M-am lamurit cu aceasta diferenta, are dreptate Leu50, ea este DEDUCTIBILA, conform Deciziei Comisiei Centrale nr.2/2004, Ordinul 576/2004 pt.aprobarea Deciziei. Exista o singura conditie care trebuie indeplinita si dovedita : vanzarea sa se faca la pretul pietei, NU sub pretul pietei.
Postez aici Decizia, care sta ca proba in cazul unui control , in cazul de fata pct.3 alin.4:
"COMISIA FISCALĂ CENTRALĂ
DECIZIA Nr. 2 din 7 aprilie 2004
privind aplicarea unitară a unor prevederi referitoare la impozitul
pe profit, convențiile de evitare a dublei impuneri, accize și
taxa pe valoarea adăugată
1. Modalitatea de determinare a profitului impozabil de către asociații/fundații sportive din transferul sportivilor
Soluție:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, precum și ale Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, veniturile realizate de către persoanele juridice fără scop patrimonial din transferul sportivilor după data de 1 iulie 2002 și care depășesc nivelul stabilit la art. 1 alin. (4) din Legea nr. 414/2002, respectiv la art. 15 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, sunt venituri impozabile la determinarea profitului impozabil.
În scopul determinării profitului impozabil al persoanelor juridice fără scop patrimonial sunt deductibile cheltuielile efectuate în mod distinct pentru veniturile impozabile, înregistrate în contabilitate potrivit prevederilor pct. 95 din anexa la Ordinul ministrului finanțelor nr. 1.591/1998 privind aprobarea Planului de conturi pentru persoanele juridice fără scop lucrativ și a normelor metodologice de utilizare a acestuia, cu modificările și completările ulterioare, iar de la data de 1 ianuarie 2004, potrivit pct. 5.7 din anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.829/2003 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.
Cheltuielile care nu sunt înregistrate în mod distinct pentru realizarea veniturilor impozabile se repartizează de către contribuabili pe bază de criterii proprii de alocare, corespunzător cu natura activității desfășurate.
2. Acordarea scutirii de accize prevăzute la art. 200 alin. (1) și la art. 201 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 începând cu data de 1 ianuarie 2004
Soluție:
Întrucât autorizațiile de utilizatori finali au început să fie emise după data de 6 februarie 2004, cei care au achiziționat uleiuri minerale direct de la antrepozite fiscale de producție, importatori sau distribuitori agreați în perioada 1 ianuarie-6 februarie 2004, în scopurile prevăzute de lege, pentru care se acordă scutire de la plata accizelor, beneficiază de această scutire - în baza autorizației de utilizator final emise de autoritatea fiscală teritorială -, indiferent de data la care s-a efectuat aprovizionarea de produse accizabile, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2004.
Procedura de compensare și/sau de restituire, după caz, se efectuează potrivit Codului de procedură fiscală.
3. Impunerea rezervelor din reevaluarea imobilizărilor corporale
Soluție:
În aplicarea prevederilor art. 19 și ale art. 22 alin. (5) din Legea nr. 571/2003, surplusul din reevaluarea imobilizărilor corporale, care a fost anterior deductibil, evidențiat potrivit reglementărilor contabile în contul "Rezultatul reportat" sau în contul "Alte rezerve", analitice distincte, se impozitează la momentul modificării destinației rezervei, distribuirii rezervei către participanți sub orice formă, lichidării, divizării, fuziunii contribuabilului sau oricărui alt motiv, inclusiv la folosirea acesteia pentru acoperirea pierderilor contabile.
Înregistrarea și menținerea în capitaluri proprii, respectiv conturi de rezerve sau rezultatul reportat, analitice distincte, a rezervelor constituite în baza unor acte normative, nu se consideră modificarea destinației sau distribuție.
În conformitate cu prevederile art. 19 și ale art. 22 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 și a pct. 12 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aceste sume sunt elemente similare veniturilor.
În aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Legea nr. 571/2003, cheltuielile înregistrate ca urmare a casării sau cedării unui mijloc fix amortizabil sau terenurilor, calculate ca diferență între valoarea fiscală de intrare a acestora și amortizarea fiscală, după caz, sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri impozabile.
4. Aplicarea prevederilor art. 31 alin. (4) și (5) din Legea nr. 571/2003
Soluție:
În ceea ce privește sponsorizarea, prevederile art. 31 alin. (4) și (5) din Legea nr. 571/2003 sunt aplicabile tuturor contribuabililor plătitori de impozit pe profit, indiferent de sursele din care aceștia realizează veniturile, din România sau din străinătate.
5. Modul de stabilire a bazei impozabile a unui sediu permanent
Soluție:
Modul de stabilire a bazei impozabile a unui sediu permanent este prevăzut în legislația internă, ca o parte a tratamentului fiscal aplicabil oricărui rezident, în general, și, în particular, sediului permanent, recunoscându-se relația specială a acestuia cu persoana juridică nerezidentă, prin acceptarea la nivelul sediului permanent a unor cheltuieli efectuate de persoana juridică nerezidentă în beneficiul sediului permanent, deductibile fiscal în limitele și în condițiile specifice de țară.
Atunci când convenția de evitare a dublei impuneri prevede că la determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scădere cheltuielile de conducere și cheltuielile generale de administrație, indiferent de faptul că s-au produs în statul în care se află sediul permanent sau în altă parte, fie că se face sau nu în mod expres trimitere la legislația internă, aceste cheltuieli sunt deductibile în limita a 10% din veniturile salariale ale angajaților sediului permanent, conform prevederilor din legea internă.
6. Articolul 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003
Soluție:
1. În toate situațiile în care România este beneficiara unor obiective/proiecte finanțate din ajutoare bănești sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine ori de organisme internaționale, dar nu există o entitate desemnată drept beneficiar al fondurilor, contractarea fiind efectuată direct între entitatea care acordă aceste fonduri, în calitate de autoritate contractantă, și o entitate care acționează în calitate de contractor, respectiv prestator de servicii și/sau furnizor de bunuri, scutirea de taxă pe valoarea adăugată prevăzută de art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 se realizează dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 1 din Normele privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri și prestările de servicii finanțate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaționale și de organizații nonprofit și de caritate din străinătate și din țară, inclusiv din donații ale persoanelor fizice, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 141/2004, prin facturarea fără taxă pe valoarea adăugată de către furnizorii/prestatorii persoane impozabile române, care participă la realizarea obiectivelor sau proiectelor finanțate din fondurile nerambursabile, denumiți contractori, și de către furnizorii sau prestatorii acestora din România, denumiți subcontractori, a bunurilor livrate și a serviciilor prestate. Prin persoană impozabilă română se înțelege orice furnizor/prestator care își are stabilit în România sediul activității economice sau un sediu permanent ori, în lipsa acestuia, domiciliul sau reședința sa obișnuită. Persoanele impozabile stabilite în străinătate, care și-au desemnat reprezentant fiscal în România, sunt considerate persoane impozabile române. Operațiunile de natura celor prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 571/2003 nu se facturează prin reprezentantul fiscal chiar dacă persoana impozabilă stabilită în străinătate și-a desemnat un reprezentant fiscal în România. Contractorii și subcontractorii își pot exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată, aferentă intrărilor destinate realizării obiectivului sau a proiectului. Facturarea fără taxa pe valoarea adăugată se poate efectua numai pe baza unui certificat de scutire de taxă pe valoarea adăugată, care se solicită de către contractori atât pentru livrările și prestările proprii efectuate, cât și pentru cele efectuate de subcontractori. Facturarea se efectuează de către subcontractori către contrator și de către contractor către autoritatea contractantă.
2. Certificatele de scutire de taxă pe valoarea adăugată se eliberează de către direcția generală a finanțelor publice județeană sau a municipiului București în a cărei rază teritorială își are sediul social solicitantul ori, după caz, de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili.
3. Contractorii trebuie să prezinte următoarea documentație în vederea eliberării certificatului de scutire de taxă pe valoarea adăugată:
a) cererea de eliberare a certificatului de scutire de taxă pe valoarea adăugată;
b) copii de pe documentele care atestă calitatea de plătitor de taxă pe valoarea adăugată a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori ori subcontractori, după caz;
c) documente din care să rezulte că obiectivele/proiectele sunt finanțate din ajutoare bănești sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau de organisme internaționale, însoțite de traducerea autorizată a acestora, după caz;
d) copie de pe contractele încheiate între autoritatea contractantă și contractori, însoțite de traducerea autorizată, după caz;
e) copii de pe contractele încheiate cu subcontractorii din România.
4. Certificatul de scutire de taxă pe valoarea adăugată eliberat este valabil pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate de la data eliberării, pe toată durata realizării obiectivului sau, după caz, a proiectului, în condițiile în care se face dovada existenței sursei de finanțare din ajutoare bănești sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine ori de organisme internaționale. În situația în care ulterior eliberării certificatului de scutire de taxă pe valoarea adăugată se schimbă subcontractorii ori se suplimentează fondurile inițiale și se încheie contracte noi pentru realizarea obiectivului sau proiectului, certificatul inițial poate fi modificat sau suplimentat în aceleași condiții, menționându-se data de la care modificarea/suplimentarea este valabilă.
5. Contractorii și/sau subcontractorii au obligația să menționeze pe factură numărul și data certificatului în baza căruia facturează în regim de scutire.
6. Modelul certificatului de scutire de taxă pe valoarea adăugată este cel prezentat în anexa nr. 2 la Normele privind aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri și prestările de servicii finanțate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaționale și de organizații nonprofit și de caritate din străinătate și din țară, inclusiv din donații ale persoanelor fizice, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 141/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 26 ianuarie 2004. În conținutul certificatului nu se vor completa rubricile care fac referire la beneficiari sau la Agenția de implementare."
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 25 May 2009 - 09:52 AM