Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Impozit pe venit - tranzactionare actiuni - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Impozit pe venit - tranzactionare actiuni


8 replies to this topic

#1 dublonn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 17 May 2009 - 12:06 PM

Salut,

Am cumparat cateva actiuni de la GSG in 2007 si le-am vandut in 2008 am obtinut ceva profit, acum stiu ca trebuie sa depun
o declaratie de venit pe anul 2008.
Cum se procedeaza, ce foaie se completeaza(cum se completeaza) si unde trebuie depusa?
As mai vrea sa stiu ce procent trebuie platit din castig(~6000RON castig)?

Numai bine,
dublonn



#2 c_andra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 21 May 2009 - 11:05 AM

Trebuia sa primesti de la societatea prin care ai facut tranzactia o adeverinta, in care sunt precizate daca actiunile au fost detinute mai mult sau mai putin de 365 de zile, si valoarea impozitului care ti l-au retinut. Informatiile acestea trebuiesc trecute in declaratia 200,, declaratie care ar fi trebuit s-o depui pana la 15 mai 2009 (daca nu ai depus-o, vei plati o amenda intre 10 si 100 lei)

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 May 2009 - 06:44 PM




#3 fortelady

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 August 2009 - 03:11 PM

Salutare,
Lucrez la o companie din strainatate, care nu are sediu in Romania iar contractul meu de angajare priveste statul roman doar in perspectiva platii impozitului de 5.5% pentru CJAS si cel pe salariu de 16%, toate platile facandu-se lunar, in baza formularului 224; salariul (brut) este virat lunar intr-un cont in EUR intr-o banca din Romania. Acum nu an si jumatate mi s-a oferit un "Stock options plan", iar acum as vrea sa exercit o parte din acele optiuni (cele investite, desigur) si mi-am pus intrebarea legata de impozitare.

Astazi am gasit un articol interesant: http://www.consultingreview.ro/articol/oct...tions-plan.html
Nu stiam ca aceasta notiune este definita si cunoscuta in Romania, dar se pare ca este si, conform articolului de mai sus:
- veniturile obtinute din astfel de actiuni nu sunt considerate venituri de natura salariala
- sunt impozitate cu 16%, respectiv 1% in functie de durata de timp scursa de la dobandirea acestora. O prima intrebare aici: aceasta durata de timp este considerata ca fiind aceea din momentul in care optiunile au fost investite? (Mentionez faptul ca un "stock options plan" presupune o perioada de investire si, treptat, un anumit procent din totalul optiunilor sunt investite lunar)

La toate cele descrise in articolul de mai sus as adauga urmatoarea modificare a codului fiscal in vigoare (conform OUG 127/2008): http://codfiscal.net/oug-1272008-modificar...codului-fiscal/
"10. La articolul 67, dupa alineatul (8) se introduc doua noi alineate, alineatele (9) si (10), cu urmatorul cuprins:
“(9) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (3) lit. a), in perioada 1 ianuarie 2009-31 decembrie 2009 inclusiv, castigurile realizate de persoanele fizice din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, sunt venituri neimpozabile.
(10) Castigurile persoanelor fizice din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, realizate incepand cu 1 ianuarie 2010, sunt supuse regulilor prevazute la alin. (3) lit. a).”

Eu, ca angajat al unei firme din afara Romaniei, detinator al unui "stock options plan" si care doresc sa-mi exercit dreptul asupra optiunilor firmei (care se traduce prin dreptul de a vinde actiuni ale firmei), trebuie sa platesc impozit, conform datelor expuse mai sus? Daca da, care e acesta?


Multumesc pentru ajutor.



#4 monikg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 26 May 2011 - 05:17 PM

O persoana pensionata pe caz de boala, gradul 2, poate avea venituri din tranzactii pe piata bursiera? Daca da, ce obligatii declarative si de plata a impozitului are?



#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 27 May 2011 - 02:19 PM

da, cred ca da, nu e munca



#6 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 27 May 2011 - 08:57 PM

Vezi postareamonikg, la 26 May 2011 - 05:17 PM, a spus:

O persoana pensionata pe caz de boala, gradul 2, poate avea venituri din tranzactii pe piata bursiera?

Da. Veniturile obtinute pe bursa nu sunt venituri profesionale astfel incat acestea sa suspende plata pensiei.

Vezi postareamonikg, la 26 May 2011 - 05:17 PM, a spus:

Daca da, ce obligatii declarative si de plata a impozitului are?

Declaratia 225 Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise”.

Gasesti pe internet mai multe informatii despre aceasta.
Fa fel, brokerul iti va da informatiile necesare.



#7 monikg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 27 May 2011 - 09:10 PM

Vezi postareamihaela_cva, la 27 May 2011 - 02:19 PM, a spus:

da, cred ca da, nu e munca
Multumesc pentru raspuns.
Dar referitor la obligatiile declarative puteti sa-mi dati o sugestie, eventual un act normativ care sa aduca precizari?


Vezi postareadanL, la 27 May 2011 - 08:57 PM, a spus:

Da. Veniturile obtinute pe bursa nu sunt venituri profesionale astfel incat acestea sa suspende plata pensiei.[...]Fa fel, brokerul iti va da informatiile necesare.
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 June 2011 - 02:16 PM




#8 TAV

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 June 2011 - 07:57 PM

Vezi postareadanL, la 27 May 2011 - 08:57 PM, a spus:


Declaratia 225 Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise”.

Gasesti pe internet mai multe informatii despre aceasta.
Fa fel, brokerul iti va da informatiile necesare.

Am și eu o întrebare referitoare la declarația 225.
În cazul în care brokerul este persoană juridică străină, cu sediul în străinătate, fără nicio legătură cu România, se mai depune declarația 225? Sau se depune doar declarația anuală 201?

Cu alte cuvinte, se depune declarația 225 pentru veniturile realizate din STRĂINĂTATE, pentru operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen pe bază de contract (în cazul meu nu este vorba de acțiuni ci de tranzacții forex)?

Mulțumesc anticipat,
Nicolae



#9 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 10 June 2011 - 11:29 PM

Vezi postareaTAV, la 10 June 2011 - 07:57 PM, a spus:

Cu alte cuvinte, se depune declarația 225 pentru veniturile realizate din STRĂINĂTATE, pentru operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen pe bază de contract (în cazul meu nu este vorba de acțiuni ci de tranzacții forex)?

Nu.

Fersoanele fizice romane cu domiciliul in Romania, care au obtinut in anul 2010 venituri din strainatate din: profesii libere, activitati comerciale, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, activitati agricole, dividende, dobanzi, premii si jocuri de noroc, din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, din transferul titlurilor de valoare, din castigurile din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract si alte operatiuni similare, din investitii, din pensii, precum si alte venituri impozabile depun formularul 201 "Declaratia privind veniturile din strainatate".

Citeaza

Cod Fiscal:

ART. 40 Sfera de cuprindere a impozitului
(1) Impozitul prevăzut în prezentul titlu, denumit în continuare impozit pe venit, se aplică următoarelor venituri:
a) în cazul persoanelor fizice rezidente române, cu domiciliul în România, veniturilor obținute din orice sursă, atât din România, cât și din afara României;

-------

ART. 90

Venituri obținute din străinătate

(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și cele care îndeplinesc condiția prevăzută la art. 40 alin. (2) datorează impozit pentru veniturile obținute din străinătate.

(2) Veniturile realizate din străinătate se supun impozitării prin aplicarea cotelor de impozit asupra bazei de calcul determinate după regulile proprii fiecărei categorii de venit, în funcție de natura acestuia.

(3) Contribuabilii care obțin venituri din străinătate conform alin. (1) au obligația să le declare, potrivit declarației specifice, până la data de 15 mai a anului următor celui de realizare a venitului.

(6) Organul fiscal stabilește impozitul anual datorat și emite o decizie de impunere, în intervalul și în forma stabilite prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

(7) Diferențele de impozit rămase de achitat, conform deciziei de impunere anuală, se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează și nu se datorează sumele stabilite potrivit reglementărilor în materie, privind colectarea creanțelor bugetare.


Norme metodologice:

Art. 91

203. Persoanele fizice rezidente române cu domiciliul în România și persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal sunt supuse impozitării în România pentru veniturile din orice sursă, atât din România, cât și din străinătate. În situația în care, pentru veniturile din străinătate de natura celor prevăzute la art. 41 lit. a), c) și f) din Codul fiscal, statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri și-a exercitat dreptul de impunere, aceste persoane au dreptul să deducă, pentru fiecare sursă de venit, din impozitul pe venit datorat în România impozitul pe venit plătit în străinătate, în condițiile prevăzute de Codul fiscal. Veniturile din străinătate realizate de contribuabilii prevăzuți la art. 40 alin. (1) lit. a) și de cei prevăzuți la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal, precum și impozitul aferent, a cărui plată în străinătate este atestată cu document justificativ eliberat de autoritatea competentă a statului străin cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, exprimate în unitățile monetare proprii fiecărui stat, se vor transforma în lei la cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Națională a României din anul de realizare a venitului respectiv.

204. Impozitul plătit în străinătate, care se deduce din impozitul pe venit datorat în România, este limitat la partea de impozit pe venit datorat în România.

Prin venit mondial se înțelege suma veniturilor impozabile din România și din străinătate din categoriile de venituri realizate de persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal și de cele care îndeplinesc condiția menționată la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal.

Pentru veniturile menționate la art. 41 lit. a), c) și f) din Codul fiscal, care au fost globalizate în străinătate, creditul fiscal extern pentru fiecare venit este limitat la impozitul pe venit calculat prin aplicarea cotei medii de impozit din străinătate, aplicată asupra fiecărei surse de venit obținut în străinătate, dar nu mai mult decât cota de impozit prevăzută la titlul III din Codul fiscal, aferentă venitului respectiv.

Cota medie de impozit se calculează astfel:



impozit plătit în străinătate

Cota medie de impozit = ----------------------------------- .

venit global obținut în străinătate



Venitul global obținut în străinătate reprezintă toate categoriile de venituri care, conform legii din statul respectiv, se globalizează în străinătate.



205. Pentru veniturile realizate în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri și care nu au fost globalizate în vederea impozitării, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit plătit în străinătate, dar nu mai mult decât cel datorat pentru un venit similar în România, potrivit Codului fiscal.

206. Dacă suma reprezentând creditul fiscal extern este mai mare decât impozitul plătit în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, suma recunoscută care se deduce este la nivelul impozitului plătit în străinătate. În situația în care suma reprezentând creditul fiscal extern este mai mică decât impozitul plătit în statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, suma recunoscută reprezentând creditul fiscal extern acordat este la nivelul sumei calculate conform pct. 204.

207. Calcularea creditului fiscal extern se face de către organul fiscal competent, separat pe fiecare sursă de venit. În situația în care contribuabilul în cauză obține venituri din străinătate din mai multe state cu care România are încheiate convenții de evitare a dublei impuneri, creditul extern admis a fi dedus din impozitul datorat în România se va calcula, potrivit procedurii prevăzute mai sus, pentru fiecare sursă de venit și pe fiecare țară.

208. În cazul veniturilor prevăzute la art. 41 lit. b), d), e), g) și h) din Codul fiscal, creditul fiscal extern se acordă pentru fiecare venit similar din România. Creditul fiscal extern pentru veniturile din statul cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri, a căror impunere în România este finală, se va acorda astfel:

a) în situația în care în străinătate cota de impozit este mai mare decât cea prevăzută în titlul III din Codul fiscal pentru un venit similar, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit calculat, aplicându-se cota prevăzută în acest titlu;

b) în situația în care cota de impozit este mai mică în străinătate decât cota de impozit pentru un venit similar din România, creditul fiscal extern este calculat la nivelul impozitului plătit în străinătate, iar impozitul anual rămas de achitat în România se calculează ca diferență între impozitul pe venit calculat aplicându-se cota de impozit prevăzută la titlul III din Codul fiscal și impozitul pe venit plătit în străinătate pentru venitul realizat în străinătate.

Pentru veniturile prevăzute la art. 41 lit. b), d), e), g) și h) din Codul fiscal, creditul fiscal se acordă potrivit prevederilor pct.205.



209. Contribuabilii prevăzuți la art. 40 alin. (1) lit. a) și cei prevăzuți la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal, care desfășoară activitate salarială în străinătate și sunt plătiți pentru activitatea salarială desfășurată în străinătate de către angajatorul român, se impun în România pentru veniturile realizate din activitatea salarială desfășurată în străinătate.

În cazul în care același venit din salarii este supus impunerii atât în România, cât și în străinătate, statului străin revenindu-i dreptul de impunere potrivit convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu respectivul stat, organul fiscal competent din România va proceda la regularizarea impozitului datorat de rezidentul român, pe baza cererii depuse. În vederea regularizării impozitului, contribuabilii care au fost impuși pentru aceleași venituri obținute din salarii atât în România, cât și în alt stat cu care România are încheiată o convenție de evitare a dublei impuneri vor depune la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, împreună cu cererea de restituire, următoarele documente justificative:

a) fișa fiscală întocmită de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România care efectuează plăți de natură salarială;

b) certificatul de atestare a impozitului plătit în străinătate de contribuabil, eliberat de autoritatea competentă a statului străin, sau orice alt document justificativ privind venitul realizat și impozitul plătit în celălalt stat, eliberat de autoritatea competentă din țara în care s-a obținut venitul;

c) contractul de detașare;

d) orice alte documente ce pot sta la baza determinării sumei impozitului plătit în străinătate pentru veniturile plătite de angajatorul rezident în România sau de către un sediu permanent în România. Procedura de regularizare a impozitului datorat de rezidentul român se va stabili prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Veniturile din activități dependente desfășurate în străinătate și plătite de un angajator nerezident nu sunt impozabile în România potrivit prevederilor Codului fiscal și nu fac obiectul creditului fiscal extern.

2091 . Când o persoană fizică rezidentă în România obține venituri care în conformitate cu prevederile convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statul străin sunt supuse impozitului pe venit în statul străin, pentru evitarea dublei impuneri se va aplica metoda prevăzută în convenție, respectiv metoda creditului sau metoda scutirii, după caz.

2092. Persoanele fizice prevăzute la art. 40 alin. (1) lit. a) și cele prevăzute la art. 40 alin. (2) din Codul fiscal care realizează un venit și care, potrivit prevederilor convenției de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu un alt stat pot fi impuse în celălalt stat, iar respectiva convenție prevede ca metodă de evitare a dublei impuneri «metoda scutirii», respectivul venit va fi scutit de impozit în România. Acest venit se declară în România, dar este scutit de impozit dacă se anexează documentul justificativ eliberat de autoritatea competentă a statului străin, care atestă impozitul plătit în străinătate.

210. La sfârșitul anului fiscal vizat, contribuabilul anexează la declarația privind venitul realizat documentele justificative privind venitul realizat și impozitul plătit, eliberate de autoritatea competentă din țara în care s-a obținut venitul și cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri. Aceste documente sunt utilizate pentru aplicarea metodelor de evitare a dublei impuneri prevăzute în convențiile de evitare a dublei impuneri.)?







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL