăţi, societatea avea de achitat 34 rate si valoarea reziduala de 100 euro fara TVA ( Anexa nr.1 ). Valoarea totala a leasingului preluat este de 16.528 euro, din care 14.498 euro rata de capital şi 2.030 euro dobândă. Societatea a platit in cadrul acestui contract numai taxa de cesiune de 332 euro si rata 27 si 28 in suma totala cu TVA de 2.451 euro, din care 1734 euro rata de capiral şi 243 euro dobândă.
Facturile reprezentand rata 29 si rata 30 in sumă totală cu T.V.A. de 7.341 lei nu au fost achitate.
Societatea de leasing Z Leasing IFN S.A. a reziliat contractul de leasing începând cu data de 15.11.2010. Cu ocazia ridicării bunului societatea de leasing efectuat cheltuilei cu recuperarea acestuia şi facturate contestatoarei, în suma de 2.654,25 lei, conform art.15.11 din contractul de leasing financiar nr.55/24.04.2011.


Instanţa încuviinţează proba cu expertiza contabilă şi fixează următorul obiectiv: să se stabilească care este suma datorată de contestatoare la data ridicarii bunului, având în vedere starea acestuia, contractul de leasing, respectiv rata, dobanda, asigurarea şi valoarea reziduală, daunele interese conform contractului de leasing, din momentul restituirii bunului până la finalizarea contractului.

Termen de depunere a raportului: 6 mai 2013



#280 ely91

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 May 2016 - 02:24 PM

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns la urm. exercitiu?

Societatea A are ca obiect de activitate achiziția și vânzarea de construcții. La 31.12.N valoarea contabilă a construcțiilor deținute este 2.000.000 lei, valoarea realizabilă brută este 1.920.000 lei, costurile vânzării 20.000 lei (cheltuiala cu ajustarea pentru depreciere nu este deductibilă fiscal). La 01.03.N+1 conducerea decide să nu mai vândă jumătate dintre clădirile deținute în cadrul activităților ordinare, estimând o creștere a prețurilor pe piață la această categorie de active. Valoarea justă a construcțiilor la 01.03.N+1 este 1.080.000 lei. La 31.12.N+1 valoarea justă este de 870.000 lei. Fiscal este recunoscut doar costul suportat la achiziția activului, nu valoarea justă.
Să se înregistreze tranzacțiile aferente exercițiului N, N+1 legate de transferul activului și de recunoașterea variației valorii juste, precum și impozitele amânate(cota de impozit 16%). Să se determine și impactul acestor prelucrări asupra situațiilor financiare. (precizăm ca situațiile financiare vor surprinde doar posturile asupra cărora au intervenit modificări fără a ține cont de celelalte elemente de active, datorii, capitaluri proprii, venituri sau cheltuieli pe care ar putea să le dețină societatea respectivă). (toate valorile sunt exprimate în lei).

Va multumesc.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL