Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire


31 replies to this topic

#1 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 12 May 2009 - 08:51 PM

Imi puteti da o ideie cum ati putea sa inregistrati urmatoarea operatiune

"se inregistreaza amortizarea cheltuielilor de constituire aferenta lunii in curs stiind ca durata de amortizare este de 3 ani"

Mentionez ca in bilantul stabilit am urmatoarele conturi
Activ: 2131, 2111,301,129,302,411,461,5121,5311,231,345
Pasiv:101,5191,106,121,281,401,404,421,5198



#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 12 May 2009 - 09:11 PM

Amort.ch.de constituire se face prin inreg. : 6811=2801. Ch.de constituire ar trebui sa fie inreg.in ct.201. Daca in 201 ai, de exemplu 800 lei, care se amortizeaza in 3 ani (36 luni), amortizarea lunara va fi : 800:36= 22.22 lei/luna.

Dana




#3 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 13 May 2009 - 08:58 PM

Problema este urmatoare:
-am bilantul initial cu conturile date mai sus
1. Prima operatiune
-societatea realizeaza un studiu de piata pentru a avea o imagine fidela asupra concurentei existente pe segmentul de piata caruia i se adreseaza in valoare de 14.000 lei, tva 19%, studiu efectuat prin intermediul unei societati specializate, factura inca nu a sosit;
2.
-se inregistreaza factura emisade societate privind studiul efectuat;
3.
-se inregistreaza amortizarea cheltuielilor de constituire (studiul de piata)aferenta lunii in curs, stiind ca durata de amortizare este de 3 ani

Te rog spune-mi cum sa rezolv aceste 3 operatiuni.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 14 May 2009 - 09:36 AM




#4 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 13 May 2009 - 09:49 PM

Daniela, oare ce intrebi aici? :sad:
Nu inteleg vrei sa inregistrezi studiul de piata la ch. de constituire? Nu stiu ce zici.
1)ai grija cu studiile de piata, cunosc mai multe cazuri unde au fost date jos (exista un paragraf in CF de unde logica acceptiunii unei astfel de cheltuieli ramane la judecata si aprecierea inspectorului)
2) cheltuielile de constituire, mai nou pot fi date direct pe costurila momentul efectuarii.
%%%




***



#5 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 13 May 2009 - 10:03 PM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la May 13 2009, 10:49 PM, a spus:

Daniela, oare ce intrebi aici? :sad:



Spune-mi o rezolvare. Cum ai proceda tu?

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 14 May 2009 - 09:36 AM




#6 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 13 May 2009 - 10:11 PM

Imi cer scuze! Eu credeam ca tu lucrezi dar vad de fapt ca ai o problema de rezolvat care e putin aiurea in text, dar in fine.
1. Prima operatiune
-societatea realizeaza un studiu de piata pentru a avea o imagine fidela asupra concurentei existente pe segmentul de piata caruia i se adreseaza in valoare de 14.000 lei, tva 19%, studiu efectuat prin intermediul unei societati specializate, factura inca nu a sosit;
%408 total
201 baza
4428 tva

2.
-se inregistreaza factura emisade societate privind studiul efectuat;
408=404 total
4426=4428 tva
3.
-se inregistreaza amortizarea cheltuielilor de constituire (studiul de piata)aferenta lunii in curs, stiind ca durata de amortizare este de 3 ani
6811=2801 baza/3*12
%%%




***



#7 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 13 May 2009 - 11:19 PM

Sigur trebuia scris "4426=4428" sau poate ar fi mai corect "4428=4426"



#8 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 14 May 2009 - 12:04 AM

pai cum sa fie 4428=4426? Aici este vorba despre TVA deductibila,contul 4426 este un cont de Activ,deci el incepe prin a se debita. Nu stiai?



#9 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 14 May 2009 - 06:46 PM

Vezi postareacarst daniela, la May 14 2009, 12:19 AM, a spus:

Sigur trebuia scris "4426=4428" sau poate ar fi mai corect "4428=4426"

Daniela,incearca sa simti ce se intampla in contabilitate, nu incerca sa memorezi niste simple inregistrari eronate:

Sa iau operatiunile in cauza si inregistrarile corespunzatoare si sa incerc sa le explic:

Prestatorul studiului de piata mentionat in aplicatie nu a trimis clientului sau nici o factura, ci acesta din urma [clientul], in contabilitatea caruia se fac inregistrarile mentionate de colega noastra Denisa, incearca sa evalueze pe cont propriu valoarea la care ar putea ajunge cheltuielile referitoare la studiul de piata [cu TVA inclus] si atunci, conform functionarii contului 408 ("Furnizori-facturi nesosite") TVA-ul estimat de client este TVA-ul pe care l-ar putea plati clientul furnizorului studiului de piata, deci in nici un caz TVA-ul aferent valorii studiului de piata intocmit si platit furnizorului [care se inregistreaza curent in 4426 - "TVA deductibila"]. Ca urmare, aceasta TVA de plata, ipotetica, este neexigibila [adica nici nu a fost platita, nici incasata], inregistrandu-se in 4428 care este un cont bifunctional, de activ in cazul de fata, dar poate fi si de pasiv in cazul in care societatea nu a intocmit facturi catre clientii carora le-a livrat produsele finite, marfurile, etc, cf. inregistrarii:

418 = %

701 (sau 707 sau alte conturi ale grupei 70)

4428 (care este TVA neexigibila deoarece e o valoare estimata de client in baza avizului de expediere).

Revenind la aplicatia de fata, cf. explicatiilor anterioare, inregistrarea in contabilitatea societatii a valorii estimate a cheltuielilor cu studiul de piata, inclusiv a TVA aferente, estimate de societate se va face astfel:

% = 408 16.660 lei

203 "Cheltuieli de dezvoltare" "Furnizori-facturi nesosite 14.000 lei

4428 "TVA neexigibila" 2.660 lei


La sosirea facturii furnizorului de imobilizari (un studiu de piata de o asemenea valoare 14.000 lei indeplinind conditiile unei imobilizari necorporale, valoarea minima recunoscuta a unei imobilizari de orice natura fiind cf. legii (OMFP 1752/2005) fiind de 1800lei.), contul 408 [pasiv] se debiteaza prin scadere in contul 404 [pasiv] [care se crediteaza prin crestere]. Astfel dispare soldul contului 408, deoarece furnizorul studiului de piata a intocmit intre timp factura aferenta, valoarea estimata de catre societate a studiului de piata fiind aceeasi cu valoarea din factura furnizorului de imobilizari. La fel dispare prin creditare soldul contului [de activ in situatia data] 4428 - "TVA neexigibila", contul 4426 "TVA deductibila" debitandu-se prin crestere cu aceeasi suma cu care a scazut prin creditare ct. 4428, expluicatie concretizata in urmatoarele inregistrari contabile:]

408 "Furnizori - facturi nesosite" = 404 "Furnizori de imobilizari 16.600 lei

si

4426 TVA deductibila = 4428 TVA neexigibila 2.660 lei

Iar amortizarea cheltuielilor de dezvoltare pentru luna in curs (valoare 14.000 lei : 36 luni) reprezinta 388,88 lei, care amortizare a cheltuielilor de dezvoltare [mai putin cazul in care acestea au scoase din gestiune] se inregistreaza intotdeauna:

6811 = 2803 388,88 lei

Iar in cazul scoaterii din gestiune, fiind complet amortizate se utilizeaza inregistrarea:

2803 = 203 14.000 lei



#10 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 15 May 2009 - 11:30 PM

Recunosc ca sunt incepatoare in ale contabilitatii. Am de facut niste lucrari practice la Bazele Contabilitatii (profa l-a dat, dar inca nu a explicat prea multe prin curs)

Pot spune ca am inteles din cele mentionate mai sus. Multumesc frumos pentru raspunsuri.

As continua cu problema data mai sus. Daca vreti sa-mi spuneti daca am procedat corect:

4. Se inregistreaza achizitionarea unui teren (15 ari) la un cost de achizitie de 1000 euro / ar, TVA 19%, la un curs de 3,4 lei / euro, conform facturii nr 58421/08.04.2007

%404 total(60.690)
2111 baza(51.000)
4426 tva(9690)

5. Societatea decide sa vanda 7 ari din terenul achizitionat la un pret de 1200 euro / ar, TVA 19%, conform facturii nr. 852413 / 10.04.2007. Cursul in momentul intocmirii facturii era de 3,5 lei / euro

461 = 7583 baza
461 = 4427 tva

6. Se inregistreaza scoaterea din gestiune a suprafetei de teren vandut

6583 = 2111 baza

7. Societatea primeste cu titlu gratuit, prin donatie, o autoutilitara vw-lt 400 cu o valoare de piata in momentul inregistrarii de 600.000 lei.

8. Se inregistreaza receptia utilajului realizat pe cont propriu cu o valoare de 2.000 lei conform procesului de receptie nr.45/10.04.07.

Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 15 May 2009 - 11:39 PM




#11 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 May 2009 - 12:58 AM

Pct. (4) este ok ca si rezolvare.

Pct. (5):

461 = % 34.986 lei

7583 29.400 lei

4427 5.586 lei,

iar descarcarea de gestiune ptr. cei 7 ari de teren vandut (pct. (6)), se face luand ca baza valoarea acestuia de la data achizitiei, adica:

7 ari X 1000 euro/ar X 3,4 lei/euro = 23.800 lei, deci:

6583 = 2111 23.800 lei.



Pct. (7):
Urmatoarea inregistrare:

2133 = 7582 600.000 lei



Pct. (8):

Urmatoarea inregistrare contabila:

2131 Echipamente (Utilaje, etc) = 231 Imobilizari corporale in curs de executie 2.000



#12 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 16 May 2009 - 09:56 AM

Romeo, apreciez explicatia ta data cu multa rabdare si nu vreau s-o zapacim pe Daniela, in schimb studiul acela de piata intra in cheltuieli de constituire si nu de dezvoltare (fiind vorba de ,,concurenta pe o piata de desfacere" si nu de vreo inovatie etc).
Daniela este la inceput iar profesorii sunt destul de evazivi in formularea problemelor si mai mult nici nu le actualizeaza. Asa cum ai spus si tu trebuie sa ,,simta ce se intampla in contabilitate''.
%%%




***



#13 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 May 2009 - 11:18 AM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la May 16 2009, 10:56 AM, a spus:

Romeo, apreciez explicatia ta data cu multa rabdare si nu vreau s-o zapacim pe Daniela, in schimb studiul acela de piata intra in cheltuieli de constituire si nu de dezvoltare (fiind vorba de ,,concurenta pe o piata de desfacere" si nu de vreo inovatie etc).
Daniela este la inceput iar profesorii sunt destul de evazivi in formularea problemelor si mai mult nici nu le actualizeaza. Asa cum ai spus si tu trebuie sa ,,simta ce se intampla in contabilitate''.


Scz, este asa cum ai spus, Denisa, fara sa mai consult functionarea conturilor 201 si 203 cf legislatiei in vigoare (OMEF 2374/2007) si asociindu-mi in minte sintagma "studiu ptr. dezvoltare pe piata" cu ce altceva decat cu "cheltuieli de dezvoltare", aceasta asociere m-a condus spre inregistrarea pe care am facut-o in mesajul precedent. Oricum, cred ca in anumite momente se observa si in cazul meu oarecare superficialitate si lipsa de experienta practica consistenta in domeniu, nefiind iesit inca "de pe bancile amfiteatrelor" (anul III CIG, Fac. de Stiinte Economice si Admin. Publica, Univ. "Stefan Cel Mare" SV) .

Aceasta postare a fost editata de romeo.m: 16 May 2009 - 11:22 AM




#14 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 16 May 2009 - 10:02 PM

9. Se achizitioneaza actiuni la entitati afiliate in valoare de 100.000 lei, platite conform

extrasului de cont in proportie de 55%. La baza inregistrarii stau procesul verbal al AGA si

extrasul de cont nr 51/11.04.07

501=5121 55.000

10. Conform facturii nr. 104567/12.04.2007 se inregistreaza achizitionarea de materii prime

in valoare de 30.000 lei si materiale consumabile in valoare de 18.000 lei, TVA 19%.

-materii prime
%401
301 baza(30.000)
4426 TVA(5.700)

-materiale consumabile
%401
302 baza(18.000)
4426 TVA(3.420)

11. Conform bonului de consum nr. 1/12.04.2007 se dau in consum materii prime in valoare de

30.000 lei si materiale consumabile in valoare de 15.000 lei.

601=301 (30.000)
602=302 (15.000)

12. Compartimentul logistica achizitioneaza bunuri valorice pentru combustibil de 12.600 lei

, TVA 19%.

6022=5121 12.600lei (in 5311 am doar 4.500)

13. Pe baza bonurilor achizitionate se inregistreaza ridicarea benzinei de la un

distribuitor de carburanti.

401=3022 12.600 lei

14. Societatea obtine in cursul lunii produse finite conform "Bonului de predare

-transfer-restituire" nr. 10/13.04.2007, evaluate la cost prestabilit, cu urmatoarea

structura:

-produs A 1.000 buc. la un cost prestabilit de 18,5 lei / buc.;
-produs B 3.750 buc. la un cost prestabilit de 21,7 lei / buc.;
-produs C 15.000 buc. la un cost prestabilit de 15,5 lei / buc.;
-produs D 1.850 buc. la un cost prestabilit de 11,35 lei / buc.;

produs A,B,C,D:
345=711 (18.500 + 81.375 + 232.500 + 20.997,5)

15. Se inregistreaza vanzarea urmatoarelor produse finite cu incasare in numerar conform

facturii nr 854123/15.04.2007.

-produs B 1.750 buc. la un cost prestabilit de 23,5 lei / buc.;
-produs C 1.750 buc. la un cost prestabilit de 17,5 lei / buc.;
-produs D 750 buc. la un cost prestabilit de 18 lei / buc.;

???



#15 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 16 May 2009 - 11:09 PM

La pct. (10), puteai pune "la gramada" si materiile prime si materialele ca si TVA-ul de platit pentru ambele, ceva in genul, nu se supara absolut nimeni:

% = 401 57.140
301 30.000
302 18.000
4426 9.140

Dar, in contabilitatea reala nu e bine sa amesteci si capra si varza pentru simplul motiv ca varza ar putea fi achizitionata de la un furnizor, iar capra de la altul.
Deci, modul in care ai rezolvat acest punct este convenabil dpdv al conta reale.
Eu am rezolvat mai sus acest punct asa pur si simplu din motive de comoditate, ptr. a nu mai inregistra separat materiile prime de materialele consumabile.

La pct. (12) nu sunt de acord cu inregistrarea : 6022 = 5121.

Ci: % = 5121 14.994 lei (achizitia bonurilor de benzina)

5328 12.600 lei

4426 2.394 lei

urmata de achizitia de combustibil pe baza acestor bonuri de benzina (echivalate cu postul 5328 - "Alte valori")

3022 = 5328 12.600 lei Apoi, la darea in consum a combustibilului [benzina] se face inregistrarea:
6022 = 3022 12.600 lei
Abia dupa ce se da combustibilul in consum se inregistreaza: 6022 = 3022 12.600 lei.

La pct. (14) tinand cont ca ai patru produse diferite obtinute din productie proprie, e mai in regula din punctul de vedere al contabilitatii analitice [de gestiune], sa deschizi pentru fiecare produs cate un cont analitic, respectiv:

345.001 pentru produsul "A" si 711.001 pentru variatia stocurilor de produs "A";

analog: 345.002 si 711.002 pentru produsul "B";

345.003 si 711.003 pentru "C";

345.004 si 711.004 pentru "D", cu inregistrarile corespunzatoare, adica:

345.001 = 711.001 18.500 lei (ptr. "A");

345.002 = 711.002 81.375 lei (ptr. "B");

345.003 = 711.003 232.500 lei (ptr. "C");

345.004 = 711.004 20.997,5 lei (pentru "D").



Pct. (15):

5311 = %

701.002

4427.002 (pentru "B", cu valorile sumelor corespunzatoare adica 1750 buc. X 23,5 lei/buc inregistrate in 701.002)

La fel ptr. C si D.

Aceasta postare a fost editata de romeo.m: 16 May 2009 - 11:17 PM




#16 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 17 May 2009 - 08:58 PM

Multumesc pentru ajutor.

Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 17 May 2009 - 09:02 PM




#17 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 17 May 2009 - 09:06 PM

pentru romeo m.-si daca realizeaza 100 de produse ce face? deschide 100 de conturi analitice? Evidenta analitica a produselor obtinute si a miscarii acestora, se tine pe fise de magazie,nu in balanta contabila.
pentru daniela carst- realizarea productiei se inregistreaza prin articolul 345=711,iar vanzarea acesteia,prin creditul ct.701. Concomitent cu vanzarea productiei inregistrata in ct.701,se face descarcarea gestiunii cu produsele vandute,prin articolul 711=345



#18 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 17 May 2009 - 09:45 PM

Da-mi voie sa te contrazic, poti face si balanta analitica, care sa cuprinda de exemplu, in loc de 345, 345.0001, 345.0002, s.a.md.
in balanta contabila [si ma refer la aceea a conturilor sintetice], evident ca nu introduci analitice.
Insa, daca nu stiai, poti face si balante analitice, care sa includa analiticele fiecarui cont sintetic in parte, in loc de contul sintetic respectiv.
Esti de acord, gama?
Apoi, o chestiune suplimentara: daca ai mai multi clienti si unii dintre ei iti sunt datori cum afli care anume sunt datornicii, daca nu tot din organizarea lui 4111 pe conturi analitice?
Sau daca ai mai multi furnizori si esti dator la cativa dintre ei, cum afli la care anume esti dator, daca nu organizand 401 in conturi analitice?
Pls, answer me, if you can!

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 05 June 2009 - 08:57 AM




#19 rerika

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 18 May 2009 - 02:14 PM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la May 13 2009, 10:49 PM, a spus:

Daniela, oare ce intrebi aici? :sad:
Nu inteleg vrei sa inregistrezi studiul de piata la ch. de constituire? Nu stiu ce zici.
1)ai grija cu studiile de piata, cunosc mai multe cazuri unde au fost date jos (exista un paragraf in CF de unde logica acceptiunii unei astfel de cheltuieli ramane la judecata si aprecierea inspectorului)
2) cheltuielile de constituire, mai nou pot fi date direct pe costurila momentul efectuarii.
Te rog sa-mi spui unde scrie ce ai scris la punctul doi ,eu asa stiam ca se amortizeaza in timp, tare bine ar fi daca s-ar schimba asta.mersi



#20 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 18 May 2009 - 02:30 PM

In OMF1.752/2005
,,Active de natura cheltuielilor de constituire

71. - Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de înființarea sau dezvoltarea unei entități (taxe și alte cheltuieli de înscriere și înmatriculare, cheltuieli privind emisiunea și vânzarea de acțiuni și obligațiuni, precum și alte cheltuieli de această natură, legate de înființarea și extinderea activității entității).
72. - (1) O entitate poate include cheltuielile de constituire la "Active", caz in care poate imobiliza cheltuielile de constituire. În această situație, cheltuielile de constituire trebuie amortizate în cadrul unei perioade de maximum cinci ani.
(2) În situația în care cheltuielile de constituire nu au fost integral amortizate, nu se face nici o distribuire din profituri, cu excepția cazului în care suma rezervelor disponibile pentru distribuire și a profitului reportat este cel puțin egală cu cea a cheltuielilor neamortizate.
73. - Sumele înregistrate la "Cheltuieli de constituire" trebuie explicate în note.

In note bilant *) Cheltuielile de constituire si cheltuielile de dezvoltare vor fi detaliate, prezentandu-se motivele imobilizarii si perioada de amortizare, cu justificarea acesteia."

In concluzie:cheltuielile de constituire reprezinta “cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea entitatii, cum ar fi: taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, cheltuieli de prospectare a pietei, de publicitate si alte cheltuieli de aceasta natura, legate de infiintarea si extinderea activitatii entitatii” (Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare omf2.374...).

Cu privire la inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor de constituire, entitatile au doua posibilitati:
1)sa le imobilizeze, ca activ in bilant, prin utilizarea contului 201 “Cheltuieli de constituire”, situatie in care acestea trebuie amortizate pe o perioada de cel mult 5 ani; (nu 3ani)
2)sa le reflecte direct in contul de profit si pierdere, prin debitul conturilor din clasa a 6-a a planului de conturi.
%%%




***






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL