Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul III - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul III


142 replies to this topic

#61 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 26 April 2011 - 01:31 PM

Grupa III- Categoria III - Expertize contabile
1 (7). Care este conținutul dosarului expertului contabil privind documentarea expertizei contabile?
Conținutul dosarului expertului contabil privind documentarea expertizei contabile cuprinde după caz:
- încheierea de ședința (in cauze civile), Ordonanța organului de urmărire si cercetare penala (in cauzele penale) sau contractul privind efectuarea expertizelor contabile extrajudiciare
- Raportul de expertiza contabila * exemplarul expertului contabil care justifica îndeplinirea misiunii
- Eventuale corespondente, răspunsuri la întrebări suplimentare sau suplimente de expertiza contabila solicitate de organele in drept, care au dispus efectuarea expertizei contabile
- Eventuale note personale ale expertului contabil redactate in timpul efectuării expertizei contabile, necesare fie redactării raportului de expertiza contabila, fie urmăririi bugetului de timp si decontării lucrărilor de expertiza cu beneficiarii acestora.
2.(17)Care sunt principiile deontologice după care se ghidează expertul contabil în efectuarea expertizelor contabile judiciare și extrajudiciare?
Principiile deontologice după care se ghidează expertul contabil in efectuarea expertizelor judiciare si extrajudiciare sunt următoarele:
- independenta expertului contabil
- competenta expertului contabil
- calitatea expertului contabil
- secretul profesional si confidențialitatea expertului contabil
3(24)7. Cum se menține calitatea de expert contabil și calitatea de contabil autorizat?
Prin înscrierea în Tabloul Corpului. Înscrierea se realizează în baza îndeplinirii condițiilor privind acordarea calității de expert contabil și contabil autorizat.Înscrierea în Tabloul Corpului conferă dreptul la exercitarea profesiunii pe întreg teritoriu țării. Anula se obține licența de exercitare a profesiei (viza). Lipsa licenței sau nelicențierea atrage radierea din Tablou sau suspendarea exercitării profesiei, a dreptului de a exercita.



#62 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 27 April 2011 - 10:16 AM

ATENTIE!!!!!
La Grupa III- Categoria VII- Studii de fezabilitate - nu avem cerinta care este urmatoarea:
Calculati valoarea actualizata neta si apreciati fezabilitatea investitionala prin intermediul acestui indicator.


PS- Daca are cineva idee cum se rezolva aceasta problema sa vina cu ceva idei :thumbup:




#63 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 April 2011 - 09:28 PM

Buna,

Pana vineri trebuie sa predau lucrarea si nu ma descurc cu problemele de la organizarea auditului.

9. Intocmiti un Plan de audit intern multianual (trei ani) la o societate comerciala de prestari servicii turistice.

11. Intocmiti o CARTA de Audit Intern si un Regulament general de aplicare a CARTEI de Audit intern la o societate comerciala din domeniul productiei industriale


Va rog mult sa ma ajutati



#64 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 28 April 2011 - 02:28 PM

Exista o carte verde la CECCAR...acolo vei gasi tot ce ai nevoie.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 May 2011 - 02:34 PM
eliminare citare integrala si inutila a mesajului precedent




#65 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 28 April 2011 - 09:46 PM

Este destul de tarziu si nu mai am cand sa imprumut cartea. De aceea doream macar cateva exemple, sugestii...

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 May 2011 - 02:35 PM
eliminare citare integrala si inutila a mesajului precedent




#66 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 04 May 2011 - 07:47 PM

Rog colegele care au fost la consultatii in data de 26.apr.2011 sa posteze un chestionar pentru evaluarea controlului intern .



#67 Marinela Petrovici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 06 May 2011 - 09:38 PM

Vezi postareacris_valy, la 03 May 2011 - 03:11 PM, a spus:

Buna ziua,

Ma puteti ajuta cu rezolvarea urmatoarelor probleme:

ORGANIZAREA AUDITULUI SI CONTROLULUI INTERN AL INTREPRINDERII
2. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Vinzari-Incasari pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar, inclusiv.
3. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Achizitii-Plati pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar, inclusiv.

ANALIZA DIAGNOSTIC A INTREPRINDERII
93. Apreciați oportunitatea unui împrumut suplimentar de capitaluri pe termen lung în valoare de 500 la rata de dobândă de 20%, daca acesta va creşte valoarea profitului net cu 200.

AUDITUL STATUTAR AL SITUATIILOR FINANCIARE
51.Simulati o misiune de examen limitat asupra stocurilor.

Va multumesc frumos!

Pt.Achizitii Plati asta este ceea ce am rezolvat eu anul trecut si a fost OK

2. Realizati o misiune de audit intern cu privire la ciclul Achizitii-Plati pina la nivelul intocmirii matricei riscurilor si a raportului intermediar , inclusiv.

Raspuns:
Auditul intern este o activitate independenta si obiectiva care da unei intreprinderi asigurarea in ceea ce priveste gradul de control asupra operatiunilor, o indruma pt a-i imbunatati operatiunile si contribuie la adaugarea unui plus de valoare. Aceasta operatiune este efectuata de un profesionist contabil din cadrul intreprinderii si are ca obiecttiv verificarea eficacitatii sistemelor contabile si de control intern.
O misiune de audit presupune parcurgerea mai multor etape. In acest sens, seful compartimentului de audit intern intocmeste un Plan de audit intern, respectand cerintele standardelor de audit intern.
Etapele parcurse in misiunea de audit sunt dupa cum urmeaza:

a. Intocmirea planului de audit de catre seful compartimentului de audit.

PLAN DE AUDIT

Nr.crt. Tema misiunii Obiective Unitatea Per.supusa auditarii Per.de desfasurare
1. Verificarea ciclului achizitii Eliminarea achizitiilor inutile FORTUNATO SRL 01.01.2010 - 01.09.2010 01.10.2010 – 01.11.2010
Reducerea cheltuielilor cu achizitiile
Achizitiile sa fie efectuate doar in interesul intr.
2. Verificarea ciclului plati Plati efectuate doar in baza documentelor FORTUNATO SRL 01.01.2010 - 01.09.2010 01.10.2010 – 01.11.2010
Respectarea termenelor de plata pt evitarea penalitatilor


b. Emiterea ordinului de misiune de catre comitetul de audit

Destinatar Seful departamentului de audit
Copie pt informare Seful activitatii auditate
Obiectul misiunii Verificarea ciclului de achizitii-plati

c. Intocmirea ordinului de serviciu
Ordinul de serviciu se intocmeste de catre conducatorul departamentului de audit intern si prin acesta se numesc auditorii interni, precum si sarcinile de serviciu ale fiecaruia.

ORDIN DE SERVICIU

In conformitate cu prevederile ordinului de misiune nr 1 si cu planul anual de audit intern, se va efectua o misiune de audit intern la SC FORTUNATO SRL in perioada 01.10.2010 – 01.11.2010. Scopul misiunii este varificarea operatiunilor legate de ciclul de Achizitii si Plati.
Echipa misiunii de audit este formata din urmatorii auditori:
-Ionescu Diana, seful misiunii de audit;
-Gavra Adrian, auditor;
-Bora Marin, auditor.

d. Declansarea misiunii de audit
In aceasta etapa se trimite o notificare privind declansarea misiunii de audit catre conducatorul activitatii auditate.

e. Colectarea si prelucrarea informatiilor
Aceasta etapa presupune:
-identificarea domeniului de activitate al unitatii auditate:
-domeniul de activitate al societatii FORTUNATO SRL – comert cu ridicata-
-verificarea contractelor cu furnizorii;
-verificarea comenzilor catre furnizori;
-se verifica daca achizitiile effectuate sunt conform cu comenzile facute
-verificarea contractelor cu clientii;
-verificarea comenzilor de la clienti;
-verificarea registrului de casa si a extrasului de cont;
-se verifica daca achitiile nu sunt prea mari in raport cu comenzile lintilor
-verificarea stocurilor;
-se verifica daca stocurile nu sunt prea mari, acest lucru demonstrand faptul ca nu se fac comenzi conform cererii clientilor si se blocheaza banii in stocuri
-verificarea respectarii termenelor scadente la facturi;
-verificarea existentei sau nu a unor penalitati pt nerespectarea termenelor de plati;
-confruntarea situatiei fiecarui furnizor din evidenta societatii cu situatia primita de la fiecare furnizor;

f. Se intocmeste Tabelul analiza riscurilor (matricea riscurilor)

MATRICEA RISCURILOR

Nr. crt. Risc DA NU
1. Exista contracte cu furnizorii? x
2. Achizitiile corespund cu comenzile? x
3. Exista contracte cu clientii? x
4. Exista comenzi de la clienti? x
5. Achizitiile se fac tinand seama de comenzile clientilor? x
6. Platile numerar sunt toate trecute in registrul de casa? x
7. Stocurile sunt prea mari in raport cu ritmul de vanzare? x
8. S-au respectat termenele scadente la plati? x
9. Exista penalitati de intarziere? x
10. Exista neconcordante intre situatia platilor din evidentale
societatii si evidentele furnizorilor? x

Riscul reprezinta orice eveniment, actiune, situatie sau comportament cu impact nefavorabil asupra capacitatii entitatii publice de a-si realize obiectivele.



#68 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 07 May 2011 - 01:01 PM

aveti rezolvarea problemelor de la GrupaIII - Categoria VII-studii de fezabilitate si categoria VIII analiza diaggnostic?



#69 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 07 May 2011 - 05:29 PM

Vezi postarearamonazena, la 07 May 2011 - 01:01 PM, a spus:

aveti rezolvarea problemelor de la GrupaIII - Categoria VII-studii de fezabilitate si categoria VIII analiza diaggnostic?
GRUPA - III – CATEGORIA VII - STUDII DE FEZABILITATE

1.(39). Un proiect investitional, cu o valoare totala a investitiei de 15.000 lei si cu o rata de actualizare de 20% prezinta urmatoarea structura a fluxurilor de numerar:

An Cost investitie Costuri de exploatare Total cost Total incasari
0 15.000 15.000
1 6.420 6.420 9.440
2 6.620 6.620 9.640
3 7.500 7.500 10.700
4 6.500 6.500 11.700
5 8.500 8.500 22.700
Total 15.000 35.540 50.540 64.180

Calculati valoarea actualizata neta si apreciati fezabilitatea investitionala prin intermediul acestui indicator.

Raspuns:


De regula, indicatorii de evaluare a investitiei se vor calcula in cazul in care prin realizarea investitiei care se doreste a fi finantata se infiinteaza o firma noua, pentru celelalte situatii calculul acestora fiind optional.
Calculul valorii actualizate nete
Valoarea actualizată netă (VAN) reprezintă diferenţa pozitivă sau negativă de valoare între fluxurile de lichidităţi disponibile actualizate, generate de exploatarea unei investiţii pe durata vieţii sale economice, şi valoarea actualizată a investiţiei.
O valoare actualizată netă pozitivă se poate interpreta ca un câştig de capital (sau de valoare a firmei) suplimentar faţă de aşteptările furnizorilor de capital, pe când o valoare actualizată netă negativă se poate interpreta ca o pierdere în raport cu aşteptările acestora.


VAN determina urmatoarele optiuni de decizie:
– daca VAN > 0, investitia se accepta;
– daca VAN = 0, investitia este respinsa din motive de prudenta;
– daca VAN < 0, investitia este respinsa.
Pentru a determina valorile actualizate vom folosi urmatoarea formula: ,
unde: a = rata de actualizare; n = anul

An Cost investi-tie Costuri de exploatare Total cost Total incasari Cash-flow-annual
(total incasari – total cost) Profit net
(Cash Flow -Cash – flow x 16%) Profit net+
Amorti-zare Cash-flow net actualizat
0 15.000 15.000 -15.000 1
1 6.420 6.420 9.440 3020 2536,8 5536,8 0,833 4612
2 6.620 6.620 9.640 3020 2536,8 5536,8 0,694 3843
3 7.500 7.500 10.700 3200 2688 5688 0,579 3293
4 6.500 6.500 11.700 5200 4368 7368 0,482 3551
5 8.500 8.500 22.700 14200 11928 14928 0,402 6001
Total 15.000 35.540 50.540 64.180 21300

VAN = -15.000 +21300=6300 > 0

Pentru a justifica investitia realizata, VAN trebuie sa fie mai mare ca zero. In cazul de fata proiectul este acceptat .


GRUPA III– CATEGORIA VIII – ANALIZA DIAGNOSTIC A INTREPRINDERII
1.(21) . Să se calculeze marja comercială şi valoarea adăugată generate de societatea X despre care secunosc informaţiile financiare din tabelul de mai jos şi să se analizeze repartiţia valorii adăugate pe destinaţii.
Indicator u. m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 2000
Producţia vândută 30000
Producţia stocată 1000
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 1200
Cheltuieli salariale 7000
Cheltuieli cu amortizarea 3000
Cheltuieli cu chirii 1500
Cheltuieli cu dobânzi 1400
Impozit pe profit 1000

Rezolvare:
Marja comerciala = veniturile din vanzari de marfuri (cont 707 - sunt evaluate la pret de vanzare, exclusiv reducerile comerciale acordate ulterior facturarii) - si costul de achizitie aferent marfurilor vandute (cont 607 - exclusiv reducerile comerciale primite ulterior facturarii).

Marja comerciala = 2000 – 1200 = 800 lei

Valoarea adaugata = Marja comerciala + Productia exercitiului - Consumuri de la terti
Consumurile intermediare de la terti se preiau din contabilitatea financiara, respectiv din conturile 601 la 628, exclusiv contul 607, care a fost luat în calcul la stabilirea marjei comerciale, si contul 621 „cheltuieli cu colaboratorii“, care se regasesc în cheltuielile cu personalul.

Consumuri de la terti = cheltuieli cu materii prime + cheltuieli cu chirii = 10000 + 1500 = 11500 lei

Productia exercitiului = Productia vanduta (cont 70 - cont 707) +/- Productia stocata (cont 711) + Venituri din productia de imobilizari (cont 72) = 30000 + 1000 =31000 lei

Valoarea adaugata = 800 + 31000 -11500 =20300 lei



#70 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 08 May 2011 - 12:04 PM

multumesc mult



#71 Ionescu Sanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:Medgidia

Postat 08 May 2011 - 12:15 PM

Imi pare rau prima data nu am incarcat documentele.Spor la treaba.Ca si eu tot la asta lucrez.Fisier atasat  Documente CECCAR 26 04 2011.doc   10.96MB   426 downloads
Ionescu



#72 mihailov mihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 08 May 2011 - 06:52 PM

Raspuns:
La planificarea strategica multianuala a auditului intern la o societate de prestariservicii turistice se determina strategia de auditare a entitatii pentru urmatorii 3 ani.Elaborarea strategiei tine de competenta entitatii sau compartimentului de audit intern.Planificarea strategica multianuala de audit intern se refera la urmatoarele categorii de misiuni:
I) misiuni de asigurare;II) misiuni de consiliere;III) misiuni de evaluare.Misiunile de asigurare ajuta entitatea sa-si indeplineasca obiectivele sale prinoferirea asistentei personalului entitatii in efectuarea controlului intern.Prin intermediul misiunii de consiliere se ofera recomandari de imbunatatire aeficacitatii managementului si controlului intern.Misiunea de evaluare are ca scop exprimarea opiniei independente si obiectivereferitor la eficacitatea managementului si controlului intern
Planificarea strategica contine rezumatul principalelor decizii de planificare, seprezinta in forma succinta si conforn normei metodologice intruneste 12 elemenete debaza:

Obiectivele entitatii si instrumentele de realizare a lor (vanzarea a cat mai multor pachere turistice prin operatiunii de “early booking”, discount-uri acordate pentru“last minutes”, grupuri de turisti, toate acestea avand la baza contracte cu clauzede achitare in avans);

Riscurile majore legate de realizarea obiectivelor entitatii (riscuri determinate deaparitia unor calamitati naturale, riscuri de tara);

Modalitatea de determinare a obiectelor auditabile (va avea in vedere zonelegeografice, in care societatea are servicii turistice);

Factorii care pot influenta negativ activitatea entitatii in viitor (neprofitabilitateaanumitor zone turistice, deprecierea anumor valute);

Modalitatea evaluarii riscurilor (folosind matricea riscurilor, prin care seevalueaza potentialele riscuri ce pot aparea prin evaluarea gradului de risc cuprobabilitatea aparitiei acestuia);

Frecventa auditarii sistemelor manageriale si de control intern (se face cel putin odata pe an cu ocazia auditarii situatiilor financiare, fara insa a fi limitat);

Resursele necesare si disponibile pentru realizarea planului strategic multianualde audit intern (resurse financiare, tehnice, umane);

Impactul insuficientei de resurse pentru realizarea planului strategic (nu serealizeaza in totalitate, drept urmare auditorul nu poate emite opinii pertinente);

Proiectul planului anual al activitatii de audit pentru primul an al planuluistrategic;
Necesitatea instruirii personalului implicat in auditul intern;

Modalitatea de respectare a cadrului normativ si a cerintelor de raportare stabilitede Ministerul Finantelor.Pentru elaborarea planului de audit intern este necesar de a fi determinateactivitatile supuse auditului.Fiecarei activitati trebuie precizate operatiunile auditabile.In practica se aplica o metodologie unica de stabilire a activitatii operatiunilor auditabile,care presupune realizarea in 2 etape:I) precizarea activitatii si operatiunilor auditabile;II) ierarhizarea activitatii si operatiunilor auditate.Activitatile de audit sunt precizate sau identificate pe baza rezultatelor analizeiriscurilor.sunt analizate riscurile legate de nereguli,deficiente,abateri si disfunctionalitatica urmare a nerespectarii cadrului normativ sau a prevederilor documentelor de finantaresi a contractelor incheiate in baza lor.La etapa a II-a, activitatile identificate pentru a fi supuse auditului intern suntierarhizate in functie de nivelul riscului. In acest scop se precizeaza riscurile posibilefiecarei operatiuni in cazul activitatii financiar contabil.Planurile anuale ale activitatii de audit intern se elaboreaza in baza planuluistrategic multianual. De regula, planurile anuale contin 4-5 misiuni de audit intern, maifrecvent o misiune de asigurare, 2 misiuni de consiliere si 2 misiuni de evaluare.La elaborarea planului anual se tine cont de urmatoarele informatii:1. Deficiente constatate in cadrul auditelor anterioare;
2.
Verificarile solicitate de unitatile de audit subordinate
3. Riscurile identificate aferente activitatilor,functiilor,operatiunilor sistructurilor entitatii;4. Tipul misiunii de audit intern pentru fiecare structura a entitatii sau unitatii deaudit subordonate.Planul anual de audit contine 8 elemente de baza:1. scopul actiunilor de auditare;2. obiectele actiunilor de auditare;3. operatiunile supuse auditului intern;4. structurile organizatorice la care se desfasoara actiunea de auditare;5. durata actiunii de auditare;6. perioada supusa auditarii;7. auditorii antrenati in actiunea de audit;8. precizarea cunostintelor de specialitate si a expertilor straini care necesita de a fiimplicati in audit.2. Intocmiti un Plan de audit intern multianual (trei ani) la o societate comerciala dindomeniul productiei textile POATE O ADAPTAM PE ACEASTA DUPA MODELUL CELEI CU PLANIFICARE LA SC DIN DOMENIUL TURISTIC?




#73 mihailov mihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 May 2011 - 06:36 AM

va rog sa ma ajutati cu problemele de la gr.1 categ 1, si gr 2 categ V fuziuni si divizari,multumesc mult, inca nu mi am predat lucrarea si sunt trista rau....



#74 pigeonette

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 May 2011 - 12:49 PM

Vezi postareavladulescumihaela, la 14 April 2011 - 08:19 PM, a spus:

Nu reusesc sa dau de cap urmatoarelor probleme. Poate ne ajuta cineva binevoitor.
<b>AUDIT</b>: 1.(13) In vederea evaluarii riscurilor legate de control intocmiti un chestionar pentru evaluarea controlului intern

Pentru AUDIT 1. (13) :

Denumirea misiunii:
Perioada auditata:
Intocmit de:
Data:


Nr. crt. Chestionar cu privire la evaluarea mediului de control si a managementului Rezultat DA/NU Observatii
1. Au fost stabilite mecanismele care sa asigure ca managementul este informat operativ cu privire la depasirea bugetului de venituri si cheltuieli aprobat sau a programului anual de achizitii publice?
2. Managementul analizeaza in mod corespunzator procesul si rezultatele auditului intern?
3. Structura organizatorica este adecvata astfel incat sa previna eventuale disfunctionalitati sau derapaje in desfasurarea activitatii?
4. Exista comunicare si interactiune intre managementul esantionului superior al conducerii si compartimentele functionale?
5. Analiza posturilor si distributia responsabilitatilor au in vedere experienta si competenta profesionala?
6. In contextul in care dispersia entitatilor in diferite locatii este mare, comunicarea cu personalul acestora se realizeaza cu dificultate?
7. Au existat probleme generate de lipsa unui sistem de informatii a managementului si/sau a informatiilor financiare, ca urmare a schimbarii rapide de personal sau a numarului insuficient de personal?
8. Rezultatele evaluarii riscurilor care au fost identificate la nivelul subunitatilor teritoriale sunt comunicate conducerii?
9. In exercitarea functiei de control financiar este asigurata independenta fata de functiile de contabilitate si management financiar?
10. S-au inregistrat esecuri in comunicarea dintre compartimentele din structura organizationala care au influentat nefavorabil activitatea entitatii?


Numele si prenumele:
Data:
Termen de raspuns:



#75 pigeonette

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 May 2011 - 04:26 PM

Ajutor cu urmatoarele probleme!!

2. 61. o societate achizitioneaza pe 22 decembrie N-1 un utilaj in valoare de 30.000 lei. Activul are o durata de viata de 4 ani si o valoare reziduala nula. Societatea utilizeaza metoda amortizarii liniare pentru determinarea rezultatului contabil si metoda amortizarii accelerate pentru determinarea rezultatului fiscal. Presupunem ca societatea Alfa obtine un rezultat contabil de 20.000 lei pentru fiecare din urmatorii 4 ani. Cum se inregistreaza in contabilitate impozitele curente si amanate urmare a utilizarii de metode diferite de amortizare din punct de vedere contabil si fiscal?

4. 171. S.C. “X” desfasoara activitati de comercializarea marfurilor atat de tip en gros cat si en detail. Se achizitioneaza marfuri in valoare de 200.000 u.m.n, din care o parte in valoare de 90.000 u.m.n o vinde unei societati comerciale specializate in comertul en detail cu un adaos comercial de 15%, iar marfurile ramase sunt transferate din depozit la magazinele proprii unde exista un sold de marfuri in valoare de 20.000 u.m.n – pret de achizitie. La punctele de desfacere proprii se practica un adaos comercial de 30%. Se vand marfuri la pretul cu amanuntul in valoare de 94.010 u.m.n.

1. (72) Valoarea patrimoniala a intreprinderii (ANC) este de 8.000 mii lei, capacitatea beneficiara este de 1.000 mii lei, rata neutral de plasament(i) este de 11%, iar rata de actualizare © este de 25%. Valoarea intreprinderii prin metoda bazata pe good-will este de:
a) 8.800 mii lei
b) 8.600 mii lei
c) 8.480 mii lei

<b> FUZIUNI SI DIVIZARI</b>: 1.(113) Societatea comerciala “A” absoarbe societatea comerciala “B” preluand intreaga avere a acesteia. Capitalul social al societatii “B”, in functie de valoarea nominala a actiunilor, se ridica la 50.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele doua societati se preiau urmatoarele elemente:
- utilaje in valoare de 30.000 u.m.n
- materii prime in valoare de 2.000 u.m.n.
- marfuri in valoare de 20.000 u.m.n.
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transfera la rezerve.

Multumesc din suflet oricui ma poate ajuta. E ultima zi si nu am terminat lucrarea :((

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 03 November 2016 - 11:50 AM




#76 georgetamanea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 10 May 2011 - 04:59 PM

Vezi postareapigeonette, la 10 May 2011 - 04:26 PM, a spus:

Ajutor cu urmatoarele probleme!!

Multumesc din suflet oricui ma poate ajuta. E ultima zi si nu am terminat lucrarea :((

Raspuns:
2. Achizitia utilajului:

% = 404 37.200 lei
2131 30.000 lei
4426 7.200 lei

Aplicatia se trateaza conform IAS 12 care stabileste tratamentul pentru impozitul pe profit .

Situaţia în contabilitate pe parcursul celor 4 ani este următoarea:

An Valoare Amortizare Amortizare Valoare Baza Dif. Dif.de imp.pe
Contabila contabila fiscala contabila de impozitare temp. imp. profit amanat
1 2 3 4 5=2-3 6=6N-1 -3 7=5-6 8=7 x16%
31.12.N-1 30.000 - - 30.000 30.000 - -
31.12.N 30.000 7.500 15.000 22.500 15.000 7.500 1.200
31.12.N+1 30.000 7.500 5.000 15.000 10.000 5.000 800
31.12.N+2 30.000 7.500 5.000 7.500 5.000 2.500 400
31.12.N+3 30.000 7.500 5.000 - - - -

Dif. temporare = Val.contabila – Baza de impozitare

În anul N se va înregistra amortizarea contabilă de 7.500 lei şi nu amortizarea accelerată din punct de vedere fiscal de 15.000 lei.
Rezultatul fiscal va fi astfel influenţat de amortizarea fiscală şi nu de amortizarea contabilă.

Rezultatul fiscal = Rezultatul contabil + Amortizarea contabilă – Amortizarea fiscala

Calculul rezultatului fiscal pe parcursul celor 4 ani:

An Rezultatul Amortizarea Amortizarea Rezultatul Impozit pe Caz Dif.temp. de datorie contabil contabil contabila fiscala impozabil profit col 3=col 4 privind imp. amanat
1 2 3 4 5=2+3-4 6=5*16% 7=2x16% 8=7-6
N 20.000 7.500 15.000 12.500 2.000 3.200 +1.200
N+1 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
N+2 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
N+3 20.000 7.500 5.000 22.500 3.600 3.200 - 400
La 31.12.N :
- Inregistrarea impozitului pe profit curent si virarea la bugetul de stat a acestuia:
691 = 441c 2.000 lei
441c = 5121 2.000 lei
Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 22.500 lei
Baza de impozitare a activului = 15.000 lei
Valoarea contabilă a activului > baza de impozitare a activului => o diferenţă temporară impozabilă = 7.500 x 16/100 = 1.200 lei = impozit amanat

În anul N, societatea va plăti impozit pe profit în sumă de 2.000 lei = 16%* 12.500 lei (rezultatul impozabil).
Dacă amortizarea nu ar fi fost accelerată în scopuri fiscale atunci societatea ar fi trebuit să plătească un impozit de 3.200 lei (16%* 20.000 lei).
Societatea plăteşte în anul N mai puţin impozit pe profit cu 1.200 lei (3.200 – 2.000). Această sumă se va recupera în anii următori, când societatea va trebui să efectueze plăţi mai mari privind impozitul pe profit cu 1.200 lei, decât ar fi fost normal din punct de vedere contabil, dacă tranzacţia sau evenimentul respectiv nu ar fi avut consecinţe fiscale.

-Înregistrarea constituirii datoriilor privind impozitul amânat:
Cheltuieli cu impozitul pe profit amânat = Datorii privind impozitul pe profit amânat -1.200 lei
In bilanţ:
- datorii privind impozitul amânat = 1.200 lei
- cheltuielile cu impozitul pe profit = 3.200 lei (2.000 + 1.200)
Prin urmare, societatea plăteşte un impozit pe profit de 2.000 lei calculat pe baza regulilor fiscale, dar cheltuielile cu impozitul pe profit sunt de 3.200 lei şi reprezintă, de fapt, rata de impozitare de 16% aplicată la rezultatul contabil de 20.000 lei (16%*20.000).
Rezultatul net = Rezultatul contabil – Cheltuielile cu impozitul pe profit = 20.000 – 3.200 = 16.800 lei.
Rezultatul net de 16.800 lei este un rezultat determinat pe baza regulilor contabile şi nu a fost influenţat de regulile fiscale care au vizat accelerarea amortizării utilajului.

La 31 .12.N+1 :

-Înregistrarea impozitului pe profit curent :
Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 15.000 lei
Baza de impozitare a activului = 10.000 lei
Valoarea contabilă a activului este mai mare decât baza de impozitare a activului având drept consecinţă o diferenţă temporară impozabilă de 5.000 lei care generează o datorie privind impozitul amânat de 800 lei (16%*5.000).
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+1 = 800 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N = 1.200 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

În urma acestor înregistrări, la nivelul bilanţului apar datorii privind impozitul amânat de 800 lei, iar la nivelul contului de profit şi pierdere o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).

La 31.12.N+2 :

-Înregistrarea impozitului pe profit curent :

Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 7.500 lei
Baza de impozitare a activului = 5.000 lei
Valoarea contabilă a activului este mai mare decât baza de impozitare a activului având drept consecinţă o diferenţă temporară impozabilă de 2.500 lei care generează o datorie privind impozitul amânat de 400 lei (16%*2.500).
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+2 = 400 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+1= 800 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

-Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

În urma acestor înregistrări, la nivelul bilanţului apar datorii privind impozitul amânat de 400 lei, iar la nivelul contului de profit şi pierdere apare o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).

La 31.12.N+3:
-Înregistrarea impozitului pe profit curent :
Cheltuieli cu impozitul pe profit curent = Datorii privind impozitul pe profit curent - 3.600 lei

Calculul impozitelor amânate:
Valoarea contabilă a activului = 0 lei
Baza de impozitare a activului = 0 lei
Valoarea contabilă a activului este egală cu baza de impozitare a activului şi prin urmare nu există diferenţe temporare.
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+3 = 0 lei
-datorii privind impozitul pe profit amânat, aferente anului N+2 = 400 lei
Reluare datorie privind impozitul amânat = 400 lei

-Înregistrarea reluării datoriilor privind impozitul amânat :
Datorii privind impozitul pe profit amânat = Venituri din impozitul pe profit amânat - 400 lei

La nivelul bilanţului nu mai există datorii privind impozitul amânat deoarece s-a recuperat toată valoarea activului, iar la nivelul contului de profit şi pierdere există o cheltuială cu impozitul pe profit de 3.200 lei (3.600 – 400).
Rezultatul net = Rezultatul contabil – Cheltuielile cu impozitul pe profit = 20.000 – 3.200 = 16.800 lei.

4.4.(171). S.C. „X” desfăşoară activităţi de comercializare a mărfurilor atât de tip en gros cât şi en detail. Se achiziţionează mărfuri în valoare de 200.000 u.m.n, din care o parte în valoare de 90.000 u.m.n o vinde unei societăţi comerciale specializate în comerţul en detail cu un adaos comercial de 15%, iar mărfurile rămase sunt transferate din depozit la magazinele proprii unde există un sold de mărfuri în valoare de 20.000 u.m.n - preţ de achiziţie. La punctele de desfacere proprii se practică un adaos comercial de 30% . Se vând mărfuri la preţul cu amănuntul în valoare de 94.010 u.m.n.
Raspuns:
-Se inregistreaza achizitia de marfuri , TVA 24% :
% = 401 248.000 u.m.n.
371 200.000 u.m.n.
4426 48.000 u.m.n.

-Se inregistreaza vanzarea de marfuri din depozit catre o societate comerciala specializata în comerţul en detail cu un adaos comercial de 15%, TVA 24% :
4111 = % 128.340 u.m.n.
707 103.500 u.m.n.
4427 24.840 u.m.n.
-La sfarsitul lunii se descarca gestiunea cu marfa vanduta tip en-gros :
607 = 371 90.000 u.m.n.

-Se transfera marfa din depozit in magazinul propriu :
371M = 371D 110.000 u.m.n.
si
371D = 371D _ -110.000 u.m.n.

-Se inregistreaza adaosul comercial de 30 % si TVA neexigibila :
371M = % 67.320 u.m.n.
378 33.000 u.m.n
4428 34.320 u.m.n.
-Se inregistreaza vanzarea de marfa din magazin (en-detail ) in valoare de 94.010 u.m.n. , TVA 24% inclus :
4111 = % 94.010 u.m.n.
707 75.815 u.m.n.
4427 18.195 u.m.n.

5121 = 4111 94.010 u.m.n.

-Pentru a se putea descarca gestiunea este necesar a se calcula adaosul marfurilor vandute. Acest adaos se calculeaza cu ajutorul coeficientului “K”:
K = (Si 378 + Rc 378) / [ (Si 371 - Si 4428) + (Rd 371 - Rc 4428) ]
Acest coeficient K se inmulteste cu valoarea marfurilor vandute din care s-a scazut cota aferenta de TVA, adica cu rulajul lunar al contului 707*.
Adaosul comercial = K x Rulajul lunar al contului 707
Astfel costul marfurilor vandute va fi:
Cost = Rulaj lunar al contului 707 – Adaos comercial
* Rulajul lunar al contului 707 se refera doar la veniturile din vanzarea marfurilor cu amanuntul.
K = (6.000 +33.000) / [ (32.240 – 6.240 ) +( 177.320 -34.320)] = 0,230769
Adaosul comercial (aferent marfurilor vandute) = 0,23 x 75815 = 17.496 u.m.n.
Astfel costul marfurilor vandute va fi = 75.815 – 17.496 = 58.319 u.m.n.
-La sfarsitul lunii de descarca gestiune cu valoarea marfurilor vandute din magazin :
% = 371M 94.010 u.m.n.
607 58.319 u.m.n.
378 17.496 u.m.n.
4428 18.195 u.m.n.


1.(72). Valoarea patrimoniala a întreprinderii (ANC) este de 8.000 lei, capacitatea beneficiarã este de 1.000 lei, rata neutrã (i) este de 11%, iar rata de actualizare a superprofitului este 25%. Valoarea întreprinderii prin metoda bazata pe googwill este de:
a) 8.600 lei;
b) 8.800 lei;
c) 8.480 lei.

Raspuns :c) 8480

Vg = ANC + GW
GW =CB-(ANC x i)/t =(1.000-8.000 x 11%) / 25 % = 480
Vg = 8.000 + 480 = 8.480
Pragul de rentabilitate al intreprinderii = ANC X i = 880 lei
Renta de goodwill se determina astfel: CB-ANCxi = 120 lei

Actualizarea rentei de goodwill cu rata de actualizare:| © = 25%|120 x 25%= 480
Valoarea globala a intreprinderii (Vg)= 8480 lei
CB= capacitatea beneficiara a intreprinderii exprimata prin profitul net;
i = rata neutra de plasament a disponibilitatilor pe piata financiara;
ANC x i = pragul de rentabilitate al intreprinderii
CB – ANC x i = superprofitul, superbeneficiul renta de goodwill
1.(133). Societatea Comercială “A” absoarbe Societatea Comercială “B” preluând întreaga avere a acesteia. Capitalul social al societăţii “B”, în funcţie de valoarea nominală a acţiunilor, se ridică la 50.000 u.m.n. Cu ocazia negocierilor dintre cele două societăţi se preiau următoarele elemente:
- utilaje în valoare de 30.000 u.m.n
- materii prime în valoare de 2.000 u.m.n
- mărfuri în valoare de 20.000 u.m.n
Primele rezultate cu ocazia fuziunii se transferă la rezerve.

Raspuns:
-Inregistrarile contabile cu ocazia fuziunii vor fi urmatoarele:

% = 456 52.000 u.m.n.
2131 30.000 u.m.n.
301 2.000 u.m.n.
371 20.000 u.m.n.

456 = % 52.000 u.m.n.
1012 50.000 u.m.n.
1042 2.000 u.m.n.

-Transferarea primelor de fuziune la rezerve :
1042 = 106 2.000 u.m.n.



#77 pigeonette

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 10 May 2011 - 05:30 PM

MULTUMESC!!!



#78 rina m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 May 2011 - 09:40 PM

atasez si eu cateva rezolvari...poate va ajuta

Fisiere atasate





#79 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 20 May 2011 - 12:05 PM

Vezi postareadiana78, la 25 November 2010 - 09:28 PM, a spus:

Buna
As avea si eu nevoie de rezolvarea la prima problema daca ai reusit sa o faci.

500.000-20.000-400.000+30.000 = 110.000 profit impozabil
110.000 * 16% = impozit de 17600
profit net = 110.000-17.600 = 92.400, se repartizeaza 60%, adica 55.440
AA primeste dividende brute de 55.440 * 30% = 16632 - impozit (16.632*16%=2.661), dividend net = 13.971
BB primeste dividende brute de 55.440 * 70% = 38808 - impozit (38.808*16%=6.209), dividend net = 32.599

Sper ca n-am gresit la calcule.



#80 vladulescumihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 23 May 2011 - 07:07 PM

Buna,
Postez varianta mea nr 135. Poate se mai nimereste si la altcineva vreuna din problemele urmatoare si colaboram.
1) Un salariat pleaca in delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60 lei/zi. In plus primeste un avans de 1000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmatoarele documente:
bonuri fiscale in valoare de 60 lei - tigari, 25 lei - bautura, 20 - alimente
fact de la hotel pe care intra cazare 400 lei, mic dejun 100 lei, parcare 50 lei
facturi de la restaurant pt salariat 250 lei
facturi de la restaurant pt o cina cu parteneri de afaceri 200 lei
bonuri benzina 300 lei, din care justificat 220 lei.
Societatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, sabiliti varianta corecta.

2) Se dau urmatoarele informatii: capital social 1500000, venituri in avns 100000, provizioane pt deprecierea creantelor clienti 50000, provizioane pt garantii acordate clientilor 700000, credite primite d la banci 2000000 (din care cu scadenta in anul urmator 200000), clienti creditori 100000, clienti 500000, cheltuieli in avns 400000, titluri de participare 720000 (din care titluri in valoare de 20000 vor fi vandute anul urmator), subventii pt investitii 300000, casa si conturi la banci 2000000, furnizori 500000 (din care cu scadenta in anul urmator 200000), cifra de afaceri 1000000, marfuri 600000, fond comercial 5000000. Care este valoarea postului:"Active circulante respectiv obligatii curente nete"(fondul de rulment)?

3) Rata de remunerare a activelor este de 10%, valoarea patrimoniala a intreprinderii este de 10000, iar capacitatea beneficiara exprimata prin profitul net este de 1500. Care este superprofitul, superbeneficiul sau renta de goodwill a intreprinderii?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL