Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul III - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul III


142 replies to this topic

#81 mikella21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 23 May 2011 - 09:10 PM

Un salariat pleaca în delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60 lei/zi. În plus primeste un avans de 1.000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmãtoarele documente: - bonuri fiscale în valoare de 60 lei - tigari; 25 lei - bãuturã; 20 alimente; - factura de la hotel pe care intrã cazare 400 lei; mic dejun 100 lei si parcare 50 lei; - facturi de la restaurant pentru salariat 250 lei; - facturi de la restaurant pentru o cinã cu parteneri de afaceri 200 lei; - bonuri benzinã 300 lei, din care justificat 220 lei. Societatatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1.405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, stabiliti care este varianta corecta.

Raspuns:
Se admit la decontare urmatoarele cheltuieli: cheltuielile pentru diurna (art.2, art.9) in valoare de 300lei (5zileX60lei/zi) cheltuieli cu cazare si mic dejun (art.32) in valoare de 500 lei taxa pentru parcare (art.29) in valoare de 50 lei, conform prevederilor HG nr.1860/2006 privind obligatiile si drepturile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii in interes de serviciu cheltuielile cu combustibil justificat in suma de 220lei, conform, prevederilor Decretului nr. 209/1976 privind Regulamentul operatiunilor de casa Total cheltuielile admise la decontare sunt in suma de 1.070lei iar plata suplimentara catre salariat este in suma de 70lei.



#82 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 24 May 2011 - 08:50 AM

Eu am varianta 33.

Va astept in vederea colaborarii.

Alina Comsa

Fisiere atasate





#83 pigeonette

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 25 May 2011 - 10:48 AM

Vezi postareapigeonette, la 24 May 2011 - 06:16 PM, a spus:

3. Capacitatea beneficiară a întreprinderii este de 8.000lei, iar dobânda la certificatele de depozit ale trezoreriei statului este de 30%. Valoarea întreprinderii, utilizând valoarea de rentabilitate sau metoda de capitalizare a veniturilor, va fi de:
a) 25.600lei;
b) 26.500 lei;
c) 26.667 lei.

Pntru problema 3 raspunsul e c)26.667 lei.
Valoarea întreprinderii este direct proporţională cu capacitatea acesteia de a degaja profit şi invers proporţională cu rata neutră de plasament care ar putea fi dobânda la obligaţiunile de stat. În cazul nostru, dacă CB este 8000 lei iar dobânda la titlurile de stat este 30%, rezultă
V=8000lei/0,30=26.667 lei.



#84 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 25 May 2011 - 11:01 AM

Eu vreau sa va intreb ceva ... din ce o sa ne dea la oral?!

varianta 1 - De la unii colegi am inteles ca poate sa ne dea din orice problema de pe orice bilet al tuturor colegilor ... ceea ce nu mi se pare normal ... pentru ca noi nu ne descurcam intr-o saptamana sa le rezolvam pe ale noastre:(:(:(: dar sa stim acolo pe loc sa rezolvam orice problema...

varianta 2 - ne da din problemele de pe biletele noastre + o intrebare teorie - deontologie.

Cum este de fapt?! Mi s-ar parea logica, cea de-a doua, cu toate ca ori e oral ori e cu probleme de rezolvat!

Va doresc multa bafta!

Va mai atasez inca o data si problemele mele, poate are cineva vreo idee!
62. O societate prezinta urmatoarea situatie:
Contractele de constructie – 20.000 lei, din care garantii acordate – 2.000 lei;
Marfuri – pret de achizitie 10.000 lei; adaos comercial – 2.000 lei;
Minusuri la inventare - 500 lei;
Contracte cu vanzarea in rate – 10.000 lei; rate incasate – 2.000 lei; rate neincasate – 8.00 lei; dobanda 500 lei;
Avize de expeditie – pret de vanzare cu TVA 3.570 lei;
Bonuri fiscale – 238 lei;
Auditorul a verificat TVA neexigibil calculat de entitate şi a ajuns la concluzia ca este corecta suma determinata. Care este TVA-ul neexigibil calculat?

43. Despre un utilaj se cunosc urmãtoarele informaţii:

– cost de achiziţie 120.000.000 lei;

– durata de amortizare 10 ani;

– metoda de amortizare liniarã;

– valoarea rezidualã estimatã 20.000.000 lei.

La sfârşitul celui de-al patrulea an, se trece la metoda de amortizare degresivã. Coeficientul de degresie este 2. Se reestimeazã durata de utilizare la 8 ani iar valoarea rezidualã la 15.000.000 lei. La sfârşitul celui de-al cincilea an valoarea rezidualã este reestimatã la 0. Sã se întocmeascã tabloul de amortizare al utilajului.


Alin Comsa
__._,_.___



#85 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 25 May 2011 - 07:45 PM

atasez testul meu.

Fisiere atasate





#86 bica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 26 May 2011 - 11:58 AM

Vezi postareaIoana0905, la 24 May 2011 - 11:49 AM, a spus:

Salut!
Ma puteti ajuta si pe mine cu rezolvarea la urmatoarea problema:

O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează într-un an venituri în sumă de 560.000 lei din care 1200 lei venituri din dividende de la o persoană juridică română. Cheltuielile înregistrate sunt:
- cheltuieli cu serviciile prestate la terţi 11.000 lei (există contracte încheiate, se justifică necesitatea lor şi sunt documente care să ateste primirea lor efectivă);
- cheltuieli cu materiile prime şi materialele consumabile 200.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsă din gestiune, neimputabile 2500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii şi diferenţa contribuţii aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea în bani 1200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit plătit în cursul anului 4000 lei.
Să se calculeze impozitul pe profit datorat pentru întregul an.

Multumesc mult!

Profitul impozabil se calculează ca diferenţă între veniturile realizate din orice sursă şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile şi la care se adaugă cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau în calcul şi alte elemente similare veniturilor şi cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
Venituri totale 560.000
Cheltuieli totale 285.075
La cheltuielile totale se adauga TVA la lipsurile din gestiune neimputabile 2.500 x 19% = 475 lei
(11.000 + 200.000 + 2.500 + 475 + 63.500 + 2.400 + 1.200 + 4.000 = 285.075 lei)
Cheltuielile de protocol sunt cheltuieli deductibile limitat – 2% asupra diferentei dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente ( mai putin cheltuielile de protocol si impozitul pe profit ).

Venituri neimpozabile 1.200 lei
Venituri impozabile 560.000 lei – 1.200 lei = 558.800

Cheltuieli deductibile
- ch. cu serv.prestate de terti 11.000 lei
- ch. cu materii prime si mat.consumabile 200.000 lei
- ch.cu salariile 63.500 lei
-ch.protocol 2.400 lei
Total cheltuieli deductibile 276.900 lei
Cheltuieli protocol deductibile=2%(558.800-285.075+2.400+4.000)=280.125*2%=5.602,5
Impozit pe profit=16%( 558.800-276.900)=16%*281.900=45.104
Cheltueili cu sponsorizarea =3‰*558.800=1.676,40 sau 20%*45.104=9.020.,80
Impozit pe profit datorat pentru tot anul=45.104-1.200=43.904



#87 meda 68

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 26 May 2011 - 03:20 PM

Biletul meu are nr 91 si am observat ca prima problema o mai e si pe alte bilete. Daca mai are cineva problema 3, raspunsul e a) 117.000 mii lei, adica activ net + plus valoarea - minus valoarea - ch de dezafectare.Fisier atasat  Bilet 91.pdf   397.7K   172 downloads



#88 veronicacristea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 27 May 2011 - 05:53 PM

O societate prezinta urmatoarea situatie:
Contractele de constructie – 20.000 lei, din care garantii acordate – 2.000 lei;
Marfuri – pret de achizitie 10.000 lei; adaos comercial – 2.000 lei;
Minusuri la inventare - 500 lei;
Contracte cu vanzarea in rate – 10.000 lei; rate incasate – 2.000 lei; rate neincasate – 8.00 lei; dobanda 500 lei;
Avize de expeditie – pret de vanzare cu TVA 3.570 lei;
Bonuri fiscale – 238 lei;
Auditorul a verificat TVA neexigibil calculat de entitate şi a ajuns la consluzia ca este corecta suma determinata. Care este TVA-ul neexigibil calculat?

Răspuns

a. TVA = 24%
% = 404 22.320
231 18.000
4426 4.320
404 = 167 2.000
4428 = 4426 480 lei TVA neexigibilă (ct.4428)
b. Calcul preţ cu amănuntul cu TVA = Cost achiziţie + Adaos comercial + TVA neexigibilă
TVA neexigibilă = ( cost de achiziţie + adaos comercial) x 24%=
= (10.000 + 2.000) x 24% = 2.880 lei TVA neexigibilă (ct.4428)
% = 401
371
4426
4428 = 4426 2.880 lei
c. Minusuri la inventariere = 500 lei
TVA neexigibilă aferentă minusurilor la inventariere =
500 x 24% = 120 lei
d. 461 = % 13.020
758 10.000
472 500
4427 2.520
4427 = 4428 2.520 lei
Încasare 2.000 lei x 24% = 480 lei
=> 4428 = 4427 480 lei
=> 4428 = 2.520 – 480 = 2.040 lei sau (8.000 + 500) x 24% = 2.040 lei TVA neexigibilă
e. Preţ vânzare cu TVA = 3.570 lei (avize de expediţie)
=> ct. 4428 = 3.570 lei
418 = %
707
4428 3.570 lei
f. Bonuri fiscale în valoare de 238 lei, la acestea se calculează TVA neexigibilă în cazul în care se primeşte doar bonul fiscal urmând apoi să se primească factura.

% = 401 238
302 192
4426 46
4428 = 4426 46 lei TVA neexigibilă
4426 = 4428 46 – după emiterea facturii
D 4428 C_
480 2.520
2.880 3.570
120
480
46
––––––––––––––––––––––––
4.006 6.090
Sold C: 2.084 lei



#89 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 27 May 2011 - 09:20 PM

Haideti sa gandim nu e bine numai sa copiem asa ca la problema cu venituri totale 50.000 lei avem deci profit contabil 50.000-40.000=10.000 lei apoi avem cheltuieli nedeductibile 5.000 lei(chelt.cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie),98lei revine din 100-(100*2/100)=98 lei fiindca avem doar 2 lei deductibili apoi 448.65 i deci 450-(450*0.3/100)=448.65 lei si 2.000 lei din amenzi deci totalul de cheltuieli nedeductibile este 5.000+98+448.65+2.000=7546.65 lei deci totalul de cheltuieli deductibile ar fi 40.000-7546.65 lei=32453.35 lei dar nu sint sigura la venituri din reluarea provizioanelor daca e deductibila deoarece veniturile din dividente sint nedeductibile si am avea total venituri deductibile 50.000-2.000-4.000=44.000 si in final am avea 44.000-32453.35=11546.65*16/100=1847.46 lei,avem un restde 3.000 lei de plati din urma asa ca in contul 441 avem de plata 3.000+1847.46=4847.46 lei.Astept pareri nu doar confirmari ca poate am gresit undeva.



#90 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 27 May 2011 - 09:32 PM

Cine are problema cu activul net corijat de 22.000 lei,capacitatea benefica de 3.000 lei si rata neutra 20% rezolvarea e astfel:SP=CB-ANC*i unde i=rata neutra asa ca avem super profitul=3.000-(22.000*20%)=3.000-4.400=-1.400 mii lei deci raspuns este b).



#91 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 28 May 2011 - 12:22 PM

Sant foarte dezamagita ca nimeni nu vine cu o solutie ci doar cersesc raspunsurile macar un pic dati-va silinta si incercati sa aduceti propuneri si chiar si rezolvari oricum toti santem ocupati si aglomerati dar acesta e riscul meseriei deci astept propuneri la rezolvarile postate de mine chiar nu imi bat capul pentru alte probleme daca vad ca nimeni nu incearca sa-si bata capul.



#92 mikella21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 28 May 2011 - 05:32 PM

Buna...eu am biletul 85 si problemele sunt urmatoarele:


1. Un salariat pleaca în delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60 lei/zi. În plus primeste un avans de 1.000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmãtoarele documente: - bonuri fiscale în valoare de 60 lei - tigari; 25 lei - bãuturã; 20 alimente; - factura de la hotel pe care intrã cazare 400 lei; mic dejun 100 lei si parcare 50 lei; - facturi de la restaurant pentru salariat 250 lei; - facturi de la restaurant pentru o cinã cu parteneri de afaceri 200 lei; - bonuri benzinã 300 lei, din care justificat 220 lei. Societatatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1.405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, stabiliti care este varianta corecta.

Raspuns:
Se admit la decontare urmatoarele cheltuieli: cheltuielile pentru diurna (art.2, art.9) in valoare de 300lei (5zileX60lei/zi) cheltuieli cu cazare si mic dejun (art.32) in valoare de 500 lei taxa pentru parcare (art.29) in valoare de 50 lei, conform prevederilor HG nr.1860/2006 privind obligatiile si drepturile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii in interes de serviciu cheltuielile cu combustibil justificat in suma de 220lei, conform, prevederilor Decretului nr. 209/1976 privind Regulamentul operatiunilor de casa Total cheltuielile admise la decontare sunt in suma de 1.070lei iar plata suplimentara catre salariat este in suma de 70lei.


2. Se cunosc urmatoarele informatii:

- sold initial 421 = 500 u.m
- sold final 421 = 600 u.m
- rulaj debitor 641 = 700 u.m
Sa se determine fluxul de trezorerie privind platile de salarii.

Raspuns:

Plati pentru pt salarii = 600+700-500=800 u.m


3. Care este valoare unei intreprinderi daca are o capacitate beneficiara exprimata prin profitul net de 10.000, iar costul capitalului acesteti intreprinderi este de 15%?

Raspuns:


ANC = 10.000 - (10.000*15%) = 8500



#93 meda 68

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 28 May 2011 - 06:04 PM

A rezolvat cineva problema asta?
2. Intreprinderea ALFA demareaza un proces de cercetare dezvoltarea uni nou produs program.procesul se intinde pe durata unui an si jum.,intre 01.01.N si 30.06.N+1 si presupune parcurgerea urmatoarelor etape :
- 01.01.N - 31.03.N - documentarea si testarea programelor informatice similare pe piata; etapa a generat costuri de 50 mil. lei
- 01.04.N - 10.06.N - eleborarea planului de creare si dezvoltare a programului, inclusi a caietului de sarcini; etapa a generat costuri de 20 mil. lei
- 11.06.N - 30.06.N+1 - designul crearea si testarea programului informatic ; etapa a generat costuri totale de 180 mil. ; costurile perioadei 01.11.N - 31.12.N sunt de 40 mil. iar cele aferente perioadei 01.01.N+1 - 30.06.N+1 sunt de 80 mil. Data de recunoastere a eforturilor pentru programul informatic este 01.11.N. Care este tratamentul contabil al chelt. ocazionate de procesul de dezvoltare a programului informatic ?

raspuns:

01.01.N-31.03.N -cost 50 mil
01.04.N-10.06.N -cost 20mil
11.06.N-31.10.N -cost 60mil
01.11.N-31.12.N -cost 40mil
01.01.N+1-30.06.N+1-cost 80mil
628=401 50mil
401=5121 50mil
121=628 50mil
233=721 20 mil
233= 721 100 mil 31.12.N
721=121 120 mil
233=721 80 mil
208=233 200 mil

Aceasta e varianata mea, daca are cineva alta varianta va rog sa postati.



#94 edu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 29 May 2011 - 05:47 PM

Buna ,ziua ,va propun sa ne afisam toti variantele rezolvate ,pt ca am inteles ca sapatamana urmatoare ,tot din acestea ni se va da la oral + o intrebare din doctrina .
Eu am avut varianta 140 :
2. Determinați costul de producție pentru produsul finit PF dispunând de următoarele informații:
- cheltuieli cu materialele directe: 500.000.000 lei;
- cheltuieli cu manopera directă: 100.000.000 lei;
- cheltuieli indirecte de producție: 700.000.000 lei, din care 500.000.000 lei sunt variabile;
- cheltuieli cu salarizarea personalului administrativ: 100.000.000 lei;
- cheltuieli cu iluminatul și încălzirea magazinului de desfacere: 50.000.000 lei.
- cheltuieli cu publicitatea: 25.000.000 lei.
în urma procesului de producție se obțin 500 buc. produs finit PF. în condiții normale, ținând cont de pierderile generate de revizia lunară a utilajelor, se obțin 600 buc. produs finit PF.

Costul de producție este în valoare de 1.266.666.667 lei si cuprinde:
- cheltuieli cu materialele directe 500.000.000 lei;
- cheltuieli cu manopera directă 100.000.000 lei;
- cheltuielile indirecte variabile 500.000.000 lei;
- cheltuielile indirecte fixe sunt incluse în funcție de gradul de utilizare a capacității de producție (200.000.000 lei x 500/600) = 166.666.667 lei.
Cheltuielile cu salariile personalului administrativ, încălzirea și iluminatul magazinului de desfacere și publicitatea nu sunt incluse în costul de producție al produsului finit PF.
1. Un salariat pleaca în delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60 lei/zi. În plus primeste un avans de 1.000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmãtoarele documente: - bonuri fiscale în valoare de 60 lei - tigari; 25 lei - bãuturã; 20 alimente; - factura de la hotel pe care intrã cazare 400 lei; mic dejun 100 lei si parcare 50 lei; - facturi de la restaurant pentru salariat 250 lei; - facturi de la restaurant pentru o cinã cu parteneri de afaceri 200 lei; - bonuri benzinã 300 lei, din care justificat 220 lei. Societatatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1.405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, stabiliti care este varianta corecta.
Raspuns:
Se admit la decontare urmatoarele cheltuieli: cheltuielile pentru diurna (art.2, art.9) in valoare de 300lei (5zileX60lei/zi) cheltuieli cu cazare si mic dejun (art.32) in valoare de 500 lei taxa pentru parcare (art.29) in valoare de 50 lei, conform prevederilor HG nr.1860/2006 privind obligatiile si drepturile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii in interes de serviciu cheltuielile cu combustibil justificat in suma de 220lei, conform, prevederilor Decretului nr. 209/1976 privind Regulamentul operatiunilor de casa Total cheltuielile admise la decontare sunt in suma de 1.070lei iar plata suplimentara catre salariat este in suma de 70lei.

3.Valoarea patrimonială a întreprinderii (ANC) este de 8.000 lei, capacitatea beneficiară este de 1.000 lei, rata neutră (i) este de 11%, iar rata de actualizare a superprofitului este 25%. Valoarea globală a întreprinderii va fi de:
a) 8.600 lei;
b) 8.800 lei;
c) 8.480 lei.
Raspuns
V g = ANC + Cb –i*ANC /r = 8000 + 1000 – 11% *8000/25% = 8480 LEI



#95 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 30 May 2011 - 09:28 AM

am deschis acest topic sa postam variantele.preferabil si cu rezolvari
eu am avut biletul cu nr.114
C.E.C.C.A.R - Filiala Constanta Anul III
Testul Nr. 114

1. In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salarile pentru un nr de 3 salariati. Ion, salariul realizat 8.000 lei, grupa normala, Vasile salariul realizat 3.500 lei; grupa speciala
§i Popescu salariul realizat 5.900 lei, grupa deosebita. Care este inregistrarea pentru luna respectiva aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?

2. In exercitiul N, societatea Beta, a carei moneda functionala este leul, realizeaza urmetoarele tranzactii:
— cumpara marfuri de la un furnizor german la costul de 1.000 euro (cursul de schimb 2,9 lei/euro); — vinde produse finite unui client american Ia pretul de 20.000 $ (cursul de schimb 2,5 lei/$); — acorda un imprumut de 10.000 euro unei societati franceze (cursul de schimb 3,25 lei/euro).
La 31.12.N, cursul euro este de 3 lei/euro, iar cursul dolarului este de 2,4 lei/$. La sfar§itul anului, creantele §i datoriile in valuta nu au fost decontate. Care va fi situatia in contul de profit §i pierdere intocmit pentru exercitiul N societatea Beta?

3. Bilantul economic se prezinta cu un:
a) activ net corijat de 23.000 mii lei;
b) pasiv net corijat de 23.000 mii lei, din care datorii totale de 5.000 mii lei.
Valoarea patrimoniala a intreprinderii va fi de:
a.)18.000 mii lei; b) 20.000 mii lei;
c) 19.000 mii lei.

1
Calcul contributii CAS salariati-Pensie suplimentara:
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei

Calcul contributii CAS angajator( BASS ):
Ion contributii BASS- conditii normale 20,8% 8000 x 20,8% = 1664 lei
Vasile contributii BASS- conditii speciale 30,8% 3500 x 30,8% = 1078 lei
Ion contributii BASS- conditii deosebite 25,8% 5900 x 25,8% = 1522 lei
Inregistrari contabile:
1. inreg. fond salarii unitate
641=421 17.400
2. Retineri salarii ( CAS salariati )
421 = 4312 1828
3. inregistrare contributii angajator
6451 = 4311 4264


Problema2
• cumpara marfuri de la un fumizor gennan la costal de 1.000 euro ( cursul de schim 2,9 leileuro); 1000*2,9= 2.900 lei
1000*3 = 3000 lei (curs la N)
3000-2900=100 lei venit din diferenta de ours valutar
- vinde produse finite unui client american la pretui de 20.000$ (cursul de schimb 2,5 lei); 20.000*2,5 = 50.000 lei
20.000*2,4 = 48000 lei
50.000-48.000 = 2000 lei venit din diferenta de curs valutar
-acorda un impnunut de 10.000 euro unei societati franceze (cursul de schimb 3,25 lei/euro) 10.000*3,25 = 32.500 lei
10.000*3 = 30.000 lei
32500-30.000 = 2.500 lei pierdere din diferenta de curs valutar

bilantul :o pierdere din diferente de curs valutar de 2.500 lei §i un catig din diferente de curs valutar de 2.100 lei;


Problema3
Valoarea patrimoiala 23.000-5.000 = 18.000 – varianta a



#96 Laura1977

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 May 2011 - 03:46 PM

PENTRU AUDIT SI EVALUARE, IN TESTUL 10:
PROBLEMA 1 ESTE DE AUDIT IAR PROBLEMA 3 DE EVALUARE

INTREBARE PROBLEMA 1:
In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salariile pentru un nr. de 3 salariati. Ion, salariul realizat 8000 lei, grupa normala, Vasile salariul realizat 3500 lei, grupa speciala si Popescu salariul realizat 5900 lei, grupa deosebita. Care este inregistrarea pentru luna respectivea aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?


REZOLVARE PROBLEMA 1:

Conform art. 18 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat, “ cotele de contributie de asigurari sociale se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) 31,3 % pentru conditii normale de munca, datorate de angajatori si angajati, din care 10,5 % datorate de angajati si 20,8 % datorate de angajatori;
b) 36,3 % pentru conditii deosebite de munca, datorate de angajatori si angajati, din care 10,5 % datorate de angajati si 25,8 % datorate de angajatori;
c) 41,3 % pentru conditii normale de munca, datorate de angajatori si angajati, din care 10,5 % datorate de angajati si 30,8 % datorate de angajatori.”

Prin urmare, indifferent de grupele de munca (normale, speciale, deosebite), angajatii platesc aceeasi cota de contributie CAS = 10.5%

Total fond salarii = 8000 + 3500 + 5900 = 17400 lei
Total contributie CAS asigurati = 17400 x 10.5% = 1827 lei
Inregistrare Cas asigurati

421 = 431 1827 lei
Personal – salarii datorate Asigurari sociale

Inregistrare plata CAS asigurati

431 = 512 1827 lei
Asigurari sociale Conturi curente la banci


INTREBARE PROBLEMA 3:
Activul net corijat al intreprinderii este de 22.000 lei, capacitatea beneficiara de 3.000 lei, iiar rata neutra de 20%. Superprofitul va fi de:
a) plus 2.000 lei
b) minus 1.400 lei
c) plus 1.400 lei.

RASPUNS: Superprofitul reprezinta diferenta dintre capacitatea beneficiara si profitul care ar fi generat de investirea pe piata financiara a unui capital echivalent cu valoarea ANC

Superprofit = CB – ANC X i = 3000 – 22.000 x 20% = -1400 lei.
Raspuns correct: b) minus 1400 lei

TEST 91

1. Se dau urmatoarele informatii aferente anului N:
- venituri totale = 50.000 lei;
- cheltuieli totale = 40.000 lei (inclusiv cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie);
- cheltuieli cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie = 5.000 lei;
- impozit pe profit platit = 2.000 lei;
- venituri din dividende = 2.000 lei;
- venituri din reluarea provizioanelor pentru deprecierea stocurilor = 4.000 lei;
- cheltuieli de protocol = 100 lei (limita de deductibilitate 2%);
- cheltuieli cu sponsorizari = 450 lei (limita de deductibilitate 0.3‰);
- cheltuieli privind amenzile si penalitatile datorate statului = 2.000 lei;
Conform Legii 571/2003, cota de impozit pe profit = 16%.
In calitate de auditor care este soldul contului 441 si inregistrarea impozitului pe profit in luna decembrie?

Rezolvare:

Cheltuieli de protocol deductibile:
Baza de calcul = venituri impozabile – cheltuieli aferente veniturilor impozabile – cheltuieli de protocol – cheltuieli cu impozitul pe profit = 44.000 – 40.000 – 100 – 5.000 = 9.100 lei
Cheltuieli protocol deductibil = 9.100 * 2% ‘ 182 lei, rezulta cheltuieli de protocol 100 lei deductibile

Profit impozabil = venituri totale – cheltuieli totale – venituri neimpozabile + cheltuieli nedeductibile = 50.000 – 40.000 – 2.000 – 4.000 + 450 + 5.000 + 2.000 = 11.450
Impozit pe profit = 11.450 * 16% = 1.832

Cheltuieli cu sponsorizarea:
- 0.3‰ * CA = (50.000 – 2.000 – 4.000) * 0,003 = 132 lei
- 20% * impozitul pe profit = 1.832 * 20% = 366 lei, rezulta ca impozitul pe profit se va diminua cu 132 lei.
Impozit pe profit cumulat = 1.832 – 132 = 1.700 lei

691 = 441 - 3.300
Sold D 441 300 lei

2. este de analiza diagnostic

3. O intreprindere neredresabila, cu un activ net pozitiv, intra in lichidare avand urmatoarele date estimate:
- activ net contabil = 120.000 mii lei;
- plus valoarea imobilizarilor = 5.000 mii lei;
- minus valoare imobilizarilor = 6.000 mii lei (plusul si minusul sunt estimate a fi rezultate in urma lichidarii vanzarii imobilizarilor);
- cheltuieli de dezafectare si functionare in timpul lichidarii = 2.000 mii lei.
Valoarea estimata a trezoreriei disponibila dupa lichidare este de:
a) 117.000 mii lei;
b) 118.000 mii lei

Rezolvare:

Valoare estimate trezorerie = active net contabil + plus valoare imobilizari – minus valoare imobilizari – cheltuieli de dezafectare = 120.000 + 5.000 – 6.000 – 2.000 = 117.000

Raspuns: a) 117.000 mii lei.

Fisiere atasate





#97 mikella21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 30 May 2011 - 04:35 PM

VARIANTA 85

1. Un salariat pleaca în delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60 lei/zi. În plus primeste un avans de 1.000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmãtoarele documente: - bonuri fiscale în valoare de 60 lei - tigari; 25 lei - bãuturã; 20 alimente; - factura de la hotel pe care intrã cazare 400 lei; mic dejun 100 lei si parcare 50 lei; - facturi de la restaurant pentru salariat 250 lei; - facturi de la restaurant pentru o cinã cu parteneri de afaceri 200 lei; - bonuri benzinã 300 lei, din care justificat 220 lei. Societatatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1.405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, stabiliti care este varianta corecta.

Raspuns:
Se admit la decontare urmatoarele cheltuieli: cheltuielile pentru diurna (art.2, art.9) in valoare de 300lei (5zileX60lei/zi) cheltuieli cu cazare si mic dejun (art.32) in valoare de 500 lei taxa pentru parcare (art.29) in valoare de 50 lei, conform prevederilor HG nr.1860/2006 privind obligatiile si drepturile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in cadrul localitatii in interes de serviciu cheltuielile cu combustibil justificat in suma de 220lei, conform, prevederilor Decretului nr. 209/1976 privind Regulamentul operatiunilor de casa Total cheltuielile admise la decontare sunt in suma de 1.070lei iar plata suplimentara catre salariat este in suma de 70lei.


2. Se cunosc urmatoarele informatii:

- sold initial 421 = 500 u.m
- sold final 421 = 600 u.m
- rulaj debitor 641 = 700 u.m
Sa se determine fluxul de trezorerie privind platile de salarii.

Raspuns:

Plati pentru pt salarii = 500+700-600=600 u.m


3. Care este valoare unei intreprinderi daca are o capacitate beneficiara exprimata prin profitul net de 10.000, iar costul capitalului acesteti intreprinderi este de 15%?

Raspuns:


V= CB/I = 10.000/15% = 66667



#98 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 30 May 2011 - 05:39 PM

Biletul nr:22

1.In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salarile pentru un nr de 3 salariati. Ion, salariul realizat 8.000 lei, grupa normala, Vasile salariul realizat 3.500 lei, grupa speciala si Popescu salariul realizat 5.900 lei, grupa deosebita. Care este inregistrarea pentru luna respectiva aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?
Raspuns:
Contributia individuala la asigurarile sociale pentru anul 2011 este de 10,5 % din baza lunara de calcul .
421 = 4312 - 1827 lei ( 8000 + 3500 +5900 ) x 10,5%
2. Întreprinderea ALFA vinde mãrfuri în consignație în urmãtoarele condiții:prețul de vânzare 100.000.000 lei, din care 10.000.000 lei reprezintã comisionulsãu. Care este suma venitului obținut de ALFA din aceastã tranzacție?
Raspuns:
ALFA recunoaște ca venit doar comisionul său în valoare de 10.000.000 lei deoarece diferența dintre prețul de vânzare de 100.000.000 lei și comisionul reținut de ALFA reprezintă suma colectată în numele proprietarului bunului, care nu poate fi recunoscută ca venit.


3. Determinați activul net corijat al unei întreprinderi prin ambele metode, cunoscând următoarele elemente din bilanțul economic al acesteia: casa 10.000; banca 150.000; cheltuieli de înființare15.000; clădiri 200.000; echipamente 250.000; stocuri 300.000; furnizori 400.000; creditori 80.000;împrumuturi bancare t.l. 200.000; capital social 100.000; rezerve 10.000; venituri anticipate 80.000;profit 55.000.
Raspuns:
Bilantul economic se prezinta astfel:
Activ Pasiv
Cheltuieli de infiintare 15.000 Capital social 100.000
Cladiri 200.000 Rezerve 10.000
Echipamente 250.000 Profit 55.000
Stocuri 300.000 Venituri anticipate 80.000
Casa 10.000 Furnizori 400.000
Banca 150.000 Creditori 80.000
Imprumuturi bancare 200.000
Total Activ 925.000 Total Pasiv 925.000

Activul net corijat se poate stabili prin doua metode:
- metoda aditiva care consta in adaugarea la capitalurile proprii ale intreprinderii a tuturor influientelor rezultate din inlocuirea valorilor contabile cu valorile economice ale elementelor din bilantul intreprinderii.
ANC = Capitaluri proprii +/- Diferente din reevaluare
ANC = Capitaluri Proprii – Ch. infiintare = (Cap. Social + Rezerve + Profit ) – Ch. infiintare

ANC = (100.000 + 10.000 +55.000) – 15.000
ANC = 150.000
- metoda substractiva de calcul care consta in scaderea din totalul activelor reevaluate corijate a tuturor datoriilor intreprinderii:
ANC = Total activ reevaluat – Total datorii
Total activ reevaluat = Cladiri + Echipamente + Stocuri + Casa + Banca
ANC = 200.000 + 250.000 + 300.000 + 10.000 + 150.000 = 910.000

Datorii = Furnizori + Creditori + Imprumuturi t.l. + Venituri anticipate
Datorii = 400.000 + 80.000 + 200.000 + 80.000 = 760.000
ANC = 910.000 – 760.000
ANC = 150.000



#99 Ioana0905

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 30 May 2011 - 05:59 PM

Multumesc foarte mult!!!



#100 ancaevi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 May 2011 - 06:16 PM

Atasez biletul nr 38
1 Întreprinderea ALFA deține o marcã de fabricație achiziționatã cu 800 mil. lei. Ea este reevaluatã la sfârșitul exercițiului N când amortizarea cumulatã este de 400 mil. lei iar valoarea reevaluatã este de 500 mil. lei. Durata de viațã estimatã a mãrcii este de 10 ani iar amortizarea este liniarã. Determinați rezerva din reevaluare care va fi realizatã anual.
Rezolvare:
Cost achizitie activ=800mil
Calcul amortizare=800mil/10ani=80mil/an
Amortizare cumulata (amortizat deja pe 5ani)=400mil
Cost net mijloc fix=Cost achizitie-Amortizare=400mil
Cost dupa reevaluare=500mil
Se inregistreaza o diferenta din reevaluare de 100mil lei (surplus)
In evidenta contabila se efectueaza:
 Reflectarea inregistrarii diferentei din reevaluare:
205 = 105 100mil
 Eliminarea amortizarii efectuate pana la momentul reevaluarii:
2805 = 205 400mil

Valoare reevaluata =500mil
Amortizare aferenta cost istoric= 800 mil /10/12=6.67lei/luna
Durata ramasa de functionare=5ani
Amortizare aferenta surplus reevaluare=100mil/5/12=1.67lei/luna
Societatea,prin politicile contabile,a stabilit transferarea castigului realizat in contul 1065 “Rezerve reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare “ lunar,pe masura amortizarii imobilizarii:

 Inregistrarea amortizarii
6811 =2805 8.34ron
 Transferul castigului realizat
105 = 1065 1.67ron
 Rezerva din reevaluare care va fi realizata anual
Durata ramasa de functionare : 5ani
Rezerva din reevaluare anuala= 100mil/5ani =20mil
Din punct de vedere fiscal,societatea va considera venit impozabil sumele transferate in contul 1065 la calculul impozitului pe profit


3.
Active totale 150.000 din care: cheltuieli anticipate 10.000
Datorii totale 75.000 : diferente din reevaluare 50.000
capitaluri proprii 25.0001.

Metoda aditiva
ANC2 = 25.000 + 50.000 = 75.000

Metoda substractiva
ANC1 = 150.000 - 75.000 = 75.000

1. O societate prezinta urmatoarea situatie:
Contractele de constructie – 20.000 lei, din care garantii acordate – 2.000 lei;
Marfuri – pret de achizitie 10.000 lei; adaos comercial – 2.000 lei;
Minusuri la inventare - 500 lei;
Contracte cu vanzarea in rate – 10.000 lei; rate incasate – 2.000 lei; rate neincasate – 8.00 lei; dobanda 500 lei;
Avize de expeditie – pret de vanzare cu TVA 3.570 lei;
Bonuri fiscale – 238 lei;
Auditorul a verificat TVA neexigibil calculat de entitate și a ajuns la consluzia ca este corecta suma determinata. Care este TVA-ul neexigibil calculat?
Răspuns
a. TVA = 24%
% = 404 22.320
231 18.000
4426 4.320
404 = 167 2.000
4428 = 4426 480 lei TVA neexigibilă (ct.4428)
b. Calcul preț cu amănuntul cu TVA = Cost achiziție + Adaos comercial + TVA neexigibilă
TVA neexigibilă = ( cost de achiziție + adaos comercial) x 24%=
= (10.000 + 2.000) x 24% = 2.880 lei TVA neexigibilă (ct.4428)
% = 401
371
4426
4428 = 4426 2.880 lei
c. Minusuri la inventariere = 500 lei
TVA neexigibilă aferentă minusurilor la inventariere =
500 x 24% = 120 lei
d. 461 = % 13.020
758 10.000
472 500
4427 2.520
4427 = 4428 2.520 lei
Încasare 2.000 lei x 24% = 480 lei
=> 4428 = 4427 480 lei
=> 4428 = 2.520 – 480 = 2.040 lei sau (8.000 + 500) x 24% = 2.040 lei TVA neexigibilă
e. Preț vânzare cu TVA = 3.570 lei (avize de expediție)
=> ct. 4428 = 3.570 lei
418 = %
707
4428 3.570 lei
f. Bonuri fiscale în valoare de 238 lei, la acestea se calculează TVA neexigibilă în cazul în care se primește doar bonul fiscal urmând apoi să se primească factura.

% = 401 238
302 192
4426 46
4428 = 4426 46 lei TVA neexigibilă
4426 = 4428 46 – după emiterea facturii
D 4428 C_
480 2.520
2.880 3.570
120
480
46
––––––––––––––––––––––––
4.006 6.090
Sold C: 2.084 lei






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL