Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul III - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul III


142 replies to this topic

#41 roxi_iri

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 19 June 2010 - 12:01 PM

Vezi postareamarinicaaa, la Feb 14 2010, 03:26 AM, a spus:

Am mare nevoie de un model de plan de audit intern. Multumesc din suflet.

Sunt stagiar anul II.Poate te ajuta ceva din aceasta lucrare.
Bafta!

Fisiere atasate


Fiti destepti,dar si sanatosi!
http://www.probiolife.ro



#42 GabiR

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 July 2010 - 04:59 PM

Atasez rezolvarile pentru contabilitate primele 5 probleme.

Fisiere atasate





#43 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 22 September 2010 - 10:51 PM

Va pun aici ce am rezolvat eu ...poate ajuta pe cineva...

OK 1. Societatea A (absorbantă) deține 20% din capitalul societății B (absorbită), iar B deține 2.000 de acțiuni A.
Conducerile celor două societăți au decis fuzinea prin absorbția societății B de către A.
Bilanțul societăților A (absorbantă) și B (absorbită) înainte de fuziune se prezintă astfel:
Elemente A B
Cheltuieli de constituire 10.000 -
Imobilizări corporale 1.248.000 788.000
Imobilizări financiare 160.000 22.000
Stocuri 160.000 330.000
Clienți 138.000 280.000
Investiții financiare pe termen scurt 56.000 -
Conturi la bănci 28.000 8.000
Total activ 1.800.000 1.428.000
Credite pe termen lung 162.000
Împrumut obligatar - 288.000
Furnizori 46.000 256.000
Datorii fiscale 70.000 44.000
Total Datorii 278.000 588.000
Capital social 1.000.000
(100.000 acțiuni) 800.000
(80.000 acțiuni)
Rezerve 402.000 238.000
Rezultat 120.000 (198.000)
Total Capitaluri proprii 1.522.000 840.000
Informații suplimentare:
Pentru societatea A:
-existența unui plus de valoare la fondul comercial de 800.000 lei;
-existența unui plus de valoare la imobilizările corporale de 56.000 lei;
-cele 16.000 acțiuni B au fost achiziționate la valoarea lor nominală;

Pentru sociatatea B:
-un fond comercial necontabilizat de 88.000 lei;
-plus de valoare la imobilizările corporale 26.000 lei;
-pierderile din deprecierea creanțelor clienți sunt estimate la 13.500 lei;
- pierderile din deprecierea stocurilor sunt estimate la 6.500 lei;
-cele 2.000 acțiuni A au fost achiziționate la valoarea totală de 22.000 lei.

Să se contabilizeze fuziunea prin absorbție în situația existenței participațiilor reciproce.







REZOLVARE

Evaluarea aporturilor

Societatea A societatea B
Capitaluri proprii 1.522.000 840.000
Se elimina activele fictive
Chelt de constituire -10.000 0
Activul net contabil = 1.512.000 840.000

Corectii de valoare
Fond comercial +80.000 +88.000
Imobilizari corporale +56.000 +26.000
Creante 0 -13500
Stocuri 0 -6.500
Titluri de participare
B detinute la A
16.000 ac B=X(VMIb) 16.000(X-10)
Titluri de participare
A detinute la B
2000 ac A=Y(VMIa) 2000(Y-11)
Activ net cont corijat 2.208.000+16.000X 912.000+2000Y
/numarul de actiuni 100.000 80.000
=valoare/actiune=VMI =X/actiune =Y/actiune

VMI= valoarea matematica a unei actiuni
determinarea VMI
100.000 Y = 2.208.000 +16.000 X
80.000 X = 912.000 +2000 Y
100.000 Y = 2.208.000 + 16.000 X rezulta
Y = 22.80 + 0.016X
80.000 X = 912.000 + 2000(22.08+0.16X) adica 912.000+2000(22.08+0.16x)-80.000x=0
Rezulta 912.000+44160+320x-80.000x=0 = 956.160+79680x rezulta
X=956160/79680 = 12
X=12 rezulta Y=22.08+0.16*12=24
Y=24
VMI b=x=12
VMI a=y=24
Raportul de paritate = VMIB/VMIA=12/24=1/2
Nr de actiuni A de emis pt fuziune cu B = ANC corijatB*80%/VMIA=912.000+(2000*24)*80%/24=960.000*80%/24 = 32.000 actiuni A
A isi va majora CS cu nr de actiuni A emise * valoarea nominala/actiune= 32.000 actiuni *10lei/actiune=320.000 lei
Prima de fuziune pe fiecare componenta:
a) prima de fuziune =32.000 actiuni A * (VMIA-val. Nominala actiune A)=32.000 actiuni A * (24-10) = 448.000 lei
b) b) prima de fuziune = nr de actiuni B detinute de A * (VMIB-val.nominala actiune B)= 16.000*(12-10)=32.000
Total prima de fuziune = prima a +prima b=448.000+32.000= 480.000

Societatea A
• majorare capital social
456 = % 800.000
1011 320.000
1042 480.000
• Anulare titluri de participare (se anuleaza din prima de fuziune , iar daca aceasta nu este suficienta se anuleaza prin 117 , pe seama rezultatului reportat0
1042 = 263 160.000
• Primirea de aporturi de la B, la valoarea reevaluata
% = %
88.000 207 161 288.000
788.000+26.000=814.000 21 40 256.000
2000AC*24=48.000 109 44 44.000
280.000-13.500=266.500 4111 456 960.000
330.000-6500=323.500 3 5121 8000
• Regularizare cont 456
456 = 117 160.00
• Anulare actiuni proprii
1042 = 109 48.000
• Anulare chelt de constituire
6583 = 201 10.000
• Trecere la capital social varsat
1011 = 1012 480.000
Societatea B
• Transferul de active
461.01 = 7583 1.548.000(1.428.000+960.000-84.000)
6583 = %
21 788.000
263 22.000
3 330.000
4111 280.000
5121 8000
• Calcul rezultat din fuziune
7583 = 121 1.548.000
• Sold creditor 121 din fuziune =120.000
121 = 6583 1.428.000
• Transfer datorii de la B la A
% = 461.01 588.000
161 288.000
40 256.000
44 44.000

• Transfer capitaluri proprii de la B la A
1.158.000 % = % 1.158.000
800.000 1012 121 198.000
238.000 106 456 960.000
120.000 121
• Soldare aport
466 = 461.01 960.000

PARTIAL 2. La 1.01.N societatea Alfa (care aplică IFRS) achiziționează un utilaj cu un preț de cumpărare de 117.000 u.m., cheltuieli de transport de 33.000 u.m (transportul este efectuat de același furnizor). Din punct de vedere contabil activul se va amortiza linear pe 4 ani, valoarea reziduală fiind de 10.000 u.m., iar din punct de vedere fiscal linear pe 3 ani. La 31.12.N+1 se decide reevaluarea utilajului, valoarea justă fiind de 120.000 u.m. La sfârșitul duratei de utilitate se vinde utilajul la un preț de vânzare de 12.000 u.m.. Valoarea reziduală și reevaluarea nu sunt recunoscute din punct de vedere fiscal.
Să se înregistreze operațiile efectuate de întreprindere în perioada N – N+3 (achiziția, amortizarea, reevaluarea). Să se calculeze și să se înregistreze impozitele amânate. Să se precizeze care sunt politicile contabile aplicate de întreprindere (toate valorile sunt exprimate în u.m.).
01.01.N
Valoare utilaj = 117.000 + 33.000 = 150.000
Achizitie utilaj 2131 = 404 150.000

Amortizare lineara 4 ani = 150.000 / 4 ani = 37.500 lei / an
An N 6811 = 2813 37.500
An N+1 6811 = 2813 37.500
Valoarea reziduala = 10.000

31.12.N+1 se reevalueaza utilajul la valoarae justa de 120.000
Valoare neta utilaj = pret achizitie-amortizare= 150.000 –(37.500*2) = 75.000
Valoare recuperabila = max(val justa –costuri; valoarea de utilitate)
Val. Justa – costuri = 120.000
Valoarea de utilitate = cost – amortizare – ajustarea pt depreciere = 150.000-75.000-
Deprecierea de valoare = contab neta - val recuperabila
Coeficient de reevaluare = val justa/val neta ontabila
Valoarea bruta reevaluata = cost achizitie* coef de reevaluare


NU 3. La 30.09.N societatea A (care aplică IFRS) finalizează realizarea în regie proprie a unei construcții, începută în ianuarie N, ale cărei costuri au fost de 1.500.000 lei. Durata de utilitate este 10 ani, regimul de amortizare liniar iar valoarea reziduală 600.000 lei. La 31.12.N+1 valoarea justă a unei construcții similare este 1.700.000 lei, durata de utilitate se reestimează la 12 ani, iar valoarea reziduală este 800.000 lei. La 31.12.N+2 valoarea justă a construcției este 1.000.000 lei, noua durată totală de utilitate fiind de 14 ani, iar valoarea reziduală de 400.000 lei. Din punct de vedere fiscal, durata de utilitate recunoscută este de 15 ani și valoarea reziduală este 0, iar reevaluările nu sunt recunoscute. Să se efectueze înregistrările contabile aferente exercițiilor financiare în care au loc reestimări (N, N+1, N+2). Cota de impozit pe profit 16%. Să se determine și impactul acestor prelucrări asupra situațiilor financiare. (precizăm că situațiile financiare vor surprinde doar posturile asupra cărora au intervenit modificări fără a ține cont de celelalte elemente de active, datorii, capitaluri proprii, venituri sau cheltuieli pe care ar putea să le dețină societatea respectivă).


OK 4. Legăturile dintre 3 societăți se prezintă astfel:
20 % 50 %
A
B
C


40 %
Calculați procentajele de control și de interes pe care Societatea A le are în C.

A in B 20% de control si 20% de interes
A in C Direct 40%
Indirect prin B 0%
Total in C 40% (40%+10%=50%)

NU 5. Situațiile financiare ale societății X, filială a societății M, se prezintă astfel:

Bilanț:
Elemente Valori
Imobilizări necorporale 20.000
Instalații 60.000
Utilaje 40.000
Mărfuri 80.000
Clienți 70.000
Disponibil 30.000
Total active 300.000
Capital social 100.000
Rezerve 40.000
Rezultat 6.000
Datorii 110.000
Impozite amânate 0
Furnizori 44.000
Total capitaluri și datorii 300.000

Situația veniturilor și cheltuielilor
Elemente Valori
Cifra de afaceri 500.000
Cheltuieli cu mărfuri 400.000
Cheltuieli cu amortizări, deprecieri 35.000
Alte cheltuieli 58.000
Rezultatul exercițiului 7.000
Cheltuiala cu impozitul 1.000
Rezultat net 6.000

Între politicile contabile ale celor două societăți există anumite diferențe și anume:
- societatea X utilizează amortizarea degresivă pentru instalații, în timp ce societatea M utilizează amortizarea lineară. Cheltuiala exercițiului trebuie să fie cu 2.000 u.m. mai mică;
- pentru utilaje valoarea recuperabilă este 39.000 u.m., însă societatea X nu a contabilizat deprecierea;
- societatea X a utilizat pentru evaluarea stocurilor metoda LIFO, în timp ce grupul utilizează CMP; conform acestei metode, stocul ar fi avut valoarea de 85.000 u.m.
Cota de impozitare este 16%.
Care sunt operațiile de omogenizare prealabile consolidării?


OK 6. La 30.06.N, societatea F a achiziționat un utilaj în valoare de 200.000 u.m. Utilajul a fost subvenționat în proporție de 80%.
În contabilitatea sa individuală, societatea F a amortizat utilajul conform reglementărilor fiscale în vigoare: metoda lineară, durata de amortizare 5 ani. Subvenția pentru investiții a fost recunoscută inițial la venituri în avans și a fost virată la veniturile exercițiului curent în același ritm cu amortizarea utilajului.
Politica grupului din care face parte F este de a amortiza linear această categorie de utilaje, pe 4 ani.

Care sunt operațiile de omogenizare prealabile consolidării?
In ex. N
Achizitia utilajului
2131 = 404 200.000
Primirea subventiei pt investitii
445 = 131 160.000
Inreg chelt privind amortizarile
6811 = 2813 (200.000-160.000)/5 ani = 8000 / an
Virarea unnei parti din subventie la veniturile ex curent, la 31.12.N
131 = 7584 16.000





OK 7. La 31.12.N se cunosc următoarele informații despre societatea Gama (în lei):
Elemente Valoare
Rezultat înainte de impozit (pierdere) 2.200.000
Încasări din noi emisiuni de obligațiuni 500.000
Pierderi din vânzarea de imobilizări financiare 170.000
Diminuări de datorii din exploatare (fără datoria cu impozitul pe profit) 340.000
Cheltuieli cu amortizarea imobilizărilor 300.000
Creșteri de stocuri 600.000
Plăți din rambursarea împrumuturilor din emisiunea de obligațiuni 200.000
Creșteri de cheltuieli în avans din exploatare 70.000
Încasări din vânzarea de imobilizări corporale 400.000
Diminuări de stocuri 1.300.000
Creșteri de creanțe din exploatare 1.500.000
Câștiguri din vânzarea de imobilizări corporale 260.000
Venituri din ajustarea valorii imobilizărilor corporale 700.000
Cheltuieli cu dobânzile aferente finanțării (plătite) 80.000
Plăți către furnizorii de imobilizări 190.000
Creșteri de venituri în avans din exploatare 210.000
Creșteri de datorii din exploatare (fără datoria cu impozitul pe profit) 880.000
Venituri din subvenții pentru investiții 50.000
Diminuări de cheltuieli în avans din exploatare 50.000
Plăți din achiziția de investiții financiare pe termen scurt 300.000
Venituri din diferențe de curs valutar aferente actualizării conturilor de disponibilități în devize 210.000
Cheltuieli din diferențe de curs valutar aferente actualizării conturilor de disponibilități în devize 100.000
Cheltuieli cu ajustarea provizioanelor 500.000
Diminuări de creanțe din exploatare 850.000
Încasări din vânzarea de investiții financiare pe termen scurt 900.000
Diminuări de venituri în avans din exploatare 250.000
Cheltuiala cu impozitul pe profit
Impozitul pe profit plătit 150.000
Încasări de subvenții pentru investiții 90.000
Lichiditățile și echivalentele de lichidități la începutul anului au fost de 1.350.000 lei iar la sfârșitul anului de 790.000 lei. Efectul variațiilor cursurilor monedelor străine a fost de 110.000 lei.
Se cere să se întocmească Tabloul fluxurilor de trezorerie, știind că pentru determinarea fluxului net din exploatare se utilizază metoda indirectă.

1.Determinarea fluxului net de trezorerie din exploatare prin metoda indirecta:
I Rezultat înainte de impozit (pierdere) -2.200.000
Eliminarea cheltuielilor si veniturilor care nu au incidenta asupra trezoreriei(6811+6812+6813+6814+6863-7812-7813-7814-7863)
(+) Cheltuieli cu amortizarea imobilizarilor
(-)Venituri din ajustarea imob. corporale
(+)Cheltuieli cu ajustarea provizioanelor

+300.000
-700.000
+500.000
II Eliminarea veniturilor si cheltuielilor care nu au legatura cu exploatarea(+666 daca dob este costul finanatarii+6642+7641-7641-7642-765+665-7583+6583-7584)
(+) Ch. Din dif curs pt devize
(+) pierderi din vanz imob financiare
(-) Venituri din subventii pentru investitii
(+) Ch cu dob aferente finantarii
(-)Venituri din diferențe de curs valutar aferente actualizării conturilor de disponibilități în devize


+100.000
+170.000
-50.000
+80.000
-210.000
Rezultat din exploatare inaintea deducerii necedarului fond de rulment
III Eliminarea variatiei necesarului de fond de rulment din exploatare (stoc la sf de an – stoc la inc de an) -2.150.000



(-) Variatia stocurilor(-600.000+1.300.000)
- cresteri de stocuri
+diminuari de stocuri +700.000
(-) Variatia cheltuielilor in avans din exploatare(70.000-50.000) -20.000
(+) Variatia veniturilor in avans din exploatare(210.000-250.000) -40.000
(+) Variatia datoriilor din exploatare(880.000-340.000)
+cresteri de datorii +540.000
(-) Variatia creantelor din exploatare(1.500.0000-850.000) -650.000
Rezultat din exploatare dupa variatia NFRE -1.620.000
-Impozit pe profit
platit -150.000
=Flux net din activitatea de exploatare
(incasari- plati din exploatare –sume incasate si platite nu venituri sau chelt.) -3.420.000

. Determinarea fluxului net de trezorerie pentru activitatea de investitii:(
(dobanzi si dividende incasate)
(+)Încasări din vânzarea de imobilizări corporale +400.000
(+)Incasari din vanzarea de investitii financiare pe termen scurt +900.000
(+)Încasări de subvenții pentru investiții +90.000
(-)Plăți către furnizorii de imobilizări -190.000
(-)Plati din achizitia de investitii financiare pe termen scurt -300.000
= flux net din actiitatea de investitii +900.000
3. Determinarea fluxului net de trezorerie pentru activitatea de finantare:
(platit sau incasat)
(+) Incasari din noi emisiuni de obligatiuni +500.000
(-)Plati din rambursarea imprumuturilor din emisiune de obligatiuni -200.000
(-)Cheltuieli cu dobanzile aferente finantarii(platite) -80.000
220.000

Variatia lichiditatilor si a echivalentelor de lichiditati= -3.420.000+ 900.000+220.000= - 2.300.000
Lichiditati la inceputul anului=1.350.000
Lichiditai la sfarsitul anului=790.000
Efectul variatiilor cursurilor monetare straine=110.000(+venituri din dif de curs-che din dif de curs)
Variatia lichiditatilor=790.000+1.350.000+110.000=-2.250.000




NU 8. Întreprinderea Alfa achiziționează la începutul exercițiului N un utilaj la costul de 1.000 lei, TVA 19% (factură). Managerii estimează o durată de utilizate de 5 ani și decid să amortizeze liniar activul. La finalul anului N, datorită creșterii valorii juste, managerii decid să reevalueze activul. Valoarea justă la 31.12.N a fost estimată la 1.200 lei. La finalul anului N+1 există indicii că activul a fost depreciat.Valoarea justă a fost estimată la 400 lei. Datorită incertitudinilor de pe piață și a modificărilor procesului de fabricație managerii au decis că o estimare a valorii de utilitate nu este fiabilă. La finalul anului N+2 valoarea justă a fost estimată la 500 lei. Se decide numirea unui evaluator independent care să estimeze valoarea de utilitate a activului. Evaluatorul estimează că în anul N+3 se vor obține încasări de 1.800 lei iar în anul N+4 încasările vor fi de 1.600 lei. Plățile ocazionate de costurile operaționale atașate activului sunt estimate la 1.000 lei în N+3 și respectiv 900 în N+4. Rata de rentabilitate economică așteptată este de 30%. Utilajul a fost finanțat dintr-un credit bancar al cărui cost a fost de 20%. În anul N+3 întreprinderea plănuiește să facă o modernizare a activului, operație din care se speră să se obțină un plus de încasări de 5% față de estimarea evalutorului. Cota de impozit este de 16%.

Se cere:
a)să se înregistreze în contabilitate operațiile de mai sus conform OMFP 3055/2009;
b)să stabilească valoarea în bilanț a activului la sfârșitul fiecărui an.




PARTIAL 9. Se dau următoarele operații:
(1)vânzarea unui teren la prețul de vânzare de 1.000.000 lei, TVA 24% (factură); costul de achiziție al activului vândut este de 800.000 lei;

411 = % 1.240.000
7583 1.000.000
4427 240.000

6583 = 2111 800.000

(2)vânzarea de investiții financiare pe termen scurt achiziționate în cursul anului: 100 acțiuni la cursul bursier de 10 lei/buc; cursul de la data achiziției este de 8 lei/buc;

100 actiuni * 10 lei = 1000 lei la curs bursier
100 actiuni * 8 lei = 800 lei la curs achizitie
Curs achizitie < curs bursier
% = 5121 1000
1091 800
141 200


(3)vânzarea de imobilizări financiare: 1.000 acțiuni la cursul de 15 lei (acestea fuseseră cumpărate anul trecut la cursul de 16 lei și depreciate în bilanțul anului trecut cu 2 lei/acțiune);

1000 actiuni * 15 lei =15.000 lei pret de vanzare
1000 actiuni * 16 lei = 16.000 lei pret de achizitie
Pret achizitie > pret de vanzare

% = 1091 16.000
5121 15.000
149 1000


(4)la sfârșitul anului întreprinderea deține investiții financiare pe termen scurt cotate: 2.000 acțiuni; cursul bursier la sfârșitul anului este de 20 lei/acțiune (ele fuseseră cumpărate la cursul de 18 lei în cursul anului);

Curs bursier 2000 actiuni * 20 lei = 40.000 lei
Curs cumparare 2000 actiuni * 18 lei = 36.000 lei

(5)la sfârșitul anului întreprinderea deține 500 acțiuni reprezentând imobilizări financiare cumpărate în anul anterior la cursul de 16 lei și depreciate în bilanțul anterior cu 2 lei/acțiune; cursul de închidere este de 15 lei/acțiune;



(6)întreprinderea deține o clădire achiziționată în urmă cu 5 ani la costul de 500.000 lei. În bilanțul anului trecut clădirea fusese adusă la valoarea justă de 700.000 lei, reprezentând o rezervă din reevaluare pozitivă de 200.000 lei. Amortizarea anului curent a fost de 70.000 lei. La sfârșitul anului curent, valoarea justă a fost estimată la 300.000 lei. Rezerva din reevaluare disponibilă este de 180.000 lei;

Pret achizitie = 500.000 lei ( in urma cu 5 ani)
Val justa = 700.000 ( anul trecut)
Rezerva din reevaluare = 200.000
Amortizare = 70.000 ( an curent)
Val. Justa = 300.000 (la sf. an curent)
Rezerva din reevaluare disponibila = 180.000






(7)întreprinderea a vândut în cursul anului produse finite la preț de vânzare de 8.000.000 lei, TVA 24%; costul producției vândute este de 5.000.000 lei;

Vanzare produse finite
4111 = % 9.920.000
701 8.000.000
4427 1.920.000

Scoaterea din evidenta produse finite 711=345 5.000.000

(8)întreprinderea a beneficiat în cursul anului de reduceri comerciale(609) în valoare de 200.000 lei, TVA 24%, primite pe facturi ulterioare pentru materiile prime achiziționate de la furnizori;
% = 401 248.000
609 200.000
4426 48.000

(9)întreprinderea a acordat clienților în cursul anului reduceri comerciale de 600.000 lei, TVA 24%, în baza unor facturi ulterioare, pentru vânzările efectuate în anul anterior;


4111 = % 744.000
709 600.000
4427 144.000


(10)întreprinerea a primit factura privind un contract de leasing financiar. Chiria este de 100.000 lei, din care rambursarea de datorie 80.000 lei, dobânda 20.000 lei, TVA 24%;

167 = 404 80.000
666 = 404 20.000
4426 = 404 24.000

(11)la sfârșitul anului întreprinderea înregistrează un provizion pentru litigii(ct 1511) estimat la 10.000 lei;

4118(clienti incerti) = 4111 10.000 lei
6812 = 1511 10.000 lei

(12)se actualizează soldul contului de provizion pentru dezafectarea unei linii de producție ca urmare a trecerii timpului: soldul contului de provizion în bilanțul anului anterior era de 15.000 lei, rata efectivă a dobânzii pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență este de 12%;



(13)se încasează dobânzi aferente obligațiunilor achiziționate de la societatea Gama, rambursabile după 5 ani, în sumă de 20.000 lei, din care dobânda cuvenită pentru perioada de deținere a instrumentului purtător de dobândă este de 5.000 lei;



(14)în cursul anului s-au obținut produse finite la costul de 6.000.000 lei;

345 = 711 6.000.000

(15)la sfâșitul anului, întreprinderea decide ca în anul următor să vândă o clădire. Aceasta are un cost de 160.000 lei, amortizare cumulată 40.000 lei. Valoarea justă estimată la 31.12.N este de 110.000 lei iar cheltuielile estimate cu cesiunea sunt de 5.000 lei;


Cost cladire = 160.000
Amortizare cumulata =40.000
Val justa 31.12.N = 110.000
Chelt cu cesiune = 5000

Valoarea justa diminuata cu ch estimate de vanzare = 110.000-5000=105.000


(16)managerii decid ca în anul N+1 să plătească suma de 170.000 lei reprezentând prime privind participarea salariaților la profit;

(17)cheltuiala cu impozitul pe profit este de 942.900 lei.
691 = 441 942.900

Se cere:
a)să se contabilizeze operațiile de mai sus;
b)să se prezinte incidența acestor operații asupra contului de profit și pierdere întocmit conform OMFP 3055/2009.


PARTIAL 10. O societate are un centru de întreținere și reparații și două ateliere. Costurile lunii august pentru fiecare departament se prezintă astfel:

Întreținere Atelier A Atelier B
30.000 u.m. 105.000 u.m. 120.000 u.m.

Centrul de întreținere și reparații asigură buna funcționare a activității în cele două ateliere. Au fost lucrate 300 ore pentru atelierul A și 200 ore pentru atelierul B.
a) Care sunt centrele principale și centrele auxiliare?
b) Care este costul centrelor principale care va fi repartizat obiectelor de cost?

Intretinere 30.000 u.m.
300 ore atelierul A = 18.000 u.m
200 ore atelierul B = 12.000 u.m.


OK 11. O echipă analizează implicațiile financiare ale deschiderii unui restaurant. Ținând cont de zonă, estimează că ar putea servi zilnic între 100 și 150 de mese (adică între 3.000 și 4.500 de mese pe lună), la un preț mediu de 11 u.m. Costul mediu variabil al unei mese este de 7 u.m. Dacă servește până la 120 de mese pe zi, costurile fixe sunt de 12.600 u.m., iar dacă servește peste 120 de mese, costurile fixe sunt de 13.200 u.m.

Calculați pragul de rentabilitate și recomandați câte mese ar trebui avute în vedere pentru ca afacerea să fie rentabilă.


a) Pentru 120 mese/zi – 3.600 mese/luna
Venituri = 3.600 * 11 u.m. = 39.600 u.m.
Cheltuieli = Variabile (3.600 * 7 u.m. = 25.200 u.m.) + Fixe (12.600 u.m.) = 37.800 u.m.
Marja profit = 39.600 – 37.800 = 1.800 u.m.
b) Pentru 150 mese/zi – 4.500 mese/luna
Venituri = 4.500 * 11 u.m. = 49.500 u.m.
Cheltuieli = Variabile (4.500 * 7 u.m. = 31.500 u.m.) + Fixe (13.200 u.m.) = 44.700 u.m.
Marja profit = 49.500 – 44.700 = 4.800 u.m.
Așadar, profitul maxim se va obține pentru cifra maxima de afaceri estimata, adica servirea a 150 mese/zi.

Pentru ca afacerea sa fie profitabila:
a) pentru <120 mese/zi
12.600 : 4 = 3.150 mese/luna
Pentru ca afacerea sa fie profitabila trebuie sa se serveasca între 3.150 si 3.600 mese pe luna
b) pentru >120 mese/zi
13.200 : 4 = 3.300 mese/luna
In cazul in care se servesc peste 120 mese/zi, afacerea este cu atat mai profitabila cu cat se servesc mai multe mese.

Concluzie: pragul de rentabilitate este de 105 mese/zi, 3150 mese/luna.



NU 12. O societate prestează servicii de consultanță. În luna mai au fost încheiate și efectuate 110 de contracte de prestări servicii. Referitor la costurile suportate se cunosc următoarele informații:
Cont de profit și pierderi Valori
Venituri din vânzări 110 * 400 = 44.000
- Costuri variabile 110 * 100 = 11.000
= Marja asupra costurilor variabile 33.000
- Costuri fixe 27.000
= Rezultat 6.000

a) Calculați marja asupra costurilor variabile și factorul de acoperire.
b) Calculați pragul de rentabilitate (cantitativ și valoric).
c) Calculați intervalul de siguranță și coeficientul de siguranță.
d) Comentați situația firmei.





OK 13.Societatea Gama achiziționează 100 de carnete a căte 23 de tichete de masă la valoarea nominală de 8,72 lei/tichet. Valoarea nominală a tichetelor 23 x 8,72 x 100= 20.056. Costul imprimatelor (tichete de masa) este de 750 lei, T.V.A. deductibilă aferentă costului imprimatelor 180 lei (750 lei x 24%). Societatea a acordat efectiv 90 de carnete, în valoare totală de 18.050,4 lei. Restul de 10 carnete sunt returnate la emitent.
Care sunt înregistrările contabile conform OMFP 3055/2009?

a) achizitionarea tichetelor de masa de la unitatea emitenta:
% = 401 „Furnizori” 20.986
5328 „Alte valori” 20.056
628 „Alte cheltuieli cu serviciile 750
executate de terti”
4426 „T.V.A. deductibila” 180
b) achitarea facturii reprezentand contravaloarea tichetelor de masa achizitionate:
401 = 5121 20.986
„Furnizori” „Conturi la banci in lei”
c) includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor:
642 = 5328 (90 carnete*23 tichet)*8.72 = 18050,40 lei
„Cheltuieli cu tichetele de masa „Alte valori” (230 buc. x 7,56 lei/buc.)
acordate salariatilor”
d) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:
461 „Debitori diversi” = 5328 „Alte valori” 2935.60
e) Concomitent se incaseaza contravaloarea tichetelor de masa de la emitent:
5121 = 461 2935.60
„Conturi la banci in lei” „Debitori diversi”



Exercitii an 2-2 Expertize contabile
1. Care sunt prevederile reglementărilor legale privind expertizele contabile judiciare și extrajudiciare?

Expertize contabile judiciare sunt reglementate de Codul de procedura civila , Codul de procedura penala , alte legi speciale.
Expertize contabile extrajudiciare sunt efectuate in afara unui proces justitiar si sunt reglementate de contracte realizate intre expertul contabil si beneficiar


2. Cum se numesc experții contabili în dosarele civile?

Expertii contabili in dosarele civile se numesc la cererea partilor sau din oficiu , in numar de unu pana la trei de catre instantele de drept civil prin Incheierea de sedinta

3. Explicați cazurile de imposilitate a întocmirii unui raport de expertiză și ce conține Raportul de imposibilitate a efectuării expertizei contabile.

Exista cazuri de imposibilitate a intocmirii unui raport de expertiza datorita inexistentei documentelor justificative sau a evidentelor contabile care sa ateste evenimente sau tranzactii supuse expertizarii. In astfel de cazuri se va intocmii un Raport de imposibilitate a efectuarii expertizei contabile care va avea aceeasi structura cu un raport obisnuit (necalificat) dar care in cap. II si III va prezenta justificat si fundamentat cauzele care conduc la imposibilitatea efectuarii expertizei contabile comandate de beneficiar.



Fezabilitate 2-2
1. Ce reprezintă durata de viață a unui proiect investițional?
Investitiile reprezinta plasamente de capital realizate in scopul obtinerii unor bunuri durabile prin care, pe viitor se vor obtine venituri ce vor acoperi investitia initiala plus un profit.
Din p.d.v. economic, investitiile reprezinta renuntarea la utilizarea imediata a unor resurse disponibile cu scopul obtinerii de venituri viitoare ( mai mari decat investitia ).
Din p.d.v. contabil, investitiile reprezinta imobilizari de fonduri in valori mobile sau imobile destinate sau nu activitatii curente.
Din p.d.v. financiar, investitiile reprezinta cheltuieli actuale realizate pentru a genera in viitor fluxuri de venituri care sa asigure recuperarea cheltuielilor initiale si realizarea de profit suplimentar.

Investitiile sunt cheltuieli certe efectuate in prezent si cel mai adesea ireversibile;
veniturile si beneficiile realizate dupa finalizarea investitiilor sunt incerte si supuse riscurilor;
efortul investitional este cel mai adesea foarte complex, antrenand resurse materiale, financiare, umane, materializate in obiective de investitii;
investitiile se concretizeaza in bunuri durabile cu valoare mare pe seama carora se anticipeaza obtinerea de rezultate pe termen lung;
resursele investitionale raman imobilizate pana la finalizarea investitiei sau pana la realizarea primelor beneficii asteptate;
procesul investitional este insotit de risc pe durata realizarii innvestitiei si pe aceea a exploatarii obiectivului realizat;
decizia realizarii investitiei este strans legata de potentialul firmei si de mediul de afaceri;
realizarea investitiilor este afectata decisiv de influenta factorului timp;
procesul investitional este in stransa interdependenta cu toate segmentele vietii
economice si sociale si cu perioadele de crestere sau de criza.

2. Care sunt metodele prin care se pot evalua, prin prisma fezabilității economico - financiare, proiectele investiționale? Dezvoltați pe scurt.

Evaluarea financiara a proiectelor investitionale de investitii urmareste in general doua obiective. In primul rand se urmareste asigurarea unei comparatii intre proiectele concurente, intre care trebuie sa se stabileasca ordinea de prioritate. In al doile a rand se urmareste formularea unei aprecieri asupra valorii intrinseci a proiectului.
Evaluarea financiara a proiectelor de investitii se realizeaza, fie prin metode care pun accentul pe rentabilitatea medie a proiectelor, fie prin metode fondate pe actualizare.
1.Metode traditionale - fondate pe rentabilitatea medie
1.1.Rata medie de rentabilitate in exploatare
1.2.Termenul de recuperare a cheluielilor
2. Metode bazate pe actualizarea cash-flow-urilor
2.1.Utilizarea notiunii de actualizare
2.2. Valoarea actuala neta (VAN)
2.3. Rata interna de rentabilitate(RIR)



CONSULTANTA FISCALA ACORDATA CONTRIBUABILILOR

IMPOZITE INDIRECTE

Problema 1.
O instituție publică a depozitat, într-o perioadă, în magaziile sale, bunuri în valoare totală de 26.000 lei. Din acestea 12/20 aparțin acesteia, iar restul sunt ale unei societăți comerciale din zonă. Chiria practicată pentru depozitare a fost de 6% din valoarea bunurilor depozitate.
A avut de colectat TVA instituția publică? Dacă da, se cere să se calculeze mărimea acesteia.

Caz 1
Conform cod fiscal art 141 alin(2) lit (e) inchirierea este scutiva de tva .

e) arendarea, concesionarea, închirierea și leasingul de bunuri imobile, cu următoarele excepții:
1. operațiunile de cazare care sunt efectuate în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
2. închirierea de spații sau locații pentru parcarea autovehiculelor;
3. închirierea utilajelor și a mașinilor fixate definitiv în bunuri imobile;(
4. închirierea seifurilor;

Caz 2
In cazul in care se opteaza facturarea chiriilor cu tva se face notificare la administratia financiara prin care se anunta ca facturarea se va face cu tva.

Bunuri = 26.000 lei
Bunuri care le apartin = 26.000 lei * 12/20 = 26.000*0.6 =15.600 lei
Bunuri care nu le apartin = 10.400
Chirie 6% = 10.400 * 6 % = 624 lei
Tva aferent chiriei = 120.77 lei

Problema 2.
Hotelul „Palace” a realizat într-o perioadă de pe urma activității de cazare un venit de 700 mil. lei. În prețul de cazare este inclus și costul micului dejun, acesta reprezentând 12,5%.
Să se calculeze TVA aferentă venitului obținut.

700.000.000 *12.5% = 87.500.000 lei micul dejun
612.500.000 lei cazare
Tva aferent cazarii = 612.000.000 / 9% = 50.532.110,10 lei
Tva aferent mic dejun = 87.500.000 / 1.24 = 13.970.588,23
Tva aferent venitului obtinut = 64.502.698,33 lei


Problema 3.
Casa de producție „Tudor” a realizat într-o perioadă fiscală, de pe urma producției de programe de televiziune, venituri de 890.000 lei. În aceeași perioadă s-a încasat de la diverse firme beneficiare suma de 563.000 lei pentru spoturi publicitare realizate. Pentru desfășurarea activității casa de producție a achiziționat bunuri și a beneficiat de servicii în valoare de 486.000 lei, TVA 19%.
Știind că pro-rata definitivă a anului precedent a fost de 0,2 se cere:
să se calculeze mărimea TVA colectată de unitate;
să se precizeze valoarea TVA datorată sau achitată pentru bunurile și serviciile achiziționate;
să se stabilească și înregistreze în contabilitate decontul de TVA.

Venituri din productie de televiziune = 890.000
Venituri din publicitate = 563.000
Cheltuieli = 486.000
Pro-rata anului precedent = 0.2

Tva colectata 890.000 / 1,19 * 0,19 = 142100.84
Tva datorata/achitata pentru bunuri si sv achizit = 486000 / 1,19 * 0,19=77596.64
Tva de plata = (890.000 / 1,19 * 0,19) - 0,2 *( 486000 / 1,19 * 0,19)=
=142100.84-0.2*77596.64 = 142100.84-15519.33=126581.51




Problema 4.
S.C. „X” S.R.L., persoană impozabilă revânzătoare, a comercializat într-o perioadă bunuri second-hand, preț de vânzare, exclusiv TVA 75.000 lei. Prețul de cumpărare al acestora a fost de 62.000 lei, achiziția efectuându-se de la persoane ce nu sunt înregistrate ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată.
Să se precizeze valoarea taxei pe valoarea adăugată colectată, aferentă livrărilor efectuate de către S.C. „X” S.R.L.


75.000 lei *1.24 = 93.000 pret vanzare inclusiv tva
Tva colectat = 18.000 lei





Exercitii fuziuni si divizari de intreprinderi - Anul 2

Societatea A absoarbe societatea B in conditiile in care societatea A detine 60% din capitalul societatii B, actiuni care au fost achizitionate la constituirea acesteia la valoarea nominala de 5 lei/actiune. Bilanturile celor doua societati se prezinta astfel:
Elemente de activ A B Elemente de pasiv A B
Cheltuieli de constituire 5.000 10.000 Capital social 50.000 75.000
Imobilizari corporale 100.000 75.000 Rezerve 25.000 5.000
Imobilizari financiare 45.000 - Rezultat reportat 40.000 10.000
Marfuri 45.000 35.000 Furnizori 115.000 40.000
Clienti 80.000 45.000 Credite bancare pe termen lung 85.000 90.000
Disponibilitati 40.000 55.000
Total activ 315.000 220.000 Total pasiv 315.000 220.000

In procesul fuziunii celor doua societati, s-a tinut cont de un plus de valoare aferent imobilizarilor corporale ale celor doua societati astfel:
- societatea A: 45.000 lei;
- societatea B: 70.000 lei.
Aporturile celor doua societati se prezinta astfel:
Elemente A B
Capital propriu 115.000 90.000
Active fictive-ch.de constituire -5.000 -10.000
Plusvaloarea imobilizarilor corporale 45.000 70.000
Plusvaloare din titluri de participare
(9.000 * 10 – 45.000) 45.000 0
Activ net corijat(ANC) 200.000 150.000
Numar de actiuni(Na) 10.000 15.000
Valoarea intrinseca(ANC/Na) 20 10


Se cere:

Aplicatia nr.1: contabilizarea operatiunilor la societatea absorbanta

Calcule financiare :
Raportul de schimb dintre valorile intrinsece ale celor doua actiuni este :
Rs = Valoarea intrinseca a actiunilor societatii A / Valoarea intrinseca a actiunilor societatilor B
Rs = 20 / 10 = 2 / 1

Valoarea acestui raport nu trebuie sa fie determinara cu zecimale deoarece acest raport arata numarul de actiuni care trebuie schimbate cu actiunile celeilalte societati. Pentru numarul de actiuni care trebuie emise in vederea remunerarii aportului societatii B, trebuie sa se tina seama de raportul de schimb si de actiunile pe care societatea A le detine in capitalul societatii B.

Aportul de remunerat este: 150.000 * 40% = 60.000 lei;
Numarul de actiuni care trebuie remunerate: 15.000 – 9.000 = 6.000 actiuni, care apartin altor actionari decat cei ai societatii A;

Numarul de actiuni noi ale societatii A care trebuie emise pentru remunerarea actiunilor B aferente altor actionari decat cei ai societatii B: 6.000 * &frac12;= 3.000 actiuni;

Majorarea capitalului social al societatii A aferenta aportului societatii B: 3.000 actiuni * 5 lei = 15.000 lei;

Prima de fuziune: 60.000 – 15.000 = 45.000 lei, adica diferenta dintre aportul de remunerat al altor actionari si valoarea majorarii capitalului social al societatii A;

In procesul fuziunii, societatea A va anula actiunile pe care le detine in capitalul societatii B in valoare de 45.000 lei;

In procesul de fuziune prin aceasta varinata, apare si o prima de fuziune complementara provenita din diferenta dintre valoarea aportului care apartine societatii A (60%) si valoarea de achizitie a titlurilor de participare pe care aceasta le detine in capitalul societatii B.

Prima de fuziune complementara: 150.000 * 60% - 45.000 = 45.000 lei.

Fluxul informational contabil la societatea A:
a. contabilizarea majorarii capitalului social:
Cont debitor Cont creditor Valoare
456 ./.
1012
1042.1
1042.2
261 150.000
15.000
45.000
45.000
45.000

b. contabilizarea primirii aportului de la societatea B:
Valoare Cont debitor Cont creditor Valoare
280.000
145.000
35.000
45.000
55.000 ./.
212
371
411
512 ./.
456
401
162 280.000
150.000
40.000
90.000

In urma operatiunii de fuziune, bilantul contabil al societatii A se prezinta astfel:
Elemente de activ Valoare Elemente de pasiv Valoare
Cheltuieli de constituire 5.000 Capital social 65.000
Imobilizari corporale 245.000 Prime de fuziune 90.000
Marfuri 80.000 Rezerve 25.000
Clienti 125.000 Rezultat reportat 40.000
Disponibilitati 95.000 Furnizori 155.000
Credite bancare pe termen lung 175.000
Total activ 550.000 Total pasiv 550.000



Fluxul informational contabil la societatea B:
a. contabilizarea creantei asupra societatii A pentru aportul la capitalul acesteia:
Cont debitor Cont creditor Valoare
461 7583* 150.000
* venituri din operatiuni de fuziune

b. contabilizarea virarii aportului catre societatea A:
Valoare Cont debitor Cont creditor Valoare
210.000
40.000
90.000
80.000 ./.
401
162
6583*
./.
212
371
411
512 210.000
75.000
35.000
45.000
55.000
*cheltuieli din operatiuni de fuziune-valoarea contabila a elementelor de activ cedate sub forma de aport

c. contabilizarea primirii actiunilor emise de societatea A pentru remunerarea aportului:
Cont debitor Cont creditor Valoare
261 461 60.000


d. contabilizarea anularii activelor fictive-cheltuielile de constituire:
Cont debitor Cont creditor Valoare
6588 201 10.000

e. contabilizarea inchiderii conturilor de cheltuieli:
Cont debitor Cont creditor Valoare
121 ./.
6583
6588 90.000
80.000
10.000
f. contabilizarea inchiderii conturilor de venituri:
Cont debitor Cont creditor Valoare
7583 121 150.000

g. determinarea rezultatului fuziunii:
Rezultat = Venituri totale – Cheltuieli totale
Rezultat = 150.000 – 90.000 = 60.000 lei

Bilantul contabil al societatii B inainte de lichidarea acesteia se prezinta astfel:
Elemente de activ Valoare Elemente de pasiv Valoare
Titluri de participare 60.000 Capital social 75.000
Debitori diversi 90.000 Rezerve 5.000
Rezultat reportat 10.000
Rezultatul fuziunii 60.000
Total activ 150.000 Total pasiv 150.000


Fluxul informational contabil privind operatiunile de lichidare privind societatea B:
a. contabilizararea evidentierii drepturilor actionarilor societatii B:
Cont debitor Cont creditor Valoare
./.
1012
106
117
121 456 150.000
75.000
5.000
10.000
60.000

b. contabilizarea distirbuirii titlurilor de participare primite de la societatea A catre actionarii societatii B:
Cont debitor Cont creditor Valoare
456 261 60.000

c. compensarea datoriei cu creanta fata de actionarii societatii A in procesul de fuziune:
Cont debitor Cont creditor Valoare
456 461 90.000

Dupa realizarea acestei inregistrari contabile toate conturilor societatii B sunt soldate. Actionarii societatii B, altii decat cei ai societatii A, vor deveni in urma operatiunii de funziune actionari ai societatii A



#44 diana78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 25 November 2010 - 09:28 PM

Multumesc pt raspuns. :thumbup:



#45 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 24 March 2011 - 04:02 PM

Buna, dragi colegi,

Incepem un nou an si din cate ati aflat si mult mai greu.
Atasez lucrarea ale carei rezolvari trebuie sa le predam pana pe 10 Mai 2011.
Astept sa colaboram in rezolvarea cat mai rapida a acestor subiecte.

Va doresc o zi placuta!
Alina

Fisiere atasate





#46 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 25 March 2011 - 01:45 PM

felicitari , cooperanti ca intotdeauna. le vom rezolva sa vedem ce facem cu examenele. week-end placut



#47 BESTIUTA

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 March 2011 - 06:32 PM

salut
ma poate ajuta cineva cu rasp la urmatoarele probleme
1.Un agent economic importă o cantitate de 12 videorecordere. Acestea au un preț extern unitar de 50 euro, iar cheltuielile efectuate cu transportul pe parcursul extern sunt de 150 euro. Taxa vamală aferentă acestui import este 10%, accizele sunt 20%. Cursul de schimb este 1 euro = 4 lei. Să se determine taxa pe valoarea adăugată aferentă importului.
2.. Un agent economic prezintă în anul 2009, conform datelor din bilanț, următoarea situație:
- capitaluri proprii la începutul anului 20.000 lei;
- capitaluri proprii la sfârșitul trimestrului I 21.000 lei;
- capital împrumutat cu scadența mai mare de 1 an la începutul anului 50.000 lei.
- capital împrumutat cu scadența mai mare de 1 an la sfârșitul primului trimestru 100.000 lei.
Pe 1 februarie a contractat un împrumut de la o bancă în valoare de 20.000 lei pe 2 ani, cu o rată anuală a dobânzii de 25% (dobânda fiind plătibilă lunar, iar împrumutul rambursabil la scadență). Tot pe 1 februarie a contract un împrumut de la un acționar în sumă de 30.000 lei, pe 3 ani, rata anuală a dobânzii fiind de 20% (împrumutul se restituie integral la scadență, iar dobânda se plătește lunar). Rata de referință a BNR pentru luna martie este de 10%. Să se analizeze deductibilitatea cheltuielilor cu dobânzile.
va multumesc aniticipat :thumbup:



#48 catibo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 March 2011 - 02:23 PM

Vezi postareaBESTIUTA, la Mar 27 2011, 07:32 PM, a spus:

salut
ma poate ajuta cineva cu rasp la urmatoarele probleme
va multumesc aniticipat :frusty:
CRED CA ASA
1.valoare in vama = (preţul x cantitatea x cursul de schimb) + (cheltuieli de transport şi
de asigurare pe parcursul extern x cursul de schimb) = (12 buc x 50 EUR / buc x
x 4 lei /EUR) + (150EUR x4 lei /EUR) = 3.000 LEI.
TV = 10% x VV = 10% x 3000 LEI =300lei..
Baza de impozitare a accizei = (VV + TV ) = 3300 LEI
Acciza o vom determina după formula:
A = Bi x cota, unde:
- A = acciza;
- Bi = baza de impozitare.
Acciza = 3300* 20% =660 lei.
TVA =( 3300+660)*24%=950 LEI


2.
a) Dobanzile aferente imprumutului obtinut de la o banca autorizata de BNR sunt deductibile fiscal .(conform art.23 alin.(4) din Codul fiscal )
cheltuiala cu dobanda pentru lunile februarie si martie = (20000 x 25 %) x 2/12 = 833,33 lei deductibile integral

b ) In cazul impumuturilor obtinute de la alte entitati ( imprumut
actionar) deductibilitatea cheltuielilor cu dobanzile se calculeaza astfel :

1. Limita este dobanda de referinta BNR din ultima luna a trimestrului precedent, in cazul imprumuturilor in lei . (art.23 alin.(5) din Codul fiscal).
Tot ce depaseste limita de mai sus este dobanda nedeductibila , fara a mai fi luata in calcul in perioadele urmatoare.
2. Apoi se calculeaza gradul de indatorare = media capital imprum T lung / medie capital propriu
- daca gradul de indatorare < 3 => dobanda
este integral deductibila (art.23 alin (1) din Codul fiscal)
- daca gradul indatatorare >3 => dobanda este nedeductibila, dar se reporteaza pt perioada urmatoare, cand se analizeaza din nou incadrarea in limita. (art.23 alin(2) din Codul fiscal).
1. Chelt.cu dobanda pentru lunile februarie si martie = (30000 x 20 %) x2/12 =1000 lei
Chelt.cu dobanda pentru lunile februarie si martie calculata la dobanda de referinta BNR = (30000 X 10%) x 2/12 = 500 lei
Dobanzile deductibile sunt limitate la suma de 500 lei.
2. Gi = ( 50000 + 100000) / 2 = 3,66
(20000 + 21000) / 2

Gi > 3 => dobanda de 500 lei este nedeductibila fiscal dar se va reporta pentru perioadele urmatoare pana la deductibilitatea integrala a acestora



#49 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 31 March 2011 - 07:31 PM

Buna,

Azi am trecut putin in revista lucrarea, un pic cam demoralizata de noul regulament ce ne-a fost comunicat de CECCAR Cta, dar trebuie sa ne adunam si sa colaboram pentru a incheia cu brio ultimul an de stagiu.

Observ ca una dintre probleme coincide cu cea din lucrarea trecuta si doresc sa o postez.

GRUPA IV – Categoria VI – Administrarea si lichidarea intreprinderii

1) Rezolvare:
a) Valorificarea imobilizarilor corporale:
• Vanzarea cladirilor
461 = % 10.710.000
7583 9.000.000
4427 1.710.000

• Incasarea contravalorii cladirilor vandute
5121 = 461 10.710.000

• Scaderea din evidenta a cladirilor vandute
% = 212 20.000.000
. 281 12.000.000
6583 8.000.000

• Inchiderea contului 7583
7583 = 121 9.000.000

• Inchiderea contului 6583
121 = 6583 8.000.000

b) Valorificarea stocurilor:
• Vanzarea materiilor prime
411 = % 1.713.600
707 1.440.000
4427 273.600

• Trecerea la marfuri a materiilor prime si scaderea din gestiune a marfurilor vandute
371 = 301 2.000.000
607 = 371 2.000.000

• Anularea provizionului
391 = 7814 400.000

• Inchiderea contului 607
121 = 607 2.000.000

• Inchiderea conturilor 707 si 7814
% = 121 1.840.000
707 1.440.000
7814 400.000

• Incasarea contravalorii materiilor prime vandute
5121 = 411 1.713.600

c) Incasarea creantelor

• Incasarea partiala de la clientii incerti
5121 = 4118 240.000
• Trecerea pe cheltuieli a clientilor incerti neincasati
6588 = 4118 260.000
• Anularea provizioanelor
491 = 7 814 200.000
• Incasarea clientilor incerti
5121 = 411 2.450.000
• Acordarea sconturilor
667 = 411 50.000
• Inchiderea conturilor 667 si 6588
121 = % 310.000
667 50.000
6588 260.000
• Inchiderea contului 7814
7814 = 121 200.000

d) Plata datoriilor
• Plata furnizorilor de imobilizari 404 = 5121 5.800.000
• Scont primit 404 = 767 200.000
• Inchiderea contului 767 767 = 121 200.000

e) Cheltuieli de lichidare
• Cheltuieli efectuate 628 = 5121 520.000
• Inchiderea contului 628 121 = 628 520.000

Anularea provizioanelor pt riscuri si cheltuieli
• Anularea provizioanelor 151 = 7812 1.000.000
• Inchiderea contului 7812 7812 = 121 1.000.000

Regularizare TVA
• TVA de plata 4427 = 4423 1.983.600
• Plata TVA 4423 = 5121 1.983.600

Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare / lichidare
Impozitul pe profit datorat 691 = 441 352.500 (1.410.000 *25%)
Inchiderea contului 691 121 = 691 352.500
Virarea impozitului pe profit 441 = 5121 352.500

Bilantul inainte de efectuarea partajului

ACTIVE CIRCULANTE
CASA SI CONTURI LA BANCI 7.057.500
ACTIVE CIRCULANTE – TOTAL 7.057.500
DATORII CE TREBUIE PLATITE INTR-O PERIOADA DE PANA LA 1 AN 0
ACTIVE CIRCULANTE NETE , RESPECTIV DATORII CURENTE NETE 7.057.500
TOTAL ACTIVE MINUS DATORII CURENTE NETE 7.057.500
CAPITAL SI REZERVE
CAPITAL SI REZERVE 5.000.000
CAPITAL, din care:
Capital subscris varsat (1012)
(500.000 actiuni *10.000/actiune) 5.000.000
REZERVE ( ct 1061) 1.000.000
REZULTATUL EX FINANCIAR ( ct 121) sold C 1.057.500
TOTAL CAPITALUIRI PROPRII 7.057.500
TOTAL CAPITALURI 7.057.500

Mult succes dragilor!



#50 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 04 April 2011 - 05:03 PM

Trecand cu ochii peste probleme si citind cerintele am observat ca la Grupa III, categ. VII - Studii de fezabilitate....lipseste cerinta...Am sunat la CECCAR si mi-a spus ca o sa participam la niste cursuri si atunci vom putea completa.



#51 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 05 April 2011 - 12:00 PM

Postez problema 1 GRUPA V- Categoria IX- Consultanta fiscala acordata contribuabililor

Ptr. calculul impozitului pe cladiri, in cazul pers fizice sunt necesare urmatoarele date:
a- rangul localitatii
b- teritoriul unde se afla cladirea: intravilan sau extravilan, in cazul nostru in intravil;anul orasului Alba-Iulia
c- zona in cadrul localitatii potrivit incadrarii
d- suprafata construita desfasurata a cladirii, respectiv ,, in cazul in care cladirea nu poate fi efectiv masurata pe conturul exterior, suprafata utila a cladirii se inmulteste cu coeficientul de transformare de 1.20"
e- tipul cladirii si instalatiile cu care este dotata aceasta- in cazul nostru cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din oricare alte materiale rezultate unui tratament termic si/sau chimic cu instalatii de apa , canalizare, electrice si incalzire (conditii cumulative)- nu se specifica altfel decat ca nu are lift
f- apartamentul avand mai mult de trei niveluri si 8 apartamente coeficientul de corectie se diminueaza cu 0.10
g- data finalizarii cladirii 1983 rezultand o vechime de numai 28 ani, neplicandu-se astfel nicio reducere pentru vechime
h- persoana nu are in proprietate doua sau mai multe cladiri utilizate ca locuinta;

Calculul impozitului pe cladire:

1- se determina suprafata construita desfasurata a cladirii:

66.34 mp x 1.20 = 79.608 mp
2- se determina valoarea impozabila a acestei cladiri:

2.1 79.608 mp x 806 lei = 64.164,05 lei

2.2- se identifica coeficientul de corectie din tabel aferent rangului localitatii corespunzator zonei C si rangului II, respectiv 2.20 , diminuat cu 0,1, deoarece locuinta are 4 niveluri si 19 apartamente;

2,20 x 0,10 = 1,98
64.164,05 lei x 1,98 = 127.044,82 lei

2.3- fractiunea de 0,82 lei se intregeste la un leu prin adaos, iar valoarea impozabila astfel calculata se rotunjeste la 127.045 lei.

3- se determina impozitul pe cladiri anual datorat de contribuabil la bugetul local prin aplicarea cotei de impozitare prevazuta la art 251 alin 1 Cod Fiscal de 0,1%, iar pentru usurarea calculului valoarea impozabila se va inmulti cu 0,001, respectiv,

127.045 lei x 0,001 = 127,05 lei

Impozitul astfel calculat se va plati in doua transe egale asfel:

pana la data de 31.03.2011 - 63,52 lei - sem I
pana la 30.09.2011 - 63,53 lei - sem II

Daca sesizati greseli va rog sa ma corectati!



#52 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 06 April 2011 - 08:44 AM

Problema 3 - GRUPA I- Categoria I-Elaborarea situatiilor financiare anuale

1. se inregistreaza scaderea din gestiune a utilajului si a calculatorului

% 2132 20.000
2813 10.000
6583 10.000


% 2132 35.000
2813 13.000
6583 22.000

2. Lipsa utilajului si a calculatorului este imputata gestionarului, valoarea de inlocuire fiind de 39.680 lei

4282 = % 39.680
7588 32.000
4427 7.680

3. Incasarea primei rate din creanta in suma de 15.000 umn prin casierie

5311 = 4282 15.000



#53 meda 68

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 06 April 2011 - 02:55 PM

Vezi postarearCLAUDIA, la Apr 5 2011, 08:30 PM, a spus:

Postez problema 1 GRUPA V- Categoria IX- Consultanta fiscala acordata contribuabililor

Daca sesizati greseli va rog sa ma corectati!

La punctul 2.2 coeficientul de corectie se calculeaza prin scadere adica 2.20 - 0.10 = 2.10

64.164,05 x 2,10 = 134.744,51 si se rotunjeste la 134.745
134.745 x 0,001 = 134,745 care la randul ei se rotunjeste la 135



#54 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 08 April 2011 - 11:22 AM

Vezi postareaMeliana, la Apr 4 2011, 06:03 PM, a spus:

Trecand cu ochii peste probleme si citind cerintele am observat ca la Grupa III, categ. VII - Studii de fezabilitate....lipseste cerinta...Am sunat la CECCAR si mi-a spus ca o sa participam la niste cursuri si atunci vom putea completa.

Am gasit fisierul pe net , vei gasi cerinta prob . la nr. 39

Fisiere atasate





#55 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 10 April 2011 - 01:58 PM

Eu la problema 3 voi folosi pentru scoaterea din gestiune pentru utilaj contul 2131 iar pentru calculator contul 214.



#56 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 13 April 2011 - 09:19 PM

Buna ziua,

Am nevoie de ajutor la urmatoarele probleme. Nu sunt sigura de raspunsuri

33. Multe din întreprinderile românești au fost vândute la un preț inferior valorii contabile. Care considerați cã ar fi cauzele?
Rasp- atragerea cumparatorilor utilizand un pret inferior valorii contabile

39. Nu pot fi incluse în valoarea unei imobilizãri corporale urmãtoarele cheltuieli:
1. cheltuielile cu serviciile acordate dupã vânzare;
2. cheltuielile cu renovarea care pot fi recuperate prin utilizarea viitoare a activului;
3. cheltuielile cu reparațiile de volum mare care amelioreazã performanța activului;
4. cheltuielile cu adoptarea unui nou procedeu de producție care diminueazã costurile;
5. cheltuielile de întreținere.
a) 1+2+5;
b) 2+3+4;
c) 1+4+5; -rasp
d) 2+4+5;
e) 2+3+5.

110. Managementul societãții ALFA își manifestã intenția de a achiziționa din lichiditãțile obținute în urma unei vânzãri recente o întreprindere care va genera profituri impozabile substanțiale. Poate recunoaște activul de impozit amânat în acest caz?

126. Nu este excepție de la aplicarea retrospectivã:
a) recunoașterea activelor și datoriilor financiare derecunoscute înainte de data trecerii la IFRS;
b) desemnarea relațiilor de acoperie;
rasp c) corecția estimãrilor efectuate potrivit IFRS în funcție de evoluția ulterioarã a evenimentelor;
d) aplicarea retrospectivã a prevederilor IAS 17;
e) aplicarea retrospectivã a prevererilor IFRS 5.

Multumesc,



#57 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 14 April 2011 - 01:52 PM

CALENDAR SESIUNI de EVALUARI 2011

Potrivit Notei 361/DGS/12.04.2011 a fost aprobat calendarul sesiunilor de evaluari a stagiarilor in anul 2011, astfel:

SESIUNEA de EVALUARE din SEMESTRUL I 2011:

•29 mai 2011 – proba scrisa
•05 iunie 2011 – proba orala
Participanti: toate categoriile de stagiari indiferent de forma de pregatire.
Subiectele care vor constitui obiectul probei scrise se vor ridica de la filiala in data de 23 mai 2011
Conditie de participare la sesiunea de evaluare: indeplinirea obligatiilor semestriale ale stagiarului ( participare la orele de pregatire tehnica si deontologica, rezolvarea si prezentarea lucrarilor profesionale in termen precum si achitarea taxei de stagiu pentru anul in curs ).

SESIUNEA de EVALUARE din SEMESTRUL II 2011:

•02 octombrie 2011 – proba scrisa
•09 octombrie 2011 – proba orala
Participanti: stagiarii aflati in anul III de stagiu si cei care vor da examenul de aptitudini in noiembrie 2011 indiferent de forma de pregatire.
Subiectele care vor constitui obiectul probei scrise se vor ridica de la filiala in data de 26 septembrie 2011

•27 noiembrie 2011 – proba scrisa
•04 decembrie 2011 – proba orala
Participanti: stagiarii aflati in anii I si II de stagiu indiferent de forma de pregatire.
Subiectele care vor constitui obiectul probei scrise se vor ridica de la filiala in data de 21 noiembrie 201.

Conditie de participare la sesiunea de evaluare: indeplinirea obligatiilor semestriale ale stagiarului ( participare la orele de pregatire tehnica si deontologica, rezolvarea si prezentarea lucrarilor profesionale in termen precum si achitarea taxei de stagiu pentru anul in curs ).

C.E.C.C.A.R. – Filiala Constanta

PROGRAM
PREGATIRE STAGIARI - CONSULTATII
SEMESTRUL I din 2011

Nota : Componenta grupelor :
- anul I, grupa 1 = EC (de la litera A la Mihalache) : promotia examen acces iulie 2010
- anul I, grupa 2 = EC (de la Mihu la Z) si CA : promotia examen acces iulie 2010

- anul II grupa 1 = EC (de la litera A la M) : promotia examen acces iulie 2009
- anul II grupa 2 = EC (de la litera N la Z) si CA : ,promotia examen acces iulie 2009
EC : 3 semestre, promotia examen 21 noiembrie 2010

- anul III grupa 1 = EC ( de la litera A la F) : promotia septembrie 2008
- anul III grupa 2 = EC ( de la litera G la P) : promotia septembrie 2008
- anul III grupa 3 = EC ( de la litera R la Z) si CA : promotia septembrie 2008
EC : 3 semeste, promotia noiembrie 2009
EC : sistem intensiv, promotia noiembrie 2010

ABREVIERI : EC = expert contabil si CA = contabil autorizat

DATA ORA ANUL SI GRUPA DE STAGIU CATEG. PROFESIONALA LECTOR D I S C I P L I N A
16 apr. 2011 0900 Anul I – grupa 1 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
16 apr. 2011 1300 Anul II – grupa 1 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
17 apr. 2011 0900 Anul I – grupa 1 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
17 apr. 2011 1300 Anul II – grupa 1 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
18 apr. 2011 1600 Anul III – grupa 2 EC Dobre Elena Expertiza contabila
Controlul intern al intreprinderii
18 apr. 2011 1700 Anul III – grupa 2 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
19 apr. 2011 1600 Anul III – grupa 2 EC Dobre Elena Pregatire tehnica
20 apr. 2011 1600 Anul I – grupa 2 EC + CA Aragea Isabela Evaluarea intreprinderilor
Fuziuni si divizari de intreprinderi
Controlul intern al intreprinderii
20 apr. 2011 1700 Anul I – grupa 2 EC + CA Cadar Fuat Consultanta fiscala acordata contribuabililor
20 apr. 2011 1800 Anul I – grupa 2 EC + CA Vanghele Cristian Elaborarea situatiilor financiare anuale
Tinerea contabilitatii unei entitati
20 apr. 2011 1900 Anul I – grupa 2 EC + CA Vanghele Cristian Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
20 apr. 2011 2000 Anul I – grupa 2 EC Elefterie Liana Audit
Expertiza contabila
21 apr. 2011 1600 Anul I – grupa 1 EC Mitea Neluta Elaborarea situatiilor financiare anuale
Tinerea contabilitatii unei entitati
21 apr. 2011 1700 Anul I – grupa 1 EC Dobre Elena Expertiza contabila
Controlul intern al intreprinderii
21 apr. 2011 1800 Anul I – grupa 1 EC Aragea Isabela Audit
Evaluarea intreprinderilor
21 apr. 2011 1900 Anul I – grupa 1
EC Gherman Lelioara Valeria Fuziuni si divizari de intreprinderi
Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
21 apr. 2011 2000 Anul I – grupa 1 EC Mihu Stefan Consultanta fiscala acordata contribuabililor
22 apr. 2011 1600 Anul II – grupa 1 EC Mitea Neluta Elaborarea situatiilor financiare anuale
Tinerea contabilitatii unei entitati
22 apr. 2011 1700 Anul II – grupa 1 EC Dobre Elena Expertiza contabila
Controlul intern al intreprinderii
22 apr. 2011 1800 Anul II – grupa 1 EC Aragea Isabela Audit
Evaluarea intreprinderilor
22 apr. 2011 1900 Anul II – grupa 1
EC Gherman Lelioara Valeria Fuziuni si divizari de intreprinderi
Administrarea si lichidarea intreprinderilor
Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
22 apr. 2011 2000 Anul II – grupa 1
EC Mihu Stefan Consultanta fiscala acordata contribuabililor
26 apr. 2011 1600 Anul III – grupa 2 EC Mitea Neluta Elaborarea situatiilor financiare anuale
26 apr. 2011 1700 Anul III – grupa 2 EC Cadar Fuat Consultanta fiscala acordata contribuabililor
26 apr. 2011 1800 Anul III – grupa 2 EC Aragea Isabela Audit
Evaluarea intreprinderilor
26 apr. 2011 1900 Anul III – grupa 2 EC Gherman Lelioara Valeria Fuziuni si divizari de intreprinderi
Administrarea si lichidarea intreprinderilor
Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
27 apr. 2011 1600 Anul II – grupa 2 EC + CA Vanghele Cristian Elaborarea situatiilor financiare anuale
Tinerea contabilitatii unei entitati
27 apr. 2011 1700 Anul II – grupa 2 EC Vanghele Cristian Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
27 apr. 2011 1800 Anul II – grupa 2 EC + CA Cadar Fuat Consultanta fiscala acordata contribuabililor
27 apr. 2011 1830 Anul II – grupa 2 EC + CA Mitea Neluta Administrarea si lichidarea intreprinderilor
27 apr. 2011 1900 Anul II – grupa 2 EC + CA Aragea Isabela Evaluarea intreprinderilor
Fuziuni si divizari de intreprinderi
Controlul intern al intreprinderii
27 apr. 2011 2000 Anul II – grupa 2 EC Elefterie Liana Audit
Expertiza contabila
28 apr. 2011 1600 Anul III – grupa 1 EC Vanghele Cristian Elaborarea situatiilor financiare anuale
28 apr. 2011 1700 Anul III – grupa 1 EC Vanghele Cristian Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
28 apr. 2011 1800 Anul III – grupa 1 EC Mitea Neluta Administrarea si lichidarea intreprinderilor
28 apr. 2011 1830 Anul III – grupa 1 EC Mihu Stefan Consultanta fiscala acordata contribuabililor
28 apr. 2011 1900 Anul III – grupa 1 EC Elefterie Liana Audit
Expertiza contabila
28 apr. 2011 2000 Anul III – grupa 1 EC Aragea Isabela Evaluarea intreprinderilor
Fuziuni si divizari de intreprinderi
Controlul intern al intreprinderii
29 apr. 2011 1600 Anul III – grupa 3 EC + CA Vanghele Cristian Elaborarea situatiilor financiare anuale
29 apr. 2011 1700 Anul III – grupa 3 EC + CA Vanghele Cristian Studii de fezabilitate
Analiaza diagnostic a intreprinderii
29 apr. 2011 1800 Anul III – grupa 3 EC + CA Mitea Neluta Administrarea si lichidarea intreprinderilor
29 apr. 2011 1830 Anul III – grupa 3 EC + CA Mihu Stefan Consultanta fiscala acordata contribuabililor
29 apr. 2011 1900 Anul III – grupa 3 EC + CA Elefterie Liana Audit
Expertiza contabila
29 apr. 2011 2000 Anul III – grupa 3 EC + CA Aragea Isabela Evaluarea intreprinderilor
Fuziuni si divizari de intreprinderi
Controlul intern al intreprinderii
02 mai 2011 1600 Anul I – grupa 2 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
03 mai 2011 1600 Anul I – grupa 2 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
04 mai 2011 1600 Anul II – grupa 2 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
05 mai 2011 1600 Anul II – grupa 2 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
07 mai 2011 0900 Anul III – grupa 1 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
07 mai 2011 1300 Anul III – grupa 3 EC+CA Aragea Isabela Pregatire tehnica
08 mai 2011 0900 Anul III – grupa 1 EC Aragea Isabela Pregatire tehnica
08 mai 2011 1300 Anul III – grupa 3 EC+CA Aragea Isabela Pregatire tehnica
12 mai 2011 1600 Anul I – grupa 1 EC Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
12 mai 2011 1900 Anul I – grupa 2 EC+CA Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
13 mai 2011 1600 Anul II – grupa 1 EC Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
13 mai 2011 1900 Anul II – grupa 2 EC + CA Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
14 mai 2011 0900 Anul III – grupa 1 EC Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
14 mai 2011 1200 Anul III – grupa 2 EC Buzoescu Vasile Pregatire deontologica
14 mai 2011 1500 Anul III – grupa 3 EC+CA Buzoescu Vasile Pregatire deontologica

Director executiv, Sef birou stagiu,
Ec. Buzoescu Vasile Cojocaru Constantin



#58 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 14 April 2011 - 08:19 PM

GRUPA II – Categoria III – Expertize contabile
2.(17) Care sunt principiile deontologice dupa care se ghideaza expertul contabil in efectuarea expertizelor contabile judiciare si extrajudiciare?

Principiile deontologice dupa care se ghideaza expertul contabil in efectuarea expertizelor contabile judiciare si extrajudiciare sunt urmatoarele:
a) independenta expertului contabil
b) competenta expertului contabil
c) calitatea expertului contabil
d) secretul profesional si confidentialitatea expertului contabil
e) acceptarea expertizelor contabile
f) incompatibilitatea expertizelor contabile

GRUPA II – Categoria IV – Evaluarea intreprinderilor
3. (110) Determinati activul net corijat al unei intreprinderi, prin ambele metode, cunoscand urmatoarele elemente din bilantul economic al acesteia: casa 10.000, banca 150.000, cheltuieli de infiintare 15.000, cladiri 200.000, echipamente 250.000, stocuri 300.000, furnizori 400.000, creditori 80.000, imprumuturi bancare t.l. 200.000, capital social 100.000, rezerve 10.000, venituri anticipate 80.000, profit 55.000.


a) Metoda aditiva

Capitaluri Proprii 110.000 (Capital social + Rezerve)
Capital social 100.000
Rezerve 10.000
Profit 55.000
Ch infiintare 15.000

Activul Net Corijat (ANC) = Capitaluri proprii + Profit – Ch. infiintare =
110.000 + 55.000 – 15.000 = 150.000.

b) Metoda substractiva

Cladiri 200.000
Echipamente 250.000
Stocuri 300.000
Casa 10.000
Banca 150.000
Total active 910.000

Furnizori 400.000
Creditori 80.000
Imprumuturi t.l 200.000
Ven anticip 80.000
Total pasive 760.000

Activul Net Corijat (ANC) = Total active – Total pasive = 910.000 – 760.000
= 150.000


Nu reusesc sa dau de cap urmatoarelor probleme. Poate ne ajuta cineva binevoitor.
AUDIT: 1.(13) In vederea evaluarii riscurilor legate de control intocmiti un chestionar pentru evaluarea controlului intern
3. (50) Cum testati continuitatea activitatii intr-o misiune de audit statutar.

FUZIUNI SI DIVIZARI: 1.(113) Societatea comerciala “A” absoarbe societatea comerciala “B” preluand intreaga avere a acesteia. Capitalul social al societatii “B”, in functie de valoarea nominala a actiunilor, se ridica la 50.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele doua societati se preiau urmatoarele elemente:
- utilaje in valoare de 30.000 u.m.n
- materii prime in valoare de 2.000 u.m.n.
- marfuri in valoare de 20.000 u.m.n.
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transfera la rezerve.

AUDIT SI CONTROL INTERN:1. (10)Intocmiti un Plan de audit intern multianual (trei ani) la o societate comerciala din domeniul productiei textile.

CONSULTANTA FISCALA: 2. Angajatul Stancu Vlad, cu sotia si 4 copii in intretinere, a obtinut urmatoarele venituri in luna mai: salariu brut de incadrare 2.400 lei, salariu realizat 2.200 lei, tichete de masa 15 zile*9 lei/zi, ajutor deces 500 lei, concediu de odihna 600 lei, abonament fitness 100 lei. Cota de contributie la fondul de risc se considera 0,5%. Se cer calculele si inregistrarile contabile aferente.



#59 meda 68

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 19 April 2011 - 12:40 PM

Vezi postareavladulescumihaela, la Apr 15 2011, 04:49 AM, a spus:

Nu reusesc sa dau de cap urmatoarelor probleme. Poate ne ajuta cineva binevoitor.
AUDIT: 1.(13) In vederea evaluarii riscurilor legate de control intocmiti un chestionar pentru evaluarea controlului intern
3. (50) Cum testati continuitatea activitatii intr-o misiune de audit statutar.

FUZIUNI SI DIVIZARI: 1.(113) Societatea comerciala “A” absoarbe societatea comerciala “B” preluand intreaga avere a acesteia. Capitalul social al societatii “B”, in functie de valoarea nominala a actiunilor, se ridica la 50.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele doua societati se preiau urmatoarele elemente:
- utilaje in valoare de 30.000 u.m.n
- materii prime in valoare de 2.000 u.m.n.
- marfuri in valoare de 20.000 u.m.n.
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transfera la rezerve.

AUDIT SI CONTROL INTERN:1. (10)Intocmiti un Plan de audit intern multianual (trei ani) la o societate comerciala din domeniul productiei textile.

CONSULTANTA FISCALA: 2. Angajatul Stancu Vlad, cu sotia si 4 copii in intretinere, a obtinut urmatoarele venituri in luna mai: salariu brut de incadrare 2.400 lei, salariu realizat 2.200 lei, tichete de masa 15 zile*9 lei/zi, ajutor deces 500 lei, concediu de odihna 600 lei, abonament fitness 100 lei. Cota de contributie la fondul de risc se considera 0,5%. Se cer calculele si inregistrarile contabile aferente.


3. (50.) Cum testati continuitatea activitatii intr-o misiune de audit statutar.

Raspuns:

Auditorul trebuie convins ca entitatea isi va continua activitatea si in viitor. Aceasta implica nu numai evaluarea pozitiei prezente a companiei ci si evaluarea resurselor adecvate pentru a continua activitatea pe o perioada de 12 luni de la data bilantului.
Auditorul trebuie sa evalueze gradul de adecvare a mijloacelor prin care administratorii s-au asigurat ca:
a) Este adecvat sa adopte principiul continuitatii activitatii la intocmirea situatiilor financiare;
si
b) Situatiile financiare cuprind prezentarile, daca exista astfel de prezentari, referitoare la continuitatea activitatii, necesare pentru a oferi o imagine fidela.

Auditorul trebuie sa obtina informatii despre administratori si sa examineze informatiile disponibile; si avand in vedere perioada viitoare careia administratorii i-au acordat o atentie deosebita la evaluarea continuitatii activitatii, auditorul trebuie sa stabileasca sis a documenteze gradul de preocupare (daca exista) privind capacitatea clientului de a-si continua activitatea. La stabilirea gradului de preocupare, auditorii trebuie sa aiba in vedere toate informatiile relevante de care au luat cunostinta in timpul auditului.

Procedurile minimale de audit contin proceduri specifice referitoare la continuitatea activitatii astfel:

1. Se obtin prognoze ale fluxurilor de numerar, ale contului de profit si pierdere si ale bilantului (daca exista). Se analizeaza si se documenteaza:
– rentabilitatea
– evolutia fluxurilor de numerar
2. Se consulta directorii si se revizuiesc informatiile obtinute deja in timpul procesului de audit.
3. Se analizeaza si se documenteaza factori precum:
– comenzi de vanzare /pierderea unor clienti importanti;
– probabilitatea ca personalul sa ramana la dispozitia societatii, precum si ca societatea sa continue sa aiba acces la bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii sale;
– capacitatea societatii de a se adapta la circumstante noi;
– probleme financiare;
– perioada pentru care firma a obtinut acces la facilitati financiar-bancare;
– cerinte de rambursare a imprumuturilor cu termen fix;
– investitii de capital importante, planificate sau anulate;
– mijloacele fixe uzate si cele care trebuie inlocuite;
– utilizarea finantarii pe termen scurt pentru nevoi pe termen lung;
– finantare prin intarzierea platilor catre furnizori si bugetul de stat;
– reducerea sau cresterea excesiva a stocurilor;
– probleme de lichiditate;
– vechimea mijloacelor fixe si probabilitatea necesitatii inlocuirii lor;
- contingente si angajamente privind capitalul.
4. Dupa analizarea factorilor mai sus mentionati, este principiul contabil al continuitatii activitatii o baza potrivita pentru intocmirea situatiilor financiare?
Daca nu: – Mai ofera situatiile financiare o imagine fidela a companiei? (Au facut directorii prezentarile adecvate?)
Este necesara intocmirea unui raport de audit cu rezerve sau sunt necesare prezentari suplimentare in raportul de audit?
suplimentare în
raportul de audit? (Dacă da, întocmiţi adăugirile la raportul de audit).
5.În revizuirea statutului societăţii în ceea ce priveşte principiului continuităţii activităţii, au luat în
considerare directorii o perioadă de un an de la aprobarea situaţiilor financiare?
Dacă nu: S-a menţionat aceasta în raportul directorilor?
Sunt necesare explicaţii sau prezentări suplimentare în raportul de audit?
6.Se analizează confirmările ce trebuie incluse în scrisoarea de confirmare a declaraţiilor.
Scrieţi o sinteză a factorilor analizaţi, prezentând judecăţile emise, opinia privind încadrarea societăţii în
principiul continuităţii activităţii şi impactul asupra situaţiilor financiare.



#60 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 26 April 2011 - 12:33 PM

1.(Problema 1.) O persoană deţine în Alba lulia un apartament construit în anul 1983, având o suprafaţă utilă de 66,34 mp şi situat într-un bloc de locuinţe cu 4 etaje, 19 apartamente şi fără lift (zona C). Să se calculeze impozitul datorat de respectivul contribuabil la bugetul local.

Rezolvare:
-art.251(1) În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii
-art.251 (5) coeficient de corectie pentru rangul II, zona C : 2,2
-art.251(6) – În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie prevăzut la alin. (5) se reduce cu 0,10.

Calcul impozit: 66,34 mp x 669 lei/mp x 0,1% x (2,2-0,10) = 93 lei






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL