Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul II

contabilitate inventar evaluare contabiliate evaluare contabiliate
167 replies to this topic

#61 iliam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 19 July 2009 - 10:27 PM

Am mai gasit ceva din probleme,multumesc...
dar mai sunt cateva care :lostit (13): :smile: nu le gasesc nicaieri si nici nu stiu sa le rezolv .........
:thumbup:
un ultim strigat: heeeellllppp!



#62 Cristina Tarus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2009 - 12:39 PM

Dragilor,

eu am predat lucrarea ieri pe mare fuga
dupa ce am citit pe forum ca pe 20 iulie este ultima zi de predare, am sunat la ceccar si mi-au zis ca le primesc pana la ora 16:00

asa ca am fugit la ei si am predat-o secretarei de la care mi-am ridicat si tema in luna mai

cat despre dezbaterea temei din antet am tinut cont de ce ati scris pe forum unii dintre voi si am scris vreo 4 pagini, mai exact am luat titlul IV din codul fiscal


aveti idee cat este cotizatie pe anul 2009 si cand trebuie achitata?
avem un termen limita?

Multumesc.




#63 Mihaela Stroe

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:discutii pe teme financiar-contabile

Postat 03 August 2009 - 04:39 PM

Va rog frumos daca aveti rezolvarile la contabilitate an 2 le puteti posta aici sau sa mi le trimiteti si mie pe email:mihaelastroe2006@yahoo.com
Va multumesc frumos,
Mihaela Stroe



#64 pytea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 10 September 2009 - 07:42 PM

nu mai are nimeni de predat studii de caz la contabilitate pt semII, an II??? :lostit (13):



#65 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 10 September 2009 - 07:59 PM

Ba da eu :lostit (13):

Am primit si studiile de caz la contabilitate. Am rezolvat o parte din ele ( le atasez aici) dar mi-au ramas doua nerezolvate. Daca ma poate ajuta cineva , va multumesc mult.

Studiu de caz 9

Societatea ALFA are la sfârșitul exercițiului N pe rol două procese cu doi clienți importanți Beta și Gama. Consilierii juridici consideră că litigiul cu Beta se va soluționa în februarie N+1 cu plata unei sume de aproximativ 1.000 lei. Aceștia susțin că litigiul cu Gama se va soluționa la sfârșitul exercițiului N+2 cu plata unei sume de aproximativ 2500 lei. Pe piața bancară, pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență rata dobânzii se estimează a fi de 10% în primul an și 16% în cel de al doilea an.
Cum se contabilizează provizionul pentru litigii dacă:
a)se aplică OMFP 1752/2005;
b)se aplică IAS 37;


Studiu de caz 12

La 1.06.N, soldul inițial de produse finite evaluate la cost prestabilit este de 350 buc x 1.000 lei, iar soldul inițial debitor al contului de diferențe de preț aferente produselor finite este de 50.000 lei și reprezintă o diferență nefavorabilă de cost. Pe parcursul lunii s-au obținut 4.000 buc produse finite, evaluate la costul de producție prestabilit de 1.000 lei/buc și s-au vândut 3.300 buc la prețul de vânzare de 1.500 lei/buc . La sfârșitul lunii iunie, din postcalcul rezultă un cost efectiv de producție 980 lei/buc.
Se cere: a) înregistrarea obținerii de produse finite;
b) înregistrarea vânzării produselor finite;
c) determinarea și înregistrarea diferențelor de cost aferente intrărilor și ieșirilor de produse finite;
d) determinarea valorii stocului de produse finite în raportarea de la 30.06.N.

Fisiere atasate





#66 chereci

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 October 2009 - 08:14 PM

Buna

are cineva rezolvarea problemei 1 de la analiza diagnostic a intreprinderii cu interpretarea soldurilor intermediare? daca da atunci imi puteti trimite si mie pe adresa Ioana_petran@yahoo.com

multumesc



ANALIZA DIAGNOSTIC A INTREPRINDERII

1. Să se calculeze și să se interpreteze soldurile intermediare de gestiune pentru întreprinderea ale cărei informații financiare sunt prezentate mai jos:
Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 4000
Producția vândută 24000
Producția stocată 500
Subvenții de exploatare 2300
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 4200
Cheltuieli salariale 5000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu chirii 200
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 100
Cheltuieli cu dobânzi 500
Impozit pe profit 1400



#67 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 15 October 2009 - 12:00 AM

Uite aici un model

Rezolvare



Soldurile intermediare de gestiune(maniera continentala) reprezinta o serie de indicatori care ne ajuta sa analizam modul de obtinere a rezultatului firmei (profit sau pierdere) tinand cont de natura elementelor de cheltuieli inregistrate.
Conform modelului continental de analiza, acesti indicatori sunt:
1. Marja comerciala(MC)-reprezinta diferenta dintre valoarea vanzarilor si costul direct aferent produselor vandute; marja comerciala este primul nivel de la care incepe sa se contureze profilul firmei
MC=cifra de afaceri-costul marfii, produselor sau serviciilor vandute
MC n = Venituri din vânzarea mărfurilor (0) - Costul mărfurilor vândute (0)- Cheltuieli cu materii prime(3000) = -3000
MC n+1 = Venituri din vânzarea mărfurilor (1000) - Costul mărfurilor vândute (800)- Cheltuieli cu materii prime(4000) = -3800
2. Valoarea adaugata(VA) reprezinta valoarea ramasa la dispozitia firmei dupa valorificarea bunurilor si serviciilor si deducerea cheltuielilor cu resursele externe consumate pentru derularea activitatii de baza a firmei;
VA = MC + productia stocata sau imobilizata-alte cheltuieliu externe ale firmei
Cheltuieli externe =chelt cu mat. Consumabile, cu energia si apa, cu ambalajele, in intretinerea si reparatiile, cu chiriile, asigurarile de bunuri si persoane, transport , protocol, reclama si publicitate, deplasari, posta si telecomunicatii, servicii bancare si alte servicii prestate de terti
VA n = MC (-3000)+ Producția vândută(20.000)+ Producția stocată(0)- Cheltuieli cu chirii(1500) = 15.500
VA n+1 = MC (-3800)+ Producția vândută(22.000+1000)+ Producția stocată(0)- Cheltuieli cu chirii(1500) = 17.700

3. Excedentul brut de exploatare(EBE) reprezinta valoarea ramasa la dispozitia ramasa dupa ce s-a diminuat valoarea adaugata cu cheltuielile de personal si cheltuieli cu impozitele si taxele percepute de stat
EBE = VA – (chelt de personal+chelt cu impozite si taxe)
EBE n =15.000 – (Cheltuieli salariale 7000 + Cheltuieli cu asigurări sociale 0+Impozite și taxe 1000) =15.000 – 8000 = 7000
EBE n+1 =17.700 – (Cheltuieli salariale 7800 + Cheltuieli cu asigurări sociale 0+Impozite și taxe 1000) =17700 – 8800 = 8900

4. Rezultatul exploatarii(RE) reprezinta diferenta dintre veniturile si cheltuielile de exploatare
RE = EBE + (alte venituri din exploatare – alte chelt din exploatare ) – chelt cu amortizarea
RE n = 7000 + (venituri 20.000)-(cheltuieli 3000+7000+1500) – amortizarea 300 = 7000= 15.200
RE n+1 = 8900 + (Venituri 1000+ 22.000+ 1000 )-( Cheltuieli 4000+800+7800+1500) - Cheltuieli cu amortizarea 400= 18.400


5. Rezultatul curent (RC) reperzinta rezultatul obtinut din activitatea de exploatare si cea financiara
RC=RE +(venituri financiare – cheltuieli financiare)
RC n = 15.200 + (Venituri 0 ) – (Cheltuieli cu dobânzi 1400) = 13.800
RC n+1 = 18.400 + (Venituri 0 ) – (Cheltuieli cu dobânzi 1500) = 16.900



#68 marce52003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 October 2009 - 09:33 PM

Va rog foarte mult daca ma poate ajuta cineva si pe mine cu rezolvarile la probl. urmatoare:

1. Din contul de profit și pierderi al societă?ii din exerci?iul precedent se cunosc următoarele informa?ii:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobânzi 200
Impozit pe profit 60
Să se calculeze și să se interpreteze ratele de solvabilitate și cele de rentabilitate pentru întreprindere.



1. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


2. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.



5. Societatea Stirex SA, auditată de dumneavoastră, a achiziționat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare și a efectuat următoarele cheltuieli:
prețul de cumpărare al terenului ................................... 30.000 lei
prețul de cumpărare al construcției ............................. 125.000 lei
taxe de înregistrare ....................................................... 12.000 lei
alte cheltuieli cu actele....................................................... 800 lei
onorarii notar .................................................................. 1.500 lei
(din care TVA 240 lei)
comisioane ..................................................................... 1.800 lei
(din care TVA 290 lei)
cheltuieli arhitecți ........................................................... 3.600 lei
(din care TVA 575 lei)
cheltuieli renovare ........................................................ 85.000 lei
(din care TVA 13.500 lei)

Societatea a înregistrat în cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei și la construcții 125.000 lei. Care este suma corectă ce trebuia contabilizată în cheltuielile perioadei?




6. O întreprindere prezint? caracteristicile urm?toare:
? capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.;
? rentabilitate minim? cerut? de la capitalurile investite pe piat?: 7,5%;
? rentabilitate asteptat? (previzional?) a capitalurilor investite în afacere: 10%.
S? se calculeze goodwill-ul întreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o rat? anual? constant? de 5% pe un orizont de prognoz? de 10 ani.


mersi anticipat!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:11 AM




#69 MarianaTM

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 December 2009 - 07:40 PM

20. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de productie.????
24. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz:societate de prestari servicii.????
28. Inventarierea patrimoniului. Proceduri . Studiu de caz. ????
:pullhair:

Fisiere atasate





#70 lilicmn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 02 December 2009 - 03:18 PM

3. O întreprindere prezintă caracteristicile următoare:
- Capitaluri investite de acționari și creditori: 1.000 milioane u.m.;
- Rentabilitate minimă cerută de la capitalurile investite pe piață: 7,5%;
- Rentabilitate așteptată (previzională) a capitalurilor investite în afacere: 10%.
Să se calculeze goodwill-ul întreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va crește cu o rată anuală constantă de 5% pe un orizont de 10 ani.

Rezolvare:

Întreprinderea va degaja un superprofit perpetuu de 2,5% corespunzător surplusului de rentabilitate obținut în raport cu rentabilitatea cerută de piață (10 ?7,5 = 2,5). În aceste condiții, se determină o rentabilitate constantă de 10%, adică 100 milioane u.m. pe an corespunzatoare unei valori de piață de:
100 / 7,5% = 1333 mil u.m.

Atunci goodwill-ul poate fi estimat la 1333 ? 1000 = 333 mil u.m.
O altă variantă de rezolvare, potrivit formulei clasice de capitalizare a superprofitului este:
- unde superprofitul Sp se determină:
1000 x 10% - 1000 x 7,5% = 25,
- iar Sp capitalizat este 25 / 7,5% = 333 milioane u.m.

Superprofitul va fi degajat doar în următorii 10 ani și se va majora anual cu 5%:

Superprofitul este de 25 milioane și va crește cu 5% pe an. Se va aplica formula actualizării pe un orizont finit de timp (10 ani) a unei valori aflate într-o creștere geometrică.
sau
GW = 25/(1+0,075)x[1,05+1,052/1,075+1,053/1,0752+...1,0510/1,0759]

GW = 210 milioane UM


Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislației și reglementărilor în vigoare precum și a politicilor companiei;
b) Menținerea de înregistrări care demonstrează respectarea legilor și reglementărilor;
c) Asigurarea confidențialității din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Actualizarea productivității muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui număr suficient și adecvat calificat de personal;
f) Asigurarea că personalul este pregătit adecvat în scopul îndeplinirii responsabilităților corespunzătoare;
g) Asigurarea că personalul primaste informații cu privire la performanțele lor și la dezvoltarea carierei.
Identificați și enumerați riscurile posibile ce pot să apară și definiți proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor respective.

Răspuns:
Riscurile posibile ce pot să apară :
? neconcordante între atribuții și competența profesională;
? neconformitatea cu legile, regulamentele, regulile și politicile specifice;
? nerespectarea confidențialității informațiilor;
? caracterul incomplet și inexact al operațiilor și documentațiilor;
? modul profesional de abordare a informațiilor financiare;
? nerespectarea atributiilor din fisa postului
? suprasolicitarea personalului
? nerespectrarea normelor privind securitatea muncii

Proceduri de control intern care pot diminua apariția riscurilor:
- Atribuțiile entității pot fi realizate numai dacă sunt cunoscute de salariați și aceștia acționează concertat;
- Fiecare salariat are un rol bine definit în entitatea publică, stabilit prin fișa postului;
- Sarcinile sunt încredințate și rezultatele sunt comunicate numai în raportul manager ? salariat ? manager (șef ? subaltern ? șef);
- Managerul trebuie să susțină salariatul în îndeplinirea sarcinilor sale.
- Managementul entității publice va comunica tuturor angajaților care sunt sarcinile entității, rezultate din actul normativ de organizare și funcționare. Totodată, se va îngriji că aceste sarcini să se regăsească în Regulamentul de organizare și funcționare a entității publice, la care să aibă acces toți salariații. Se vor întocmi și se vor actualiza, ori de câte ori necesitățile o vor cere, fișele postului pentru toți funcționarii publici și personalul contractual din entitatea publică. Aceasta este o obligație permanentă a fiecărui nivel de management.
- Managerul asigură ocuparea posturilor de către persoane competente, cărora le încredințează sarcini potrivit competențelor și asigură condiții pentru dezvoltarea capacității profesionale a salariatului.
- Managerul și salariații au acele cunoștințe, abilități și experiența care fac posibilă îndeplinirea eficientă și efectivă a sarcinilor;
- Competența angajaților și sarcinile încredințate trebuie să se afle în echilibru permanent, stabil. Acțiuni pentru asigurarea acestuia:
? definirea cunoștințelor și deprinderilor necesare pentru fiecare loc de muncă;
? conducerea interviurilor de recrutare, pe baza unui document de evaluare definit;
? identificarea planului de pregătire de bază a noului angajat, încă din timpul procesului de recrutare;
? revederea necesităților de pregătire, în contextul evaluării anuale a angajaților și urmărirea evoluției carierei;
? asigurarea faptului că necesitățile de pregătire identificate sunt satisfăcute;
? dezvoltarea capacității interne de pregătire, complementară formelor de pregătire externe entității publice;
? definirea politicii de pregătire / mobilitate;
? se verifică dacă se respectă programul de lucru, norma de lucru.
- Performanțele angajaților se evaluează cel puțin o dată pe an și sunt discutate cu aceștia de către realizatorul raportului;
- Competența și performanța trebuiesc susținute de instrumente adecvate, care includ tehnica de calcul, software-urile, brevetele, metodele de lucru etc.;
- Se verifică listele de pontaj, întocmirea corectă a statelor de plată și a celorlalte documente privind asigurările sociale.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:13 AM




#71 vde

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 January 2010 - 01:56 PM

Vezi postareaAnaB, la Sep 10 2009, 09:59 PM, a spus:

Studiu de caz 9[...]
Buna,

Am nevoie de rezolvarea studiului de caz nr. 9, in cazul in care ai rezolvat-o.
Am aceeasi problema si eu.Eu sunt stagiar anul 1 la Pitesti.

Multumessc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 April 2010 - 11:14 AM




#72 ursaana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 01 February 2010 - 03:28 PM

Am vazut ca ai avut aceleasi subiecte ca si mine la org.auditului intern.Daca le-ai rezolvat te rog frumos sa mi le trimit si mie pe adresa de mail: ursa332002@yahoo.com
Multumesc frumos de ajutor



#73 sc78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Galati

Postat 05 February 2010 - 04:44 PM

Buna!
Am fost 2 ani in concediu de crestere copil. Trebuie sa depun acum 3 lucrari de stagiu cu cate 40 probleme fiecare. Mai am nerezolvate doar 11.
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea ar fi super. Le atasez.
Merci. notworthy.gif


1. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz: societate de productie

2. Sa se se analizeze poziția financiară a societății comerciale Flamingo International SA pe cei trei ani (sursa: www.bvb.ro)

3. Sa se calculeze și sa se interpreteze indicatorii de lichiditate pentru societatea SC Flamingo International SA.

4. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei. Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

5. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

6. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

7. Firma X vinde cani cu 0,20 u.m./buc. Productia actuala este de 400.000 cani si reprezinta 80% din capacitate. Firma are posibilitatea sa utilizeze capacitatea disponibila vanzand catre un supermarket cani cu 0,13 u.m./buc, dar sub marca supermarketului. Costurile totale ale lunii trecute erau de 56.000 u.m. din care 16.000 erau fixe. Aceasta reprezinta un cost total de 14 u.m./cana. Poate firma sa accepte oferta? Ce alti factori mai trebuie avuti in vedere?

8. O firma produce trei produse ce degaja urmatoarele rezultate:
Indicatori Produsul X Produsul Y Produsul Z Total
Vanzari 32.000 50.000 45.000 127.000
Costuri 36.000 38.000 34.000 108.000
Profit/Pierdere (4.000) 12.000 11.000 19.000
Din costurile totale 2/3 sunt costuri variabile si 1/3 sunt costuri fixe. Directorii considera ca, datorita faptului ca produsul X genereaza o pirdere de 4.000 u.m. va trebui sa renunte la el. In baza datelor de mai sus tabelul arata pierderea reala generata de produsul X? Ce alti factori trebuie avuti in vedere?

9. Sa se analizeze pozitia financiara a societatii SC ACI SA Bistrita (sursa: www.bvb.ro)

10. In luna ianuarie 2005 o societate comerciala a livrat un utilaj cu plata in rate in valoare de 150.000 lei, costul sau fiind de 100.000 lei. S-a convenit ca plata sa se faca prin rate lunare de 2.000 lei. Societatea comerciala a optat pentru trecerea pe venituri, respectiv cheltuieli, din punct de vedere fiscal, la scadentafiecarei rate. Care este influenta acestui contract din punctul de vedere al impozitului pe profit in anul 2009?

11. Un agent economic prezinta in anul 2009, conform datelor din bilant, urmatoarea situatie:
capitaluri proprii la inceputul anului 20.000 lei;
capitaluri proprii la sfarsitul trimestrului I 21.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la inceputul anului 50.000 lei;
capital imprumutat cu scadenta mai mare de 1 an la sfarsitul trimestrului I 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un imprumut de la o banca in valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rata anuala a dobanzii de 25% (dobanda fiind platibila lunar, iar imprumutul rambursabil la scadenta). Tot pe 1 februarie a contractat un imprumut de la un actionar in suma de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuala a dobanzii fiind de 20% (imprumutul se restituie integral la scadenta, iar dobanda se plateste lunar). Rata de referinta a BNR pentru luna martie este de 10%. Sa se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile.



#74 mada215

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 08 February 2010 - 06:05 PM

Buna! atasez si eu tema mea pentru 2010..am rezolvat 2 problme..poate ma ajuta si pe mine cineva cu restul..macar cu o idee..mersi! :smile:

Fisiere atasate





#75 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 21 March 2010 - 01:13 PM

Buna,
Cine poate sa ma ajute cu rezolvarile la urmatorele probl de evaluare?

103. În ce constã separarea bunurilor dintr-o întreprindere în bunuri necesare si bunuri nenecesare?
124. Care sunt pasii (etapele) pentru determinarea capacitãtii beneficiare a unei întreprinderi?
131. Care sunt elementele de calcul necesare pentru evaluarea întreprinderii prin rentabilitate?
152. Explicati în ce constã metoda practicienilor de evaluare a întreprinderii

Eu nu le dau de cap.

Multumesc frumos,



#76 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 21 March 2010 - 05:26 PM

Eu intreb eu raspund.

124. Etapele pt determinarea capacitatii beneficiare a unei intreprinderi sunt:
- studiul rezultatelor trecute;
- examenul previziunilor;
- mixajul elementelor rezultate din primele 2 etape in scopul desprinderii capacitatiii beneficiare.

Va rog sa ma ajutati cu celelate probleme.



#77 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 22 March 2010 - 03:54 PM

raspuns 103
Separarea elementelor patrimoniale de activ (cu deosebire imobilizari si stocuri) in elemente necesare exploatarii si elemente in afara exploatarii se face in functie de utilitatea fiecarui bun, si masurata prin gradul de participare la realizarea profiturilor.
Rezultatul acestei operatiuni se poate concretiza:
-fie in determinarea unei capacitati beneficiare superioare fata de profiturile inregistrate prin bilanturi, atunci cand pe cale de expertiza si diagnostic se constata o posibila crestere a gradului de utilitate a elementelor patrimoniale de activ;
-fie in folosirea in alte scopuri sau cu alte destinatii a bunurilor mobile si imobile, fara utilitate sau cu utilitate redusa, in realizarea obiectului exploatarii societatii respective; pot fi avute in vedere cai de restructurare cum ar fi: formarea de noi societati comerciale, inchirierea, concesionarea, asocierea etc., ori pur si simplu valorificarea, fie si ca materiale.
Aceste bunuri materiale urmeaza a se evalua in valoarea venala, adica suma trezoreriei ce se va degaja la cesiunea lor.
Indiferent de modul specific de evaluare, elementele patrimoniale in afara exploatarii se au in vedere, in mod distinct, cu ocazia aplicarii formulelor de evaluare a societatii respective.

raspuns 124

Capacitatea beneficiara -se determina parcurgandu-se succesiv trei etape:
         -   studiul rezultatelor trecute (de regula, pe minimum trei ani);
         -  examenul previziunilor (de regula, pe minimum trei ani);
         - mixajul constatarilor din primele doua etape si calculul matematic al capacitatii beneficiare.

Capacitatea beneficiara se poate calcula in una din urmatoarele variante:
- ca medie a profiturilor anuale corectate din perioadele trecute si a profiturilor anuale previzionale;
- ca medie a profiturilor anuale corectate din perioadele trecute;
- ca medie a profiturilor anuale previzionale;
- ca medie a profiturilor anuale din unele perioade trecute si viitoare.


raspuns la 131

Pentru evaluarea prin rentabilitate a unei intreprinderi, de regula, intra in logica lucrarilor trei elemente de calcul:
       -  rata de capilalizare;
       -   de fructificare sau de actualizare;
       - profitul, respectiv acel profit care exprima capacitatea beneficiara a intreprinderii si care, de regula, difera de profitul din bilanturile contabile;
       -   perioada de referinta.

raspuns la 152

Metoda practicienilor

Valoarea intreprinderii se determina ca medie simpla sau ponderata a unei val. patrimoniale ANC si a unei prin rentabilitate (CB/i)

V=   ANC + CB/i

            2

Sau,

V = K1*ANC + K2* CB/i

           K1+K2</p>



#78 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 22 March 2010 - 07:53 PM

Multumesc frumos.

Mi-ai fost de un mare ajutor.Se pare ca m-am apucat cam tarziu de probleme si cam sunt in criza de timp.
Am biletul nr 4, daca mai ai alte probleme rezolvate si poti sa ma ajuti, ar fi minunat.
Inca o data , multumesc.



#79 raynaliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Neamt

Postat 23 March 2010 - 11:17 AM

Draga Kristin,
eu nu stiu ce contine biletul nr. 4. Sunt stagiar la Piatra- Neamt.



#80 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 23 March 2010 - 10:09 PM

Vezi postarearaynaliv, la Mar 23 2010, 12:17 PM, a spus:

Draga Kristin,
eu nu stiu ce contine biletul nr. 4. Sunt stagiar la Piatra- Neamt.

Buna,
Eu la Galati.
Am rezolvat in mare parte, zic eu, problemele insa mi-au mai ramas cateva.
La organizare mai am 3 probleme pe care nu le stiu :

15. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

16. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

12. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incit comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Multumesc , oricum, pentru ajutor.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL