Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDONANTA 34 / 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


ORDONANTA 34 / 2009


508 replies to this topic

#201 ConDor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:muzica

Postat 17 April 2009 - 08:30 AM

Vezi postareaSeptimiu, la Apr 16 2009, 04:01 PM, a spus:

1. nu se deduce tva la achizitia unei masini; leasingul nu e achizitie pt ca nu sunt proprietarul bunului. punct

nu mai disperati atat
cititi cu atentie!!!

Si eu asa interpretez, dar oare nu era mai bine daca se facea clar precizarea in ordonanta, ca sa nu mai lase loc de interpretari ? Fiscul cum interpreteaza ? Una din conditiile presupuse de un contract de leasing este faptul ca riscurile si beneficiile dreptului de proprietate sunt transferate utilizatorului la momentul la care contractul de leasing produce efecte. In plus, in multe contracte, valoarea reziduala este inclusa in ratele lunare de leasing, deci practic utilizatorul este clar si cumparatorul, inca in momentul incheierii contractului. Toate astea dau nastere la interpretari, care in cele mai multe cazuri sunt in defavoarea contribuabilului, interpretari ce puteau fi evitate printr-o simpla fraza adaugata in ordonanta.
De aici si "disperarea" ...



#202 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 April 2009 - 11:52 AM

Vezi postareabogdani, la Apr 17 2009, 12:25 AM, a spus:

Vezi postareacontasoft, la Apr 16 2009, 11:28 PM, a spus:

Dap! Asta chiar ma bucura. Poate erau multi care cereau rambursare dupa ce-si luau masina.
Stai asa ca nu pricep... si te bucuri de raul altuia sau cum? Era ilegal? Iti luau tie banii aia din buzunar? Hai ca am auzit-o si pe asta, sa te bucuri ca altii nu isi mai pot recupera din bani (si nici macar nu e cazul meu, ca sa nu sariti pe mine).

Nu vreau sa fac Doamne fereste discutii "flamming", da' sper ca nu esti contabil.

Cred ca de oboseala m-am exprimat eu gresit. Este clar ca-i o prostie sa se faca diferente de genul asta.
Dar faptul ca pentru leasing se deduce tva ma bucura - eu am leasing!. Sunt destule care ma nenorocesc si asta mi s-a parut o veste buna.

peace!

* sper sa se abroge ordonanta asta inainte sa nu mai am obiectul muncii. Da! Sunt contabil si firmele se vor inchide! Crezi ca asta ma bucura?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 April 2009 - 01:06 PM




#203 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 17 April 2009 - 12:12 PM

Vezi postareaAlina Petroiu, la Apr 17 2009, 09:05 AM, a spus:

Vezi postareabogdani, la Apr 16 2009, 10:21 AM, a spus:

Vezi postareaAlina Petroiu, la Apr 16 2009, 09:55 AM, a spus:

este o adevarata nebunie cu ordonanta aceasta. eu chiar nu stiu cum tb sa procedez incepand cu 01.05.2009. cheltuielile cu combustibilul efectuate de cei din conducere nu mai sunt deductibile, ok, dar pt restul da? :sad:
Este exact invers, adica se deduc pentru cei din conducere, iar pentru restul nu (exceptand firmele de transport, curierat, etc):
OG34, Art. 32 - 2:
"n) cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații, exclusiv cele privind combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcții de conducere și de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecărei persoane cu astfel de atribuții."

LE: pe urma am vazut ca intrebai strict despre combustibil... eu inteleg ca asta nu se mai deduce deloc ("exclusiv cele privind combustibilul"), indiferent cine foloseste masina...
multumesc mult pt lamuriri
deci sa ne lamurim:
-combustibilul se deduce la masini utilitare (>=3,5 t)
-se deduce la masinile de curierat, transport personal, agenti de vanzari, etc
-se deduce la persoanele din conducere, cate un automobil pe persoana, dar cat combustibil pe luna?
-la resul masinilor folosite pentru activitatea firmei, ce se intampla?
-iar TVA -ul de pe bon benzina, pentru ce se deduce?
si daca transport zilnic 3-4 oameni la locul de munca, cum dovedesc asta? fac o foaie zilnica cu semnatura?
Paste fericit! :smile:



#204 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2009 - 01:55 PM

iata cati ne punem acelasi intrebari, fir-ar sa fie ...

Vezi postareaOtilia Alupei, la Apr 15 2009, 03:37 PM, a spus:

de asta ce ziceti ?? ca mie mi se pare o portita de scapare :sad:
.........
ce se intelege prin " transportul personalului la si de la locul desfasurarii activitatii" ??
adica, daca plec in delegatie cu autoturismul firmei atunci e transport la locul de desfasurare a activitatii, nu ?? dar asa se poate f bine considera si cand circul cu autoturismul firmei prin Bucuresti, pe la clienti, pe la ... unde am treaba, nu ?? ca doar intra in activitatea de zi cu zi, intra in "desfasurarea activitatii", nu-i asa ??

Vezi postareabogdani, la Apr 15 2009, 04:07 PM, a spus:

In spiritul celorlalte prevederi, presupun ca ei s-au gandit aici la transportul de personal in sensul "am un autobuz cu care transport muncitorii pe santier, adica la locul desfasurarii activitatii". Dar ar merge interpretat si in sensul delegatiei de care zici tu... desi mi-e groaza ce birocratie se creaza, pentru ca va trebui sa dovedesti ca ti-ai desfasurat activitatea acolo (adica delegatie stampilata/semnata de firma la care te duci)... Ce se intampla daca merg la o negociere de contract sau sunt un agent de vanzari care cutreiera orasul pe la sute de magazine in cautare de comenzi? Iau de la fiecare delegatie?

Vezi postareaHANDA76, la Apr 17 2009, 01:12 PM, a spus:

si daca transport zilnic 3-4 oameni la locul de munca, cum dovedesc asta? fac o foaie zilnica cu semnatura?

bogdani, eu nu cred ca se refereau la autobuz fiindca e vb de vehicule < 3,5 t si 9 locuri cu sofer

ce mai, e nebunie in toata regula :smile:



#205 Alina Petroiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 April 2009 - 02:40 PM

mai multe explicatii privind modificarea codului fiscal gasiti in fisierul atasat. sper sa va fie de folos :wink:

Fisiere atasate





#206 bogdani

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:Buc

Postat 17 April 2009 - 04:20 PM

Vezi postareacontasoft, la Apr 17 2009, 12:52 PM, a spus:

Cred ca de oboseala m-am exprimat eu gresit. Este clar ca-i o prostie sa se faca diferente de genul asta.
Dar faptul ca pentru leasing se deduce tva ma bucura - eu am leasing!. Sunt destule care ma nenorocesc si asta mi s-a parut o veste buna.

peace!

* sper sa se abroge ordonanta asta inainte sa nu mai am obiectul muncii. Da! Sunt contabil si firmele se vor inchide! Crezi ca asta ma bucura?
Scuze, dar asta se intelegea, ca te bucuri ca nu se mai deduce tva la achizitiile de autoturisme :sad:

@HANDA76: asa cum reiese si din docul postat de Otilia, combustibilul NU mai e deductibil, decat daca ai activitati gen taximetrie/curietat. Asta nu inseamna ca nu poti sa il treci pe firma. Normal ca poti, dar nu mai e considerat aducator de profit (deci e cheltuiala pur si simplu, nedeductibila din profit/tva). E ca si cum iti cumperi ciorapi si ii bagi pe firma...

In alta ordine de idei, legat de deducerea TVA din leasinguri, mare grija cand cereti rambursarea. Eu am avut ieri control ANAF pentru asa ceva (din totalul cerut, cateva sute de mil erau din tva facturi leasing). Pana acum, in controalele precedente, n-au fost probleme, in sensul ca mi-au acceptat fara discutie TVAul din leasinguri. Acum, probabil in spiritul OUG-ului asta, vin in control pregatiti cu o declaratie pe care vor sa o semnezi pe propria raspundere si in care te pun sa spui in ce scop folosesti masinile din leasing. De ce? Pentru NU vor sa deduca TVA din masini pe leasing daca vezi Doamne nu sunt aducatoare de venituri direct taxabile (adica exact ce apare in OUG ptr deducerea cheltuielilor de functionare/intretinere).

Nu intru in detalii, dar ajunsesera sa-mi spuna ca nu ma obliga nimeni sa merg cu masina, pot la fel de bine sa iau troleul sau sa plimb cu taxiul partenerii straini care vin in romania :smile:

Asa ca aveti grija cum justificati ca folositi masinile, ca sunt porniti sa nu dea tva din leasinguri.



#207 anuszka

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ramnicu Valcea

Postat 17 April 2009 - 08:18 PM

Eu am urmatoarea speta : la 31.12.2008, la o societate am CA mare, vreo 12 miliarde. Incadrarea in transele de venit se face in functie de veniturile anului trecut. Tinand cont de asta, va trebui sa o incadrez la transa de 8.600 / an. Buun !!!
Dar anul asta nu are nici un leu venit. A incetat cu desavarsire activitatea in oct. 2008. Pentru anul trecut, a platit impozit. Anul asta plateste 8.600 lei impozit forfetar in contul CA de anul trecut. La sfarsitul lui 2009, se va afla in situatia de a fi platit banii degeaba, pentru ca in 2010 va intra la alta transa de venit. Cum faceeeeem ????



#208 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 17 April 2009 - 08:57 PM

Vezi postareaAlina Petroiu, la Apr 17 2009, 03:40 PM, a spus:

mai multe explicatii privind modificarea codului fiscal gasiti in fisierul atasat. sper sa va fie de folos :wink:

Foarte bun si util fisierul. Multumesc.
vioreld



#209 vanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Bacau

Postat 19 April 2009 - 09:39 PM

Totusi, a aflat cineva daca firmele cu activitatea suspendata mai platesc aceasta tampenie de impozit?
Sa nu crezi nimic din ceea ce auzi ci doar jumatate din ceea ce vezi!



#210 omni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 20 April 2009 - 01:10 PM

citeste si da mai departe

Propun ca de acum inainte sa ne platim toate taxele si impozitele in monede de 50 de bani. Sau bancnote de un leu, daca se poarta frumos cu noi. O merita, pe bune!

citeste si da mai departe

... cu repartitoare, zici ca iesim mai ieftin ?...



#211 amos

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 April 2009 - 10:04 PM

Este real ce apare aici ? http://www.realitatea.net/evz--decizia-int...nta_496976.html



#212 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 21 April 2009 - 02:20 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Apr 17 2009, 02:55 PM, a spus:

bogdani, eu nu cred ca se refereau la autobuz fiindca e vb de vehicule < 3,5 t si 9 locuri cu sofer

ce mai, e nebunie in toata regula :sad:
Eu vad ca scrie:
"Se considera ca nedeductibile, la calculul venitului net anual impozabil, cheltuielile privind combustibilul pentru autovehiculele destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima de 3.500 kg, si care nu au mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând si scaunul soferului."

Aceasta postare a fost editata de Dianette: 21 April 2009 - 02:20 PM




#213 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2009 - 04:36 PM

Referitor la ce a scris amos:
Am contactat deja un avocat pt. ca unele firme( deocamdata 2) vor sa -si suspende activitatea si am aflat de la el de actiunea de contestare a ordonantei.
Pe aceasta cale am aflat ca suspendarea la Reg.Com. costa 220 lei,iar onorariul lui 150 lei.
Cine mai are noutati sa le faca cunoscute...



#214 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 22 April 2009 - 12:30 AM

ati auzit pe cineva care sa conteste ordonanta invocand art 4 din CF ?...pentru ca in mod clar aceasta modificare de CF nu s-a facut prin lege ci prin OUG. A aparut in presa intentia Aliantei Confederatiilor patronale...de a contesta, dar invoca lipsa unui studiu de impact ...etc, de ce nu oare si art 4 CF ?!



#215 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 22 April 2009 - 08:15 AM

daca n-o sa se deduca chelt cu combustibilul pt auto mai mici de 3,5 t cu incadrarea la transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, atunci deja ma vad ducandu-ma la banca sau pe la finante cu tir-ul. Ce frumos e sa blochezi centrul orasului cu tir-ul ca sa depui declaratiile pe la nu stiu care institutii!!!!!



#216 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 April 2009 - 08:29 AM

Vezi postareafrancesca2009, la Apr 22 2009, 09:15 AM, a spus:

daca n-o sa se deduca chelt cu combustibilul pt auto mai mici de 3,5 t cu incadrarea la transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, atunci deja ma vad ducandu-ma la banca sau pe la finante cu tir-ul. Ce frumos e sa blochezi centrul orasului cu tir-ul ca sa depui declaratiile pe la nu stiu care institutii!!!!!


este inadmisibil ce se intampla, daca am de transportat muncitori din localitatea de domiciliu la locul de munca intr-o alta localitate (zilnic dimineata si seara) cu un microbuz de 8 locuri, atunci renunt si iau un tir exact asa cum a spus francesca ca da bine, este impresionabil si in plus tir-urile se gasesc , multe societati au renuntat la ele,au pierdut prin renuntarea la contractele de leasing findca nu au puterea de a le mai plati, iar noi nu suntem in aceeasi situatie??
ce ne facem???, si totusi se aude si prin ministerul de finante ca nu s-ar renunta la aceasta taxa.



#217 anuszka

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ramnicu Valcea

Postat 22 April 2009 - 09:19 AM

Francesca2009, oare depunerea de declaratii nu se incadreaza la acele EXCEPTII : " vehicule utilizate exclusiv pentru : interventie, reparatii, paza si protectie, CURIERAT, TRANSPORT DE PERSONAL LA SI DE LA LOCUL DE DESFASURARE A ACTIVITATII.........."
Sa ma contrazica cineva ca eu nu fac curierat la cozile institutiilor publice pentru depunerea declaratiilor................



#218 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 April 2009 - 09:42 AM

Citeaza

Doina : Am contactat deja un avocat pt. ca unele firme( deocamdata 2) vor sa -si suspende activitatea si am aflat de la el de actiunea de contestare a ordonantei.
Doina, se stie cumva daca firmele cu activitate suspendata nu intra la calc.imp.forfetar ? Pt. ca daca se porneste de la 0 la calcul inseamna ca se doreste lichidarea soc., nu suspendarea.
Noi nu ne putem unii fortele pt.a ajuta la contestarea ordonantei ? Nu exista nimeni de pe forum care sa cunoasca ce s-a intreprins si cum putem sa ne implicam ? Sau nu putem sa trimitem si noi opiniile noastre si ale adm.soc.comerciale, pt.care lucram, presei sau televiziunii ? Eu nu am idee despre ce si cum trebuie facut, dar poate stie cineva, macar sa sensibilizam opinia publica si sa tragem semnalul de alarma despre intentia reala a firmelor de a se inchide si consecintele ei.

Dana




#219 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 22 April 2009 - 11:38 AM

OUG 34/2009 nu face nici o precizare in privinta platii impozitului forfetar de catre societatile inactive. Poate Normele de aplicare sa clarifice aceast aspect. Legal, declararea inactivitatii pe o perioada de maxim 3 ani la ONRC inseamna tocmai suspendarea activitatii societatii, deci pe aceasta perioada societatea fiind inchisa temporar nu mai datoreaza statului nici-un fel de impozite si taxe.



#220 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2009 - 12:52 PM

Vezi postareafrancesca2009, la Apr 22 2009, 09:15 AM, a spus:

daca n-o sa se deduca chelt cu combustibilul pt auto mai mici de 3,5 t cu incadrarea la transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, atunci deja ma vad ducandu-ma la banca sau pe la finante cu tir-ul. Ce frumos e sa blochezi centrul orasului cu tir-ul ca sa depui declaratiile pe la nu stiu care institutii!!!!!
supertare, francesca :sad: ai perfecta dreptate - ai fost minunata la faza asta !!!

despre sintagma aceea tot vroiam si eu sa vorbim dragilor " transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii " asta mi se parea o portita lasata pt. baietii destepti... nu suntem si noi "baieti destepti" ?? :biggrin: fiindca eu cred ca e cam singura ce poate fi interpretata in folosul firmelor, nu-i asa ?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

29 useri citesc topicul

0 membri, 29 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL