Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


inregistrarea operatiunii de amortizarea cheltuielilor de constituire


31 replies to this topic

#21 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 21 May 2009 - 10:11 PM

16. Conform foii de depunere din data de 15.04.2007 si extrasului de cont nr. 51/16.04.2007

se depun banii obtinuti din vanzarea produselor finite in contul societatii deschis la o

banca comerciala.

5121=5311

17. Se achizitioneaza conform facturii nr.412845/15.04.2007 urmatoarele materiale: ochelari

de protectie 75 buc. la un pret de achizitie de 250 lei/buc., sorturi din piele pentru

protectia sudorilor 150 buc., la un pret de achizitie de 600 lei / buc., TVA 19%.

401=%
3028.001
4426

401=%
3028.002
4426

18. In baza extrasului de cont nr. 52/17.04.2007 se inregistreaza incasarea facturii

nr.852413/10.04.2007 si conform OP nr. 45/17.04.2007 se achita factura nr. 412845/15.04.2007

5121=461

19. Se inregistreaza primirea unui credit de 59.000 lei ce trebuie rambursat in 2 ani cu o

rata a dobanzii (anuala) de 19,50%. Incasarea creditului se face pe baza extrasului de cont

nr. 53/18.04.2007.

20. Se inregistreaza dobanda aferenta lunii in curs pentru creditul pe termen mediu primit

conform notei contabile nr .../18.04.2007.

21. Se ramburseaza conform extrasului de cont nr.53/22.04.2007 prima rata a creditului si

dobanda aferenta.

22. Se inregistreaza conform fisei de inventar a mijlocului fix aflat in exploatare

(echipament tehnologic), amortizarea pentru luna in curs conform metodei de amortizare

liniare stiind ca durata utila de functionare este de 10 ani.

23. Se inregistreaza plata datoriilor pentru actiunile achizitionate pe data 11.04.2007

conform OP nr.47/23.04.2007 si extrasului de cont nr 56/23.04.2007.

24. Se inregistreaza acordarea unui avans in numerar pentru deplasarea in interes de

serviciu a unui salariat in valoare de 400 lei, anterior conform extrasului de cont nr

59/27.04.2007 si filei CEC nr 78/27.04.2007. Se retrage din cont si se depune in casierie

suma necesara acordarii acestui avans.

25. Se inregistreaza decontarea avansului la inapoierea din delegatie astfel:
-cheltuieli de transport=150lei TVA aferent 19%
-diurna=105 lei
-diferenta se restituie la casierie.

26. Se inregistreaza receptionarea conform facturii nr 578452/27.04.2007 la pret de

achizitie (inclusiv TVA) a unor marfuri:
- bare metalice 25.000 de buc. pret achizitie (inclusiv TVA) 120 lei/buc.
- profile de aluminiu 3.750 de buc. pret achizitie (inclusiv TVA) 300 lei/buc.
- plase metalice 500 de buc. pret achizitie (inclusiv TVA) 800 lei/buc.

27. Se inregistreaza vanzarea unor marfuri conform facturii nr. 86745/28.04.2007 astfel:
- plase metalice 84 de buc. pret vanzare 950lei/buc TVA 19%
- bare metalice 15.000 de buc. pret vanzare 190lei/buc TVA 19%

28. Conform extrasului de cont nr. 60/29.04.2007 se inregistreaza incasarea creantei.

29. Se primeste factura nr. 886511/29.04.2007 reprezentand hartie de ambalaj 57 Kg ,

17lei/kg pret unitar fara TVA, TVA 19%.

30. Conform bonului de consum nr. 2/28.04.2007 se dau in consum 12 kg de hartie de ambalaj.

31. Se primeste factura fiscala nr. 1047572/28.04.2007 continand materialele consumabile

astfel:
- capsator 5 buc., 59 lei / buc. pret unitar fara TVA
- hartie top 20 buc., 159 lei / buc. pret unitar fara TVA
- pasta corectoare 2 buc., 30 lei / buc. pret unitar fara TVA

32. Se inregistreaza consumul de benzina in valoare de 12.600 lei.

33. Conform bonului de consum nr 3/28.04.2007 se dau in consum consumabilele achizitionate.

34. Se inregistreaza descarcarea gestiunii de produsele finite vandute.

35. Se inregistreaza descarcarea gestiunii de marfurile vandute.

36. Se regularizeaza TVA.

37. Se inchid conturile de venituri si conturile de cheltuieli curente.



#22 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 21 May 2009 - 11:39 PM

(17): Inregistrarea contabila e exact pe dos fata de cum ai scris-o:

401 fiind cont de pasiv se debiteaza NUMAI prin scadere, ori, acum soldul lui este ZERO, iar daca scad din ZERO ceva pozitiv obtin valoare negativa. Cu alte cuvinte as trece soldul furnizorilor pe minus, ceea ce ar insemna ca furnizorii mi-s datori mie, nu eu lor, cand in realitate este exact pe dos: eu sunt dator furnizorilor cu suma reprezentand contravaloarea bunurilor pe care ei mi le-au livrat + TVA-ul de plata [deductibil], adica:

% = 401

3028

4426

pentru fiecare din cele doua "alte materiale consumabile" achizitionate.


(19): 5121 = 1621 59.000 lei

(20): 666 = 1682 [baza = (Suma totala de rambursat - Val. credit)/24 = (59.000 lei X 1,195 * 1,195 - 59000)/24 = 25253,475/24 =1052,23 lei/luna dobanda de platit.
(21) Prima rata a creditului: 59.000 lei/24 luni = 2458,33 lei.
Inregistrarea contabila:
% = 5121, cu valorile respective.

1621

1682

(22): 6811 = 2813 .

(23): 461 = 5121

(24): 581 = 5121 400 lei retragerea sumei din contul bancar;

5311 = 581 400 lei depunerea sumei la casierie;

425 = 5311 400 lei avansul acordat persoanlului.

Restul inragistrarilor pe mai tarziu, eventual maine dupa-amiaza.




#23 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 22 May 2009 - 11:08 AM

[Continuarea postarii precedente]

[25]:


% = 425 400
624 150
4426 28,5
4281 105
5311 116,5

[26]:

% = 401
371.001 2521008,4
371.002 945378,15

371.003 400000
4426



#24 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 22 May 2009 - 11:35 AM

[Continuarea postarii precedente]

[25]:


% = 425 400
624 150
4426 28,5
4281 105
5311 116,5

[26]:

% = 401 4525000 lei
371.001 2521008,40 lei
371.002 945378,15 lei
371.003 336134,45 lei
4426 722475 lei



#25 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 22 May 2009 - 07:56 PM

Vezi postarearomeo.m, la May 22 2009, 12:35 PM, a spus:

[Continuarea postarii precedente]

[25]:


% = 425 400
624 150
4426 28,5
4281 105
5311 116,5

[26]:

% = 401 4525000 lei
371.001 2521008,40 lei
371.002 945378,15 lei
371.003 336134,45 lei
4426 722475 lei


Obs. ca la [26] am gresit putin calculele:
1. Achizitia de bare metalice: 25.000 buc X 120 lei/buc [inclusiv TVA] = 3.000.000 lei, din care (19/119) X 3.000.000 lei reprezinta TVA de plata [deductibil], adica: 478.991,5 lei, iar restul de 2.521.008,5 lei repr. cost de achizitie fata TVA inclus;

2. Profile de aluminiu: 3.750 buc X 300 lei/buc [TVA inclus] = 1.125.000 lei, din care (19/119) X 1.125.000 lei = 179.621,8 lei = TVA deductibil, iar restul de 945.378,2 reprezinta costul de achizitie exclusiv TVA;

3. Plase metalice: 800 buc X 500 lei/buc [TVA inclus] = 400.000 lei, dintre care 63.865,55 lei reprezinta TVA de plata, iar restul de 336.134,45 lei reprezinta costul de achizitie exclusiv TVA.

Per total poti sa inregistrezi achizitia acestor marfuri fara a folosi conturi analitice:

% = 401, cu sumele corespunzatoare sau poti inregistra marfa cumparata pe conturi analitice, separat, dupa fiecare

371

4426
material achizitionat. Banuiesc ca la B.C. nu-ti va cere nimeni inregistrari separate de materiale cumparate ope analitice distincte, insa, in realitate, ptr. a tine o evidenta clara a cantitatilor din fiecare material existent in depozit la un moment dat se utilizeaza conturile analitice 371.001, 371.002, etc, etc.

[27]
4111 = %

707

4427, cu sumele corespunzatoare.

[28]
5121 = 4111

[29]
% = 401 1153,11 lei
3023 965 lei
4426 188,11 lei

[30]
6023 = 3023 204 lei



#26 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 23 May 2009 - 10:34 PM

[31]
% = 401 4.206,65
302 3.535
4426 671,65

[32]

6022 = 3022 12.600 lei

[33]

602 = 302 3.535 lei

[34]

711 = 345 nu mai stiu toate sumele cu care s-au inregistrat prod. finite de fabricatie proprie.

[35]

607 = 371 iarasi valoarea de ahizitie trebuie luata ca fiind suma a tuturor achizitiilor de marfuri [exclusiv TVA!!!]

[36] Regularizare TVA:
Cazuri:
1. TVA colectata [4427] > TVA deductibila [4426], atunci se inreg. in contabilitate:
% = 4427 TVA colectata, cu sumele corespunzatoare.
4423 TVA de plata
4426 TVA deductibila

2. TVA colectata [4427] < TVA deductibila [4426], atunci:
% = 4426 TVA deductibila
4424 TVA de recuperat
4427 TVA colectata

[37] Inchiderea conturilor de venituri:

% = 121

701

707

711

unde ptr. a afla sumele rulate prin conturile de venituri, trebuie sa intocmesti "T"-utile acestora.

Inchiderea conturilor de cheltuieli:
121 = %
602x
607


unde 602x pot fi: 6021,..., 6028.



#27 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 28 May 2009 - 12:46 PM

Buna,

Ma scuzi ca nu am mai scris nimic de ceva vreme.

- la pct 16 crezi ca e ok 5121=5311 ???

citeste aici http://www.contacont.ro/cont/512/contul-51...e-la-banci.html (nu cred ca acest link are vreo problema cu virusii asa cum o spune google)

Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 28 May 2009 - 12:46 PM




#28 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 28 May 2009 - 01:12 PM

Vezi postareacarst daniela, la May 28 2009, 01:46 PM, a spus:

Buna,

Ma scuzi ca nu am mai scris nimic de ceva vreme.

- la pct 16 crezi ca e ok 5121=5311 ???

citeste aici http://www.contacont.ro/cont/512/contul-51...e-la-banci.html (nu cred ca acest link are vreo problema cu virusii asa cum o spune google)


La punctele la care n-am comentat nimic, inregistrarile sunt ok, inclusiv depunerea incasarilor din vanzarea de produse finite in contul din banca, adica:

5121 = 5311
Conturi la banci in lei Casa in lei



#29 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 28 May 2009 - 02:07 PM

- la punctul 19. - partea cu rambursarea creditului in doi ani cu o rata a dobanzii de 19,5%, nu trebuie inregistrata ???

scuze

am vazut ca e facuta la pct. 20

Aceasta postare a fost editata de carst daniela: 28 May 2009 - 02:12 PM




#30 carst daniela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 28 May 2009 - 02:30 PM

la pct. 20 suma totala de rambursat este 59.000x1.195=70505 lei ???



#31 romeo.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 28 May 2009 - 05:37 PM

rata dobanzii care se da este de obicei rata a dobanzii anuale, asa incat 59.000 X 1.195 = 70.505 lei reprezinta numai totalul sumei de rambursat [credit + dobanda] dupa o perioada de un an si dupa inca un an suma totala de rambursat este de 70.505 lei X 1.195 lei, adica dupa doi ani, totalul de rambursat [credit + dobanda] este in valoare de (59.000 X 1.195 X 1.195) lei.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 01 June 2009 - 02:32 PM




#32 ContabMind

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 14 December 2010 - 12:49 PM

Vezi postareacarst daniela, la May 16 2009, 12:30 AM, a spus:

8. Se inregistreaza receptia utilajului realizat pe cont propriu cu o valoare de 2.000 lei conform procesului de receptie nr.45/10.04.07.


GAMA
"pentru daniela carst- realizarea productiei se inregistreaza prin articolul 345=711,iar vanzarea acesteia,prin creditul ct.701. Concomitent cu vanzarea productiei inregistrata in ct.701,se face descarcarea gestiunii cu produsele
vandute,prin articolul 711=345"

Utilajul nu este imobilizare corporala? Nu se foloseste 2131 = 722 Ven din imob corp ?
Din text nu rezulta ca societatea se ocupa cu producerea si vanzarea de utilaje






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL