Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
stagiu anul III - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


- - - - -

stagiu anul III


142 replies to this topic

#101 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 30 May 2011 - 07:29 PM

imi puteti da si mie bibliografia de la deontologie , ce s va da duminica?
multumesc



#102 paula m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 31 May 2011 - 12:33 PM

Buna ziua,
Postez testul cu nr.27, va rog sa-mi trimiteti testele voastre la urmatoarea adresa de mail: paula_matei10@yahoo.com.
Multumesc anticipat.

Bilet nr.27
1.In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salariile pentru un nr de 3 salariati.Ion, salariul realizat 8000 lei grupa normala, Vasile salariul realizat 3500 lei grupa speciala si Popescu salariul realizat 5900 lei grupa deosebita.Care este inregistrearea pentru luna respectiva aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?
Ion : 8000 x 10,5% = 840 lei 421=4312
Vasile : 3500 x 10,5% = 368 lei 421=4312
Popescu : 5900 x 10,5% = 620 lei 421 4312
OUG-Art. 296.18. (3) Cotele de contribuții sociale obligatorii sunt următoarele:
a) pentru contribuția de asigurări sociale:
a1) 31,3% pentru condiții normale de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 20,8% pentru contribuția datorată de angajator;
a2) 36,3% pentru condiții deosebite de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 25,8% pentru contribuția datorată de angajator;
a3) 41,3% pentru condiții speciale de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 30,8% pentru contribuția datorată de angajator;

2.Intreprinderea ALFA ach un echipament tehnologic. Ea primeste odata cu acesta doua produse program.Produsul A este utilizat pt.actionarea automata si controlul echipamentului, iar produsul B este utilizat pt.analiza rentabilitatii acestuia. factura cuprinde:
-pretul echip 500.000.000
-ch de transp si montaj 100.000.000
-produsul program A 50.000.000
-produsul program B 10.000.000
Care este tratamentul contabil al intrarii acestor active?

%= 404 660.000.000
213 650.000.000
208 10.000.000
ORDINUL 3055-82.2, ART 72-(4) Anumite imobilizări necorporale pot fi păstrate în sau pe un obiect fizic, cum ar fi un compact-disc (în cazul unui software), documentație legală (în cazul unei licențe sau al unui brevet) sau peliculă. Pentru a stabili dacă o imobilizare care încorporează atât elemente corporale, cât și necorporale ar trebui tratată ca imobilizare corporală sau ca imobilizare necorporală, o entitate evaluează care element este mai semnificativ. De exemplu, software-ul pentru un utilaj computerizat care nu poate opera fără acel software specific se include în valoarea acelei imobilizări corporale. Același lucru este valabil și pentru sistemul de operare al unui computer. Atunci când software-ul nu este parte integrantă a hardware-ului respectiv, software-ul este tratat ca imobilizare necorporală.


3.Capacitatea beneficiara a intrepr.este de 8.000 mii lei, iar dobanda la certificatele de depozit ale trezoreriei statului este de 30%. Val. intrepr., utilizand val.de rentabilitate sau metoda de capitalizare a veniturilor, va fi:
a)25.600 mii lei
b)26.500 mii lei
c)26.667 mii lei
Val.de rentabilitate = 8.000 mii lei/ 30%= 26.667
nu stiu care e metoda de capitalizare a veniturilor.
rasp.corect var. c)
Capacitatea beneficiara reprezinta aptitudinea unei intreprinderi de a genera un beneficiu in viitorul apropiat in conditii de motivare si de gestiune considerate normale , identice cu cele din ultimii ani daca nu au avut loc schimbari semnificative= randamentul tuturor capitalurilor care finanteaza.
Valoarea de rentabilitate este o valoare bazată pe rezultatul societății. Poate fi financiară sau de randament.
Valoarea financiară (VF) exprimă echivalentul corespunzător capitalizării dividendului anual pe o acțiune la o rată medie a dobânzii pe piață sau ce corespunde sumei totale care, plasată la o dobândă sigură, va produce un avantaj egal cu veniturile titlurilor.
VF = dividend distribuit pe o acțiune / rata medie a dobânzii pe piață




#103 Ionescu Sanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:Medgidia

Postat 31 May 2011 - 07:18 PM

Biletul nr.34
1.In calitate de auditor verificati modul in care o societate inregistreaza salariile pentru un nr. de 3 salariati. Ion, salariul realizat 8000 lei, grupa normala, Vasile salariul realizat 3500 lei, grupa speciala si Popescu salariul realizat 5900 lei, grupa deosebita. Care este inregistrarea pentru luna respectivea aferenta contributiei CAS care este suportata de asigurati?
Raspuns
baza de calcul CAs asigurati 8000+3500+5900=17400
Val.contrib.CAs asigurati 17400x10.5%=1827
421=4312 1827
2.O intreprindere detine un mijloc fix dobandit la inceputul exercitiului N la costul de 50.000.000 lei.Durata de viata utila este estimata la 10 ani iar metoda de amortizare utilizata este cea liniara.La sf.exercitiului N+2 se apreciaza ca durata de viata utila care corespunde cel mai bine conditiilor de expolatare ale mijlocului fix este de 7 ani( durata ramasa este de 5 ani).Se decide trecerea la amortizarea degresiva si se stabileste un coeficient de degresie de 1.5.La ce valoare va fi evaluat mijlocul fix in bilantul anului N+3?

raspuns
Cost achizitie 50.000.000
Durata estimata 10 ani
Amortizarea liniara 50.000.000/10 = 5.000.000
Amortizarea cumulata a exercitiilor N si N+1 = 10.000.000
Val.ramasa de amortizat la sf.exercitiului N+1 50.000.000 - 40.000.000 = 10.000.000
Durata reestimata 7 ani
Durata ramasa 5 ani
Cota de amort.liniara 100%/5 ani = 20%
Cota de amortizare degresiva 20% x 1.5 = 30%
Amortizare aferenta exercitiului N+2 40.000.000 x 30% = 12.000.000
Valoare ramasa la sf.exercitiului N+2 = 40.000.000-12.000.000 =28.000.000
Amortizarea aferenta exercitiului N+3 28.000.000 x 30% = 8.400.000
Valoarea ramasa la sf.exercitiului N+3= 28.000.000- 8.400.000 = 19.600.000
In bilantul contabil al exercitiului N+3 utilajul va fi evaluat la valoarea ramasa, de 19.600.000
3.Se constata ca o hala industriala in vlaoare ramasa de 145.000 mii lei nu mai are utilizare de peste 3 ani, iar situarea ei in partea periferica a uzinei face posibila vanzarea terenului inca liber de orice sarcina.Cheltuielile de demolare a halei sunt estimate la 85.000 mii lei, iar transportul si taxele materialelor nerecuperabile la suma de 35.000 mii lei.Pentru materialele rescuperabile se estimeaza obtinerea din vanzarea acestora a sume nete de 45.000 mii lei.Stabilind bilantul economic cu ce suma urmeaza a fi ajustat(corijat) in minus
a) 265.000 mii lei
b)75000 mii lei
c) 220.000 mii lei
Raspuns
c

Se pare ca ni se spune, sau intelegem lucrurile in mod diferit.Iata ce am inteles eu :
vom avea trei subiecte, unul la doctrina si deontolgie iar celelalte 2 din toate subiectele care au fost in variante.De aceea am rugat pe toata lumea sa posteze variante.Chiar si cele de contabiltate.Pentru ca nu vor calcule , ci un rationament de rezolvare.
O alta colega a noastra a inteles numai audit si evaluare in afara de doctrina.Nu am pretentia ca eu am inteles perfect dar daca amm posta cat mai multe bilete am putea avea o baza , cred eu, pentru duminca.
Ionescu



#104 Ionescu Sanda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Location:Medgidia

Postat 31 May 2011 - 08:49 PM

Testul 105


1. Un salariat pleaca in delegatie cu masina firmei timp de 5 zile. Acesta primeste ca diurna suma de 60lei/zi. In plus primeste un avans de 1.000 lei. Salariatul aduce spre decontare urmatoarele documente:
- bonuri fiscale in valoare de 60 lei – tigari; 25 lei – bautura; 20 – alimente; factura de la hotel pe care intra cazarea 400 lei; mic dejun 100 lei si parcare 50 lei;
- facturi de la restaurant pentru salariat 250 lei;
- facturi de la restaurant pentru o cina cu parteneri de afaceri 200 lei;
- bonuri de benzina 300 lei, din care justificat 220 lei.
Societatea a decontat toate cheltuielile salariatului in suma de 1.405 lei, acest lucru insemnand o plata suplimentara catre acesta de 405 lei. In calitate de auditor, considerati ca societatea a procedat bine? In caz contrar, stabiliti care este varianta corecta.

Raspuns:
Consideram ca societatea nu a procedat corect decontandu-i salariatului suma de 1405 lei deoarece o parte din cheltuieli sunt cheltuieli personale ale salariatului iar acesta primeste diurnal din care isi deconteaza cheltuielile personale.
Consideram ca cheltuieli aferente interesului societatii urmatoarele:
- factura de la hotel pentru cazare 400 lei
- parcarea 50 lei
- factura de la restaurant pentru o cina cu partenerii de afaceri 200 lei
- bonurile de benzina justificate de 220 lei
total 870 lei
Ramane un rest de 130 lei pe care salariatul trebuie sa-l predea in casieria unitatii.
Este mentionat ca a primit diurna de 60 lei / zi separate.

2. La 31.12.N, societatea M achizitioneaza 25% din actiunile societatii A la costul de 50 000 u.m. La data achizitiei capitalurile proprii ale societatii F au o valoare de 120 000 u.m. Cu ocazia achizitiei de identifica un plus de valoare pentru un teren de 10 000 u.m. Plusul de valoare identificat genereaza diferente temporare impozabile ( deoarece valoarea contabila a terenului este cu10 000 u.m. mai mare decat baza sa fiscala) si implicit o datorie de impozit amanat de 16% x 10 000 = 1600 u.m.
Fondul commercial rezultat in urma achizitiei este de :
(a) 17 900 u.m.;
(b) 18 000 u.m.;
© 20 000 u.m.;
(d) 30 000 u.m.;
(e) 2 000 u.m..

Raspuns : a ) 17.900 u.m.

Calcul Activ net in valoare justă: 120.000 lei (cap proprii) + 10.000 lei (dif reeval) – 1.600 (dat impozit amanat) = 128.400 lei
Calcul fond comercial:
Cost de achiziție a titlurilor 50.000 u.m
(-) Partea soc cumpărătoare în activul net în valoare justă al soc achiziționate
(25% x 128.400 lei) 32.100 u.m
= Fond comercial pozitiv (diferența de achiziție) 17.900 u.m


3. O intreprindere neredresabila , cu un activ net pozitiv , intra in lichidare avand urmatoarele date estimative:
- active net contabil = 120 000 mii lei;
- plus valoarea imobilizarilor = 5000 mii lei
- minus valoarea imobilizarilor = 6000 mii lei;(plusul si minusul sunt estimate a fi rezultate in urma lichidarii vanzarii imobilizarilor)
- cheltuieli de dezafectare si functionare in timpul lichidarii = 2000 mii lei.
Valoarea estimate a trezoreriei disponibila dupa lichidare este de :
a) 117 000 mii lei
b) 118 000 mii lei;
c) 116 000 mii lei;

Raspuns : a) 117 000 mii lei
ANC + plus valoarea imobilizarilor – minus valoarea imobilizarilor – cheltuieli de dezafectare si funtionare=120.000+5000-6000-2000=117.000 mii lei
Ionescu



#105 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 31 May 2011 - 09:22 PM

Dupa razboi multi viteji se anunta.Cand a fost sa ne ajutam la idei si calcule nu era nimeni prin preajma dar acuma dupa test toata lumea isi arata "rezolvarile"facute de cine?



#106 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 31 May 2011 - 09:25 PM

De ce inainte de test nu ati judecat toti cum se rezolva iar acum vin toti cu "rezolvarile"?



#107 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 31 May 2011 - 11:43 PM

Stimati colegi de stagiu an III, nu credeti ca ar fi momentul sa incercam sa facem rost de subiecte (si raspunsuri implicit)date in anii anteriori la exemenul final, cel de aptitudini? Nici nu stim cind trece timpul - si ne trezim ca si la examenul de acces, in urma cu 3 ani, pe ultima suta de metri; a fost o nebunie totala.Cu respect



#108 Anna Mari

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 June 2011 - 01:18 PM

Buna,
Postez varianta 30.
Testul 30
1. Un grup de societăți prezintă următoarele situații financiare pentru ultimul exercițiu :
Cifra de afaceri 1000 milioane UM
Excedent brut de exploatare 250
- Amortizari 50
= Rezultatul exploatarii 200
+ Rezultat financiar -15
+Rezultat extraordinar 25
- Impozit pe profit 85
- Amortizare pe plusvalori
(specifică consolidărilor) 10
= Rezultat net consolidat 115
Bilanț
ACTIV PASIV
Imobilizări nete
Active curente de exploatare
Disponibilități
500

450
80 Capitaluri proprii
Datorii curente de exploatare
Datorii financiare
450


280

300
TOTAL 1030 TOTAL 1030

Alte informații:
- investițiile au reprezentat 60 milioane UM în cursul ultimului exercițiu
- nevoia de fond de rulment reprezenta 150 milioane UM la sfârșitul exercițiului precedent
- cota de impozit pe profit 40%
- rata de rentabilitate a pieței, fără risc 4%
- prima de risc medie a pieței acțiunilor este de 5%
- coeficientul  al grupului este de 1,3
- rata dobânzii la datoriile financiare ale grupului 7%
Se cere să se calculeze valoarea creată de grup în ultimul exercițiu.

Rezolvare:
Calculul valorii economice adăugate (VEA)

Unde:
POnet – profit operațional (rezultat din exploatare) net de impozit
CMPC – costul mediu ponderat al capitalului
CI – capitaluri investite
ROIC – rentabilitatea capitalurilor investite

CMPC se determină astfel:
- costul capitalurilor proprii:

Unde:
kj – costul capitalurilor proprii (Ccp)
KF – rentabilitatea pieței fără risc
KM – rentabilitatea pieței (cu risc)
j – coeficientul de volatilitate al acțiunii j

Ccp = 0,04 + 1,3 x 0,05= 10,5%

- costul datoriilor financiare
= 0,07 x (1-0,4)=4,2%
- =450/750 x 0,105 + 300/750 x 0,042  8%
Atunci VEA = 200 x 0,6 – 670 x 0,08 = 66,4
Unde CI reprezinta: imobilizari + nevoia de fond de rulment = 500 + (450 -280) = 670


2. Întreprinderea achiziționează un echipament tehnologic la începutul exercițiului N, la costul de 100.000 mii lei și constituie un provizion pentru dezafectarea acestuia în valoare de 20.000 mii lei. Potrivit IAS 16, valoarea provizionului va fi inclusă în costul activului. Presupunem că acest provizion nu este deductibil fiscal. Care va fi raționamentul corect privind recunoașterea diferențelor temporare?
Rezolvare:
Valoarea contabila a echipamentului tehnologic va fi de 120.000 mii lei. Baza fiscala se va determina astfel:
Baza fiscala = Valoarea contabila – Sume impozabile in viitor + Sume deductibile in viitor
Baza fiscala a echipamentului tehnologic = 120.000 – 120.000 + 100.000 = 100.000 mii lei
Rezulta de aici o diferenta temporara impozabila de 20.000 mii lei (120.000 – 100.000)
Provizionul pentru dezafectare este o datorie care nu genereaza sume impozabile in viitor.
Baza fiscala a datoriei = Valoarea contabila + Sume impozabile – Sume deductibile
Baza fiscala a provizionului = 20.000 + 0 – 20.000 = 0
Rezulta de aici o diferenta temporara deductibila de 20.000 mii lei.
Aceste doua diferente temporare nu se recunosc deoarece:
a) Ele sunt constatate cu ocazia recunoasterii initiale a unui activ si respectiv a unei datorii;
b) Recunoasterea initiala a activului/datoriei nu are incidenta asupra rezultatului contabil si nici asupra rezultatului fiscal.
Fisier atasat  Testul 30.doc   43K   128 downloads



#109 silvie

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 02 June 2011 - 09:57 PM

Varianta nr. 180

Intrebarea nr. 1
Se dau urmatoarele informatii aferente anului N:
- venituri totale = 50.000 lei;
- cheltuieli totale = 40.000 lei (inclusiv cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate pana inluna septembire);
- cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate pana in luna septembrie = 5.000 lei;
- impozitul pe profit platit = 2.000 lei;
- venituri din dividende = 2.000 lei;
- venituei din reluarea provizioanelor pentru deprecierea stocurilor = 4.000 lei;
- cheltuieli de protocol = 100 lei (limita de deductibilitate 2%);
- cheltuieli cu sponsorizari = 450 (limita de deductibilitate 0.3%);
- cheltuieli privind amenzile și penalitati datorate statului = 2.000 lei;
Conform Legii 571/2003; cota de impozit pe profit = 16%;In calitate de auditor care este soldul contului 441 și inregistrarea impozitului pe profit in lunadecembrie?

Rezolvare:
Chelt. de protocol deductibile = 2% * (total venituri impozabile – total cheltuieli impozabilealtele decat cheltuielile de protocol și cheltuielile cu impozitul pe profit)Total venituri impozabile =
=50.000 – 2.000 (venituri din dividende)– 4.000 (venituri din provizioane) = 44.000 lei
Chelt. de protocol deductibile = 2% *( 44.000 – (40.000 – 5.000 - 100)) = 2% *(44.000 – 34.900) = 2% * 9.100 = 182 lei
cheltuielile de protocol in valoare de 100 lei sunt deductibile integral.
Profitul impozabil = veniturile realizate din orice sursă – cheltuielile efectuate în scopul realizăriide venituri - veniturile neimpozabile + cheltuielile nedeductibile.
Profitul impozabil = 50.000 lei – 40.000 - 2.000(venituri din dividende) + 5.000 (ch cu imp pe profit pana in luna septembrie) + 450 (ch cu sponsorizarile) + 2.000 (ch cu amenzile si penalitatile) =
=15.450 lei
Impozit pe profit = 16% * 15.450 = 2.472 leiImpozitul pe profit datorat pentru anul N este de 2.472 lei
Cheltuielile cu sponsorizarea pot fi deduse din impozitul pe profit în limita a 3‰ din cifra deafaceri și 20% din impozitul pe profit datorat.
3‰ * CA = 3‰ * 46.000 = 138lei
20% * Impozit = 20% * 2472 = 494,4 lei
Din impozitul datorat putem deduce cheltuieli cu sponsorizarea în sumă de 138 lei
Impozit pe profit datorat = 2472 – 138= 2.334 lei
Soldul contului este de 2.334 lei.

Intrebarea nr. 2
Întreprinderea ALFA deține o marcã de fabricație achiziționatã cu 800 mil. lei. Eaeste reevaluatã la sfârșitul exercițiului N când amortizarea cumulatã este de 400 mil.lei iar valoarea reevaluatã este de 500 mil. lei. Durata de viațã estimatã a mãrcii estede 10 ani iar amortizarea este liniarã. Determinați rezerva din reevaluare care va firealizatã anual.

Rezolvare:
Cost achizitie activ=800mil
Calcul amortizare=800mil/10ani=80mil/an
Amortizare cumulata (amortizat deja pe 5ani)=400mil
Cost net mijloc fix = Cost achizitie-Amortizare = 400 mil
Cost dupa reevaluare =500 mil
Se inregistreaza o diferenta din reevaluare de 100mil lei (surplus)
In evidenta contabila se efectueaza:
Reflectarea inregistrarii diferentei din reevaluare: 205 = 105 100mil
Eliminarea amortizarii efectuate pana la momentul reevaluarii: 2805 = 205 400mil
Valoare reevaluata = 500mil
Amortizare aferenta cost istoric = 800 mil /10/12 = 6.67 lei/luna
Durata ramasa de functionare = 5ani
Amortizare aferenta surplus reevaluare = 100mil/5/12 = 1.67 lei/luna
Societatea, prin politicile contabile, a stabilit transferarea castigului realizat in contul 1065 “Rezerve reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare “ lunar, pe masura amortizarii imobilizarii:
Inregistrarea amortizarii 6811 =2805 8.34ron
Transferul castigului realizat 105 = 1065 1.67ron
Rezerva din reevaluare care va fi realizata anual
Durata ramasa de functionare : 5ani
Rezerva din reevaluare anuala= 100mil/5ani = 20mil
Din punct de vedere fiscal, societatea va considera venit impozabil sumele transferate in contul 1065 la calculul impozitului pe profit

Intrebarea nr. 3
Care este valoarea unei intreprinderi daca are o capacitate beneficiara exprimata prin profitul net de 10.000, iar costul capitalului acestei intreprinderi este de 15%?

Rezolvare:
V= CB / i = 10.000/ 15% = 66,667



#110 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 01 August 2011 - 10:30 AM

Atasez lucrarea ridicata de la CECCAR si sper sa colaboram.

Fisiere atasate





#111 Meliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 02 August 2011 - 10:13 AM

GRUPA I CATEGORIA I -ELABORAREA SITUATIILOR FINANCIARE ANUALE
1.(39). Intreprinderea Alfa schimba un teren situat in Timisoara cu un alt teren al societatii Beta situat in Bucuresti. Valoarea justa a terenului cedat de Alfa este de 120.000 lei, costul de achizitie fiind de 100.000 lei. Valoarea justa a terenului primit este de 150.000 lei. Schimbul se face cu o sulta de 30.000. TVA 24%. Schimbul presupune schimb de facturi. Sa se contabilizeze schimbul de active conform OMFP 3055/2009.
Rezolvare

a.Vanzare teren
461 = % 156.000
7583 125.806
4427 30.194
b.Scoaterea din evidenta a terenului
6583 = 2111 100.000

c.Achizitie teren Bucuresti
% = 404 186.000
2111 150.000
4426 36.000
d.Inchidere facturi prin compensare
404 = % 186.000
461 156.000
5121 30.000



#112 ramonazena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 03 August 2011 - 12:25 PM

2.(17.) Prin prag de semnificatie, se intelege nivelul, marimea unei sume peste care auditorul considera ca o eroare, o inexactitate sau o omisiune poate afecta regularitatea și sinceritatea situatiilor financiare, cat și imaginea fidela a rezultatului, a situatiei financiare si a patrimoniului intreprinderii.
Stabilirea unor praguri de semnificatie permite:
 orientarea mai buna și planificarea misiunii;
 evitarea lucrarilor inutile;
 justificarea deciziilor referitoare la opinia emisa.
 pentru determinarea pragului de semnificatie pot fi utilizate diferite elemente de referinta: capitalurile proprii, rezultatul net, cifra de afaceri etc.
 definirea pragului de semnificatie permite auditorului incă de la inceputul activitatii (misiunii) sale sa aprecieze mai bine sistemele si conturile susceptibile sa contina erori sau inexactitati semnificative, iar la sfarsitul misiunii sa aprecieze daca anomaliile pe care le-a descoperit trebuie să fie corectate in cadrul exercitiului, in scopul de a putea emite o opinie fara rezerve.
 circumstante particulare de care trebuie sa tinem seama in vederea determinarii pragului de semnificatie:
 existenta unor prevederi legale, statutare sau contractuale;
 evolutia importanta de la un an la altul a unor posturi;
 capitaluri proprii sau rezultate anormale.
 un element este semnificativ si trebuie prezentat daca poate influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatilor financiare.
 prin prag de semnificatie, intelegem importanta unei omisiuni sau a unei prezentari eronate a informatiilor contabile care da nastere unei probabilitati ca rationamentul unei persoane rezonabile care se bazeaza pe informatiile respective sa fi fost schimbat sau influentat de omisiunea sau eroarea respectiva
 informatia este semnificativa dacă omiterea sau inregistrarea ei gresita ar putea influenta deciziile economice luate pe baza situatiilor financiare. Pragul de semnificatie depinde de marimea elementului sau erorii judecate in imprejurarile specifice ale omisiunii sau inregistrarii lor eronate. Astfel, pragul de semnificatie ofera mai degraba un prag sau un punct limita de comparatie și nu constituie o caracteristica calitativa principala pe care trebuie sa o aiba o informatie pentru a fi utila.



#113 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 07 August 2011 - 07:37 PM

aM MAI AVUT PROBLEMA ASTA
Rezolvare:

În Ordinul 3055/2009, 45 (3), se precizează: "În cazul schimbului de active, în contabilitate se evidenţiază distinct operaţiunea de vânzare/scoatere din evidenţă şi cea de cumpărare/intrare în evidenţă, pe baza documentelor justificative, cu înregistrarea tuturor veniturilor si cheltuielilor aferente operaţiunilor."

La societatea Alfa:

Cedare teren:
461 = % -148.800
7583 -120.000
4427 - 28.800

Scoaterea din evidenta a terenului:
6583 = 2111 - 100.000



Primire teren de la societatea Beta:
% = 404 - 186.000
2111 - 150.000
4426 - 36.000


Inchidere facturi prin compensare şi plata sultei:
404 = % - 186.000
461 -148.800
5121 - 37.200

La societatea Beta:

Cedare teren:
461 = % - 186.000
7583 -150.000
4427 - 36.000

Scoaterea din evidenta a terenului:
6583 = 2111 - 150.000

Primire teren de la societatea Alfa:
% = 404 - 148 .800
2111 -120.000
4426 - 28.800

Inchidere facturi prin compensare si incasarea sultei:
% = 461 - 186.000
404 -148.800
5121 - 37.200



#114 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 08 August 2011 - 09:08 PM

2.(78)
Rezolvare:

a) inregistrare subventie de primit:

4451= 131- 300.000

b) primire subventie sub forma de utilaj:

213= 4451- 300.000

c) amortizare anuala(an 1 si 2 la fel) : 300.000/5 = 60.000/an

6811= 2813- 60.000

d) amortizare anuala subventionata (an 1 si 2 la fel) : 300.000/5 = 60.000/an

131= 7584 -60.000

e) vanzare utilaj:

461= % 270.000
7583 217.742
4427 52.258

f) incasare creanta:

5121= 461- 270.000

g) descarcare gestiune:

% =213 300.000
2813 120.000
6583 180.000

h) trecere pe venituri a subventiei neamortizate:

131= 7584- 180.000

5.(195)

Rezolvare:

a) receptie marfa cu inregistrare adaos comercial:

371= % 3100
401 2000
378 500
4428 600
4426= 401 480

b) vanzare marfuri:

5311= % 3100
707 2500
4427 600

c) descarcare gestiune:

% =371 3100
607 2000
378 500
4428 600



#115 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 10 August 2011 - 06:30 PM

6.(200)

Rezolvare

ANUL N

a) Client B : 5000 x 24% = 6200 lei
Trecere pe clienti incerti:
4118 = 4111 -6200 lei

Constituire provizion pentru probabilitatea de neincasare: 6200 x 30% = 1860 lei
6814 = 491 -1860 lei

b) Client C : 5950 lei
Trecere pe clienti incerti:
4118 = 4111 -5950 lei

Constituire provizion pentru probabilitatea de neincasare:5950 x 70% = 4165 lei
6814 = 491 -4165 lei


ANUL N+1

a) Client B:
Probabilitate de incasare 80%: 6200 x 10% = 620 lei
Reluarea a 620 lei din provizion la venituri:
491 = 7814 – 620 lei

b) Client C:
Scoaterea din evidenta a creantei ce nu mai poate fi incasatasi anularea provizionului:
% =4118 5950
654 4798.39
4427 1151.61
491 =7814 4165



#116 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 16 August 2011 - 09:09 AM

IN ANUL N+1 pentru client B , probabilitatea de incasare este
6200 x (100% - 80% )=1240 lei



#117 rCLAUDIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 16 August 2011 - 11:01 AM

A rezolvat cineva problemele de la fuziuni si divizari de intreprinderi?
La 1(176) cred ca raspunsul corect este ,,e ", la 2(178) ,, d" si la 3(178) ,, a".
Are cineva alta parere ?



#118 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 17 August 2011 - 08:46 PM

Buna ziua,

Va rog mult sa ma ajutati cu sfaturi pentru rezolvarea urmatoarelor probleme:


Pe masura ce reusesc (daca reusesc :smile: ) sa le rezolv, am sa postez aici rezolvarile.

Multumesc,

Fisiere atasate





#119 kristin27

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 21 August 2011 - 10:30 PM

Buna,
Va rog sa ma ajutati cu rezolvarile pentru urmatoarele probleme deoarece nu ma descurc:

112.
Întreprinderea BETA are pierderi fiscale neutilizate de 10.000.000 lei. În timpul exercițiului N, managementul a achiziționat filiala B, din tranzacție rezultând un fond comercial 12.000.000 lei. Fondul comercial nu este deductibil fiscal. BETA nu a recunoscut impozit amânat pentru fondul comercial (ca urmare a excepției prevazute de IAS 12). Anterior, managementul nu a recunoscut o creanțã de impozit amânat deoarece nu era probabil cã vor exista profituri fiscale viitoare pentru a resorbi pierderile fiscale. Poate managementul sã recunoascã creanța de impozit amânat pe considerentul cã existã diferențe temporare impozabile, rezultate din fondul comercial, nerecunoscute?


123. Societatea M a achiziționat 100% acțiunile societãții F, la 1 ianuarie 2004. În 2003, societatea F a realizat vânzãri pentru care a oferit dreptul de returnare pe perioada de garanție. Deși, potrivit IAS 37, societatea F ar fi trebuit sã recunoascã un provizion pentru garanții de 30.000.000 u.m., acesta nu a fost recunoscut. La 1 ianuarie 2005 (data trecerii la IFRS), suma necesarã pentru decontarea datoriei este estimatã la 26.000.000 u.m. Ce înregistrãri efectueazã M la data trecerii la IFRS, dacã se aplicã excepția facultativã? Dar dacã se aplicã prevederile IFRS 3 retrospectiv?

Postez cateva probleme si rezolvari, sper eu corecte.
Fisier atasat  New Microsoft Word Document.doc   31.5K   255 downloads.

Multumesc,



#120 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 24 August 2011 - 08:03 PM

Vezi postarearCLAUDIA, la 16 August 2011 - 09:09 AM, a spus:

IN ANUL N+1 pentru client B , probabilitatea de incasare este
6200 x (100% - 80% )=1240 lei
Probabilitatea de incasare in anul N a fost de 70% ,in anul N+1 este de 80%,deci 10% din provizion se reia la venituri ca sa ramana provizion constituit pe 20%.Eu asa am considerat.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL