Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul II - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul II

contabilitate inventar evaluare contabiliate evaluare contabiliate
167 replies to this topic

#21 nicol77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 16 June 2009 - 12:51 PM

Vezi postareaggk, la Jun 15 2009, 11:16 PM, a spus:

Eu am sunat la Ceccar Buc. si mi-au spus ca tema din antet trebuie dazbatuta in 15-20 pagini.
Buna,
Mie mi-au zis ca 10-12 pag. Si ieri am sunat sa intreb de lectori, cand se afiseaza pt. ca eu am termen pe 25 si mi-a zis ca se prelungeste pana in iulie ca sunt lectorii in concediu si ca daca vreau sa plec si eu in concediu sa plec linistita.



#22 miha33

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 16 June 2009 - 08:52 PM

Buna, sunt stagiara in anul 2, Bucuresti.Am fost astazi la Ceccar, pt tema.Am ramas surprinsa valoarea cotizatiei pt acest an:150 Eur. :sad:
Tema mea este:"Produse accizabile si modul de calcul al accizelor" si va trebui dezbatuta in 15-20 de pagini, asa mi s-a spus; iar predarea lucrarii se vaface in iulie..cica s-ar afisa pe site data si perosoana (lectorul) caruia ii vor fi inmanate.
Am primit si eu nr de 39 de probleme, ce vor trebui rezolvate; mie mi s-au parut bizare 3 dintre ele, asta asa, la o prima aruncare de ochi.
De ex.:
- pb .12.Sa se analizeze riscul de lichiditate asociat acestei companii si sa se furnizeze masuri de eficienta pt echilibrarea situatiei financiare.
- pb.13.Sa se calculeze si sa se interpreteze fluxul de numerar disponibil in anii 2006 si 2007 pt societatea Titan Sa si repartizarea acestuia pe destinatii.
- pb 21.Reluand datele de la intrebarea 146 care este suma ce trebuie contabilizata in contul "terenuri":
a.33.013 lei
b.37.800 lei
c.42.000 lei

Mi se par rupte de context..cam bataie de joc, oricum am de gand sa ma duc saptamana aceasta din nou la Ceccar si sa cer lamuriri: sunt luate aceste intrebari dintr-o carte?care?stiti ceva?s-a mai confruntat cineva cu asemenea probleme?
Multumesc.




#23 Cristina Tarus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2009 - 03:04 PM

pentru nicol77:

Buna,

eu ti-am postat la un moment data problema 9 dar imi psuneai ca nu o ai

eu insa tot am impresia ca 12 si 13 le ai la fel ca mine

in enunt la problema 12 ai "analizati pozitia financiara a SC Amonil SA care prezinta urmatoarele informatii financiare (sursa BVB.ro)"?????

iar la problema 13 trebuie analizat pragul de rentabilitate operational si financiar pt SC Santierul naval Orsova SA si evolutia acestor indicatori??? - aplicatia 15

daca te uiti mai atent la problema 12 ai defapt o problema copiata dintr-o carte cu tot cu numarul curent, iar acolo avea numarul 15

daca le ai la fel ca mine eu le-am rezolvat deja si ti le pot da

ciao



#24 stefi1979

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 18 June 2009 - 11:06 AM

buna Cristina,

Eu am aceeasi tema ca tine " Impz pe venit microintreprinderilor " si poate aceleasi probleme.
Poti sa ma ajuti cu rezolvarea lor ?\

Multumesc. Stefi.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 June 2009 - 11:41 AM




#25 Cristina Tarus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2009 - 02:52 PM

Stefi,

ti-am atasat toate subiectele rezolvate de mine

n-am rezolvat pana acum pb 17, 18, 19 cele cu receptia, activ Dep. Resurse Umane si activitatea de dezvoltae a tehnologiei

daca nu te descuri poti sa-mi scrii pe mail sau pe mess...cred ca e mai usor

Fisiere atasate





#26 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 June 2009 - 10:32 PM

Vezi postareamariana07, la May 27 2009, 01:19 PM, a spus:

Ma puteti ajuta cu cateva idei pt. intrebarile de control intern de mai jos?

Am si eu aceste intrebari primite in tema cu titlul ,,Categoria X ? Organizarea auditului intern si controlul intern al intreprinderii,,Mi-au dat o carte de la CECCAR ,,Auditul in institutiile publice,,a costat 12 ei dar ,nu vad nici o legatura cu subiectele.hmmmm.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 June 2009 - 11:41 AM




#27 ioanaconta

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 June 2009 - 04:16 AM

Pentru Cristina !! Multumesc mult ca ai postat rezolvarile. Am regasit si eu o problema si mi-a fost foarte de folos ! THANK YOU.



#28 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 June 2009 - 12:28 PM

aseara cand am trimis mesajul eram prea obosita sa ma gandesc la semnificatia cuvantului audit intern.Este OK cartea.



#29 Cristina Tarus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2009 - 07:39 PM

Vezi postareaioanaconta, la Jun 20 2009, 05:16 AM, a spus:

Pentru Cristina !! Multumesc mult ca ai postat rezolvarile. Am regasit si eu o problema si mi-a fost foarte de folos ! THANK YOU.

ma bucur ca ti-au fost de folos...



#30 alina_cecar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 22 June 2009 - 05:50 PM

Multumim tare mult pentru rezolvarile postate.
Mi-au fost si mie de mare folos.

Cristina imi poti spune te rog pentru problema 5 ce metoda de evaluare a stocului de marfuri s-a practicat? Deasemenea ce procedeu de reevaluare ai la problema 3?

multumesc inca o data

Aceasta postare a fost editata de alina_cecar: 22 June 2009 - 05:59 PM




#31 bmiha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 22 June 2009 - 07:33 PM

Scuze ca vin cu aceasta rugaminte, dar poate cineva dintre voi are in format electronic aplicatiile pentru raport!
V-as ruga sa mi le trimiteti si mie pe adresa mihakid@yahoo.com.... sau poate le postati aici pe forum!

Multumesc mult!!!

Esti o scumpa... cea care a atasat fisierele ...

Doresc, cine poate, sa imi dea si mie in format electronic fisierele cu enunturile la problemele rezolvate!!!

Multumiri mari de ajutor!



#32 bmiha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 22 June 2009 - 07:41 PM

As vrea si eu enunturile care le-ati primit pentru anul 2! ...Daca se poate!!!



#33 Cristina Tarus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2009 - 11:31 AM

Buna,

am atasat enunturile temei mele (pentru cei interesati), ca sa le puteti corela cu rezolvarile pe care deja le-am postat

succes:))

uitasem sa le atasez
sorry

Fisiere atasate





#34 dianapop2006

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 24 June 2009 - 02:37 PM

salutare
se pare ca problemele 17,18,19 sunt cu "probleme" la toata lumea. nu ai nici o idee cum se rezolva?
daca reusesti sa le faci ne-ar prinde bine la mai multi. eu ma straduiesc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 June 2009 - 11:41 AM




#35 laviniad

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 25 June 2009 - 10:07 AM

Citeaza

eu am tema TVA-tipuri de operatiuni si cam 40 de probl. de rezolvat. Prima si a treia problema scrisa de mariana07 le am si eu. poate colaboram. gabrielasteluta@yahoo.com
de unde ne putem ghida in raspunsuri, in ce carti au aparut problemele, de unde le putem cumpara? multumesc.
Buna ,
Si eu tot tema cu TVA o am... am ramas cu ea pe ultima suta de metri. Ai reusit sa rezolvi problemele 17, 18 ,19 ?
Pentru problemele 13 si 16 am facut o rezolvare, nu sutn sigura ca este corecta 100% . Ai cumva rezultatul macar?
Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 June 2009 - 11:42 AM




#36 crissu77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 27 June 2009 - 09:49 AM

Buna,

Are cineva tema Impozitul pe profit in cazul lichidarilor cu problemele respective?
Incerc sa scanez si eu foile sa le pun pe site.

Mersi si spor. :sad:



#37 MIRVEL

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 June 2009 - 01:22 PM

Vezi postareamariana07, la May 27 2009, 02:19 PM, a spus:

Ma puteti ajuta cu cateva idei pt. intrebarile de control intern de mai jos?

1. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Buna, sunt mirela din Gorj.Am si eu aceeasi problema la audit intern, sunt anul II si tb. sa predau un set de studii de caz (printre altele) pana maine 30.06.09 . Nu stiu cum sa rezolv acest studiu.Te rog , daca l-ai rezolvat spune-mi si mie cum.Multumesc.



#38 mortici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 29 June 2009 - 01:50 PM

Are cineva cumva urmatoarele probleme rezolvate? Sunt din tema: Impozitul pe Veniturile Microintreprinderilor

Să se calculeze soldurile intermediare in manieră continentală pentru intreprinderea ale carei venituri si cheltuieli sunt prezentate mai jos si sa se compare cu cele calculate în manieră anglo-saxonă :

Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 2000
Productia vândută 40000
Productia stocată 1500
Subventii de exploatare 10000
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 1200
Cheltuieli salariale 15000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu provizioane 200
Cheltuieli cu chirii 200
Cheltuieli cu asigurări sociale 2000
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 200
Venituri din diferente favorabile de curs valutar 200
Cheltuieli cu dobânzi 800
Cheltuieli cu provizioane financiare 100
Impozit pe profit 1300

sau

Societatea Martina SA închiriazã în regim de leasing o clãdire necesarã desfãșurãrii producției în urmãtoarele condiții: durata contractului de leasing 3 ani; plãțile se efectueazã trimestrial și sunt în sumã de 20.000 lei fiecare; valoarea clãdirii 900.000 lei; durata de viațã 20 ani. Precizați înregistrãrile contabile efectuate de locatar și locator.

Va multumsc anticipat..



#39 danadrian74

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 June 2009 - 03:13 PM

Vezi postareaMIRVEL, la Jun 29 2009, 02:22 PM, a spus:

Vezi postareamariana07, la May 27 2009, 02:19 PM, a spus:

Ma puteti ajuta cu cateva idei pt. intrebarile de control intern de mai jos?

1. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


Buna, sunt mirela din Gorj.Am si eu aceeasi problema la audit intern, sunt anul II si tb. sa predau un set de studii de caz (printre altele) pana maine 30.06.09 . Nu stiu cum sa rezolv acest studiu.Te rog , daca l-ai rezolvat spune-mi si mie cum.Multumesc.
le am eu.....trimite mail la danadrian74@yahoo.com



#40 danadrian74

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 June 2009 - 03:35 PM

daca le are cineva pe astea rezolvate, e ok...
FISCALITATE
Varianta 3207

1. Prezentați deducerile personale în cazul impozitului pe salarii.

2. Care este diferența între impozitarea salariului la locul principal de muncă comparativ cu alt loc de muncă.

3. În cazul veniturilor din cedarea folosinței bunurilor, venitul brut se majorează cu cheltuielile de intră în sarcina proprietarului dar sunt efectuate de chiriaș, fără a-i fi rambursate de proprietar. Prezentați ce cheltuieli se pot încadra în această categorie.

4. Precizați ce fel de persoane sunt cele de mai jos din punctul de vedere al TVA:
- o persoană fizică care efectuează servicii de contabilitate pe bază de contract individual de muncă cu S.C. ALFA S.A.;
- Ministerul Sănătății;
- cantina proprie pentru salariații Ministerului Educației și Cercetării;
- S.C. X S.R.L. efectuează prestări servicii vopsitorie auto cu CA > 35.000 euro;
- S.C. BETA efectuează numai operațiuni de acordare credite;
- S.C. Z S.R.L. Efectuează comerț en-detail cu produse alimentare cu CA < 35.000 euro;

5. La data de 15 octombrie 200X se infiinteaza S.C. BETA S.R.L. La infiintare ea estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri până la sfârșitul anului de 45.000 lei și opteaza pentru a fi impusa cu impozitul pe profit și pentru a aplica regimul special de scutire de TVA (de a fi neplătitor de TVA). La 31 decembrie 200X societatea constată că a realizat venituri totale în valoare de 86.000 (din care cifra de afaceri 80.000 lei) lei și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei.
Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- în luna noiembrie 200X, societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. În luna octombrie 1000 de lei sunt reluati la venituri.
- în perioada octombrie - decembrie societatea achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 2.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- în luna noiembrie 200X societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- în luna decembrie 200X doi salariați ai unității fac o deplasare de 3 zile în municipiul Cluj pentru negocierea unui contract cu un furnizor. Cheltuielile aferente deplasării sunt: diurnă = 620 lei; cheltuieli transport = 1.000 lei; cheltuieli cazare = 800 lei. (limita cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare la institutii publice este de 13 lei/persoana/zi)
- în cursul anului 200X societatea a înregistrat: 2.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
Cerințe:
a) Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
b) Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
c) Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

6. O persoană fizică deține în proprietate o clădire în cu o suprafață construit desfășurată de 250 mp, situată într-o localitate de rangul I, zona B. Clădirea este construită în anul 1967. Valoarea impozabilă unitară este 669 lei/mp. Care valoarea impozitului pe profit și ce sumă trebuie să plătească la scadențe.

ANALIZA DIAGNOSTIC A INTREPRINDERII

1. Să se calculeze și să se interpreteze soldurile intermediare de gestiune pentru întreprinderea ale cărei informații financiare sunt prezentate mai jos:
Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 4000
Producția vândută 24000
Producția stocată 500
Subvenții de exploatare 2300
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 4200
Cheltuieli salariale 5000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu chirii 200
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 100
Cheltuieli cu dobânzi 500
Impozit pe profit 1400

2. O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.
Administrarea și Lichidarea Întreprinderilor


1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:
Construcții 30.000 lei
Amortizarea construcțiilor 20.000 lei
Echipamente tehnologice 15.000 lei
Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
Materii prime 3.000 lei
Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
Clienți 2000 lei
Clienți incerți 700 lei
Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei
Conturi la bănci în lei 1.300 lei
Furnizori 7000 lei
Provizioane 1.250 lei
Capital subscris vărsat 11.000 lei
Rezerve legale 1.850 lei

Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari
situatia patrimoniala in urma inventarului efectuat de lichidator


A. - elemente de activ valori P. - elemente de pasiv valori
1, imob.corporale 45.000 1, cap. Subscris varsat 11.000
amortiz imob corporale 30.000 rezerve legale 1.850
val neamortizata 15.000 total cap proprii 12.850
2, mat prime 3.000 2, furnizori 7.000
ajustari depreciere mat prime 500 3, provizioane 1.250
val neta 2.500 total pasiv 21.100
3, clienti 2.000
clienti incerti 700
ajustari depreciere clienti 400
val neta 2.300
4, conturi la banci 1.300
total activ 21.100


A - INREG CONTABILE AFERENTE LICHIDARII

1, vanzare imob corporale

vanzare constructie
461 % 13.090
7583 11.000
4427 2.090

incasare c/v constructie
5121 461 13.090

descarcare gestiune
% 212 30.000
2812 20.000
6583 10.000

vanzare echip.tehnologice
461 % 8.330
7583 7.000
4427 1.330

incasare c/v echipament
5121 461 8.330

descarcare gestiune
% 2131 15.000
2813 10.000
6583 5.000

2, vanzare mat.prime

trecerea la marfuri a materiilor prime
371 301 3.000

materii prime vandute
411 % 3.392
707 2.850
4427 542

incasare c/v mat prime vanduta
5121 411 3.392

descarcare gestiune
607 371 3.000

anulare ajustare mat prime
391 7814 500

3, clienti

incasare clienți / scont acordat
% 411 2.000
5121 1.900
667 100

incasare clienti incerti
5121 4118 350

trecere la chelt clienti incerti neincasati
654 4118 350

anulare ajustare clienti
491 7814 400

4, furnizori

plata furnizori / scont acordat
404 % 7.000
5121 6.650
767 350

5, anulare provizion
151 7812 1.250

6, inregistrarea cheltuielilor de lichidare
628 5121 900

7, regularizare tva
4427 4423 3.962

8, plata tva
4423 5121 3.962

9, inchiderea conturilor de venituri
% 121 23.350
707 2.850
767 350
7812 1.250
7814 900
7583 18.000

10, inchiderea conturilor de cheltuieli
121 % 19.350
607 3.000
628 900
654 350
6583 15.000
667 100

11. impozit profit datorat ( 23350 - 19350 = 4000 x 16% = 640 )
691 441 640

12, inchiderea contului 691
121 691 640

13, plata impozit profit
441 5121 640

B. - BILANT INAINTE DE EFECTUAREA PARTAJULUI

elemente de activ valori elemente de pasiv valori
1, conturi la banci 16.210 1, cap.social 11.000
rezerve legale 1.850
total cap proprii 12.850
2, profit din lichidare 3.360
total activ 16.210 total pasiv 16.210

C. - INREG CONTABILE AFERENTE PARTAJULUI INTRE ASOCIATI

1, rambursare cap social catre asociati
1012 456 11.000

2, plata cap soc catre asociati
456 5121 11.000

3, decontare rezerve legale catre asoc
1061 456 1.850

4, impozit profit aferent rezerve legale ( 1850 X 16% = 296 )
456 441 296

5, plata imp profit aferent rezerve legale
441 5121 296

6, decontarea profitului din lichidare
121 456 3.360

7, impozit dividende ( rezerva legale + profit lichidare )
( 1850 - 296 = 1554 + 3360 = 4914 X 16% = 786 )
456 446 786

8, plata impozit dividende
446 5121 786

9, plata dividende nete catre asociati ( 4914 - 786 = 4128 )
456 5121 4.128


D. - SITUATIA CONTURILOR DUPA PARTAJ


D 456 C
11.000 11.000
296 1.850
786 3.360
4.128
16.210 16.210



D 5121 C
16.210 11.000
296
786
4.128
16.210 16.210

2. Cum poate fi exclus un asociat din societatea în nume colectiv, în comandită simplă sau cu răspundere limitată?

3. Care sunt mijloacele prin care se pot dizolva societățile comerciale?


Organizarea auditului intern si controlul intern al intreprinderii




1. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


2. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

4. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL